.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YellowGray

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:38

Ik durf ook echt niet te fietsen, maar in mijn auto voel ik me nog wel veilig. Ik ga straks nog naar mijn ouders en daarna door naar een vriendin (maar na 9 uur blijf ik ook lekker binnen!)
Naast de manege waren ze trouwens ook lekker bezig met knallen :( De radio was aan in de stallen en alle deuren waren dicht, maar sommige paarden waren toch behoorlijk nerveus aan het rondwoelen in hun stal. Eentje daarvan is op het laatste moment toch maar niet ingezet voor de les want hij was echt over de zeik.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:38

BopjeBo schreef:
Ik loop hier al de hele dag als een dolle boerin over het erf incl riek. Naast onze boerderij loopt een fietspad, welke ook direct langs de loopstal muur gaat (staan 70 melkkoeien in die stal). En dan staan er af en toe van die clubjes idioten ernaast op dat fietspad vuurwerk af te steken, waar ik dan op hoge poten op af vlieg of ze beseffen dat we in totaal 120 koeien op ons terrein hebben en dus ff op willen rotten. Kan daar heel slecht tegen, doe dat dan lekker ff een kilometer verder in de polder maar niet naast een stal vol vee.
Van mij mogen ze het ook verbieden, dat bericht van die kat, wat verschrikkelijk en welke idioot is daar in godsnaam in staat toe dat een hulpeloos beestje aan te doen, bah! Vuurwerk is prachtig mits professioneel uitgevoerd, er lopen toch te veel idioten rond die er overduidelijk niet mee om kunnen gaan. Verbied het maar en maak er een mooie show van zodat het voor iedereen leuk blijft.

Denk om je hart.. :(:)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:41

Om naar de pony's te gaan moet ik langs een speelveldje wat nu een vuurwerkspeelveld is geworden voor de jeugd. Je ziet ze kijken bij ieder die langs komt, zullen we wel of niet.
Heb de hele tijd als ik langs kwam, maar super vriendelijk gegroet. Dan doen ze het niet snel.
Maar nu het donker wordt en ik straks weer moet, wordt dat kijken en groeten lastig.
Vreselijk eng vind ik het dan ook.

Bovendien lijkt het dit jaar sport daar om het vuurwerk horizontaal het veld over te laten gaan. Ik ben zo bang geraakt te worden.
En dan staan de pony's daar ook niet ver vandaan. Het vuurwerk kan hen niet raken, daar niet van, maar het geknal is nu rondom en ze zijn super gestrest (en ik dus ook).
Het is een kleine troost te weten dat ik niet de enige ben met deze angsten en stress en bange dieren, maar oh wat hoop ik dat het ooit verboden wordt dat er zo'n hele dag geknald mag worden !!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:43

Er is inmiddels ook een hond een poot kwijt geraakt. Ging op t rotje van t baasje staan :(:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:43

Ik heb het altijd al erg merkwaardig gevonden hoe Nederland met vuurwerk omgaat :D . Hier wordt er vuurwerk afgestoken als het nieuwjaar is en geen minuut eerder, basta. Het is om het nieuwe jaar in te knallen. Geen maand er voren, geen maand erna. Gewoon klokslag twaalf uur en tot het op is. Mensen die dagen eerder afsteken worden raar aangekeken, want het is toch nog geen nieuwjaar? Ik ben blij dat ik hier woon, ik heb nul komma nul last van het vuurwerk hier. Er is hier maar eentje, en ik gok dezelfde, die sinds een dag of drie 's avonds een klein beetje afknalt (lees: een minuutje of vijf). Dus dat valt goed mee :D .

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:44

Waarom neem je je dier dan ook mee als je vuurwerk afsteekt. Laat beest lekker binnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:44

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:45

Ik vind er ook helemaal niks aan...crazy people lopen er rond op deze dagen ! _-:(
Blijf ook gewoon thuis bij mijn katjes ( die sinds gister al huisarrest hebben :D ) en de paarden, maar vind het eigenlijk heel eng als ze hier dichtbij gaan knallen :( Ik durf zelfs dat linkje van die poes niet te bekijken... ;(
Kunnen die mensen niet gewoon in de grootsteden naar het vuurwerk gaan kijken, zoals vroegah...in de goeie ouwe tijd ... :7
En het schijnt dan nog dat NL nog veel meer '' vuurwerkverslaafd '' is dan BE....jeej... :n

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:52

De amerikaanse ambassade heeft zelfs amerikanen in nl gewaarschuwd voor vuurwerk in nederland :')

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:52

Aagh arm katje ik vind vuurwerk ook helemaal niets wij hebben sterretjes maar die vind ik al dood eng gewoon afschaffen die handel

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:53

muntdrop schreef:
De amerikaanse ambassade heeft zelfs amerikanen in nl gewaarschuwd voor vuurwerk in nederland :')

Daar moest ik wel om lachen maar toen bedacht ik dat dat eigenlijk helemaal niet zo raar is. Nederlanders weten dat het gevaarlijk is en de meeste mensen blijven ook gewoon binnen. Als je dat niet doet kan het wel echt eng worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:57

Ik ben met deze dagen zo blij dat ik in Belgie zit!

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:58

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:16

Hier steken ze op het station ook fietsen in de fik.
Daarnaast gooien ze ook vuurwerk bommen in station hokjes, ik stapte uit de trein en moest er langs heen nou ik kan je vertellen dat ik bang was.
Ik was echt geneigd de politie te bellen.

Op het station waar ik in stapte heb je een trap naar beneden en dan heb je een halletje en weer een trap naar boven naar een ander perron. Gooide ze vuurwerk in dat halletje nou dat geluid was niet om aan te horen. Normaal moet ik door dat halletje heen wat was ik blij dat er een spoorwijziging was voor mijn trein.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:27

Gewoon verbieden, streng controleren en hoge boetes geven. En dan in de steden mooie shows organiseren :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:32

Terwijl ik me eigenlijk zou moeten verheugen op oud en nieuw, wil ik nu alleen maar, dat het voorbij is. Rondom in het knallend vuurwerk. Constant. Geen moment niets. Begon van het weekend al. En dan steken ze hier ook nog carbid af.
Heb nu vier bange honden in huis.Nummer vijf is gelukkig doof. Ze willen niet meer naar buiten hun behoefte doen. Straks gaat ook nog de muziek op high level aan in de tent op een steenworp afstand van ons huis. Dit is de dag waar ik het meest tegenop zie.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:33

Liesje89 schreef:
Ik werk bij postnl en moest vandaag uiteraard gewoon post bezorgen. Doodeng!
Van mij mag het verboden worden.. ik vind het verschrikkelijk.

Ik moest vandaag ook bezorgen, liet een paar keer bijna de post vallen omdat ik weer eens schrok van zo'n mega knal. Rotjes alla, maar er werd ook wel flink illegaal spul afgestoken. Het lijkt wel oorlog hier.

Van mij mogen ze het afschaffen. Zie er de lol niet van in. Zal blij zijn als het morgen is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:39

Van mij mogen ze best vuurwerk afsteken, maar dan fijn alleen op de tijden dat het mag.
Dan weet je wanneer je binnen moet blijven, of juist moet gaan kijken en krijg je niet bij tijd en wijle een halve hartverzakking.

Vroeger toen ik klein was, kocht mijn vader altijd samen met mij het vuurwerk en dat gingen we samen afsteken.
Zo wist hij zeker dat ik niet met rotzooi aan de haal ging en er netjes mee omging.
Vond dat toen prachtig.
Ondertussen steek ik al jaren helemaal niets meer af.
Carbiet schieten was waar ik vroeger woonde ook heel gewoon.
Hier in de buurt geloof ik ook, als ik af en toe de knallen moet geloven.

Tja, en die idioten met vuurwerk bommen of die gekken die het nodig vinden vuurwerk naar mens of dier te gooien, die moeten een flinke schop onder hun achterste hebben of erger.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:43

Ik ken maar enkele mensen die geen illegaal vuurwerk af gaat steken. Woon dan ook half uurtje van de grens maar de meeste zijn niet eens 14 :-O

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:46

Verwensingen mogen hier niet, maar voor de katmoordenaars: karma's a bitch... ~~}>

Ongeloveloos waarom sommige amoebes denken dat ze stoer zijn om ver voor de wettelijk aangegeven tijden vuurwerk af te steken. Legaal of illegaal.
Al die afgeblazen lichaamsdelen vindt ik niet erg, maar wel dat wij er als gemeenschap weer voor op moeten draaien.

En het bestoken van mensen en dieren die er niet om hebben gevraagd is al helemaal zó not done! }:)
Diezelfde idioten zorgen voor de discussie om vuurwerk te gaan verbieden.
En gaan gewoon stug door met zelf bommen maken...
Nou, mijn zegen hebben ze en een tip: vasthouden na het aansteken, ga je mee de lucht in!
Dát is pas stoer!
Sneu voor de familie, maar tjee, wat was ie stoer... >;)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:48

Nou jullie zullen dan wel allemaal een hekel hebben aan mensen zoals ik en mn vent.
Wij zijn dit jaar naar polen geweest om vuurwerk te halen, dit jaar geen knalvuurwerk, maar alleen siervuurwerk.
Het is illegaal, maar slaat eigenlijk nergens op, is gewoon een gigantische batterij ( een flowerbed ) duurt ongeveer 3 min, en dan heb je een hele vuurwerk shhow! Ben benieuwd wat eruit komt *\o/*
Ik hoop dat het mooi is, ik zal het filmen, en morgen hier plaatsten, dan kunnen jullie ook zien dat niet alle illegale vuurwerk gevaarlijk is ;)

En net ook een rondje gedaan met de honden buiten en mn vriend heeft wat vuurwerk afgestoken, mn honden vinden het helemaal niet eng, willen het alleen pakken...
Maar dan blijf ik ook gewoon po een grote afstand, wij gaan wel verstandig om met vuurwerk ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:50

Het is vast niet zomaar illegaal Sammy_xxs... Dus nee, zou het niet erg vinden al zou je er voor opgepakt worden. Ik ben het er mee eens dat het enorm mooi kan zijn maar illegaal is illegaal.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:53

Volgensmij wordt de overlast ook niet veroorzaakt door siervuurwerk (illegaal of niet). Maar door knalvuurwerk, siervuurwerk is niet stoer genoeg :)

Ik heb geen hekel aan mensen die (sier)vuurwerk afsteken, maar wel aan de mensen die het misbruiken en daardoor zichzelf en andere in gevaar brengen of eigendommen van anderen vernielen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:59

Sammy_xxs schreef:
Nou jullie zullen dan wel allemaal een hekel hebben aan mensen zoals ik en mn vent.
Wij zijn dit jaar naar polen geweest om vuurwerk te halen, dit jaar geen knalvuurwerk, maar alleen siervuurwerk.
Het is illegaal, maar slaat eigenlijk nergens op, is gewoon een gigantische batterij ( een flowerbed ) duurt ongeveer 3 min, en dan heb je een hele vuurwerk shhow! Ben benieuwd wat eruit komt *\o/*
Ik hoop dat het mooi is, ik zal het filmen, en morgen hier plaatsten, dan kunnen jullie ook zien dat niet alle illegale vuurwerk gevaarlijk is ;)

En net ook een rondje gedaan met de honden buiten en mn vriend heeft wat vuurwerk afgestoken, mn honden vinden het helemaal niet eng, willen het alleen pakken...
Maar dan blijf ik ook gewoon po een grote afstand, wij gaan wel verstandig om met vuurwerk ;)

Nou een hekel aan is natuurlijk een heel groot woord....
Wel vind ik het heel bizar dat je voor die paar minuten naar Polen gaat daar kom ik écht met de kop niet bij.. :7 :7 Maarja dat is iets wat je zelf moet weten. :)

Daarnaast heb je illegaal vuurwerk, illegaal is het niet voor niets wellicht is het gewoon gevaarlijke troep wat te snel afgaat en je jezelf dus mee kunt verwonden. Als het uit Polen komt en het is dus illegaal zou er vast wel iets mis mee zijn.
Ik wens je succes maar vind het bijzonder dom.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 31-12-13 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 19:59

@Sammy_xxs : nee, hoor!
Siervuurwerk is toch heel wat anders dan zelfgemaakte bommen voor het knaleffect.
Ik hoop voor jullie dat het goed afgaat en dat wij er ook mee van kunnen genieten morgen! :j