Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_88

Berichten: 14149
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:19

Ik geef zelf eigenlijk nooit fooi, omdat het niet echt in mijn systeem zit denk ik. Vrijwel overal waar ik kom/eet betaal ik met de pin en dan denk ik er gewoon niet bij na om het bedrag af te ronden. Ook als de service prima is, gebeurd dit eigenlijk altijd..

Bij ons komen nauwelijks kranten/folders dus wat dat betreft geef ik daar dus ook niet aan.

BigOne
Berichten: 38599
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:08

Iedereen die last heeft van brutale bezorgers of de krant nooit op tijd in de bus heeft, meld het bij de regiomanagers ipv bij de bezorgers. Het werkt echt want ze worden er zo uitgeschopt en voor hun staan 10 anderen klaar, vooral in deze tijd.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:10

pinkie87 schreef:
maar je krijgt er wel een extra servers van terug vaak.
Maar als mensen in het restaurant hun best niet doen dan krijgen ze ook niets.

Mijn oma heeft altijd 4 speculaaspoppen met sinterklaas die ze heeft aan vuilnismannen die zijn elk jaar weer super blij en ze krijgt er zoveel voor terug!

Zo zie ik dat bijv. ook met de ochtendkrant wij geven wat maar hij komt wel altijd droog en optijd aan. als we er nu een hadden die vele fouten maakte en vaak niet optijd is krijgen ze ook niets. en ze gaan voor jou wel door weer en wind om hem te komen brengen, en dan mag je daar best dankbaar om zijn.

Ik heb zelf altijd kranten folders enz. gelopen en die vriendelijke woorden van de mensen die wel te vrede zijn is super leuk :D

Ow en mijn doet schoolvervoer met kinderen met beperking. Die krijgt elk jaar allemaal leuke kadootjes.
Ik vind dat echt zo lief van die ouders. Me moeder zegt zelf ik ben al blij met een kerstkaart.
Maar nee gewoon grote pak merci. En ze heeft een kind waarbij de ouders fruit teelten nou ze komt met zat thuis


Om hier even op in te haken. De service zou je ook moeten krijgen zonder fooi.
Als iemand hier de ochtend krant niet goed bezorgd word er gewoon een klacht ingediend. Bezorgen ze hem wel netjes dan doen ze hun werk gewoon goed. Door weer en wind komen precies hetzelfde ze krijgen er gewoon voor betaald. Zou wat zijn dat ze bij mensen die geen fooi geven de kantjes er vanaf lopen dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Het is iedereen vrij om fooi te geven of niet maar de service hoort gewoon bij hun werk en hoef je niets extra voor te geven.

UnitedxWest

Berichten: 235
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:14

Toen ik nog folders rond bracht, deed ik altijd het kaartje met de krant in de bus, net als normaal. Ik wou geen geld uit andersmans zakken halen, werd toch gewoon betaald door de werkgever. Ik ben toch zelf akkoord gegaan met het mizerig beetje loon.

Lauura

Berichten: 3855
Geregistreerd: 03-05-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:16

Wat erg sommige reactie's hier... Zelf zeker nooit kranten gelopen of kinderen die dat doen. Ik keek altijd het hele jaar uit naar de kerst.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:17

Wij geven die krantenjongens/meiden die langs de deuren gaan ook altijd 1-2 euro, en de meneer/mevrouw die met de zo'n boekje staat bij onze vaste supermarkt krijgt met oud & nieuw altijd 5 euro van mijn ouders!

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:17

Bekijk het anders zo. Ieder ander krijgt dagelijks waardering voor zijn werk, in de vorm van tevreden klanten of een compliment van de manager of mede-collega's. Bij het kranten en folders lopen nooit - of je je werk nou goed of slecht doet, je hebt niet direct met de mensen te maken. Ik zie de fooi vooral als een stukje waardering die je de rest van het jaar van niemand krijgt. :)

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:17

20 euro per mensje ps:het zijn me buren

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:18

Lauura schreef:
Wat erg sommige reactie's hier... Zelf zeker nooit kranten gelopen of kinderen die dat doen. Ik keek altijd het hele jaar uit naar de kerst.


Omdat sommige geen fooi willen geven?

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:19

Ik ga deze week voor mijn moeder :)
Zij brengt de krant, maar omdat ze een eigen bedrijf enz heeft willen veel mensen haar niks geven(ook al weten ze dat zij de krant brengt) dus ga ik met die kaartjes en delen we de 'winst' :+
Dus ja, vind het wel fijn als mensen wat geven.
De krantenbezorger gaat tenslotte iedere dag(op zondag na haha) door weer en wind vroeg uit zn nest voor jou krant..

Heb trouwens ook twee jaar folders gelopen, daar ging ik ook altijd met kerst. Heb één jaar een nieuwe telefoon(wel eentje van 120 euro haha) gekocht van mijn opbrengst! Er was ook één man daar kreeg ik 20 euro van, hij had t niet kleiner :+
Nou joh, vriendelijk bedankt, ik kus je krantje de volgende keer wel! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Equisync op 21-12-13 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Berichten: 9230
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:21

Cassidy schreef:
Hier ook een Nee/Nee sticker op de bus, maar ze kunnen duidelijk niet lezen want aangebeld wordt er toch. En nee, ze krijgen toch echt niets.


dat vind ik echt asociaal

ik geef ze niks,

Badeendje

Berichten: 3941
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:21

Zo rond de euro. De meesten lopen voor een loon van 4 euro wel even 200 huizen, die mogen met kerst best een presentje.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:22

Dit is nu mijn 2e kerst dat ik kranten loop, maar zit nog zeer te twijfelen of ik wel of niet langs de deuren moet. Komt dat niet bedelig over ofzo? Natuurlijk een leuk extraatje, maar komt mij altijd zo raar over.. ?

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:25

Leffroi schreef:
Dit is nu mijn 2e kerst dat ik kranten loop, maar zit nog zeer te twijfelen of ik wel of niet langs de deuren moet. Komt dat niet bedelig over ofzo? Natuurlijk een leuk extraatje, maar komt mij altijd zo raar over.. ?


Gewoon gaan! Tegenover dat deel dat niets geeft is ook een deel dat wél wat geeft, en dat is toch altijd mooi meegenomen?

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:29

Leffroi schreef:
Dit is nu mijn 2e kerst dat ik kranten loop, maar zit nog zeer te twijfelen of ik wel of niet langs de deuren moet. Komt dat niet bedelig over ofzo? Natuurlijk een leuk extraatje, maar komt mij altijd zo raar over.. ?

Ik doe het voor mijn moeder, en dat vind ik ook nogal raar overkomen, omdat veel mensen wel weten dat ik echt niet zo vroeg op sta, maar als je eenmaal wat huizen gehad hebt dan komt het vanzelf.
Je zult vast wel ergens wat krijgen, en denk maar zo; dat geld wat je ophaalt verdien je niet zo snel met werken(ik iig niet als ik ruim anderhalf/twee uur weg ben geweest en dan met 100+ euro terugkom) :)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:33

Dat is natuurlijk altijd zo! Zal eens even kijken, hihi!

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:35

Leffroi schreef:
Dat is natuurlijk altijd zo! Zal eens even kijken, hihi!

Moet wel zeggen, vorig jaar ben ik erruug laat gegaan, was al nieuwjaar geweest :o
Maar had toen echt niet eerder tijd etc.
Dit jaar word het ook weer tussen kerst en nieuwjaar, red het niet om nog voor kerst te gaan en 's avonds laat(na 8 uur meestal al) doen veel mensen niet meer open, dus moet een avondje tussen 6 en 8 gaan, aangezien 's middags ook de helft van de mensen weg is xd

Liesjeex

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:36

ik loop zelf kranten 1 x per week, en veel mensen hebben niks gegeven. sommige 50 cent, paar 1 euro. maar goed, blij zijn met wat je hebt :D

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:36

Hier in de UK gebeurt dit niet. Maar zouden ze dat wel doen dan zou ik niets geven.

De mannen die dag in dag uit voor een minimumloontje in de diepvries pakorders klaarmaken krijgen ook niks extras. Net zoals de klaarovers die hier bijna dagelijks in de stromende regen staan.

Ik ga niet iedereen met een minimumloon fooi geven. Dan blijf ik aan de gang.

Babsiej

Berichten: 6247
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:39

Hier ook al een aantal teleurgesteld aan de deur geweest.

Wij geven ook niets, doen ook geen fooi in restaurants, en inderdaad met sint maarten doen we ook al niet mee.

Al dat geschooi en gebedel aan je deur.

kionasuppie

Berichten: 1750
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:41

ik loop zelf folders en het is inderdaad niet veel wat je ervoor krijgt.. misschien is het hier anders maar hier worden geen fooien gegeven..
heb er nog nooit overna gedacht dat ik wel eens wat meer zou kunnen krijgen.. maar ach je moet wat doen voor extra geld is het niet :D

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:41

Noope ik geef niks.. Ook ik vind t maar gebedel.
Sowieso alles wat aan de deur komt kan weer weg gaan. Hebben ook zo'n nee geen goede doelen/huis aan huis verkopers/jehova getuigen sticker := wat een rust :)) enne degene die alsnog aanbellen, wijs ik erop. Dan krijg ik een scheef gezicht en soms een snauw, dan zijn ze weer weg :evaw:

Emma_V

Berichten: 447
Geregistreerd: 30-07-12
Woonplaats: Tilburg

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:50

Ik ben zelf bezorger van de weekkrant 2x per week. moet zeggen dat het wel flink oplevert die kaartjes :). zelf vind ik het totaal niet erg als mensen dankjewel zeggen en dan de deur dicht doen, het is tenslotte niet verplicht om iets te geven.

Alleen vind ik het wel jammer als mensen bot gaan doen of naar me snauwen. 'ja je wordt toch al betaald'

Suusenmalvin

Berichten: 1234
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:51

Sammie schreef:
Woon je in de polder?


ja? Of had je het niet tegen mij? :o

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:52

Van mij krijgen ze ook niets, de weekbladen worden altijd veel te laat bezorgd, als de volgende editie alweer bijna gedrukt wordt....