Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:05

Een klein vierkantje op m'n voet van een paard dat net beslagen was en op m'n voet sprong :P
Een net naast m'n scheenbeen door een huidinfarct
Een op de zijkant van m'n onderbeen door een uit de hand gelopen hondenbeetje.... (gat tot bijna op het bod :oo )
Een streepje op de achterkant van m'n onderbeen door een roestige spijker van véle jaren terug

Cynn
Fotograaf

Re: Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:08

Net onder navel: kijkoperatie buik.
Linkerarm, pols & schouder: snijden en ook krassen met een schaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:09

Ik heb er nogal wat op mijn onderarmen, van mijn lieve kattenbaby's. Hou nogal van stoeien en hun ook wel dusja :P
Dan heb ik er ook nogal wat op mijn onderbenen omdat ik vroeger een heel erge probleemhuid had, vooral droge huid maar dan echt ernstig dus had regelmatig mijn benen open gekrabt..
En heb er 1 op m'n knie omdat ik vroeger met voetbal (voor de wedstrijd) gevallen ben op grint omdat m'n voetbalschoenen in de knoop zaten en de kleedkamer ineens vol stroomde met mannen die mij niet opmerkte, dus ik met schoenen in de knoop op zoek ben gegaan naar de kantine en vervolgens voor de kantine (had ik niet door) op m'n snoet gegaan ben en mn knie open lag..
Ook nog 1 op m'n voorhoofd van vroeger van de waterpokken ofzo..
En ga zo maar door xD

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:09

Uhhhmm,

eerste litteken op mn kuit. Toen ik een jaar of twee was, van die hele leuke hoge kousjes aan.. alleen die zaten iets te strak waardoor het is af gaan knellen. Gelukkig waren ze er snel achter gekomen, maar heb door het afknellen daardoor wel een litteken gekregen op mn rechterkuit.

twee littekens op mn knokkels. Van mn eerste zadel. Reed toen nog met ´pianohandjes´ en zadel had iets scherps bij zadelboom. (Nooit geweten wat er dan zo scherp was) . Doordat ik dagelijks reed, had het geen tijd om te helen, waardoor na een lange tijd er littekens op zijn gekomen.

volgens mij is dat het wel :+

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:11

Ik heb er een paar van de waterpokken

1 van toen ik klein was en tegen de kachel viel omdat ik liep te rennen :=

1 van de kat die me ineens iets te lief vond..

En 1 wat voor mij nu een 'mooi' aandenken aan mijn hondje die is overleden. Er zitten 3 streepjes op mijn lip :). Ze trok vroeger altijd en mocht haar nooit uitlaten. Totdat ik het voor het eerst mocht doen. Mevrouw trok me de hele straat over := . Leuke hiervan is dat ik ze er was toen ik geboren werd. En ik haar ook heb meegemaakt op haar laatste wandelingetjes waar je haar mee moest sleuren.. <3

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:13

Oja heb ook nog aan de binnenkant van mijn bovenbeen 1tje was op school en we waren aan het gymen en ik hing aan zo'n rekstok die je in de ringen hangt. En deed een beetje gek en toen kwam dus een stuk vel daartussen.
En eb een keer me een zakmes in me hand gestoken op kamp, was een tak aan het slijpen. Zit nu dus een soort bult maar dan de andere kant op zegmaar.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:15

Jilletje schreef:
handpalm, mensen vonden het leuk mij op een bruiloft dronken te maken toen ik 12 was.....vervolgens met een glas van een stenen trap gevallen, weet er gelukkig weinig meer vanaf.

achter mn oor door operaties.
op mn onder arm rechts kleine witte puntjes door kwallenbeten.
en op mn schouder een heel lelijk geworden litteken van een verwijderde moedervlek.

ojaa.....ook nog eens mn duim gekaasschaaft :') topje zit nu een mooi plakje litteken

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:49

Toen ook 10 was besloot ik om in mijn bikini te gaan fietsen met een zwembril op, _O- gevolg ik gleed uit viel op een rots en daardoor heb ik een litteken op m'n knie. En bloedden dat ik deed!

Ook heb ik er een bij mijn andere knie van toen mijn hond me krabde, maar deze is wel 'speciaal' voor mij omdat deze hond is overleden.

En nog een boven m'n wenkbrauw toen ik door onze herder in m'n gezicht gebeten werd.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:54

Ik heb er 1 onderaan mn bovenbeen doordat mijn lieftallige tweelingzusje me op 8/9jarige leeftijd door een glasraam duwde en er glas in mn been kwam :')
Heb er ook 1 op mn duim, ik zaagde er perongelijk in toen ik met zo'n figuurzaagje op de middelbare school uitschoot :+
Ook 1 op mn arm, was een grote schaafwond doordat ik te dicht langs een muur rende :') Is lang open gebleven omdat er steeds wondvocht op bleef zitten en uiteindelijk een litteken van 1,5 cm diameter geworden.
Heb ook een best zichtbare in mn handpalm, weet neit meet precies hoe het ging, maar ik pakte me vast aan een deur en iets metaal stak uit en schaafde me daaraan :+
Oh en 1 op/in mn lip, ik was zo snugger om zonder handen te fietsen op een weg die net opnieuw gelegd was, dus met zand enzo, ik op mn snuffer en bloed overal etc :')

Dat waren denk ik wel de meest duidelijke littekens denk ik :P

Jilletje schreef:
ojaa.....ook nog eens mn duim gekaasschaaft :') topje zit nu een mooi plakje litteken

Eigenlijk is dat best hilarish :') Maar zal vast wel redelijk pijn en schrikken geweest zijn?
Laatst bijgewerkt door EmmaVZ op 03-01-14 01:03, in het totaal 3 keer bewerkt

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:57

Hhilde schreef:
Lieve mensen.. Als jullie zeggen 'op mijn armen, maar dat is privé' dan snap je dat iedereen direct weet hoe en wat? En dat privé niet zo privé is als je het zo op het forum zet? Hoe dan ook..

Ikzelf op armen door jaja, het snijden. Nu gelukkig al een hele tijd over en aan het vervagen, maar vooral als het koud is zie je ze goed. Op mijn benen door het vallen met fietsen en door de aanval van een hond.

Het is misschien wel gelijk duidelijk voor anderen, maar misschien voelt het toch enger om het gewoon zo neer te zetten? Ik vind het in elk geval best wel dapper dat je dat gewoon zo durft te zeggen en supergoed dat je daarmee gestopt bent :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:57

Heel veel kleintjes op handen & vingers door in mijn klunzige stunten tijdens het maken van architectuurmaquettes :')
Een grotere net onder m'n duimnagel van een glasscherf, in de plooi van mijn linkerpink een lange witte door een schaar/breekmes denk ik en nog een grotere tussen mijn duim en wijsvinger op de rug van m'n hand ook door 'knustelen".

Net onder mijn grote teen heb ik een diepe nadat ik op een loszittende nagel heb gestapt die uit een deurplint zat, ik zwaaide mijn voet vooruit dus hij is eigenlijk 'opgeschept" in mijn voet :+

Ook nog een grote ronde op m'n knieschijf na eens goed tegen dek te gaan op een gravelpaadje.

Kleintje onder mijn linkerborst, geen idee meer hoe :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:00

1 van toen ik als kindje tegen de muur liep, gevolg gat in mijn hoofd..
1 bultje onder mijn oog, een onderhuids litteken van toen ik tegen iemand aan sprong
1 onder mijn neus van toen ik ben gevallen met een step op de tegels
1 op mijn rug van een moedervlekje die ik weg heb laten snijden
1 van een naverpiercing die ik heb gehad
2 van microdermal piercings bij mijn heup

Dat was het geloof ik wel zo'n beetje :Y)

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:05

Litteken bij minn oog in de hoek. Mijn zusje gooide een metsel ding ofzo naar mij toe en rats, het scheurde zo langs mijn oog. Gelukkig geen schade aan mijn oog maar wel 2 hegtingen.
Verder een heleboel littekens van katten en valpartijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:09

YellowGray schreef:
Hhilde schreef:
Lieve mensen.. Als jullie zeggen 'op mijn armen, maar dat is privé' dan snap je dat iedereen direct weet hoe en wat? En dat privé niet zo privé is als je het zo op het forum zet? Hoe dan ook..

Ikzelf op armen door jaja, het snijden. Nu gelukkig al een hele tijd over en aan het vervagen, maar vooral als het koud is zie je ze goed. Op mijn benen door het vallen met fietsen en door de aanval van een hond.

Het is misschien wel gelijk duidelijk voor anderen, maar misschien voelt het toch enger om het gewoon zo neer te zetten? Ik vind het in elk geval best wel dapper dat je dat gewoon zo durft te zeggen en supergoed dat je daarmee gestopt bent :)

`
Nou bij deze; ik ben sinds 10 minuten 101 dagen clean. En ik ben er trots op.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:20

Doanique schreef:
`
Nou bij deze; ik ben sinds 10 minuten 101 dagen clean. En ik ben er trots op.

En wees er zeker ook maar trots op, goed hoor!

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:24

ik heb er 1 op mijn arm,
ik had in de winter een kruik met kokend heet water in me bed gelegd,
met een doekje eromheen, ik ben in slaap gevallen en waarschijnlijk met mijn arm op de kruik
gaan liggen, volgende dat ineens een blaar opmijn arm,,erg slim,
voor de rest veel kleine littekens van vallen

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:24

Super Doanique!! Houden zo en op naar de 202 :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:25

Ik heb er 2 aan de onderkant van mijn kin. Ik was niet heel handig als kind hahaha

De eerste keer sprong ik in het zwembad, maar was op een smalle doorgang van het ene bad naar het andere en ik sprong zo ver dat ik op de rand aan de overkant sprong, met m'n kin dus :P

De tweede keer was op vakantie, daar hadden we een houten salontafel met scherpe punten. Ik had eerst geknutseld en daarna ging ik hinkelen... Lag er nog een papiertje en hoppa, ik gleed uit en knalde met m'n kin op die tafel!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:30

Ik heb er 1 achterop m'n rechtervoet, blijven haken achter het zwembadtrappetje.
Op allebei mijn knieën, vorig jaar gevallen, daarmee ook mijn handen open gevallen en mijn pols zwaar gekneusd.
Een kring boven m'n knie, omdat ik getrapt ben door een pony.
Een streep op mijn arm, omdat de bakplaat viel en nog warm was...
En een litteken onder mijn kin, doordat ik met mijn fietsje tegen een opstaande stoeptegel reed en voorover over m'n stuur op de stoep ben gevallen.

Ik denk dat alleen het litteken op m'n voet en onder m'n kin blijven en de rest met de loop van de tijd wegtrekt :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:30

Heb 1 litteken op me enkel heeft een domme reden:
Was aan het dansen op een tennistafel met vriendin zet 1 stak achteruit en val keihard op de grond (was 10 ofsoiets)

Mijn 2de litteken:
Toen ik 5 jaar was wou ik zo ontzettend graag in de botsauto's met mijn moeder.
Ik zat goed vast aan de riem komen der 2 malloten aan geracet en knalden zo tegen ons aan.
Ik vlieg naar voren (riem deed het dus niet goed) knal met mijn hoofd tegen het stuur aan en binnen no time zat mijn halve gezicht onder de bloed. 13 hechtingen en nu zit er 1 litteken midden in mijn wenkbrauw, en 1 erboven ....

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:33

1 op mijn linkerarm van een oven en 1 op mijn rechterarm, ook van een oven :') Verder heb ik op mijn achterhoofd ook 1 zitten, al zie je die niet. Mijn mama heeft toen ik 8 was (leuk detail; de dag erna werd ik 9) de kofferbakklep perongeluk op mijn achterhoofd geslagen. Als je er met je hand overheen gaat voel je ook echt een deuk _O-

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:35

Heb er 1boven mijn wenkbrauw door dat ik van paaltje naar paaltje sprong dit ging niet zo goed toen belande mijn brille glas dus boven mijn oog.

Dan heb ik nog litteken op me vinger door dat ik in het zwembad bij een wedstrijd die zwemhaak naar beneden zag vallen en daar zaten op het bankje gewoon andere zwemmers te wachten. Dus vind hem op vinger opengehaald aan de muur.

En ik heb over heel mijn armen rug nek enz littekens zitten van me eczeem

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:43

Op mijn knieen dat zijn een en al littekens en nu heb ik dus mijn knie helemaal kapot van binnen en moet de rest van me leven blijven lopen mett die stomme pijn,
uhm bijna overal allemaal littekens, op mijn heup omdat ik zo hard op de stoep ben gevallen dat ik beide knieen had gebroken en me heup zwaar gekneusd en geschaafd..
Kan nog wel even doorgaan haha

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:54

ok komt tie:

mijn rechterknie zitten er twee door twee keer knieprotheses..

mijn heupen twee grote op beide heupen door tweemaal nieuwe heupprotheses

mijn buik door de keizersnede

mijn enkel aan beide zijde rechterkant enkel door ehm gebroken, en daarna medisch missertje dus via de andere kant kwam het chirurgisch staal er weer uit..

mijn arm/pols doordat ik vroeger shetlanders wou aaien en niet snapte dat prikkeldraad ook onder stroom kan staan en je vel omhoog zuigt.. tsja..

en nog 1 in me gezicht geen idee waarvan trouwens..

en op me armen van de vele bloedvertragingstesten..

kortom ik ben prachtig getekend door de medische wereld en niet eens me eigen schuld,...
ok ok de enkel misschien dan wel 1 kant ga nooit nooit met je dronken hoofd aan een balk zwaaien en heel hard roepen dat je toch niet valt...dan val je dus

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:01

Ik heb er een op mijn neus tussen mijn wenkbrauwen in. Wel ietsjes naar onder. Met tikkertje was ik gevallen en vol op mijn gezicht.
Tweede was op hetzelfde moment maar dan bij mij pols die ook gebroken was. Het bot stak op de een of andere manier omhoog wat een litteken op leverde (niet uit het vlees hoor)

En de derde is een rondje op de zijkant van mijn voet. Echt geen idee hoe ik eraan kom. Maar ik denk dat ik over de straat ermee ben geschuurd tijdens een schuim disco xP