Illuminatie, wie gelooft erin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 03:02

Kuggur schreef:
Kuggur schreef:
Wat ik het intrigerendste vind aan dergelijke fenomenen, en dus dit soort topics, is dat het laat zien wat voor waanzinnige, absurde zaken mensen blijkbaar geloven.

Jij vindt de wereldpolitiek niet absurd?

Ook interessant zijn de vreemde conclusies die mensen verbinden aan wat je post....[/quote]

Als jij het ook absurb vindt, wat is dan je probleem met absurde dingen die mensen geloven?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 03:27

Vrijmetselarij en illuminatie zijn verschillende dingen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 03:40

illuminatie en illuminati zijn ook 2 compleet verschillende dingen. Illuminatie is verlichting, precies, in de zin van lampen en zo, middelen die letterlijk licht maken in het donker. Illuminati is waar jullie het over hebben vermoed ik. Dat gaat over geheime genootschappen die naar gelang de verhalen mooier worden ook steeds meer "macht" krijgen. In de beleving van de gelovers dan.

Ik geloof best dat het bestaan heeft en mogelijk nog steeds bestaat. Maar de macht die er aan wordt toegeschreven wordt ook wel schromelijk overdreven. Hoogst waarschijnlijk is het een club mensen die vanwege sociale/ economische/ maatschappelijke of wat voor motieven dan ook niet met elkaar "horen" om te gaan en dat in het geheim toch doen en dan gewoon een drankje drinken, een hapje eten en filosoferen over de wereld. Niets schokkends dus.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:45

Mixje90 schreef:
Als jij het ook absurb vindt, wat is dan je probleem met absurde dingen die mensen geloven?

Wat voor "probleem" zou ik daar mee hebben? Ik zei dat ik het intrigerend vond, nogmaals je leest allerlei zaken in mijn posts die er niet in staan.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:01

Kuggur schreef:
Mixje90 schreef:

Ook interessant zijn de vreemde conclusies die mensen verbinden aan wat je post....

:')

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:32

Kuggur schreef:
Mixje90 schreef:

Wat voor "probleem" zou ik daar mee hebben? Ik zei dat ik het intrigerend vond, nogmaals je leest allerlei zaken in mijn posts die er niet in staan.

En waanzinnig en absurd....

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:03

Nee, ze vond de theorieen waanzinnig en absurt, niet de mensen die het geloven. Ja, sommige dingen die gelooft worden, vind ik ook te gek om los te lopen :+

Bovendien klopt je hele opmerking niet.
Mixje90 schreef:
Kuggur schreef:
Wat ik het intrigerendste vind aan dergelijke fenomenen, en dus dit soort topics, is dat het laat zien wat voor waanzinnige, absurde zaken mensen blijkbaar geloven.

Kugger zegt dat ze de Illuminate intrigerend vind, omdat het laat zien wat voor absurde en waanzinnige dingen, mensen kunnen geloven. Jou opmerking of ze de wereldpolitiek niet absurd vind, heeft inhoudelijk niets met haar post te maken. Dan had je moeten vragen of ze wereldpolitiek wél absurd vind, waarmee jij wereldpolitiek aan illuminate koppelt, om de 1 of andere reden.

Begrijpend lezen is ook een vak :+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:13

Het gaat er mij niet om wat voor naam je het geeft. Het zijn wereldleiders (direct of indirect) waar het om gaat, die de normale mens misbruiken om hun macht uit te breiden. Of je het nou illumunatie, nieuwe wereld orde, of teletubbieclub noemt vind ik niet echt belangrijk.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:17

Wie weet of het om wereldleiders gaat? Als ik dit topic mag geloven, kan het net zo goed Chris Brown of iemand van Rammstein zijn...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:23

Ik geloof zelf helemaal niet dat popsterren daarbij horen.
Ik denk dus ook leiders van landen, kerken, van CIA, Oliemagnaten, farmaceutische industrie dat soort lui.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:27

little_king schreef:
Ik geloof zelf helemaal niet dat popsterren daarbij horen.
Ik denk dus ook leiders van landen, kerken, van CIA, Oliemagnaten, farmaceutische industrie dat soort lui.

Ik zeg ook direct of indirect
. Het gaat erom dat zo iemand of een groep invloed uit kan oefenen op massa's. Zo zie ik het teminste.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:29

Ik geloof dat ook niet, maar er zijn mensen die dat wel geloven, blijkbaar. :+ Wij zegt dat zij fout zitten en wij niet? Het zijn allemaal meningen en het verschilt van persoon tot persoon wat er gelooft wordt, bewijs is er niet, dus op basis daarvan zijn popsterren niet bij voorbaat uit te sluiten in de discussie. Ergo, men kan er niet vanuit gaan dat deze discussie enkel over politiek gaat.

Officieel gezien hebben Illuminate leden blauw bloed trouwens, dan valt er ook al weer een hoop af.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:32

Ik denk dat de invloed vooral de media is. En daar komt precies in wat de leiders willen.
De aanslagen van 9/11, ik ben daar een complotdenker, ik geloof dat daar meer is gebeurd dan alleen maar vliegtuigjes die gecrasht zijn.
Maar daar wordt alleen maar losgelaten wat de leiders willen en alle andere als onzin afgedaan.
In die tijd heb ik er dingen over gelezen die ik ook als onzin wegzette, maar ook dingen waarvan ik zeker weet dat er meer was.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:36

little_king schreef:
Ik denk dat de invloed vooral de media is. En daar komt precies in wat de leiders willen.
De aanslagen van 9/11, ik ben daar een complotdenker, ik geloof dat daar meer is gebeurd dan alleen maar vliegtuigjes die gecrasht zijn.
Maar daar wordt alleen maar losgelaten wat de leiders willen en alle andere als onzin afgedaan.
In die tijd heb ik er dingen over gelezen die ik ook als onzin wegzette, maar ook dingen waarvan ik zeker weet dat er meer was.

Wat dacht je van de uss liberty?

Ik denk dat als een popster enorm veel mensen zou kunnen beïnvloeden, diegene zeker gebruikt kan worden door de Illuminatie/NWO of hoe je het ook wil noemen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:36

Ja dat een popster gebruikt wordt geloof ik wel, dat hij er en deel van uitmaakt niet :)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:17

Mixje90 schreef:
Het gaat er mij niet om wat voor naam je het geeft. Het zijn wereldleiders (direct of indirect) waar het om gaat, die de normale mens misbruiken om hun macht uit te breiden. Of je het nou illumunatie, nieuwe wereld orde, of teletubbieclub noemt vind ik niet echt belangrijk.

Interessant dit topic ... Vanavond even op m'n gemak lezen.

Ik geloof er zeker in, in wat jij omschrijft mixje.
Heb ooit een docu gezien over het Bilderberg genootschap, ben met andere
Ogen naar onze leiders gaan kijken.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:31

Vandaag vertelde een collega iets mafs. Als je illuminati andersom typt als webadres kom je op de site van NSA/ CCS. Dus itanimulli.com. Net geprobeerd en het klopt. Best vreemd haha. Maar heb verder niks met Illuminati en nooit in verdiept.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:22

Even een schopje, ik ben me er sinds een hele poos ook aan het in verdiepen.
Het is jammer dat er veel mensen zijn die er van uit gaan, dat alles maar gaat zoals het gaat :).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:44

knetterhard schreef:
Het is jammer dat er veel mensen zijn die er van uit gaan, dat alles maar gaat zoals het gaat :).

Ehm, natuurlijk gaat alles zoals het gaat , hoe zou het anders moeten gaan... _O-

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:07

Kuggur schreef:
knetterhard schreef:

Ehm, natuurlijk gaat alles zoals het gaat , hoe zou het anders moeten gaan... _O-

Ik bedoelde meer dat veel mensen, de waarheid geloven wat betreft de regering. In mijn ogen is dat vaak ook een pot nat en verdoezelen ze hun fouten ook vaak zat. Als je een beerje speurt op internet vind je meer dan genoeg. De mens is natuurlijk een kuddedier (en ook ik ben dat), maar soms is achterdochtigheid ook wel eens goed. Daarom zeg ik maar it's all about mind control :).

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:08

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:57

Over het complot 9/11
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:11

:')

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:58

Sommige dingen gaan wel erg diep inderdaad :j.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:56

Cerera schreef:
Wie weet of het om wereldleiders gaat? Als ik dit topic mag geloven, kan het net zo goed Chris Brown of iemand van Rammstein zijn...

Ik denk eerder dat Miley Cyrus er samen met Justin Bieber achterzit. ;)
Schijnbaar vinden mensen een band als Rammstein eng, als je meer research gaat doen merk je ook dat zij provoceren en dat heel bewust doen. De vraag is hoe serieus je Lindemann kunt nemen.. :')
Maar ik volg het topic wel, ben wel benieuwd naar de serieuze meningen over dit onderwerp. Het maakt nogal wat los bij sommige mensen.