Mijn eetexperiment, wie doet mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sincere

Re: Mijn eetexperiment, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:14

Ohjee, de app is bij mij niet te vinden! Ik gebruik android. Zijn er meerdere met dit probleem?
Maar ook zonder app doe ik mee!
Ik mag vanwege mijn darmen geen koolzuur, caffeine, te veel kruiden, te veel vetten, rood vlees, sommige groente soorten. Dus dat is al makkelijk,
Eigenlijk moet ik dit de rest van mijn leven volhouden maar voor nu zet ik in op 10 dagen!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:22

Sincere schreef:
Ohjee, de app is bij mij niet te vinden! Ik gebruik android. Zijn er meerdere met dit probleem?
Maar ook zonder app doe ik mee!
Ik mag vanwege mijn darmen geen koolzuur, caffeine, te veel kruiden, te veel vetten, rood vlees, sommige groente soorten. Dus dat is al makkelijk,
Eigenlijk moet ik dit de rest van mijn leven volhouden maar voor nu zet ik in op 10 dagen!

Ja heb ook dit probleem, weet niet hoe het komt. Heb nog steeds geen bevestigingsmail gehad ook

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:11

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:41

Ola,

mag ik me hier ook melden? Ik kwam eigenlijk toevalig dit topic tegen en het sluit goed aan bij mijn leefstijl. Ik ben erg sportief en ben een jaar of 3 geleden al begonnen met anders eten en anders sporten, dit heeft me super veel gebracht (14kg vet minder op mn lijf, meer spiermassa, doe ineens mee op leuk niveau in de triathlonwereld, ben energieker en voel me super lekker in mn lijf).

Sinds eind december ben ik aan de slag met een Personal Trainer, dit betekent dat mn voeding ook naar een ander level getrokken is. Ik eet nu alles afgewogen en zeer beperkt gluten en zout. Ik zit nu in mn bouwperiode, wat betekent relatief veel koolhydraten en krachttraining. Straks ga ik over naar een heel ander soort verbranding voor mn duur, dan zal het heel laag in koolhydraten en hoog in eiwitten zijn.

Om jullie even een beeld te geven wat ik eet op een dag:

Magere kwark met of nootjes of Whey protein en soms met havermout
Rijstenwafels met ei, zalm en advocado of rijstenwafels met ei en gegrilde groente
vis met groente en soms quinoa
tussendoortje zijn nootjes of een shake van pure cacoa met magere melk en amandelpasta

kortom, geen rood vlees, fruit, pasta, melen oid.
dit was echt even wennen!! Maar, merk gigantisch veel verschil weer. Mijn doel is dit jaar hoger te eindige in de triathlon dan vorig seizoen. Daarbij wil ik mn vetmassa weer wat omlaag hebben (was omhoog gegaan door te veel koolhydraten die ik at icm mn duursporten).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 19:26

Ninx schreef:
secricible schreef:
Olie is juist ontzettend gezond!! Vol met goede vetten en vetoplosbare vitamines.

Ehhh.... dat is niet waar vrees ik.

http://wellnessmama.com/2193/why-you-should-never-eat-vegetable-oil-or-margarine/

Daar staat ook een hoop onzin bij vind ik eerlijk gezegd. Margarine en halvarine ben ik niet dol op, ik gebruik roomboter.
Maar transvetten in bijv olijfolie, arachideolie en zonnebloemolie vallen reuze mee als je het product juist behandeld.
Edit: nog even wat uitgebreider, stond net te koken.

Transvetten zitten aardig wat in halvarine en margarine. Plantaardige vetten zijn namelijk vloeibaar en dus niet smeerbaar. Door ze te bewerken worden ze smeerbaar, maar ontstaan dus ook transvetten.
Zonnebloemolie is niks mis mee, maar dat moet je dus niet gebruiken om in te bakken, want zonnebloemolie kan niet warm worden, net als dat je olijfolie niet moet oververhitten.
Transvet moet vermeld worden op de verpakking en wordt ook wel "gedeeltelijk gehard vet" oid genoemd.
Veel frituurvet wordt tegewoordig echter zo bewerkt in de fabriek dat de hoeveelheid transvetten echt minimaal is (<1%), uitzondering is fabrieksproducten zoals horecafrituurvet of bakkerijvet. M.a.w. Blijf van de bewerkte producten af en kook puur :)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 02:04

Nou dag 1 ging niet al te best! Was zo goes opweg, speltbrood gekocht en nét toen ik aan het koken was (verse wortels met aardappelen) belde de mac donalds. Ik moest werken.
Met een lege maag heen gegaan en daarna snel een kip6, cheeseburger en een ijsje erin gewerkt.

HOE HOUDEN JULLIE HET VOL?
Knap lastig dit!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:05

Amaai: met een lege maag werken, met allemaal eten voor je neus. Tantaluskwelling!!

Voor mezelf is 'volhouden' niet moeilijk - gewoon mezelf voeden met wat mijn lichaam nodg heeft.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:10

Hier gisteren ook er onderdoor gegaan. Hele zware dag leren en dan toch maar glaasje cola en 3-4koekjes in de avond ;(
Vanaf vandaag dus terug opnieuw beginnen...

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:48

Opzich gaat het hier goed(zonder pakjes en zakjes) Maar iemand een lekker idee om rijst meer smaak te geven? Met pasta weet ik het wel maar eet zo zilvervliesrijst met broccoli en vlees, maar kan niet zo goed bedenken hoe ik de rijst wat lekkerder(met meer smaak) kan maken. Suggesties anyone??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 18:52

Beetje saffraan er in. Koken in bouillon of met thee bijvorbeeld?
Nootjes er doorheen? Droge rijst eerst even bakken voor je kookt.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:05

Koken met bouillonblokje :j

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:14

Ik zou basmatirijst of pandan rijst kopen, heeft vanzichzelf al een hele lekkere smaak, en dan inderdaad eerst de drogerijst bakken met olijfolie, als alles een beetje is aangebakken dan water en zout erbij, dan heb je hele lekkere rijst, vind ik dan :P

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:29

Pandan en basmati lijkt me minder gezond als zilvervliesrijst, vandaar mijn keuze. Bouillon..dat ik daar zelf niet aan gedacht heb 8)7

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:30

Afhankelijk van wat je maakt: je rijst koken in kokosmelk (of half kokosmelk half water) :j, ook heerlijk....

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:05

Ik heb vanavond een linzenburger gemaakt heel erg makkelijk.

Ik had;
110 gr linzen en 1 ei met staafmixer of blender even mixen en daarna bakken in de pan :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 23:30

Hmm, ik ben niet erg dol op linzen, haha... Weet niet od ik dat nou lekker zou vinden.

Ben benieuwd hoe ik het dit weekend houd. Ben ongelooflijk chagrijnig doordat ik pijn in mijn heup heb, waarschijnlijk het SIgewricht en merk dat ik nu ontzettend schijt heb aan alle regels en alles op wil eten dat los en vast zit. Even volhouden maar...

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:37

Inderdaad even doorbijten Secricible, dan ben je daarna weer trots op jezelf. Tot nu toe heb ik het zonder zondigen vol kunnen houden zonder suiker. Dag 7 was voor mij het moeilijkst. Voelde nul verschil en was ook sjagerijnig. Vanochtend voor het eerst frisser opgestaan. Zou ik vanaf nu dan wat positieve effecten gaan ervaren? Dit weekend start met uitdagingen. Vanavond etentje, maar heb restaurant gemaild en die willen suikervrij koken voor me. Dat is super! Nu de taart nog weerstaan. Hoe lang duurt het bij jullie voordat je positief effect van je andere eten merkt? Want denk dat het dan makkelijker vol te houden is?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:42

Ik ga mee lezen ben Kh-arm gaan doen maar dat trok ik helaas niet. Na 15 weken ben ik gestopt kan dat KH-arm brood niet meer zien of ruiken

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:28

Tjonge, KH-arm brood, wat ze al niet verzinnen... %)

Zoals ik nu eet, zou je idd KH-arm kunnen noemen, maar dat houdt in, dat ik weinig brood eet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 17:31

Gisteren heb ik me lekker misdragen, haha.
Merk daar aan dst ik nog steeds heel erg bewust moet blijven, dat heb ik gisteren niet gedaan. Maar vind het geen grote ramp, had mijn man en mij een dagje valkenieren cadeau gedaan in winterstijl en daar hoorde warme chocolademelk met slagroom en een koek en mergpijp bij, soep met (witte) broodjes en kant en klare worstebroodjes e.d.
Ik heb er wel veel meer van genoten als ik normaal doe, dus vind het ook niet echt een ramp.
Bovendien hebben we van 2 tot 7 buiten gelopen en heb ik in de ochtend een uur langs een pony gelopen, dus ook voldoende verbrand ;)

Afbeelding
Afbeelding

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:44

Haha die laatste foto, wat een ukkie!

En bewust eten is idd niet alleen dingen niet eten, maar ook meer leren genieten van de dingen die je eet!
Gister ook een beetje gezondigd, in de avond toch 2latjes zwarte chocola in de microgolf en met appeltje opgegeten. Niet het einde van de wereld, was niet veel en niet heel ongezond, maar mag eigenlijk niet snoepen na het eten :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:53

secricible schreef:
Maar wat heeft die havermout daar mee van doen? Dat verwarde me... Doe je dat er dan nog in ofzo?

Zie het nu pas. Ik verwarm de hazelnootdrink met wat water in een pan tot het net kookt, voeg havermout toe en als het net even doorwarmt laat ik het afkoelen en indikken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:00

F_Orumster schreef:
secricible schreef:
Maar wat heeft die havermout daar mee van doen? Dat verwarde me... Doe je dat er dan nog in ofzo?

Zie het nu pas. Ik verwarm de hazelnootdrink met wat water in een pan tot het net kookt, voeg havermout toe en als het net even doorwarmt laat ik het afkoelen en indikken.

Dat is geen slechte tip, vind hazelnoot drink opzich wel nog lekker. Maar is dat niet vrij duur?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:36

Ja, het is € 2.89 voor 1L. Maar verdund met water en ik hou van een zeer dikke havermoutpap, doe ik er toch vrij lang mee.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:26

De 10 dagen suikervrij voor het eetexperiment vandaag afgerond. Voel me iets energieker en vooral meer hetzelfde over de gehele dag. (Geen dips meer of idiote trek). Vind de periode te kort om hier echt een verandering in te vinden, dus heb besloten om het suikervrij eten voor de komend 2 maanden nog te blijven volgen. Heb half maart mijn eerste halve marathon te lopen en bouw in ieder geval daar naar toe op.
Kijken hoe dit op langere termijn aan gaat voelen.
Had dit weekend zeer veel moeite om een stuk verse aardbeienvlaai te laten staan, maar is wel gelukt. De verleidingen blijven toch nog steeds aanwezig.