hebben jullie schade door vuurwerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

drenterxx

Re: hebben jullie schade door vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:27

M'n vriendin heeft iligaal vuurwerk tegen haar hoofd gehad en ik ben in een trappenhuis opgesloten waar ze heksenkringen afstaken :(

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:37

Ik vind vuurwerk altijd heel mooi, en het spijt me, maar het is super als het ook een beetje knalt. :o Alleen bommen vind ik niks aan. :n Het ziet er wel heel mooi uit allemaal. *\o/*
De kat was gisteravond buiten,en vanochtend had hij nergens last van(bomproof) <<)
Wat ik wel merkwaardig vind is dat er rond 67 miljoen aan vuurwerk de lucht in gaat, maar dat we 12 miljoen ophalen met serieus request >;)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:38

LoveShettys schreef:
M'n vriendin heeft iligaal vuurwerk tegen haar hoofd gehad en ik ben in een trappenhuis opgesloten waar ze heksenkringen afstaken :(

Waar woon je, zoiets heb ik hier nog nooit meegemaakt

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:40

tabaflab schreef:
LoveShettys schreef:

Waar woon je, zoiets heb ik hier nog nooit meegemaakt

Ik woon in dordrecht, maar het is hier echt een rotwijk met allemaal foute mensen om het maar zo te zeggen enzo :n

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:57

Wij waren bij vrienden en soms wat flinke bommen die je dan hoort. De buurman kwam netjes even zeggen dat hij een soort bom ging afsteken :D. Maar er was waar wij waren heel veel vuurwerk, en aan de overkant hadden ze ook iets van 5 van die potten.
Hoorde helaas wel een ambulance :n

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:44

Hier geen schade, maar paard en ezels waren wel meer over de zeik dan dat ze ooit geweest zijn. Buren vonden het nodig om het vuurwerk richting stal af te steken. En ik met m'n goede bedoelingen had ze in de stal gezet. Zojuist waren ze nog niet in hun normale doen.

Voor mijn part verbieden ze de verkoop van vuurwerk aan particulieren.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:47

LoveShettys schreef:
Ik woon in dordrecht, maar het is hier echt een rotwijk met allemaal foute mensen om het maar zo te zeggen enzo :n

Ben ik wel benieuwd welke wijk. Hihi
Hier ook Dordrecht op wat kleine dingetjes na, prullenbak en een bloempot niets gesneuveld. Woon in een hofje en hadden een feestje inclusief een partytent en alles staat nog.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:49

TammyVN schreef:
Voor zover ik weet geen schade hier, maar lig nog in mijn bed :+

Hier overigens ook legaal vuurwerk wat op een veilige manier is afgestoken die in de lucht van koers veranderde recht op ons af, ik zag die punt van de pijl gewoon dichterbij komen. Gelukkig knalde hij voordat hij te dichtbij kwam maar ze zijn daarna gelijk gestopt met afsteken.

Van die hamster!! Waarom? ;( Arm beestje!
Kindjes van 12 zouden door hun ouders gewaarschuwd moeten worden oid, ik vraag me af of een kind van 12 vol besef heeft van de risico's.. Dus eigen schuld dikke bult vind ik hier wat cru..

dat waarom zei die vriendin (en ik) dus ook antwoord was: het is toch een stom beest!
tja sommige zijn echt gek in hun hoofd, over een paar jaar schieten ze koeien de lucht in ofzo...

vorig jaar had onze gemeente net heeeeeeel veel nieuwe van die hondenpoepbakken neergezet.. 29 december tja die waren allemaal stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:50

Niets gesneuveld hier, wel prachtig vuurwerk :oo :~

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:51

oja en twee jaar terug hadden we mega sterretjes (1 meter) die we overal werkelijk overal in de grond staken... tja wat wil je van 4 10 jarige die geen vuurwerk mogen afsteken...

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:55

Ik heb naast wat oorschade en ontiegelijk veel troep op de weg/in de tuin niks gelukkig.

Onze hond heeft er helaas weer een trauma van opgelopen..
Die lag de hele dag te trillen van angst, en als we hem uitlieten en hij hoorde een knalletje dan schoot hij in paniekmodus en trekt hij je gewoon blindelings terug naar huis.

Maar wij wonen in een klein k-tboerendorp en alle tokkies verzamelen zich in onze straat en steken vervolgens kilo's aan illegaal atoomvuurwerk af...

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:30

Tja wat kan ik zeggen := Hier in New Orleans heb ik alleen maar genoten van het vuurwerk dat ze hebben afgestoken op de mississippi :D Heb wel stomme idioten van de knallers zien gooien naar mensen maar vind het nog meevallen om in zo'n drukke stad te zijn :=
Wel veel sirenes gehoord heel de nacht door op hotel, tja er zullen wel veel mensen zich in coma gedronken hebben zeker := (en andere dingen).

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:41

Hier heb ik totaal geen last van vervelende mensen met vuurwerk, maar als ik dit topic zo lees mag het van mijn verboden worden. Achterlijke idioten die denken mensen of dieren te moeten bekogelen of erger.. 8)7 Kan me daar echt ontzettend kwaad om maken.

Mensen (>16) die zelf illegaal vuurwerk afsteken of denken een bom te moeten maken en vervolgens vingers of handen kwijtraken mogen wat mij betreft ook gewoon een boete krijgen + geen AOW.

Maar eerlijk gezegd snap ik ook niet zo goed hoe tientallen mensen het elk jaar voor elkaar krijgen om hun honden te laten ontsnappen. Je let toch extra op rond Nieuwjaar? Je zorgt toch dat je deuren dicht zijn en de hond altijd aan de riem zit? Maar blijkbaar niet, en de dieren zijn weer de dupe :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:48

Idd martine,.facebook stond vol met honden de kwijt waren, snap dat ook niet zo goed..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:17

liliekska schreef:
wow vriendin verteld me net dat bijhaar in de straat iemand zijn hamster aan een vuurpijl gebonden had!!! zoiets doe je toch niet!!!

Afschuwelijk zeg, arm diertje. Ik denk dat ik hem die dode hamster in zijn strot geduwd had tot hij stikte, wat een ongelofelijke imbeciel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:24

Ik ben gister expres naar mijn vriend, die in de polder woont, gegaan zodat mijn auto veilig zou zijn voor het vuurwerk! Jammer genoeg zag ik vanochtend dat het niet helemaal goed is gegaan en zit er een scheur/gat in mijn dak :( (cabrio, dus zit een softtop op!)
Binnenkort dus een nieuw dak, aangezien hij nu niet waterdicht meer is. -O-

En nog meer schade.... Niet rechtstreeks door het vuurwerk, maar door de katten die in mijn studio zaten wegens het vuurwerk. Die hebben lekker een flitser gesloopt! ~~}>

En als laatste de zwerf poes die in mijn kamer heeft geslapen en ook zijn behoefte op mijn bed gedaan heeft! :( ik neem het hem niet kwalijk, dar beest had niet buiten kunnen blijven hier in de buurt, maar is toch niet fris!

Goed begin allemaal! :( iemand misschien een geldboom in de tuin die geplukt mag worden?! *\o/*

Edit: maar gelukkig geen schade aan personen of dieren ofzo :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:44

liliekska schreef:
TammyVN schreef:

Hier overigens ook legaal vuurwerk wat op een veilige manier is afgestoken die in de lucht van koers veranderde recht op ons af, ik zag die punt van de pijl gewoon dichterbij komen. Gelukkig knalde hij voordat hij te dichtbij kwam maar ze zijn daarna gelijk gestopt met afsteken.

Kindjes van 12 zouden door hun ouders gewaarschuwd moeten worden oid, ik vraag me af of een kind van 12 vol besef heeft van de risico's.. Dus eigen schuld dikke bult vind ik hier wat cru..

dat waarom zei die vriendin (en ik) dus ook antwoord was: het is toch een stom beest!
tja sommige zijn echt gek in hun hoofd, over een paar jaar schieten ze koeien de lucht in ofzo...

vorig jaar had onze gemeente net heeeeeeel veel nieuwe van die hondenpoepbakken neergezet.. 29 december tja die waren allemaal stuk.

Dus... Heb je dat beestje niet weg gepakt bij die gek???

Edit: zie dat je 12 bent.... Kan je helaas niet veel doen :(

Walgelijke mensen, dat andere er niks van zeggeb/actie nemen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:46

peca, vroeg ik me ook af. Ga je er lekker bij staan en er naar lopen kijken? Of iemand anders?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:52

Anoniem schreef:
liliekska schreef:

Dus... Heb je dat beestje niet weg gepakt bij die gek???

Edit: zie dat je 12 bent.... Kan je helaas niet veel doen :(

Walgelijke mensen, dat andere er niks van zeggeb/actie nemen.[/quote]
ik was er niet bij hoor! ik zei waarom dat toen die vriendin dat vertelde.
anders had ik hem wel afgepakt

edit: stukje verwijdert

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 20:15

:o vraag me af of dat verhaal van de hamster wel waar is. Zoiets lees je toch meestal wel terug in een nieuws bericht.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:17

Het hoeft niet persé in het nieuws te staan, dan zouden de politie of zo'n iemand er van af moeten weten en dat is denk ik niet het geval. Er zullen echt wel veel meer dingen gebeurd zijn dan in het nieuws word vermeld...

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:25

Ja lekker, overal stukjes hamster die naar beneden komen :r

Dat sommige mensen gewoon zo zo laag zijn... Snap de kick er ook niet van -:(-

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:21

Happy newyear!

hier sinds tijden weer lekker rustig oud en nieuw, overdag leek het wel oorlog kwa bommen enzo. Savonds prachtig vuurwerk gezien vele mensen hier geven een hoop geld eraan uit prachtig om te zien! Helaas wel wat politie en zware bommen en wat gesneuvelde prullenbakken en verkeersborden helaas maar gelukkig geen veel politie en grote branden enzo dit jaar.

Wat een rot dingen staan hier bij sommige sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:00

Geen last van vuurwerk, gelukkig. Ik ben voorzichtig geweest. Ik heb toch maar 1 lichaam die ik graag wil houden. Sterkte voor de mensen die wat meer problemen hebben. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:24

moonsparkle schreef:
:o vraag me af of dat verhaal van de hamster wel waar is. Zoiets lees je toch meestal wel terug in een nieuws bericht.

je wilt niet weten hoeveel achterlijke dingen er gebeuren en het niet in het nieuws komt.... er is niet altijd een pers etc bij....