Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AnneXxX schreef:Welke camera heb je op dit moment?
Zoals ik het nu lees (tv stand) kun je beter tijd steken in wat internetten en je instellingen/camera beter leren kennen dan een nieuwe te kopen.

Alwiene schreef:_xDyan schreef:Ik heb mijn camera al ff niet meer in mijn handen gehad en ik gebruik zelf nooit de Tv, ben liefhebber van de diafragma voorkeur stand (A= Aperture). Maar als ik me niet vergis moet je op de Tv ook gewoon zelf je ISO aanpassen. Dus als jij bij somber weer probeert weg te komen met een sluitertijd van 1/500e en een ISO van 100 of 200 en dan ook nog niet een extreem lichtsterke lens hebt, ja dan wil ik best geloven dat je zwart beeld krijgt. Kan dat de 'fout' zijn?
Ja tijd geleden kwam ik daar ook achter, dus iso gaat telkens ook mee omhoog. Dat is een tijd goed gegaan, maar sinds kort ook niet meer. Dus nu doe ik beweging op de Av stand, maar dan blijven ze wat bewogen. Dus doe ik daar misschien wat fout?
Tazzey schreef:Ga eerst eens op M fotograferen. Je hebt nog lang de max niet bereikt met dit toestel.
Marktplaats kan best als je maar gaat kijken en weet waar je mee bezig bent.
_xDyan schreef:Ah bedankt. Ik ga daar nog eens naar kijken, wat ik wel weet is dat de diafragma al wel vrij hoog staat, maar of dat het hoogst is wat mogelijk is, weet ik niet. Nee, in binnenbakken fotografeer ik niet, dat had ik op internet al gezien dat dat gwn echt heel moeilijk is

Alwiene schreef:_xDyan schreef:Ah bedankt. Ik ga daar nog eens naar kijken, wat ik wel weet is dat de diafragma al wel vrij hoog staat, maar of dat het hoogst is wat mogelijk is, weet ik niet. Nee, in binnenbakken fotografeer ik niet, dat had ik op internet al gezien dat dat gwn echt heel moeilijk is
Wat bedoel je met hoog diafragma? Je wil een zo LAAG mogelijk getal he, dan staat ie zo wijd mogelijk open. Jouw grootste diafragma is 4 (volledig uitgezoomd) of 5.6 (volledig ingezoomd). Dan komt er het meeste licht binnen. Op de Av stand is diafragma het belangrijkste deel wat je zelf moet kiezen he, dus wel heel belangrijk dat je dat correct uitkiest
. CF is een grote, maar ik kan niet zien op de kaart zelf wat de snelheid precies is. Ik had daar een nieuwe van willen kopen om dit probleem, maar omdat het al een vrij oude camera is, heeft mijn moeder mij aangeraden om voor een nieuwe camera te gaan sparen omdat zo'n kaart ook duur is. Niet zo duur als een camera natuurlijk, maar stel dat een nieuwe kaart niks oplost, is het best veel geld Tazzey schreef:Dit probleem had ik met mijn 300d ook. Ik heb de ruisreductie uit gezet en het probleem was opgelost vandaar ook mijn vraag.
_xDyan schreef:Ik had daar een nieuwe van willen kopen om dit probleem, maar omdat het al een vrij oude camera is, heeft mijn moeder mij aangeraden om voor een nieuwe camera te gaan sparen omdat zo'n kaart ook duur is. Niet zo duur als een camera natuurlijk, maar stel dat een nieuwe kaart niks oplost, is het best veel geld
_xDyan schreef:Ja klopt, ik lees heel veel van Femke want ik leer er echt van, zo burst ik nu al veeel minder dan eerst.
Maar hoe zet ik de ruisreductie dan uit?
AnneXxX schreef:_xDyan schreef:Ik had daar een nieuwe van willen kopen om dit probleem, maar omdat het al een vrij oude camera is, heeft mijn moeder mij aangeraden om voor een nieuwe camera te gaan sparen omdat zo'n kaart ook duur is. Niet zo duur als een camera natuurlijk, maar stel dat een nieuwe kaart niks oplost, is het best veel geld
Als een slome geheugenkaart in welke camera dan ook steekt, kom je nog steeds met het zelfde probleem.
AnneXxX schreef:_xDyan schreef:Ja klopt, ik lees heel veel van Femke want ik leer er echt van, zo burst ik nu al veeel minder dan eerst.
Maar hoe zet ik de ruisreductie dan uit?
Ik zou echt eens de handleiding van jouw camera gaan lezen en je camera leren kennen, dan kun je pas oordelen of het daadwerkelijk aan je camera ligt allemaal.
pluisje88 schreef:Lianne86 schreef:Eigenlijk vind ik het voorbeeld van die auto ook schandaligjagen je ouders je gewoon op kosten... Mijne deden dat ook, maar die betaalden toen gewoon een deel mee, omdat zij wilde dat ik een nieuwere auto zou kopen... Nu heb ik de auto 3 jaar en zit ie ook te pushen dat ik een nieuwe moet gaan kopen, terwijl de auto nog goed is, zuinig is etc. Dus dat ga ik ook niet doen, kan het doen, maar wie weet heb ik straks pech en zit ik met zo'n auto die om de 3 maanden iets heeft :S Nu weet ik dat ik een goede auto heb, en boeiend dat ie wat ouder is (6 jaar
)
Waarom is het schandalig dat ze graag willen dat ik veilig de weg op ga? Als ik het niet had gewild had ik het ook echt niet gedaan. en dan hadden ze het geaccepteerd. Maar zij hebben wel iets mogelijk gemaakt wat anders niet had gekundze hebben het voorgesteld en het leek mij wel wat (ondanks het geld dat ze dan nog van me te goed hebben). moet er wel bij zeggen dat ik toen bijna driekwart van de auto gewoon op mijn rekening had staan. het is niet zo dat ik zomaar 10.000 euro bij elkaar moet sparen om de auto te betalen. Alleen een soort van uitgestelde koop dus.
Dus vandaar dat ik nu even zo denk (situatie: had een cadeaubon voor een nachtje hotel naar keuze, ontbijt erbij, wijntje.. kreeg toen serieus commentaar dat ik ze op kosten joeg, want ze moesten toch ook nog uit eten gaan daar etc.
Geef nog een keer een duur cadeautje aan iemand
)
maar er komen meer dingen vaak bij kijken dan alleen het kopen...