Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Petpa schreef:Shadow0 schreef:Een kind in een internaat laten verblijven om te bezuinigen op leerlingvervoer is ook wel een beetje het paard achter de wagen spannen
Het levert per saldo geen besparing op...

ooit moet dat handje toch los.... Celiien schreef:Ik heb totaal geen verstand van mensen met een beperking. echt totaal niet. Misschien ben ik daarom ook wel een beetje kort door de bocht, in dat geval sorry.
Maar is het wel goed om zo'n meisje dan zo afhankelijk te laten zijn van je? Bedoel, zoals ik het altijd begreep, is Pdd-Nos net niet autisme, om het maar zo te zeggen, of heb ik het nu helemaal fout?
Brainless schreef:Celiien schreef:Ik heb totaal geen verstand van mensen met een beperking. echt totaal niet. Misschien ben ik daarom ook wel een beetje kort door de bocht, in dat geval sorry.
Maar is het wel goed om zo'n meisje dan zo afhankelijk te laten zijn van je? Bedoel, zoals ik het altijd begreep, is Pdd-Nos net niet autisme, om het maar zo te zeggen, of heb ik het nu helemaal fout?
Pdd-nos is autisme, maar daar val je in als je (net) niet voldoet aan de kenmerken van bv klassiek autisme of het syndroom van asperger.
Zo heb je PPD-nossers met laag en hoog niveau.
Mijn neefje bv heeft PPD-NOS maar is laag niveau, hij kan echt niet alleen met de bus ed, omdat hij niet kan lezen/schrijven en rekenen.
Hoe dan ook zal er een andere oplossing gezocht moeten worden, als het echt niet meer lukt met de taxi. Een soort plan B zeg maar. Het is fijn om zoiets achter de hand te hebben. Het is natuurlijk fijn als het wel gaat met de taxi en dat je plan B niet meer nodig hebt, maar je kan daar niet vanuit gaan. Snap je? Wij proberen je op dit moment te helpen, bijvoorbeeld met tips over de taxi, maar ook met een plan B.
stukje structuur.