Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Imala schreef:Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat de meeste hier aanraadde om voor de auto te gaan,
terwijl ze niet eens weet of dat financieel te behappen is.
Met een inkomen van 50 tot 70 euro per maand moet TS dus haar handje op gaan houden bij paps en mams.
Koop lekker een brommer, gooi er 20 euro per maand tegenaan, koop een goede winterjas en regenpak en zet wat je overhoud opzij zodat je na een tijdje een boffer hebt om zelf een auto te laten rijden/onderhouden.

ikke schreef:Betere auto kopen?
Fourwheeldrive rijden hoeft echt niet de wereld te kosten: http://www.marktplaats.nl/z.html?catego ... age=l1Cars
little_king schreef:Fijn dat die voor jou de wereld niet kost, voor mij wel.
En die panda's heb je die ook in diesel?
Vast niet dat is zeldzaam bij de kleinere.
Ik heb een goede auto een Toyota beter dan een stomme Fiat, maar 4x4 is hier de redding niet, rustig aan doen wel.
En onze buurman heeft een 4 wheeldrive maar rijd ook niet harder.
De weggetjes zijn hier 1 auto breed, kom je iemand tegen moet je de berm al in.
Gestrooid wordt er nooit dus de weg zelf wordt 1 ijsbaan, het enige wat daar aan zou helpen zijn spikes, maar ja dat gaat niet.
xkimmx schreef:Een windscherm is ideaal als het droog weer is, maar zodra het geregend heeft, mistig is of gevroren heeft dan zie je geen flikker door dat ding.. Als je het kan betalen, zou ik voor een auto gaan. Heb er zelf ook een en wil niks anders meer! Is natuurlijk wel luxe, als je het financieel niet red, niet doen. Maar anders zeker doen

little_king schreef:Die 2500 voor die fiat is grappig, maar het onderhoud dan? Een koekblik 4x4 geven maakt het geen fatsoenlijke auto. En dan wordt hij dus duur.
En samengeknepen billen, dat jij dat hebt zonder 4x4 kan, maar daar hoeft een ander geen last van te hebben.
Overigens reageer jij op mij dat ik met sneeuw ook rustiger aan moet doen dat ik maar een betere auto moet kopen. Schrijf ik dat de buurman met zijn 4x4 net zo hard rijd gaat het ineens niet meer op de snelheid

little_king schreef:Ik schrijf dat ik ook rekening moet houden met het weer ondanks de auto, omdat enkele hier reageren dat dit zo is met de scooter en niet met een auto.
Ik maak er van dat ik dan ook maar zachtjes rij.
Waarop jij zegt koop den betere auto.
Ik had het over snelheid, jij neem ik aan dan ook met die opmerking?
Daarnaast heb ik ts enkel aangeraden een scooter te nemen.
Wat niet in je budget ligt kan niet.
Ook niet die fiat die waarschijnlijk duur in onderhoud gaat zijn.

)
waar de scooters op de weg moeten, reden auto's met 80-100 langs terwijl je er 60 mag...) little_king schreef:Dat interpreteer je dan verkeerd. Je aanpassen aan de weg is wat anders dan met angst in de auto zitten.
En als de dikke 4x4 van de buurman niet sneller gaat is of hij ook een schijters of dat gewoon de beste optie van dat moment.
Ik vind fiat geen fijn merk en verwacht voor die prijs een auto met veel onderhoud en daarom een slechte tip.
Maar ik vind het teveel off topic waar ts niets aan heeft.
ikke schreef:JJane schreef:En hoezo moet ze de winterbanden laten liggen? Ze zijn echt super handig.
Dat klopt, dus laat je ze eronder zitten, ook in de zomer