De bejaarden van tegenwoordig...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:25

ik sta in de rij met 2 producten bij de Aldi

Komt een oude dame achter me staan met en overvolle kar en zegt ze tegen mij ' mag ik misschien voor, mijn benen zijn natuurlijk wat ouder dan de jouwe'
ik reageer dus met ' pardon? ik heb wel eventjes wat minder spullen, ben zo voor je weg'

wordt ze boos en gaat ze dus zeggen ' nou wat een jeugd van tegenwoordig ik moet hier helemaal zielig gaan lopen doen en als nog krijg ik geen voorrang en ze staat daar een beetje jong en fit te zijn!'

dus ik reageer " Ik heb reuma, ben ook niet zo 'fit' als u denkt'

Dus ze kijkt boos en zwijgt
vervolgens komt er iemand achter haar staan en zegt ze daar " de jeugd hoor.. die dame hier voor ons bedenkt gewoon maar dat ze reuma heeft zodat ze lekker voor ons mag blijven staan.."

echt belachelijk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 12:38

KingYasFenn schreef:
ik sta in de rij met 2 producten bij de Aldi

Komt een oude dame achter me staan met en overvolle kar en zegt ze tegen mij ' mag ik misschien voor, mijn benen zijn natuurlijk wat ouder dan de jouwe'
ik reageer dus met ' pardon? ik heb wel eventjes wat minder spullen, ben zo voor je weg'

wordt ze boos en gaat ze dus zeggen ' nou wat een jeugd van tegenwoordig ik moet hier helemaal zielig gaan lopen doen en als nog krijg ik geen voorrang en ze staat daar een beetje jong en fit te zijn!'

dus ik reageer " Ik heb reuma, ben ook niet zo 'fit' als u denkt'

Dus ze kijkt boos en zwijgt
vervolgens komt er iemand achter haar staan en zegt ze daar " de jeugd hoor.. die dame hier voor ons bedenkt gewoon maar dat ze reuma heeft zodat ze lekker voor ons mag blijven staan.."

echt belachelijk!

:oo ik was echt geflipt denk ik!

mick75

Re: De bejaarden van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:53

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:09

Ik vind het altijd heel moeilijk als ik op het fietspad rijdt met mijn brommer en er fietsen oudere mensen voor mij.
Ik denk dan altijd ik ga ze niet ineens voorbij scheuren, dan schrikken ze vast.
Dus ga ik er netjes achter rijden en ze de kans geven om achter elkaar te fietsen. Vaak kijken ze dan geërgerd achterom zo van schiet nou eens op...of ze schrikken ineens omdat ze ineens in hun ooghoek mij zien.
Of ik denk ze horen mij misschien niet, maar als ik direct achter ze zit en ik toeter, schrikken ze zich een hoedje. Dus ga ik wat eerder toeteren, zodat ze tijd hebben. Kijken ze weer geïrriteerd achterom zo van wat zit je nou te toeteren...
Kortom je kan het nooit goed doen dan :D

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:34

Ik ben met mijn opa en oma uit eten geweest..
Gaat de deur in het restaurant open en er komt een mega dikke vrouw binnen.
Opa en oma kijken echt stomverbaast de vrouw na, welke de tafel achter ons aanschuift en oma zegt: jeuuuutje heb je ooit zo'n homp vlees gezien???
Ze was oprecht geschokt en had niet de intentie om die vrouw te kwetsen, maar ik schaamde me rot!!
Vrouw was ook echt echt echt heeeeel dik, maar dan is het niet leuk om zoiets te horen..

Achteraf kan ik er smakelijk om lachen hoor, oma heeft wel vaker opmerkingen waar ze zelf niet over na denkt en pas achteraf zich de vraag stelt of ze dat wel had moeten zeggen.
Soms levert dit hilarische momenten op en soms ook niet.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:43

Wat ik vandaag heb meegemaakt :+
Lach nog steeds...
Mijn tante heeft een ezel,en een oudere man verzorgt hem.

Mijn tante had van de week gezegt dat de ezel onderhand weg zou gaan...
Maar die man wou dat niet en zal er een stokje voor steken.

Werdt ik vanochtend om 5 uur uur gebeld,dat als ik tijd had om tekomen om met paard tegaan zoeken omdat de ezel ontsnapt zal zijn..
Dus ik naar stal gefietst en toen naar de boerderij..
Hun gingen met de auto zoeken en ik met paard.
Werdt ik om 10 uur gebeld dat de ezel gevonden was,die beste man had hem meegenomen naar zijn huisje :D Dus ik haalde die ezel op, met paard dus...
Beweerde die man dat die ezel van hem was,en dat paard nu ook 8-)

We hebben maar geen aangifte gedaan,arme meneer :P

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:43

Haha die van jaa je bent toch al bijna dood.. geweldig!! Waar haal je het? :')

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:02

hengel25 schreef:
Lach nog steeds...

Werdt ik vanochtend om 5 uur uur gebeld,dat als ik tijd had om tekomen om met paard tegaan zoeken omdat de ezel ontsnapt zal zijn..
Werdt ik om 10 uur gebeld dat de ezel gevonden was,die beste man had hem meegenomen naar zijn huisje :D Dus ik haalde die ezel op, met paard dus...

Aaah dat is gewoon sneu hahaha
Is er geen mogelijkheid voor dat mannetje dat hij die ezel krijgt ofzo?
Of dat hij word verplaatst naar iemand anders en dat ouwe mannetje hem kan blijven verzorgen?
Voor hem is dat beestje zijn beste vriend blijkbaar

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:09

Limanade schreef:
hengel25 schreef:
Lach nog steeds...

Aaah dat is gewoon sneu hahaha
Is er geen mogelijkheid voor dat mannetje dat hij die ezel krijgt ofzo?
Of dat hij word verplaatst naar iemand anders en dat ouwe mannetje hem kan blijven verzorgen?
Voor hem is dat beestje zijn beste vriend blijkbaar

De ezel wordt van iemand die hij ook kent..en er is aangeboden dat hij afentoe mag verzorgen..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:20

Oh gelukkig maar haha

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:46

Ik heb over het algemeen geen problemen met bejaarden.

Respect voor de ouderen.

Behalve als ze in een scootmobiel zitten.

Begin dit jaar was ik met een zwangere(7 maand) vriendin in de action. Niet te missen dat ze zwanger was(jas kon niet meer dicht, buik puilde uit)
We stonden in de rij, en was behoorlijk druk.
We waren aangekomen bij de kassa, en spullen op de band gelegd.
Tussen de beide kassa's zit zo'n ijzeren hek om de rijen uit elkaar te houden.

Ineens komt er een oud mensje met scootmobiel aan zetten.
Drukt de kar zo de rij in, duw mij aan de kant en zou zo langs vriendin rijden(stond voor mij te hangen op hek).
Dat paste onmogelijk, want vriendin stond daar met dikke buik.
Mens zou zo door drukken en vriendin had al bijna de spiegel in haar buik.
Dus heb haar even HEEL vriendelijk gevraagd wat hier in godsnaam de bedoeling van was, ze kon toch verdorie wel zien dat ze zwanger was.
Ja zegt mens: ik wil eruit, ik heb geen boodschappen.

Nou. dan moet je maar een zwangere vrouw pletten?

Mensen voor ons(moesten nog afrekenen) zijn maar door gelopen zodat vriendin tussen scootmobiel en hek vandaan kon komen om mens langs te laten.

Mensen achter ons stonden met mond open toe te kijken wat er gebeurde.

Kwartier later kwamen we bij de supermarkt. Wouden een gang in slaan.

1 keer raden wie daar samen met een andere vrouw in scootmobiel stond/zat te kletsen.
Hele gangpad was bezet. En ze waren niet van plan om aan de kant te gaan.
Heb vriendin bij arm moeten pakken om te voorkomen dat ze de bejaarde zou aanvliegen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:53

Respect voor ouderen is super...

Maar als het vrouwtje wat op zondag de kranten rond kan brengen, in de winkel zielig loopt te doen met een rollator en voor wil dringen, tjah... Toen kon ik het ook niet laten om te vragen "en zijn zondag de krantjes wel op tijd binnen? Dan lukt het op de fiets met overvolle tassen best goed ;) maar die boodschappen, tjah.. snap het... Zwaar hoor."

Gelukkig kenden meer mensen haar en die vonden het ook belachelijk... Dus de mensen die het weten, die trappen niet in der "zielige gedoe"... Kan daar nooit tegen... Vrouwtje doet zielig en krijgt zo alles voor elkaar...

Maar er zitten idd wat asociale bejaarden bij... En je krijgt altijd een grote mond van ze en dan klagen ze over de jeugd van tegenwoordig :')

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 08:58

Ik vind dat ze heel vaak zo hard door de stad of over de stoep scheuren met die scootmobiels. Je moet bijna aan de kant springen wil je recht op blijven staan. Of je wilt de winkel in, komt er zo'n ding aan. Geeft ie net nog een stoot gas, want wachten, daar doen we niet aan! :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:19

Sassii schreef:
Ik begrijp niet waar die bejaarden het nou zo druk mee hebben... :')

Ik moet zeggen dat mijn moeder en schoonmoeder een veel drukker sociaal leven hebben dan ik (zestigers, mijn oma is 95 dus die kan fysiek niet meer zoveel). Ik bedoel: mijn schoonmoeder gaat uit, naar van die bejaardenbals en -dancings. Ik lig op vrijdag om 22 uur op bed :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:22

En er zijn zelfs "bejaarden" die nog gewoon werken of dieren thuis hebben waarvoor gezorgd moet worden :D

Maar als ik zo sommige reacties lees, hebben we er over een jaar of veertig, vijftig heel wat asociale oudjes bij, want jong geleerd .... ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:17

lieveli schreef:
Ooooh oude mensen op de fiets zijn zo gevaarlijk soms. Handen niet uitsteken maar gewoon naar rechts zwenken terwijl je net inhaalt

Ah herkenbaar (ik zat op de fiets en meneer de bejaarde zwenkte opeens naar links).
Vervolgens bleek dat bejaarden wel degelijk erg hard kunnen fietsen.
Hij ging achter mij aan want hij zou me wel even vermoorden... >;)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:27

Tegenwoordig zijn er in elke leeftijdscategorie wel aso's. Waarom zou een bejaarde dat niet kunnen zijn? Niet dat ik t goedkeur, maar bedenk dat ook aso's oud kunnen worden en die veranderen niet na hun 65ste ineens in brave burgers.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 12:28

Soraya10 schreef:
Tegenwoordig zijn er in elke leeftijdscategorie wel aso's. Waarom zou een bejaarde dat niet kunnen zijn? Niet dat ik t goedkeur, maar bedenk dat ook aso's oud kunnen worden en die veranderen niet na hun 65ste ineens in brave burgers.

Maar zij denken dat het het mogen omdat ze zo hard gewerkt hebben, ja hallo wie betaald hier nou jouw AOW. :7

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:38

MarlindeRooz schreef:
Soraya10 schreef:

Maar zij denken dat het het mogen omdat ze zo hard gewerkt hebben, ja hallo wie betaald hier nou jouw AOW. :7

Tja... ik vind alle aso's irritant :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:15

Soraya10 schreef:

Klopt, tuig van vroeger zijn de bejaarden van nu :) maar voor je gevoel is het anders. Een puber die zich wat misdraagt is voor het gevoel anders dan een opa van 95. Als een 15 jarige mij in de bips zou knijpen, zou ik een mep geven. Maar als een 95 jarige oude man dat doet en ik draai mij om, zou ik alleen maar :oo kunnen doen. (En ja, toen een oude man vorige week met zijn hand richting mijn borsten ging, kon ik alleen maar uitbrengen; maar meneer toch?! Dat doen wij niet :oo. Was ongelooflijk verbaasd dat zo'n teer, oud mannetje nog dat van plan was :+ )
T past niet bij de verwachting die je hebt en aangeleerd hebt :')
Net als een 6 jarige die je naroept; ho*r! Het past niet bij het beeld dat je hebt van 6 jarige kindertjes :')

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:43

1 keer aan de hand gehad was vanalles te doen in het dorp en was heel druk. Dus ik en een vriendin zetten onze fietsen en.mijne stond met zijn wiel nog 10 cm op voetpard maar er was gewoon geen plaats om hem te verzetten.
Komt er een opie aangeschaffeld wat mij begon te bedreigen dat hij niet langs kon (want dan was het geen rechtelijn meer :+) stok tegen mijn neus op.
Durfde de voorbijgangers nog te zeggen van de jeugd van tegenwoordig ...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:45

MarlindeRooz schreef:
Soraya10 schreef:

Daar hebben ze zelf voor het grootste deel zelf voor gespaard tijdens hun arbeidscarriere.... ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 22:22

rainbow8 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Daar hebben ze zelf voor het grootste deel zelf voor gespaard tijdens hun arbeidscarriere.... ;)

Ja maar geeft dat ze het recht dat ze alles maar mogen doen?

Hier in de buurt vergrijst het echt, soms denk ik echt dat ik in benidorm bastards zit. :')

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:58

Nee, natuurlijk geeft ze dat dan niet het recht om zo te doen. Ze hebben niet het alleenrecht. Maar zoals het met alles is... een beetje rekening houden met elkaar... en dan bedoel ik dus echt wederzijds kan geen kwaad. Sommige acties van ouderen die ik hier lees -O-

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:51

Oh ik dacht echt dat ik als enige me af en toe kapot erger aan de ouderen van tegenwoordig. Ik herken echt heel veel anekdotes die hier genoemd worden.
Het voordringen valt hier gelukkig wel mee, maar ik vind het echt te gek voor woorden hoe sommige zich op de straat gedragen. Ik ben laatst heel hard op de rem gegaan voor een oud mannetje wat 20 meter na een zebrapad zonder te kijken zijn rollator omgooide.
Vroeger is in mijn oude dorp een klein kind aangereden door een bejaard persoon (het kind stak volgens mij netjes bij een zebrapad over).
Mijn eigen oma rijdt ook graag uren in de supermarkt rond met een karretje en duwt dan gewoon door als mensen in de weg staan.

Natuurlijk heb ik respect voor ouderen en ik zal heus netjes opstaan in de bus of behulpzaam zijn waar ik dat kan, maar ook ouderen moeten gewoon netjes meegaan in de samenleving ipv hun eigen regels verzinnen.