Sparen en spaardoelen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:13

Ik ben nu aan het sparen voor een nieuwe auto over ongeveer 3 jaar. Al mijn spaargeld is in juni op gegaan aan het kopen van mijn nieuwe paard. Nu ben ik weer een buffer aan het opbouwen voor de auto en als mijn paard ziek wordt

xMathilde

Re: Sparen en spaardoelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:21

Momenteel niet aan het sparen, maar binnenkort als het goed is weer een bijbaan naast mijn studie. Dan ga ik sparen voor mijn studie en kamer te betalen, en misschien ook wel een koetsiersbewijs en men gerief om paardlief voor de kar te zetten. Hij kan het al maar ik nog niet.
Stiekem ook beetje sparen voor een huis of onze boerderij thuis over te nemen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:44

Ik kan weer opnieuw beginnen met sparen wegens aankoop van een nieuwe auto :+
Geld brandt normaliter in mijn zak, dus van het gros van mijn spaargeld los ik normaliter mijn hypotheek deels af...
Aangezien ik stiekem wel wil verhuizen naar een ander huis (volgend jaar), is mijn komende spaardoel: Een verhuizing , inrichting en stoffering nieuw huis en evt verbouwingen en tuinaanleg!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:00

Mijn sparen gaat enorm langzaam, gewoon omdat ik nog niet mag werken.
Maar ik ben wel aan het sparen voor een nieuwe laptop, de laptop die ik nu heb is gewoonweg verschrikkelijk. Hij is sloom en hij is mini, ik heb hem denk ik al een jaar niet meer gebruikt. Maar nu wordt het wel echt tijd om een nieuwe laptop te kopen, ook voor school. Ik kan wel op mijn moeders laptop, maar dat is gewoon verschrikkelijk onhandig...
Als ik mijn nieuwe laptop heb, wil ik misschien een camera kopen. Maar ik denk dat ik daar nog wel enorm hard voor moet sparen, hahaha.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:26

Ik spaar geen bepaald bedrag per maand, omdat ik in principe alleen in de winter werk, en wat ik door m'n baan aan de uni verdien is zo belachelijk dat het eigenlijk geen nut heeft. Maar de ene maand is nou eenmaal duurder dan de andere, door bijvoorbeeld vliegtickets of kleding kopen, wat ik altijd van mijn lopende rekening doe. Maar ik kijk zo af en toe naar m'n rekeningen en als het kan zet ik dan een bepaald bedrag over naar m'n spaarrekening.

Spaardoel: eerst maar de komende maanden in Londen overleven met nog spaargeld over - wat is deze stad toch belachelijk duur :=
Daarna verhuis ik weer door, hopelijk voor langere tijd, en spaar vooral om dan een mooie inrichting aan te kunnen schaffen en genoeg geld te hebben om een ruime kamer/ appartement te kunnen betalen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:04

Ik heb hard gespaard voor de uitzet een paar jaar zodat ik nu alles kan kopen wat ik wil nu ik met mijn vriend een huisje heb

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:15

Ik ben ook een echte spaarder, van huis uit geleerd. Mijn vriend daarin tegen heeft totaal niet geleerd om te sparen. Hij kan dus slecht met geld om gaan en dat zie ik echt terug in zijn familie.
Spaardoelen hebben we niet echt. We gaan in mei trouwen, maar dan hebben we nog meer dan de helft over van ons spaargeld daarna. Tenminste, daar ga ik van uit :)) Maar ik vind het gewoon een heerlijk gevoel om flink spaargeld te hebben voor het geval het nodig is.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:02

En vandaag toch maar een spaardoel opgezet voor de koets. Elke maand 30euro aan de kant, tot ik aan 550 zit. Zal even duren, maar dan hoef ik er niet naar om te kijken en zie ik wel wanneer ik het gespaard heb.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:09

Ik kan helaas ook niet sparen, hoe graag ik het ook wil. Ik verdien gewoon net aan genoeg en dat is echt een rot gevoel. Ik had wel een leuk bedrag op mijn spaarrekening, maar die heb ik moeten gebruiken om mijn studie te financieren. Ik vind het knap dat mensen 10.000+ op hun spaarrekening kunnen hebben staan.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:14

afgelopen half jaar gespaard voor afbetalen rijles, kon ik in 6 maanden betalen gelukkig. zodra dat voorbij is eind febr. ga ik sparen voor de vakantie van het zomer en weekendje weg met vriendinnen en ja dan denk ik sparen voor leuk autotjes en inboedel voor eigen huisje.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:32

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie een reeel spaarbedrag vinden om op de rekening te hebben staan :)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:36

Ik vind 10.000 een mooi bedrag

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:37

wil94 schreef:
Ik vind 10.000 een mooi bedrag

Ja idd, vind ik ook, niet dat ik daar aan kom, maat is een mooi idee om naar toe te sparen. Dan heb je zeker genoeg voor noodgevallen, maar niet teveel dat er geld vanaf gaat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:06

Chantal, iig niet wat Nibud als bedrag aangeeft := 10.000 is wel een mooi bedrsg vind ik.

Volgens het nibud zou ik iets meer dan 40.000 op mijn spaarrekening moetem hebben. Nu heb ik het geld wel, maar dat zit vast in mijn huis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:08

10.000 is ook ons minimum op de spaarrekening :j

En inderdaad, ook hier zit het geld in het huis vast.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:23

Ik vind het knap wanneer mensen €10.000 op de spaarrekening kunnen hebben. Ik ga hopelijk later dit jaar op mijzelf wonen (alleen), dan is dat bedrag echt slechts een droom voor mij. Ik heb een prima baan, neem geen bizar duur huurhuis. Heb wel een auto ivm werk, geen paard. Maar kan zo'n bedrag onmogelijk bij elkaar krijgen. Wat sparen jullie maandelijks? Ik nu wat meer, maar tegen die tijd zo'n 50 euro per maand.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:11

Ik ga volgend jaar studeren, en ondanks dat mijn ouders dit willen betalen wik ik graag een spaarpotje opbouwen zodat het voor hen niet al te gek wordt.
Ook wil ik over een paar jaar aan de instructeursopleiding vbeginnen, die ik wel helemaal zelf moet betalen (maargoed, moet eerst nog ergens een pony vandaan toveren :+)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:42

Momenteel spaar ik 50,- in de maand.
Maar ik ben dan wel een student, die op zichzelf woont (appartement, geen kamer) en een eigen bedrijfje heb naast mijn voltijd studie en bijbaan.
Mocht ik straks zijn afgestudeerd, wil ik (afhankelijk van salaris) 500/700 in de maand sparen. Om zo veel mogelijk gespaard te hebben voor als vriend en ik een huis gaan kopen (spaardoel is minimaal 30.000). Zodat we ons koophuis direct in kunnen richten (keuken, badkamer, meubilair etc.) helemaal naar eigen smaak. Zodat we niet per sé een keuken uit moeten kiezen die we kunnen betalen, maar een die we mooi vinden.

Vriendlief heeft wel een (goed betaalde) vaste baan, maar die heeft van sparen geen kaas gegeten... Dat moet er nog een beetje inkomen. We hebben wel de afspraak dat hij sowieso iedere maand 100,- moet sparen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:43

Ik zit ook echt niet aan die 10.000 (ook studie, alleen wonen) maar vind het wel een goed bedrag om naar toe te sparen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:45

Zou een van jullie mij eens kunnen helpen met een spaarplan maken? Zie mijn eerdere bericht. Ik heb wel het idee dat ik iets zou moeten kunnen sparen. Ik heb voor mezelf een mooi Excel lijstje die ik bij houd. Maar toch houd ik niets over ;(

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:47

Lootje1991 schreef:
Zou een van jullie mij eens kunnen helpen met een spaarplan maken? Zie mijn eerdere bericht. Ik heb wel het idee dat ik iets zou moeten kunnen sparen. Ik heb voor mezelf een mooi Excel lijstje die ik bij houd. Maar toch houd ik niets over ;(

Kan je uit dat bestandje halen wat je (zonder extra kosten/activiteiten) over houdt?
(reserveer ook geld voor cadeaus bij verjaardagen, extra hoge telefoonrekening etc.)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:15

Ik heb echt alleen de vaste in en uitgave erin staan. Wat zou ik er nog meer in kunnen zetten volgens jullie? Lisann_ krijgt mijn Excel lijstje doorgestuurd maar meer tips alleen maar welkom!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:17

Aha, vermogensbelasting! Weer wat geleerd. Jammer genoeg zit ik nog niet op dat magische bedrag, had het graag op m'n rekening gehad! :D

Ik spaar al jaren voor verschillende doelen. Nu mijn ouders een nieuw huis hebben gekocht en sparen voor een verbouwing (en dus blut zijn :+ ) is mijn spaarrekening het enige financiële vangnet voor mijn twee onverzekerde merries. Extra motivatie om zuinig aan te doen dit jaar!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:21

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:53

Ik spaar voor mijn auto en huis voor over een paar jaar.
En daarna voor een paard. :D