Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:10

Bij ons in de winkel (en gelukkig niet bij mij zelf) is eens een man gekomen die twee flessen drank wou kopen. In plaats van de flessen netjes neer te leggen had hij ze rechtop neergezet en natuurlijk ook redelijk aan de rand van de band. Door het stoppen van de band is een van die flessen (met iets van rode petrikov ofzo) van de band viel, natuurlijk kapot én over de nieuwe witte sneakers van meneer.
Die man werd hélemaal pissig. Schelden, bedreigen en uiteindelijk heeft hij zelfs één van de schoenen naar de kassiere gegooid en één tegen de muur. Echt niet normaal...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:59

Tigra_ schreef:
SuperAssie schreef:
Ja maar als je toch zegt 'KOOP'zegels, lijkt het mij vrij duidelijk?
Daarbij vraag ik voor de koopzegels altijd vóór het afrekenen en de gratis troep die er altijd bij zit ná het afrekenen.

Dat is bij de plus zeker. Heb ik ook een keer gehad. Zo logisch is dat niet. Kwam er naderhand ook pas achter dat je er voor moet betalen.
Eigenlijk best belachelijk dat je moet betalen voor zegels ik weet niet waar ze voor dienen verder hoor. Maar het behoorlijk verwarrend al die zegeltjes.

Nope AH.
En koopzegels heb je in veel supermarkten(behalve de budget-like dan), dat is een extra 'service', je koopt dan zegeltjes voor een bepaald bedrag(bij ons 10ct per zegeltje en voor iedere euro 1 zegel), plakt die in een boekje en als je m vol hebt lever je m in. Je krijgt dan altijd meer geld terug dan dat je uiteindelijk voor de zegels betaald hebt.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:59

En oja, aan de klant vragen of ze een klantenkaart hebben, dan zeggen ze nee. en dan als je alles afgerond hebt en betaald is dan geven ze hun klantenkaart en vragen ze om kooppunten. ja dat gaat dan niet meer aan mijn kassa dus dan stuur ik ze door naar de klantenservice en dan worden ze boos :roll:

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:11

SuperAssie schreef:
Nope AH.
En koopzegels heb je in veel supermarkten(behalve de budget-like dan), dat is een extra 'service', je koopt dan zegeltjes voor een bepaald bedrag(bij ons 10ct per zegeltje en voor iedere euro 1 zegel), plakt die in een boekje en als je m vol hebt lever je m in. Je krijgt dan altijd meer geld terug dan dat je uiteindelijk voor de zegels betaald hebt.

Bij poiesz en jumbo zijn ze me nog nooit aangeboden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:14

SuperAssie schreef:
Tigra_ schreef:
Dat is bij de plus zeker. Heb ik ook een keer gehad. Zo logisch is dat niet. Kwam er naderhand ook pas achter dat je er voor moet betalen.
Eigenlijk best belachelijk dat je moet betalen voor zegels ik weet niet waar ze voor dienen verder hoor. Maar het behoorlijk verwarrend al die zegeltjes.

Nope AH.

Dat is dan toch ook niet bij iedere AH volgens mij heb ik nog nooit mee gemaakt dat ze het daar vragen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:18

Ik heb een spuughekel aan bellers aan de kassa.. ga dan altijd extra hard en extra hartelijk tegen de klant praten.. en uitgebreid vragen of ze nog een folder willen.. geinteresseerd zijn in t kassakoopje en of ze een tasje eromheen willen.. en ik wens ze nog uitgebreid een fijne dag.. :)

Ergeren ze zich altijd groen en geel aan als je dat doet.. :)heb er ook wel eens ene gehad die zei: zie je niet dat ik aan de telefoon ben?

Ik: ja, maar ziet u ook dat ik mijn werk doe?

Vreselijk, zo'n mensen..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:24

Zo stapte er van de week iemand met zijn telefoon aan zijn oor in de bus die de chauffeur geen blik waardig gunde (terwijl hij moest betalen, dus niet incheckte) en heel de weg onwijs hard heeft zitten discussiëren aan die telefoon. Zó asociaal :n
Ik doe altijd even mijn oortjes uit als ik instap, zeg vriendelijk goedemorgen en doe mijn oortjes weer in als ik zit. Kleine moeite...

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:33

Hier ook bellers ergernis nummer 1! Heb altijd bij de Bijenkorf gewerkt en gelukkig echt een super baas die vervelende klanten niet pikte. Kassapersoneel behandelt klanten goed, dan wordt dat andersom ook verwacht. Mijn protocol dus als iemand doorbelde aan mijn kassa: demonstratief wachten en tegen de klanten die in de rij stonden zeggen 'sorry voor het wachten, meneer moet nog even zijn telefoongesprek afmaken'. Werkte altijd.

Nog iets waar ik me kapot aan erger: mensen die in de rij staan te zuchten en te kreunen dat het zo lang duurt, maar als ze aan de beurt zijn eerst de portemonnee niet kunnen vinden (doe dat dan in de rij), vervolgens alles met kleingeld willen betalen en of je dan alsjeblieft alles in aparte zakjes kan doen?

En mensen die je behandelen als personeel; spullen op je kassa smijten en doorgaan met hun gesprek. Ik heb zo vaak gehad dat mensen me letterlijk geen enkele keer aankeken. Geen dankjewel, geen fijne dag, niks. Ik heb daar zo'n hekel aan, dat is toch algemeen fatsoen? En het feit dat ik daar stond zodat ik mijn studie kan betalen betekent toch niet dat ik niks waard ben?

Def

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:35

haha ik ben echt zo'n vervelende klant :D
Ik bel ook altijd, kleingeld doe ik ook altijd. Soms zucht en steun ik ook en ik kom ook altijd als de winkel bijna dicht is. En ik vergeet ook altijd te wegen!
Maar ik zeg wel altijd gedag en een fijne dag :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:38

Gelukkig weeg ik aan de kassa, dus dat jij niet gewogen hebt is geen probleem. :D
Kleingeld ook niet als het niet te druk is, maar bellen vind ik écht onfatsoen. Gelukkig is onze winkel net een bunker, dus bellen komt niet heel vaak voor. :')

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:43

Zoals zovelen: irritatie nummer 1 bellen aan de kassa.
nummer 2: Mensen die in het turks tegen elkaar gaan praten aan de kassa.
nummer 3: mensen die proberen kratten bier te stelen en boos worden als ik ze betrap :+
nummer 4: mensen die eerst een briefje van 50 geven als je al het wisselgeld al hebt en dan zeggen oh ik heb nog 10 cent erbij.
nummer 5: Jongeren die weigeren hun ID te laten zien en dan ook nog gaan dreigen.
Nummer 6: mensen die geen balkje neer zetten en dan boos worden als je doorgaat met scannen van artikelen van de volgende. Als je dan zegt dat die balkjes er niet voor de sier staan worden ze boos :+
Ik zei het echter wel op iets andere manier ;)
nummer 7: mensen die willen pinnen maar niks zeggen alleen naar apparaat staren. :o Na een half uur zeggen ze dan mens ik wil pinnen zie je dat niet?

Maar zo heb ik ook een hele aardige klanten. 1 mevrouw moest en zou bij mij afrekenen want ze wilde me vertellen wat een lief gezicht ik heb :o

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:45

Ik heb ook winkels gezien met zo'n bordje van "We helpen u pas als u uw telefoon wegdoet, want we willen u niet storen tijdens uw telefoongesprek!" :D Die vind ik ook wel leuk.

Ik had ook echt vaak dat ik vroeg of ze een klantenpas hadden en dan zeiden ze nee (waarschijnlijk op de automatische piloot) en dan trekken ze 'm na het betalen toch ineens tevoorschijn en dan zeggen ze "Ja, jr vroeg er niet om, nu ben ik het helemaal vergeten!" Arme collega's bij de informatiebalie, die konden dan de klant helemaal opnieuw laten afrekenen en alles alleen maar om een paar punten op je kaart :') Je kreeg er niet eens korting mee op je aankopen.

Ik vergeet ook vaak te wegen, maar dat komt omdat ik meestal naar de AH ga en als ik dan eens in de Jumbo ben (waar je wel moet wegen), dan sta ik daar zo bij de kassa van uhmmmm, sorry :+ Maar snap wel dat het irritant is.

Rianne1994 schreef:
Mensen die in het turks tegen elkaar gaan praten aan de kassa.

Ik vond het ook vaak vervelend als mensen een taal spreken die ik niet ken, maar binnenkort ga ik Turks leren, ga ik gewoon tegen ze terugkletsen :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:48

Haha die is leuk.
Je maakt van alles mee zo, leuk werken ja ;)
Bellen aan de kassa doe ik ook echt niet, vind dat niet netjes. Als ik toevallig aan het bellen ben hang ik gewoon op als ik aan de beurt ben en als ik gebeld wordt laat ik hem overgaan en bel later wel terug.

Wat ik trouwens wel irritant vind van een kassamedwerker;niet vragen om een flessenbon!
Ik vergeet dat ding structureel, ben dan ook heel blij dat ze er hier bij de aldi altijd om vragen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:49

@ yellowgray: Goed idee ga ik ook doen, laatst nog uitgescholden in het turks omdat ik zei dat een mevrouw die tasjes (doorzichtige waar je fruit in gooit) niet mocht meenemen dat we een grote plastic tas hebben voor 10cent. :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:54

Wij bleven op zaterdag altijd eve nazitten achter in het kantoortje.. heel vaak komt er dan kwart over vijf zo nog iemand binnen lopen,.. alles van buiten staat dan binnen lichten bijna al,emaal uit.. heel iritant.. konden we daarom de deur op slot doen terwijl de vrouw en kids van eigennaar nog vaak binnenkwame stromen is het handiger als de deur los is.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:55

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:58

Rianne1994 schreef:

Die snap ik niet. Dat doe je in het buitenland zelf toch ook - gewoon Nederlands blijven praten tegen de mensen waar je mee bent? Zolang iemand ook gewoon normaal doet tegen de persoon achter de kassa (wat bij bellen bijna nooit het geval is want die zijn dan helemaal afgeleid, maar als je met iemand anders bent kan dat prima) zie ik daar het probleem niet van.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:00

Shadow0 schreef:
Rianne1994 schreef:

Die snap ik niet. Dat doe je in het buitenland zelf toch ook - gewoon Nederlands blijven praten tegen de mensen waar je mee bent? Zolang iemand ook gewoon normaal doet tegen de persoon achter de kassa (wat bij bellen bijna nooit het geval is want die zijn dan helemaal afgeleid, maar als je met iemand anders bent kan dat prima) zie ik daar het probleem niet van.

Nee, ze bedoelt denk ik dat de mensen turks zijn maar ook gewoon nederlands praten. dan gaan ze in het turks tegen elkaar praten en vervolgens tegen jou nederlands praten.
Inderdaad érg irritant, had ik ook wel eens gehad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:01

Tessa_93 schreef:
Nee, ze bedoelt denk ik dat de mensen turks zijn maar ook gewoon nederlands praten. dan gaan ze in het turks tegen elkaar praten en vervolgens tegen jou nederlands praten.

Dat was wat ik ongeveer dacht, maar ik zou echt niet weten wat daar irritant aan is eigenlijk?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:01

Dat bedoel ik inderdaad. Vooral als ze in de rij al grinnikend naar mij en collegas staan te wijzen en druk in het turks kletsen. DAT vind ik gewoon aso

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:02

Cassieres die hun weekend doorspreken met collega's wanneer ik af sta te rekenen of dat je de kauwgom ziet zitten in hun mond.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:03

Rianne1994 schreef:
Dat bedoel ik inderdaad. Vooral als ze in de rij al grinnikend naar mij en collegas staan te wijzen en druk in het turks kletsen. DAT vind ik gewoon aso

Hmm, ik vind het staan wijzen en grinniken eigenlijk aso'er. Met de taal heeft dat iets minder te maken, als mensen het doen door bv te fluisteren is het ook heel vervelend.

Anonymous86

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:03

Ja das waar maar gezien het feit dat mijn oren best goed zijn hoor ik gefluister ook.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:04

Shadow0 schreef:
Tessa_93 schreef:

Dat was wat ik ongeveer dacht, maar ik zou echt niet weten wat daar irritant aan is eigenlijk?

Waarom zou je Turks tegen elkaar gaan praten als je beide gewoon Nederlands kan praten.. beetje geheimzinnig niet.. :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:05

purny schreef:
Cassieres die hun weekend doorspreken met collega's wanneer ik af sta te rekenen of dat je de kauwgom ziet zitten in hun mond.

irritatie AAN kassamedewerkers is een ander topic :Y)