Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:34

YellowGray schreef:
Ik vind het ook altijd zo apart dat die lingeriewinkelmensen altijd zo je hokje binnen komen vallen :+ Ben het inmiddels wel gewend, maar moest daar toch wel even aan wennen zo de eerste keer. En dat ze dan ook even aan je boezem komen sjorren :=

Ja dat vind ik inderdaad ook, maar daar ben ik nu ook wel aan gewend. Maar ook dus als je klaar bent en je aan het omkleden bent. Ze trok gewoon het gordijn open, voor de hele winkel. :=

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:37

kani_ejj schreef:
Ik ging laatst nieuwe bh's kopen. Dus z'n medewerkster vroeg of ze me kon helpen, Nouja graag hoef ik niet heen en weer te lopen.

Aangegeven wat ik wilde hebben. Komt ze aan met oma bh's. Ik nee die wil ik niet. Ja andere in jou maat hebben we niet.
Was er snel klaar mee.

Ook in de intratuin hier had ik m'n honden mee op allebei staat op t tuig niet aaien, omdat ik weet dat ze dat niet leuk vinden.
Dus ik zet ze even vast aan de winkelwagen zodat ik brokken kon pakken. Hoor ik een geschreeuw en gevloek. Dus ik loop terug. Staat iemand nijgend mijn hond een klap te geven. Omdat mijn hond zijn tanden trok ( staat alleen bij een wagen en vast kan geen kant op en is eenkennig) als je niet wilt aaien is er niks aan de hand. Hij wilt best ruiken maar je mag m niet aaien.
Uit reactie pakte ik dichtstbijzijnde sneeuwschep en gaf hem een klap voor z'n kop.

( later dacht ik oeps) maar heb hem gevraagd (was personeel) wat die aan het doen was.
Ja ik vindt poedels zo mooi en lief en wilde hem aaien. Had hem een snoepje gegeven.
K was laaiend. Ik vroeg kan je niet lezen ofzo ? Staat toch duidelijk op zijn tuig niet aaien en andere kant niet voeren. hadden beide honden flink wat hondenbrood gehad.
Ga er niet meer zo snel heen

Sorry maar ik geloof er helemaal niks van.
Zoiets blijft in een winkel niet onopgemerkt en een filiaalleider had je er dan echt wel uitgezet, dit is dan gewoon zinloos geweld, en als ik die filiaalleider was geweest hadden we even saampjes op de blauwe lampen auto gewacht.
Laatst bijgewerkt door moyra op 17-12-13 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 19:38

kani_ejj schreef:
Celiien schreef:
Zo had ik wel eens een meisje voor me, was bij etos of kruidvat oid. Die vroeg om een pakje condooms (meisje was een jaar of 13). dus die vrouw achter de kassa keek haar zo aan en zegt tegen haar, heb je je id bij je? Dus dat meisje helemaal
Rood worden en zeggen uh nee? Zegt die mevrouw achter de kassa dan krijg je ze niet mee van mij :=

En daarna keek ze mij aan en gaf ze me een knipoog en gewoon normaal :') . Tjah ik gaf haar ergens toch wel groot gelijk, ze was echt max 14! maar nu de vraag of ze ze wel ergens anders heeft gehaald of toch maar niet := ? Hoop t dan weer wel zegmaar :')

Hahaha sorry maar das echt knap banketstaaf voor dat meisje.
Ik ben zelf caissière bij kruidvat en moet naar id vragen bij condoomverkoop.

Dit mag wettelijk gezien niet...?

?? Staat aangegeven in de kassa en gezegd door leiding.
Heb wel eens gezegd tegen hoofdkantoor maar niet meer van gehoord[/quote]

Laat ze dit dan maar zien: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... wwodg3oAdw
K vind het echt niet kunnen.

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:39

Dat van die condooms vind ik ronduit belachelijk. Iedereen mag toch zelf weten wanneer hij of zij toe is aan seks, misschien had ze wel een speeltje en wou ze ze daar om doen. Kom op zeg... Ga je lekker met je eigen seksleven bemoeien.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:40

kani_ejj schreef:
Ik ging laatst nieuwe bh's kopen. Dus z'n medewerkster vroeg of ze me kon helpen, Nouja graag hoef ik niet heen en weer te lopen.

Aangegeven wat ik wilde hebben. Komt ze aan met oma bh's. Ik nee die wil ik niet. Ja andere in jou maat hebben we niet.
Was er snel klaar mee.

Deed de verkoopster bij mij ook (maar ze hadden ook echt weinig in mijn maat, misschien 6 modellen). Leken ook echt slappe omadingen, maar ze stonden toch echt prachtig *\o/*

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:40

Dat ze zo jong seks hebben moeten ze zelf weten maar dat ze dan geen condooms meekrijgen vind ik toch wel ernstig... Misschien durft ze dan nergens anders meer condooms te kopen en word ze zwanger of krijgt ze een soa... ''Ja mam, ik kreeg geen condooms mee''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:41

naomi_g1998 schreef:
Dat ze zo jong seks hebben moeten ze zelf weten maar dat ze dan geen condooms meekrijgen vind ik toch wel ernstig... Misschien durft ze dan nergens anders meer condooms te kopen en word ze zwanger...

Ja precies! Ik heb een keer een schoolproject gehad waarbij we iets moesten maken met condooms, heb ik ze dus ook voor moeten kopen. Misschien had ze ze daar wel voor nodig, heel onwaarschijnlijk maar weet jij veel!

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:42

Dit doet me even denken om een grappig verhaal :')
Bij de etos vragen ze niet om ID voor het kopen van condooms,
Ik een vriendin en een vriend van mij kochten bij de Etos condooms omdat wij een vriend hadden en het was sinterklaas en mijn vriendin had hem getrokken en hij heeft een vriendin dus wij vonden het wel grappig om dat te gaan kopen.
Dus die vriendin rekent af zegt die vrouw: Het is beter dat jullie het veilig doen met condoom dan onveilig zonder condoom, veel plezier! (dat zei ze tegen die andere vriend en mijn vriendin)

Die coolcat medewerkers kunnen inderdaad ook heel vervelend doen als het om verkopen gaat!

Ook liep ik 1 keer in de Hema en vroeg ik of ze bepaalde stiften verkochten. Die vrouw zo: Jahaaaaaa (op chagrijnige toon) Dus ik zo waar dan en zegt ze: ja dat weet ik niet ga maar zoeken. Ik zo:
Nou het plezier straalt er af bij u! Lekker behulpzaam ook en toen liep ik weg. Toen maar naar de Bruna gegeaan :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:45

marijacindy schreef:
Ik een vriendin en een vriend van mij kochten bij de Etos condooms omdat wij een vriend hadden en het was sinterklaas en mijn vriendin had hem getrokken en hij heeft een vriendin dus wij vonden het wel grappig om dat te gaan kopen.
Dus die vriendin rekent af zegt die vrouw: Het is beter dat jullie het veilig doen met condoom dan onveilig zonder condoom, veel plezier! (dat zei ze tegen die andere vriend en mijn vriendin)

Die coolcat medewerkers kunnen inderdaad ook heel vervelend doen als het om verkopen gaat!

Ook liep ik 1 keer in de Hema en vroeg ik of ze bepaalde stiften verkochten. Die vrouw zo: Jahaaaaaa (op chagrijnige toon) Dus ik zo waar dan en zegt ze: ja dat weet ik niet ga maar zoeken. Ik zo:
Nou het plezier straalt er af bij u! Lekker behulpzaam ook en toen liep ik weg. Toen maar naar de Bruna gegeaan :p

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Deze zin moest ik echt even een paar keer opnieuw lezen _O- _O-

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:46

Bizzybijtje schreef:
marijacindy schreef:

HAHAHAH getrokken met lootjes he :') :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:47

Zo stond ik ooit in de van Haren naar schoenen te kijken in maat 35, zagen er wel uit dus ik wilde ze even passen. Ik trek mijn maat uit het schap waarop er een medewerkster aan komt lopen en zegt: " Mevrouw, we hebben dit soort schoenen ook gewoon in grotere maten hoor!". Goh, ik staan voor Piet Snot bij de kinderschoenen te kijken met mn maatje 34.5? :') Vond het ergens ook wel hilarisch en zo zie je maar dat mensen altijd van 'het normale' uitgaan en volwassenen/mensen boven de 18 een schoenmaat zouden horen te hebben van 36 of groter :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:48

Limitless schreef:
Ik heb volgensmij trouwens niet echt iets meegemaakt met winkelmedewerkers.. Hooguit dat ze irritant langzaam zijn en zien dat als je je ergert (in de supermarkt) express nog langzamer gaan werken -O-

Dat doe ik ook als mensen overduidelijk haast hebben en me krauwen omdat ze de dingen uit mijn handen willen grissen voor ik ze goed en wel gescand heb.
Prima dat je haast hebt, maar blijf verd*mme met je poten van me af!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:50

Bizzybijtje schreef:
marijacindy schreef:

Haha same here :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:52

Ik maak me daar ook wel eens schuldig aan hoor, bij 'hoge turbo, ik heb haast klanten'.

Of mensen die zeggen: 'Ik wil graag een sundae, met extra caramel.'
'Dat kan helaas niet, sorry!'
'Voor mij kun je vast wel een uitzondering maken!'
Mwehehehehe *drukt de pomp met caramelsaus maar half in*
Nehnehnehneh. :Y)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:59

Het is niet echt een opmerking maar toch..

Ik, mijn nicht en tante waren naar een speelgoedwinkel voor kadootjes te zoeken, er hangen daar ergens ook kettingkjes en wij hadden daarnaast naar de horloges staan kijken, even later ziet mijn nicht dat een medewerkster naar een andere medewerkster loopt en naar ons wijst.. komt die andere medewerkster naar ons om te vragen of wij die kettingkjes zo over hoop gehangen hadden. Ik wist toen nog niet dat er kettinkjes waren in die winkel :p dus vroeg waar die dan hingen, dat was dan dus blijkbaar naast de horloges en heb haar verteld dat ik alleen daar naar gekeken had en de kettingkjes niet eens gezien had (ja, ik zie niet goed van ver :p ) Ze bleef ons nog effe vuil aankijken en toen zei dat ze dan wel aan de kassa onze tas wou controleren..

Even ter verduidelijking, mijn tante was op een andere plek in de winkel, anders hadden ze ons wrs niet eens beschuldigd.. wij zijn namelijk jeugd en tja die pikken alleen maar zeker??!

Later aan de kassa stond die andere medewerkster dus een hele uitleg te doen tegen een nog andere medewerkster, achter de kassa stond een studente en wij stonden daar te wachten (met tante ondertussen) tot ze iets gingen ondernemen , maar dat deden ze niet :p die andere medewerkster was zich zo aant opleven in haar verhaal dat ze ons niet opmerkte en die studente twijfelde of wij het nu waren of niet.. toen zijn we maar gewoon door gegaan!

Het hilarisch is dus wel dat de ene medewerkster die ons dan zogezegd betrapt had niet zelf iets durfde te komen zeggen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:59

Ooooh heeeeeeeeeerlijk topic!!

Ik ben vrij lang, 1.85m en heb vooral hele lange benen. Lengtemaat 34 pas ik niet, is altijd te kort. Zo dus ook met vrijwel alle leggings. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik het ook niet koop. Laarzen er overheen en je ziet er niets meer van.
Was ik laatst naar een kledingwinkel. Erg leuke legging gezien en die ging ik passen. Pastte perfect, de broek viel echt op de hoek van voet en been. Dus ik was tevreden. Komt er een vreselijk domme muts aan (zo eentje die zelfs nog zegt dat dat ene shirtje waardoor je net een rollade bent leuk staat) en zegt: "Oh, die is wel een beetje te kort."
Jemig, ben je achterlijk? Je kan toch wel nagaan dat iemand die lang is het meeste niet past qua lengte? Zeker als je in een kledingzaak werkt. Ik kan me er nog over opwinden.

Ooh en jaaaren gereden. Niet zo zeer een rare opmerking ofzo.
Voor jullie beeldvorming: Media Markt Groningen.
Het was zaterdagavond, half 8 en m'n moeder en ik zijn in onze slordige kleding in de auto gesprongen om een router te scoren. Eerste router, want we gingen van de ene soort internet naar het andere.
Dus wij naar zo'n mannetje toe, inmiddels was het tien voor 8. :+
Die man ziet ons en begint vragen te stellen: "Wonen jullie in een rijwoning? Of een appartement?"
Wij: "Vrijstaande woning."
Meneer doet een poging niet z'n wenkbrauwen op te trekken en vraagt verder.
"Hebben jullie ook een tuin?"
Wij: "Ja."
Meneer: "Oké, hoe groot is die dan ongeveer?"
Dat was een lastige vraag. Dus wij gaven aan dat het ongeveer van de ene naar de andere kant van het pand was. En meneer trekt nogmaals zijn wenkbrauwen op. Denkt even na en geeft ons een router mee.
Half jaar later de router kapot.
Veel te kleine router meegekregen blijkt. Kregen daarna een router mee die een keer zo groot was.
De beste verkoper had ons duidelijk verkeerd ingeschat en dacht dat we overdreven _O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:01

Celiien schreef:
Zo had ik wel eens een meisje voor me, was bij etos of kruidvat oid. Die vroeg om een pakje condooms (meisje was een jaar of 13). dus die vrouw achter de kassa keek haar zo aan en zegt tegen haar, heb je je id bij je? Dus dat meisje helemaal
Rood worden en zeggen uh nee? Zegt die mevrouw achter de kassa dan krijg je ze niet mee van mij :=

En daarna keek ze mij aan en gaf ze me een knipoog en gewoon normaal :') . Tjah ik gaf haar ergens toch wel groot gelijk, ze was echt max 14! maar nu de vraag of ze ze wel ergens anders heeft gehaald of toch maar niet := ? Hoop t dan weer wel zegmaar :')

vind dat nogal stom dat ze dat niet mee krijgt...
beter zo jong MET dan dan toch maar zonder...
medicijnen mogen niet onder de 16? ( lig er al lang uit )
maar een 12 jarige mocht ik geen morning after pil weigeren...
(net als de condooms, en dan zie je ze nu nog dagelijks lopen :') )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:02

Siglos schreef:
Ik dacht dat ze de hond had geslagen maar je had dus de medewerker geslagen met de sneeuwschep? :o
Ik kan dat niet echt voor me zien

Ik zie het zonder enige moeite voor me, met de nodige karatekreten. :')

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:08

upendo schreef:
Ik maak me daar ook wel eens schuldig aan hoor, bij 'hoge turbo, ik heb haast klanten'.

Erg kinderachtig en klantonvriendelijk. Ze betalen net zo veel als een ander dus moet je ze iig de normale portie caramelsaus geven...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:10

Ojee, ik denk dat ik me hier moet melden als rare opmerking maker :=

Aantal jaar terug werkte ik nog als cassiere in een kledingzaak.
Er was een vrouw die was nieuwe kerstkleding voor het hele gezin aan het afrekenen.
Best een bult kleding dus, stond ondertussen wat met de vrouw te kletsen.

Staat er een vrouw helemaal achter in de rij(die de bult kleding dus niet kon zien) en die begint me toch een partij te schreeuwen dat ik moest doorwerken ipv praten.
Toen terug geroepen dat ze niet op de markt was en dus niet zo moest schreeuwen := was zelf net zo fout dus. Gelukkig konden de andere wachtende er wel om lachen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:17

Billy schreef:
upendo schreef:

Erg kinderachtig en klantonvriendelijk. Ze betalen net zo veel als een ander dus moet je ze iig de normale portie caramelsaus geven...

Als jij zo'n onbeschofte toon tegen mij aanslaat?
Nee hoor. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:18

Ik vind van wel, je bent op je werk dus dan moet je ook professioneel blijven.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:18

Hahaha mensen bij ons aan de kassa als ik moet wachten op collega schreeuwen ook zo of heel diep gaan zuchten. Zeg niks lach in mezelf

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:19

Ik ben het toch wel eens met Billy. Als medewerker moet je je gewoon gedragen, en dat soort dingen kunnen je je kop kosten. Als mensen zo doen, tjah glimlachen en verder gaan met je werk :) Tenminste dat zou je werkinstelling moeten zijn..

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:21

Inderdaad en daarna je uiten als er niemand is.