Jaloezie ...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:07

Vind het een beetje onvolwassen van je vriend. Ik zou het laten gaan: lekker naar je bijrijdpaardje gaan en niet ingaan op de boze/jaloerse gevoelens van je vriend. Misschien ziet hij na een paar weken in dat dat kinderachtige gedrag niet helpt, of misschien komt hij ineens wel tot het heldere inzicht dat het helemaal zo vreselijk nog niet is dat jij een bijrijdpaard hebt en je eigenlijk nog wel genoeg tijd voor hem over houdt.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 12:09

Het punt is dat ik hem niet kwijt wil, hoe gek het voor sommige klinkt, ik houd van hem en hij heeft iets waardoor ik hem meteen vertrouwde en ik ben meestal bij vreemde erg wantrouwend. We hebben gewoon een geweldige tijd gehad, tot afgelopen zondag, en daarom baal ik er zo van dat het nu "mis" gaat.

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:25

Ik heb even al je reacties gelezen Ts, niet van alle anderen omdat ik het met het overgrote deel van de reacties toch niet eens ben.

Wat iedereen roept is dat je afstand moet nemen. Maar als je dat doet, dan werk je voor mijn gevoel alleen maar meer onnodig gedoe in de hand. Als hij daadwerkelijk claimerig is gaat hij zichzelf namelijk alleen maar opnaaien omdat hij niks hoort een dus niet op de hoogte is van wat jij doet. Kan behoorlijk frustrerend werken voor zo'n menneke.

Mensen roepen tegenwoordig veel te vaak en veel te makkelijk 'Ah joh, kap ermee, veel teveel gedoe!'. Maar als jij aangeeft het nog te willen proberen.. Ga er dan gewoon voor.

Praten, praten, praten. :) Praten is moeilijk. Helemaal als het over gevoel gaat, zeker als je een vent bent. Maar probeer het wel te doen. Ook al komt er van zijn kant weinig respons, zorg ervoor dat je duidelijk maakt wat jou dwarszit. Niet verwijtend, gewoon 'Ik vind het fijn om bij mijn bijrijdpaard te zijn, net zoals jij het fijn vindt om te basketballen.' Leg uit waarom je het lastig vindt dat het de laatste tijd zo moeizaam gaat omdat hij eigenlijk liever niet wil dat je gaat en dat niet gaan geen oplossing is voor wat hij ala probleem ziet. Want als het nu begint met niet naar je paard mogen is dat over twee jaar thuiszitten en wachten tot hij terug is van het werk en het eten klaar hebben en weer een avond bankhangen. Kom voor jezelf op, maar probeer het wel op een manier te doen dat het geen probleem wordt voor (een van) jullie beiden. Weglopen voor de situatie door afstandelijk te doen is voor geen van jullie beiden een oplossing.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 12:33

Bedankt voor je advies upendo, ik wil er zeker nog voor gaan omdat ik van hem houd en hem geweldig vind, dit is alleen zijn grote nadeel. Ik weet dat het vanuit zijn onzekerheid komt en de angst om me kwijt te raken, maar als het zo doorgaat raakt hij mij juist kwijt. Misschien blijf ik als persoon dan nog wel bij hem, maar mijn persoonlijkheid is dan op gegeven moment gewoon weg omdat ik buiten hem niets anders meer heb.

BigOne
Berichten: 38565
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:36

Loveies schreef:
Het moeilijke is dat ik onwijs veel van hem houd en voor hem heb moeten vechten voor m'n gevoel. We hebben tot afgelopen zondag een geweldige tijd gehad en dat mis ik nu gewoon vreselijk.

Waarom ga je dan naar je paard om je op te beuren ipv dat je partner dit doet? Je hebt gewoon een jaloerse vent, die onzekerheid van hem is zijn probleem en de enigste manier om dit voor hem op te lossen is om met een burka om in huis te gaan zitten en alleen voor hem beschikbaar te zijn. Hoe leuk lief en aardig je hem ook vind, denk er goed over na of je zo met een relatie bezig wilt zijn.

Ik vind dat jij op een hele goede volwassen manier tegen relaties aankijkt, houden zo.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 07-12-13 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 12:39

bigone schreef:
Loveies schreef:
Het moeilijke is dat ik onwijs veel van hem houd en voor hem heb moeten vechten voor m'n gevoel. We hebben tot afgelopen zondag een geweldige tijd gehad en dat mis ik nu gewoon vreselijk.

Waarom ga je dan naar je paard om je op te beuren ipv dat je partner dit doet? Je hebt gewoon een jaloerse vent, die onzekerheid van hem is zijn probleem en de enigste manier om dit voor hem op te lossen is om met een burka om in huis te gaan zitten en alleen voor hem beschikbaar te zijn. Hoe leuk lief en aardig je hem ook vind, denk er goed over na of je zo met een relatie bezig wilt zijn.


Waarom ik naar mijn paard ga op dit moment? Omdat dat voor mij de enigste manier is om te ontspannen. Hij zit overigens 100km verderop omdat hij bij een vriend (en ook vriendinnen) is blijven slapen omdat het feest gisteravond laat is geworden, dus naar hem toe gaan / hem op dit moment zien is even geen optie.

Hoe gek het misschien voor jou ook klinkt, al kun je het als "paardenmens" misschien begrijpen, tegen mijn paard kan ik aanpraten zonder weerstand, met het idee dat ze luistert en ik mijn verhaal kwijt kan. Gewoon lekker ontspannen een rondje in het bos en dat lucht voor mij enorm op.

Is overigens ook de enigste manier voor mij om dingen los te laten, praten over dingen die mij pijn doen is ook niet mijn sterkste punt, maar in een relatie moet dit kunnen en ik doe hier dan ook m'n best voor.
Laatst bijgewerkt door Loveies op 07-12-13 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:41

Klopt en daar moet je je zeker ook voor hoeden. :) Je moet vooral je eigen leven houden. Maar juist daarom is het belangrijk dat je het daar wel over hebt samen. Als ik naar mijn eigen situatie kijk (vriendin 3x in de week voetbal, ik 2x bijrijdpaard en 1/2 keer werk) overleggen we gewoon heel veel. Tuurlijk is het veel plannen omdat het zo druk is, maar we hebben bijvoorbeeld met elkaar afgesproken dat we een avond doordeweeks vrij houden voor de bios en een dag in het weekeind om bij te komen en lekker een luie dag te hebben samen. Dan heb je zekerheid en kun je ook nog je eigen dingen doen. 24/7 bij elkaar zitten is niet realistisch en dat mag je hem ook best duidelijk maken, maar probeer het ook bij de oorzaak aan te pakken en werk samen met hem aan zijn onzekerheid. :)

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:43

bigone schreef:
Loveies schreef:
Het moeilijke is dat ik onwijs veel van hem houd en voor hem heb moeten vechten voor m'n gevoel. We hebben tot afgelopen zondag een geweldige tijd gehad en dat mis ik nu gewoon vreselijk.

Waarom ga je dan naar je paard om je op te beuren ipv dat je partner dit doet? Je hebt gewoon een jaloerse vent, die onzekerheid van hem is zijn probleem en de enigste manier om dit voor hem op te lossen is om met een burka om in huis te gaan zitten en alleen voor hem beschikbaar te zijn. Hoe leuk lief en aardig je hem ook vind, denk er goed over na of je zo met een relatie bezig wilt zijn.

Ik vind dat jij op een hele goede volwassen manier tegen relaties aankijkt, houden zo.

Fijn kort door de bocht Bigone. Jaloerse mannen kunnen dus nooit veranderen? Nee, niet als je hem dumpt en het er niet over hebt nee.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 12:44

upendo schreef:
Klopt en daar moet je je zeker ook voor hoeden. :) Je moet vooral je eigen leven houden. Maar juist daarom is het belangrijk dat je het daar wel over hebt samen. Als ik naar mijn eigen situatie kijk (vriendin 3x in de week voetbal, ik 2x bijrijdpaard en 1/2 keer werk) overleggen we gewoon heel veel. Tuurlijk is het veel plannen omdat het zo druk is, maar we hebben bijvoorbeeld met elkaar afgesproken dat we een avond doordeweeks vrij houden voor de bios en een dag in het weekeind om bij te komen en lekker een luie dag te hebben samen. Dan heb je zekerheid en kun je ook nog je eigen dingen doen. 24/7 bij elkaar zitten is niet realistisch en dat mag je hem ook best duidelijk maken, maar probeer het ook bij de oorzaak aan te pakken en werk samen met hem aan zijn onzekerheid. :)


Ik wil juist het liefst van een "planning" in de trant van: Je kunt maandag van 17u tot 20u komen, daarna doe ik huiswerk en daarvoor ga ik naar mijn paard. Dat lijkt me niet het idee van een relatie en dit wil ik dan ook voorkomen, maar misschien ziet hij dit wel als de juiste oplossing, dus ik ga hem dit wel voorleggen. Als dit voor hem de "bevestiging" is dat er genoeg tijd voor hem overblijft wil ik dit best doen, maar of dit nou goed is voor je relatie betwijfel ik.

De weekenden moet hij sowieso 's avonds werken en de afgelopen 3 weken heeft hij elke vrijdagavond een feest gehad, dus dat zat er ook niet in. Prima, maar hij verwacht dan op de een of andere manier van mij dat ik mijn "paardentijd" dan opoffer omdat hij die avonden er niet is en hij mij die uren wel wil zien.

BigOne
Berichten: 38565
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:45

Ik bedoelde het in het algemeen, je hebt zes weken verkering en heel eerlijk, die eerste weken dan ben je normaal gesproken niet bij elkaar weg te slaan. Jij hebt nu (door zijn gedrag) al een vervelend gevoel.
Hij zal onzeker zijn en dat op een verkeerde manier uiten maar iemand die hier zei dat jaloezie afneemt naarmate de relatie langer duurt???? Ik merkte vroeger juist dat het inderdaad afnam als de jaloerse partner zijn zin kreeg en dat betekend dat de andere persoon zich volledig moest voegen naar de partner.
Seen it, been there en na een jaar frustratie in één keer de knoop doorgehakt en uitgemaakt, nooit maar dan ook nooit weer zo'n partner gehad. Het sloopt je als mens zo verschrikkelijk om altijd maar op je hoede te zijn, dat werkt niet of je moet je eigen leven compleet opgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:49

Ik ga 7 dagen in de week naar mijn paarden. Mijn vriend zou het niet in zn hoofd halen om zo te gaan doen..

Maarrrr..... ik heb zon vriendje wel gehad. Vreselijk jaloers was hij. Ik kon mezelf niet meer zijn, mijn eigen dingen niet meer doen.
Wat een vreselijk opgesloten gevoel was dat.
Ik denk dat de enige optie praten is. Een paar x per week naar je paard is echt niet te gek dus laat je dat niet afpakken hoor! Dat heb je nodig en hoort bij jou. Accepteert hij dat niet, waarom valt hij dan op jou.

Oh ja. En het meest ergerlijke is dat ze jet niet meteen op tafel gooien wat er aan de hand is en het uitspreken, maar eerst afstandelijk gaan zitten doen. Dat breekt je op!!

BigOne
Berichten: 38565
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:52

Je ziet vaker van dit soort topics en ik vraag me altijd weer af hoe laag het zelfbeeld van deze kerels is omdat ze zelfs jaloers op een paard kunnen zijn <<)

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 12:53

bigone schreef:
Ik bedoelde het in het algemeen, je hebt zes weken verkering en heel eerlijk, die eerste weken dan ben je normaal gesproken niet bij elkaar weg te slaan. Jij hebt nu (door zijn gedrag) al een vervelend gevoel.
Hij zal onzeker zijn en dat op een verkeerde manier uiten maar iemand die hier zei dat jaloezie afneemt naarmate de relatie langer duurt???? Ik merkte vroeger juist dat het inderdaad afnam als de jaloerse partner zijn zin kreeg en dat betekend dat de andere persoon zich volledig moest voegen naar de partner.
Seen it, been there en na een jaar frustratie in één keer de knoop doorgehakt en uitgemaakt, nooit maar dan ook nooit weer zo'n partner gehad. Het sloopt je als mens zo verschrikkelijk om altijd maar op je hoede te zijn, dat werkt niet of je moet je eigen leven compleet opgeven.


Dat je de eerste weken niet bij elkaar weg te slaan bent klopt, ook van mijn kant zag ik hem het liefst elke dag. Omdat zijn ouders (nog) niets van onze relatie mochten weten waren we redelijk veel bij mij en op een gegeven moment hebben mijn ouders ook aangegeven dat ik ook aan de dingen buiten hem om moet denken.

Sinds die tijd ben ik bezig geweest om te kijken of ik bij dat paard terug kon komen en na twee weken kwam het goede nieuws, hij zei dat hij blij voor me was, maar was dit duidelijk niet..

Ik denk gewoon dat hij doordat het zijn eerste relatie is (de mijne overigens ook, ja groep 8 liefdes..) hij me misschien extra wil "claimen" omdat hij bang is dat hij niet het middelpunt van mijn leven is, maar op deze manier werkt het niet.

Het is niet zozeer dat ik hem niet vaker zou willen zien, maar dat hij gewoon oneerlijk is in het verdelen van de tijd dat we elkaar zien. Hij mag wel feesten/sporten/met vrienden ergens heen gaan, maar als ik een middagje naar mijn paard wil is dit teveel gevraagd, want we zien elkaar al minder door zijn activiteiten en als ik dan óok nog eens naar mijn bijrijdpaard ga ...

Zoals mensen al een paar keer gezegd hebben: plan dat dan tegelijk. Het punt is dat ik daar 's avonds gewoon niets kan doen en zijn activiteiten in de avond zijn of aan het eind van de middag (denk aan 17u), met het vroeger donker worden van de winter kan ik dan dus al niets meer en zien we elkaar op zo'n dag gewoon niet. In mijn ogen: Heel jammer, maar ik wil naar mijn paard, hij wil feesten, dan gaat het simpelweg gewoon niet. In zijn ogen: Waarom vind je het belangrijker om naar dat paard te gaan, vanavond ben IK ook al weg dus kan ik je ook al niet zien.

Daar gaat het in mijn ogen gewoon mis, maar dat wil niet tot hem doordringen.

BigOne
Berichten: 38565
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:57

Lieverd, hij is dus niet alleen jaloers maar ook egoistisch, weten zijn ouders inmiddels van jullie relatie af?

Waarom mochten zij het niet weten, beetje vreemd, hij feest het halve land door maar kan zijn vriendin niet aan zijn ouders voorstellen??

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 12:57

VivaLaVida schreef:
Ik ga 7 dagen in de week naar mijn paarden. Mijn vriend zou het niet in zn hoofd halen om zo te gaan doen..

Maarrrr..... ik heb zon vriendje wel gehad. Vreselijk jaloers was hij. Ik kon mezelf niet meer zijn, mijn eigen dingen niet meer doen.
Wat een vreselijk opgesloten gevoel was dat.
Ik denk dat de enige optie praten is. Een paar x per week naar je paard is echt niet te gek dus laat je dat niet afpakken hoor! Dat heb je nodig en hoort bij jou. Accepteert hij dat niet, waarom valt hij dan op jou.

Oh ja. En het meest ergerlijke is dat ze jet niet meteen op tafel gooien wat er aan de hand is en het uitspreken, maar eerst afstandelijk gaan zitten doen. Dat breekt je op!!


Het is (gelukkig voor hem) niet mijn eigen paard, maar de eigenaresse vind dat ik dit wel zo kan beschouwen omdat er verder totaal niets mee gedaan wordt. Geen verzorging en geen beweging. (Uiteraard gewoon gevoerd hoor, maar ik bedoel poetsen ed.) Ik vind dat als je zo'n kans krijgt je hierin ook je verantwoordelijkheden moet nemen en dat twee keer in de week als minimum echt weinig is, maar goed, ik heb ook school en ik heb ook mijn vriend dus daar moet ik mee combineren en dat ben ik bereid om te doen.

Het voelt voor mij gewoon alsof ik niet belangrijk ben, misschien heel overdreven, maar waar ik behoefte aan heb telt gewoon niet. Als ik zin hem om naar mijn bijrijdpaard te gaan, moet ik van hem eerst nadenken of ik hem dan wel kan zien, terwijl ik daar (zeker nu) niet elk moment behoefte aan heb.

Ik heb donderdag uitgelegd hoe ik erover denk, rustig en ook wat grapjes tussendoor omdat ik zag dat het moeilijk was voor hem en dat hem toch deed praten, maar het "probleem" kwam er niet uit. Dat moet ik vervolgens via een app horen met een "Sorry" erachteraan, want hij moet dit soort dingen volgens hem niet bij mij neerleggen. :?

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 12:58

bigone schreef:
Lieverd, hij is dus niet alleen jaloers maar ook egoistisch, weten zijn ouders inmiddels van jullie relatie af?

Waarom mochten zij het niet weten, beetje vreemd, hij feest het halve land door maar kan zijn vriendin niet aan zijn ouders voorstellen??


Ze weten het doordat ze ons betrapt hebben bij de bushalte, hier was ik ongelooflijk blij mee, hij beduidend minder.

Hij is van Chinese afkomst en daar zijn ze tamelijk streng wat betreft relaties. Met je vriendin trouw je eigenlijk en ze moet het liefst ook nog Chinees zijn.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 12:59

Nu krijg ik weer een reactie: Ik ben echt niet zo egoïstisch dat ik je geen vrije tijd meer gun lieve schat.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:01

Loveies schreef:
Nu krijg ik weer een reactie: Ik ben echt niet zo egoïstisch dat ik je geen vrije tijd meer gun lieve schat.

wat is dit voor loze opmerking zeg.


-O- -O- -O-


dit belooft niet veel goeds :( :( :(

Ayasha
Blogger

Berichten: 58091
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:02

Waarom neem je afstand en wil je hem niet zien juist op een moment dat er gepraat moet worden? :?

Ketaki; wat is daar loos aan? Blijkbaar heeft hij het gevoel dat TS dat denkt.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 13:02

Het was op mijn app waarin ik duidelijk heb uitgelegd wat mijn probleem is en dat ik wil dat hij daarover nadenkt..

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 13:04

Ayasha schreef:
Waarom neem je afstand en wil je hem niet zien juist op een moment dat er gepraat moet worden? :?

Ketaki; wat is daar loos aan? Blijkbaar heeft hij het gevoel dat TS dat denkt.


Ik neem afstand van hem omdat ik merk dat ik er nu zelf aan onderdoor begin te gaan en gewoon ontspanning nodig heb en naar mijn paard wil. Vanavond moet hij werken en we zouden dus vanmiddag gehaast moeten praten en dat lijkt niet de beste manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:05

Loveies schreef:
Nu krijg ik weer een reactie: Ik ben echt niet zo egoïstisch dat ik je geen vrije tijd meer gun lieve schat.


Niet via de app uitpraten! In real life pas. Hier kan je wel droog op reageren, maar verder niks...

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:06

Loveies schreef:
Ayasha schreef:
Waarom neem je afstand en wil je hem niet zien juist op een moment dat er gepraat moet worden? :?

Ketaki; wat is daar loos aan? Blijkbaar heeft hij het gevoel dat TS dat denkt.


Ik neem afstand van hem omdat ik merk dat ik er nu zelf aan onderdoor begin te gaan en gewoon ontspanning nodig heb en naar mijn paard wil. Vanavond moet hij werken en we zouden dus vanmiddag gehaast moeten praten en dat lijkt niet de beste manier.

de beste tijd is als jullie op je gemak voelen, en dan gaan praten met elkaar. :j :j :j

soms is (tijdelijk) uit elkaar gaan ook goed, vooral om te zien wat je mist en juist niet mist :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:06

Loveies schreef:
Ayasha schreef:
Waarom neem je afstand en wil je hem niet zien juist op een moment dat er gepraat moet worden? :?

Ketaki; wat is daar loos aan? Blijkbaar heeft hij het gevoel dat TS dat denkt.


Ik neem afstand van hem omdat ik merk dat ik er nu zelf aan onderdoor begin te gaan en gewoon ontspanning nodig heb en naar mijn paard wil. Vanavond moet hij werken en we zouden dus vanmiddag gehaast moeten praten en dat lijkt niet de beste manier.


Gehaast uitpraten is nooit goed, zoek inderdaad een goed moment uit. Een relatie is geven en nemen... Niet alleen nemen (zijn kant...

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 13:07

Ik wilde hem alleen aangeven waar hij over na moest denken, het irriteert me zo dat hij doet alsof het niet tot hem doordringt of hij ook gewoon echt geen idee heeft wat mij dwars zit.

Ik ga het niet uitpraten via app, sowieso face to face, hij zit nu nog bij z'n vrienden na te feesten. Hij heeft zijn vrienden trouwens om advies gevraagd: het komt wel weer goed, dus zo staat hij er ook in geloof ik. Het komt allemaal wel weer goed ..