Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
joyce_eddy schreef:In mijn brief stond de periode van 2 februari tot 2 mei.
Maar hoe zit het dan met januari vraag ik me af?
Hebben meerdere van jullie dit?
corinepgek schreef:joyce_eddy schreef:In mijn brief stond de periode van 2 februari tot 2 mei.
Maar hoe zit het dan met januari vraag ik me af?
Hebben meerdere van jullie dit?
Ik was pas vanaf 24 januari wegenbelastingplichtig omdat mijn auto op die datum op kenteken is gekomen. Hoefde dus 1 tm 24 jan nog niks te betalen.
Yessy schreef:Betaal je dan niet per maand vanaf maart? Of krijg je dan in maart de rekening van 3 maanden ineens (jan-feb-mrt)? Ik moet 75 euro per maand ongeveer gaan betalen dus vandaar mijn hoop op 2 maanden 'gratis' maar dat heb ik misschien verkeerd begrepen?
Citaat:CO2-uitstoot: vanaf wanneer moet ik motorrijtuigenbelasting betalen?
U betaalt motorrijtuigenbelasting vanaf de ‘datum eerste afgifte Nederland’ die op uw kentekenbewijs staat. Deze datum bepaalt ook uw tijdvak voor de motorrijtuigenbelasting. Moet u door het vervallen van het nihiltarief vanaf 1 januari 2014 motorrijtuigenbelasting betalen? Dan betaalt u motorrijtuigenbelasting vanaf het tijdvak dat begint op 1 januari 2014, of binnen 3 maanden daarna. Een tijdvak duurt 3 maanden.
Voorbeeld
De ‘datum eerste afgifte Nederland’ van uw auto is 8 mei 2011. Uw tijdvakken beginnen dus op 8 mei, 8 augustus, 8 november en 8 februari. Op 1 januari 2014 vervalt voor u het nihiltarief. Het 1e tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt, begint dan op 8 februari 2014.
Suzanne F. schreef:Yessy schreef:Betaal je dan niet per maand vanaf maart? Of krijg je dan in maart de rekening van 3 maanden ineens (jan-feb-mrt)? Ik moet 75 euro per maand ongeveer gaan betalen dus vandaar mijn hoop op 2 maanden 'gratis' maar dat heb ik misschien verkeerd begrepen?
Iedereen moet gewoon vanaf 1 januari 2014 wegenbelasting betalen dus dat geldt ook voor jou.
Niemand krijgt maanden gratis.