Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?

Ja
683 (84%)
Nee
123 (15%)

Totaal aantal stemmen: 806

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:02

WildWings schreef:
Ik snap het probleem absoluut niet zo: je kan prima een dag zonder vlees, sterker nog, dagelijks vlees eten is niet waar je lichaam als niet-carnivoor op gebouwd is en is dus wellicht niet zo supergezond als sommige mensen lijken te denken. Daarnaast zijn er weinig diëten, geloven of principiële kwesties waarvoor mensen dagelijks vlees zouden móeten eten.

Een dagje vleesloos kun je, zoals iemand hier al noemt, misschien dan ook maar beter zien als een dagje Italiaans of Chinees. Het is niet alsof je alleen maar druiven en sla kan eten, zoals sommige mensen hier ook insinueren. Erg jammer en simpel dat mensen zo denken. Vegetarisch eten kan prima afwisselend zijn, met voor ieder wat wils en lekkers.

Iphi schreef:
Maar nu even omgekeerd bekeken, wat doen vegetariërs als ze op een feest komen? Mee vlees eten omdat het bruidspaar dat op het menu heeft gezet?
Ik denk het niet!

Om de vegetariërs het naar de zin te maken wordt meestal een extra vegetarische schotel voorzien. Omgekeerd vinden jullie dus niet nodig?

Niet echt goed doordacht, dit argument. Veel vegetariërs eten uit principe geen vlees. Andersom: hoeveel vleeseters ken jij die niet vegetarisch willen eten uit principe? (Die mensen zouden überhaupt op mijn bruiloft in ieder geval niet welkom zijn :)) ).

Daarnaast, nogmaals, dagelijks vlees eten is helemaal niet nodig. Dus waarom zou je géén rekening houden met mensen met een bepaald diëet? En, even puur praktisch, maar als mensen die al 10 jaar geen vlees eten dat in één keer wel doen, denk ik dat ze de rest van de avond op de wc doorbrengen op de bruiloft. Ook niet zo gezellig :D

Dus jij mag jouw normen en waarden wel opdringen maar een vleeseter moet de zijn maar voor zichzelf houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:04

WildWings schreef:
Ik snap het probleem absoluut niet zo: je kan prima een dag zonder vlees, sterker nog, dagelijks vlees eten is niet waar je lichaam als niet-carnivoor op gebouwd is en is dus wellicht niet zo supergezond als sommige mensen lijken te denken. Daarnaast zijn er weinig diëten, geloven of principiële kwesties waarvoor mensen dagelijks vlees zouden móeten eten.

Een dagje vleesloos kun je, zoals iemand hier al noemt, misschien dan ook maar beter zien als een dagje Italiaans of Chinees. Het is niet alsof je alleen maar druiven en sla kan eten, zoals sommige mensen hier ook insinueren. Erg jammer en simpel dat mensen zo denken. Vegetarisch eten kan prima afwisselend zijn, met voor ieder wat wils en lekkers.

Iphi schreef:
Maar nu even omgekeerd bekeken, wat doen vegetariërs als ze op een feest komen? Mee vlees eten omdat het bruidspaar dat op het menu heeft gezet?
Ik denk het niet!

Om de vegetariërs het naar de zin te maken wordt meestal een extra vegetarische schotel voorzien. Omgekeerd vinden jullie dus niet nodig?

Niet echt goed doordacht, dit argument. Veel vegetariërs eten uit principe geen vlees. Andersom: hoeveel vleeseters ken jij die niet vegetarisch willen eten uit principe? (Die mensen zouden überhaupt op mijn bruiloft in ieder geval niet welkom zijn :)) ).

Daarnaast, nogmaals, dagelijks vlees eten is helemaal niet nodig. Dus waarom zou je géén rekening houden met mensen met een bepaald diëet? En, even puur praktisch, maar als mensen die al 10 jaar geen vlees eten dat in één keer wel doen, denk ik dat ze de rest van de avond op de wc doorbrengen op de bruiloft. Ook niet zo gezellig :D

Ayasha schreef:
Dus jij mag jouw normen en waarden wel opdringen maar een vleeseter moet de zijn maar voor zichzelf houden?

Ik snap niet zo goed hoe dat opdringen is? Het is niet alsof ik mensen dwing om iets te eten wat ze niet kunnen of mogen of willen eten uit een normen en waarden kwestie? Ze zijn omnivoren en ik schotel iets voor zonder vlees, dus iets wat ze normaal gesproken ook zouden (kunnen) eten.
Hoe is dat erg voor die mensen?

(Zie ook mijn eerdere post, ik quote hem nog wel een keer... vooruit)

WildWings schreef:
Sammie schreef:
Het is dus wel gastvrijheid om aan een vegetariër te denken, maar teveel moeite om aan de ‘vleeseter’ te denken? ..

Maar dat is de andere kant op denken. Als vegetariër eet je iets níet, net als bijv. bij een bepaald geloof (geen varkensvlees) of allergie (geen gluten). Als omnivoor eet je juist alles wél, dus kan je alle kanten op: vlees, groentes, zuivel, gluten, etc. Juist omdat je vanalles kan eten, hoeft er dan toch niet speciaal rekening mee gehouden te worden?

Daarnaast, ben jij of ken jij mensen die 100% vleeseter zijn, dus in plaats van omnivoor, carnivoor? Don't think so.

Vlees is iets wat je erbij eet omdat het lekker is, ik kan werkelijk niemand die alleen maar vlees eet en verder niets. Als ik rekening moet houden met alles wat iemand lékker vindt (dus niet: nodig heeft, niet kan eten, etc, maar echt alleen voor de lekker) dan blijf ik bezig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-13 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:05

[quvote="Sammie"]
Boras schreef:
Wie betaalt, bepaalt en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.
(…)

Omgekeerd: een vegetariër serveer je natuurlijk wel een goede vegetarische maaltijd. Dat is gewoon gastvrijheid, voor iedereen een maaltijd of een hapje waarbij overtuigingen worden gerespecteerd.
Zo natuurlijk vind ik het dus niet.. Het is dus wel gastvrijheid om aan een vegetariër te denken, maar teveel moeite om aan de ‘vleeseter’ te denken? Wat is het probleem om aan iedereen (binnen het redelijke) te denken… Waarom is dat nou teveel moeite..?

Overigens.. wie betaalt … bepaalt.. Enig idee hoe normaal het is in andere landen dat je als gast je eigen drinken (en soms zelfs eten) betaald..[/quote]

Ja, dat heb ik.
Maar daar gaat het hier niet over.

Als je niet begrijpt dat geen vlees serveren voor een vegetarier niet valt onder "moeite" maar onder overtuiginging, dan wordt het lastig uitleggen. Anderzijds is een keer geen vlees eten voor een vleesliefhebber normaal. Hij eet immers niet alleen maar vlees want dan was hij dood.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:06

Het zou mij persoonlijk niet uitmaken of er vlees geserveerd wordt. Ik bestel in een restaurant ook wel eens een vegetarische maaltijd omdat dat lekkerder klinkt dan de andere opties.

Je zou, als je een buffet doet, het een keer om kunnen draaien. Heel veel vegetarische gerechten en ergens in een hoekje een bakje met vlees :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:06

Uit je bericht maak ik op dat mensen zich moeten aanpassen aan vegetariers omdat dat uit principe is maar dat er vanuit vegetariers geen rekening gehouden zou moeten worden met vleeseters omdat je ook zonder vlees kan.. Tsja, je kan ook met vlees..
Niet dat ik het een ramp zou vinden om vleesloos te eten hoor, maar die redenering vind ik wel krom.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:07

amies100 schreef:
Mij zelf zou het ook niet uitmaken, ik hoef niet perse vlees te eten.
Maar ik kan me eigen wel voorstellen dat andere mensen er een opmerking over maken. Als jij geen alcohol drinkt zou je dan ook op je bruiloft geen alcohol schenken?

Vriendlief en ik drinken beide geen druppel. Goede kans, dat wanneer we ooit gaan trouwen, er geen alcohol geschonken wordt.

Vind ik hetzelfde principe. En de mensen die een feest niet compleet vinden zonder vlees/alcohol, je komt toch voor het bruidspaar en de gezelligheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:10

Maar jij doet nu, wederom, alsof een vleeseter alleen maar vlees kan eten, en dat is niet zo. Je bent omnivoor, dus een dag zonder vlees is heel normaal. Vlees is meer een 'lekkere' toevoeging dan een noodzakelijke toevoeging. Als je met alle 'lekkere' wensen rekening zou moeten houden (Italiaans voor papa, Indonesisch voor opa, etc) dan was er geen einde meer aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:11

WildWings schreef:
Maar jij doet nu, wederom, alsof een vleeseter alleen maar vlees kan eten, en dat is niet zo. Je bent omnivoor, dus een dag zonder vlees is heel normaal. Vlees is meer een 'lekkere' toevoeging dan een noodzakelijke toevoeging. Als je met alle 'lekkere' wensen rekening zou moeten houden (Italiaans voor papa, Indonesisch voor opa, etc) dan was er geen einde meer aan.

En jij doet alsof een vegetarier enkel zonder vlees kan leven. Dat is ook maar een "keuze" net als wel vlees eten hoor.

Verder zeg ik al het hele topic: wie betaald, bepaald. Enkel jouw redenering vond ik krom.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:12

Winged schreef:
suuzepuus schreef:
Dat vind ik wel een hele goede ja!!! hahah kun je bij je vegetarische maaltijd zelf je vlees toevoegen!!

Ik vind het absurd dat vegetarische mensen wél een uitgebreid buffet verwachten voor vegetariërs op een bruiloft van niet vegetarische mensen en deze 'dienst' niet bij vleesetende mensen willen leveren. Als vleeseter eet ik ook niet alle soorten geboden vlees... Ik klaag ook niet als er alleen maar biefstukken liggen terwijl ik dat niet eet :')

Geloof me, als vegetariër leer je het wel af om een uitgebreid buffet te verwachten. Je mag al blij zijn als er een vegetarische optie is. Zeker bij een sit-down-dinner is de keuze vaak vis of kip, maar ook bij buffetten krijg je regelmatig de opmerking "maar er stáán toch groentes?" op een toon die vraagt 'wat kun je nou nog meer willen?'. De bak tofu in de hoek is al een hele stap voor veel mensen.

Ik vind het absurd dat er blijkbaar vleeseters zijn die bruiloften overslaan omdat ze geen vlees zouden krijgen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:13

WildWings schreef:

Voor mij is vlees niet alleen een 'lekkere' toevoeging. In vlees zitten ook mineralen die ik bij voorkeur niet uit een potje slik. En ja,die ene dag geen vlees: Ja ok. MAAR: Waarom zou een vegetariër geen rekening hoeven houden met iemand die wél vlees eet? En houd jij als vegetariër wel rekening met veganisten?

@Vjesta: Dat overslaan: Dat vind ik ook absurd. Maar ik ben het wel met een aantal mensen hier eens dat het twee kanten op werkt.
(Plus dat ik verwacht dat als ik iets regel hetgene wat vegetarisch is ook goed zou smaken en zeker kwaliteit heeft.)
Laatst bijgewerkt door Winged op 05-12-13 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:14

Vjestagirl schreef:
Ik vind het absurd dat er blijkbaar vleeseters zijn die bruiloften overslaan omdat ze geen vlees zouden krijgen.

wat is daar absurd aan? Een uitnodiging is toch geen verplichting? :)
Of je het nu overslaat omdat er geen vlees is omdat je niet lekker bent maakt toch niet zo veel verschil? :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:15

Kan me voorstellen dat demeeste er niet blij mee zijn
Maar ik vind dat digene die het feest organiseerd dit mag bepalen :) dus ja het kan.
Het gaat tenslotte nog nie om het eten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:18

WildWings schreef:
Maar dat is de andere kant op denken. Als vegetariër eet je iets níet, net als bijv. bij een bepaald geloof (geen varkensvlees) of allergie (geen gluten).

Daarnaast, ben jij of ken jij mensen die 100% vleeseter zijn, dus in plaats van omnivoor, carnivoor? Don't think so.

Vlees is iets wat je erbij eet omdat het lekker is, ik kan werkelijk niemand die alleen maar vlees eet en verder niets.
Dat is niet de andere kant opdenken. Wel aan de vega’s denken en niet aan de vleeseters denken. Dat is de andere kant opdenken. Gewoon aan iedereen denken (binnen het redelijke).

Ik ken zat vegetariërs die geen vlees eten omdat ze het niet lekker vinden. Heeft niks met principes te maken. Ik ken er zelfs die het doen om interessant over te komen. Zo kijk mij eens ik eet geen vlees dus ik ben goed voor het milieu (is geen enkel relatie tussen te vinden, maar goed :+ ).

En ik ken ook zat vleeseters die vlees eten, omdat ze het lekker vinden. Die rustig alleen maar bonken kip en karbonade naar binnen werken. Die het liefst hele dagen bbq en de groente laten staan. Vlees eten de meesten er niet ‘bij’, voor de meesten is vlees het hoofdgerecht en de rest zit erbij. Kijk maar eens op de gemiddelde vleesmenukaart in een restaurant. Dat is toch echt tournedos, varkenshaas, kip, spareribs, karabonade, lamsvlees, vis etc. met keuze uit geb. aardappelen, rijst of patat en niet geb. aardappelen met keuze uit tournedos, varkenshaas of kip.

Anoniem

Winged schreef:
Voor mij is vlees niet alleen een 'lekkere' toevoeging. In vlees zitten ook mineralen die ik bij voorkeur niet uit een potje slik. En ja,die ene dag geen vlees: Ja ok. MAAR: Waarom zou een vegetariër geen rekening hoeven houden met iemand die wél vlees eet? En houd jij als vegetariër wel rekening met veganisten?
)

Jij hebt niet iedere dag die mineralen uit vlees nodig, sterker nog, dat is ongezond. Daarnaast kun je die mineralen ook uit veel andere voedingsstoffen halen.

Ik vind dat als je een vegetarisch buffet serveert, je prima rekening houdt met omnivoren. Want, voor de 3000.000ste keer, die zijn niet hoofdzakelijk vleeseters...

Als je op diner gaat bij mensen die uit geloofsoverwegingen geen varkensvlees serveren, reageer je dan ook zo? Dat jij wél varkensvlees wilt en dat je het jammer vindt dat er geen rekening mee wordt gehouden?

En ja, ik zou rekening houden met veganisten, mensen die om een allergie bepaalde dingen niet eten, mensen die om geloofsovertuigingen bepaalde dingen niet eten, etc.

Vjestagirl

Ayasha schreef:
Vjestagirl schreef:

wat is daar absurd aan? Een uitnodiging is toch geen verplichting? :)
Of je het nu overslaat omdat er geen vlees is omdat je niet lekker bent maakt toch niet zo veel verschil? :)

Jawel. Als je ziek bent dan kún je niet, en dat heeft niets te maken met je gevoels voor het bruidspaar. Als je overslaat omdat er geen vlees op het menu staat vind je wat je in je mond stopt belangrijker dan hun grote dag. Persoonlijk, als mensen mijn bruiloft zouden missen omdat ze geen stukje vlees krijgen, zou ik die mensen niet meer hoeven kennen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:22

Citaat:
Ik vind het absurd dat vegetarische mensen wél een uitgebreid buffet verwachten voor vegetariërs op een bruiloft van niet vegetarische mensen en deze 'dienst' niet bij vleesetende mensen willen leveren. Als vleeseter eet ik ook niet alle soorten geboden vlees... Ik klaag ook niet als er alleen maar biefstukken liggen terwijl ik dat niet eet :')

Voor een vegetarier hoeft er toch ook geen enorm uitgebreid buffet te zijn?? maar het zou wel fijn zijn als er bijv. een soepje is net als voor de vleeseters en als er een bbq is ook iets van vega vlees of bij een buffet meerdere groentes en een vega salade. dan ben je er toch al??? dat de keuze kleiner is lijkt me vrij logisch als er weinig vegetariërs aanwezig zijn. Ik als enorme vleesliefhebber zou er echt geen probleem van maken hoor!!! een dagje geen vlees is toch niet erg en niet te vergelijken met allergieen.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:23

WW en dat ben jij ook dus jij kan ook prima vlees eten. Waarom zou men dan vegetarische gerechten moeten voorzien als die redenering de juiste is? We zijn nl. ook niet voornamelijk groente-eters.
Sterker nog, veel groenten die geserveerd worden op zulke feesten "mag" ik bv al niet omdat mijn darmen die niet aankunnen en dat resulteerd bij mij in de nodige pijn. :+

Maar dan eet ik maar iets minder (want ik ga voor het koppel niet voor het eten) en mij zal je niet horen klagen dat er niet genoeg keuze was in tegenstelling tot veel vegetariërs hier. Sterker nog, als mensen mij vragen wat ik wel en niet mag antwoord ik standaard "joh maak je daar maar niet druk om! Er zal vast iets tussen zitten dat ik mag en ik kom niet om te eten!". Want dat ik dat niet mag is MIJN probleem. Niet dat van hun.
Dat jij gekozen hebt om vegetariër te zijn is jouw probleem en imo mag je dat niet projecteren op de mensen rondom je.

Dus ja, op mijn feesten is er voor ieder wat wils. Voor de vleeseters én de vegetariërs.
Maar een feest met enkel vegetarisch "omdat dat jouw principe is" en dan klagen dat er op feesten van vleeseters niet genoeg keuze is, dat vind ik niet fair.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:24

Ayasha schreef:
Maar dan eet ik maar iets minder (want ik ga voor het koppel niet voor het eten) en mij zal je niet horen klagen dat er niet genoeg keuze was in tegenstelling tot veel vegetariërs hier. Sterker nog, als mensen mij vragen wat ik wel en niet mag antwoord ik standaard "joh maak je daar maar niet druk om! Er zal vast iets tussen zitten dat ik mag en ik kom niet om te eten!". Want dat ik dat niet mag is MIJN probleem. Niet dat van hun.

Joh, en dat is nou precies wat heel veel vega's zeggen als mensen hen komen vragen of het smaakt, of er iets is wat ze lekker vinden etc. "komt wel goed joh, heerlijk!". Vega's zijn geen apart soort mensen die graag klagen oid...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:25

Ik vind dat je als paar zoiets moet besluiten. En de gasten, tja eten wat de pot schaft. Maar vind het zo afgezaagd dat de bruid alles maar bepaald. Je trouwt toch samen?

Ik vind ook dat zij mijn menu dan maar te accepteren hebben, dus ik ook die van hun..
Laatst bijgewerkt door ilaan op 05-12-13 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:25

WildWings schreef:
Geloofsoverwegingen geen varkensvlees serveren, reageer je dan ook zo? Dat jij wél varkensvlees wilt en dat je het jammer vindt dat er geen rekening mee wordt gehouden?

Nee, ik zeg hier: Als vleeseter moet ik rekening houden met vegetariërs, maar zij houden geen rekening met mij.

Daarnaast: Er zijn verschillende soorten vlees, dus ook rund, kip. Ik heb niet persee varkensvlees nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:28

Ayasha: Ik eet geen vlees om principiële redenen, daarnaast denk ik dat na zoveel jaar zonder vlees ik niet prima voor een nachtje wél vlees kan eten. Jij eet 'wel vlees' maar doet dat volgens mij niet om principiële redenen en overleeft ook niet op noodzakelijk vlees. Gekke vergelijking dus.

Ik vind dat je rekening houdt met speciale dieten, ook als iemand uit geloofsovertuiging bijv geen varkensvlees eet. Net als dat er iemand zou zijn met bijv darmproblemen, ik daar ook rekening mee zou houden en zorgen dat er iets zou zijn wat diegene verdraagt ;)

Als ik ergens kom en er is alleen maar vlees (en dat gebeurt vaak genoeg) dan is er helemaal níets wat ik kan eten, en dat is iets anders dan in jouw voorbeeld. Daarbij is er namelijk nog wel iets te eten, en is er dus geen probleem IMO. In mijn geval: als er wat groenten zijn, of losse aardappeltjes, of weet ik het.. dan zou het niet uitmaken, want dan is er tenslotte ook iets vegetarisch. (Net als in jouw voorbeeld: als er maar iets te eten is). Dat hoeft geen speciaal gerecht of vleesvervanger te zijn. Als het maar genoeg is om overeind te blijven staan ;) Volgens mij zijn er weinig vegetariërs die boos zijn als er geen 3-gangen 5-sterren menu voor ze klaar staat. De meeste die ik ken, incl mezelf, zijn al blij als niet ieder gerecht geïndoctrineerd is van vlees :') En dankbaar daarvoor.

Sammie schreef:
WildWings schreef:
Maar dat is de andere kant op denken. Als vegetariër eet je iets níet, net als bijv. bij een bepaald geloof (geen varkensvlees) of allergie (geen gluten).

Vlees is iets wat je erbij eet omdat het lekker is, ik kan werkelijk niemand die alleen maar vlees eet en verder niets.
Dat is niet de andere kant opdenken. Wel aan de vega’s denken en niet aan de vleeseters denken. Dat is de andere kant opdenken. Gewoon aan iedereen denken (binnen het redelijke).

Ik ken zat vegetariërs die geen vlees eten omdat ze het niet lekker vinden. Heeft niks met principes te maken. Ik ken er zelfs die het doen om interessant over te komen. Zo kijk mij eens ik eet geen vlees dus ik ben goed voor het milieu (is geen enkel relatie tussen te vinden, maar goed :+ ).

En ik ken ook zat vleeseters die vlees eten, omdat ze het lekker vinden. Die rustig alleen maar bonken kip en karbonade naar binnen werken. Die het liefst hele dagen bbq en de groente laten staan. Vlees eten de meesten er niet ‘bij’, voor de meesten is vlees het hoofdgerecht en de rest zit erbij. Kijk maar eens op de gemiddelde vleesmenukaart in een restaurant. Dat is toch echt tournedos, varkenshaas, kip, spareribs, karabonade, lamsvlees, vis etc. met keuze uit geb. aardappelen, rijst of patat en niet geb. aardappelen met keuze uit tournedos, varkenshaas of kip.

Als er mensen zij die alleen maar op 100% vlees en niets anders (vleeseter) zouden kunnen overleven, ja, dan zou ik daar ook rekening mee houden. Alleen zijn die er voor zover ik weet niet echt. Het zijn tenslotte doorgaans omnivoren en geen carnivoren. Jullie blijven allemaal beetje hangen in 'vleeseters' maar dat is dikke onzin. Je eet zowel vlees als géén vlees, dus als er geen vlees wordt voorgeschoteld, past dat prima in je dieet.

Dat er vegetariërs zijn die dat om kromme redenen doen, heeft echt weinig met de dicussie te maken. (Daarnaast is vlees wel degelijk belastender voor het milieu, maar dat terzijde).

Maargoed, het is lastig discussiëren met mensen die er allemaal van overtuigd zijn dat mensen kennelijk 100% vlees eten en geen omnivoren zijn :D. Dus ik houd er ook maar mee op en ben blij dat in mijn omgeving we allemaal rekening met elkaar proberen te houden en wat minder egocentrisch ingesteld zijn.

Ayasha
Blogger

Re: Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:31

Even lastig als met mensen die denken dat enkel vegetarisch eten de manier is. :(:)

verder zie ik hier genoeg vegetariers klagen over het gebrek aan keuze of dat het gerecht niet goed genoeg was maar goed. Gelukkig is dit topic geen realistische weergave van de werkelijkheid. :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:32

Wat een discussie...

Als ik zo lees: "Mijn bruiloft, mijn regels. Moet iedereen maar naar schikken. Wat zij vinden, moeten zij weten."

Mmmm... je kan ook denken: "Mijn bruiloft en ik hoop dat iedereen het een mooie en leuke dag vindt en ten eerste ikzelf natuurlijk. Dus ik ga proberen dat het voor zoveel mogelijk mensen een leuke dag wordt. Want als iedereen het naar zijn zin heeft, is mijn bruiloft geslaagd, en dan heb ik het zeker naar mijn zin."

Hoe zou je dat nu kunnen doen? Door te zorgen dat er voor iedereen wat wils is met eten misschien?

Ik, als echte vleeseter, zou echt een stukje vlees of vis missen tijdens een bruiloftsdiner. En ik zou mij ook een beetje ongemakkelijk voelen als een bruidspaar zo stellig een vegetarisch menu voor zouden zetten. En ik weet zeker dat ik dan niet de enige ben. Maar als dat de wil van het bruidspaar is. Prima. Als je principes zo sterk wegen, moet je het vooral zo doen. En dan zullen de mensen dat wel begrijpen. Maar ik zou het socialer vinden als er ook vlees en/of vis zou zijn voor de mensen die dat graag eten. Het hoort er tenslotte voor een hele grote groep mensen wel bij: vlees bij een feestdiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:33

Maar je kan wel vlees eten, het is bij veel vegetariers alleen dat ze het niet willen. Ookal is er niets anders.

Bij mij zal er altijd wel wat te regelen zijn voor vegetariers, ik ben daar zelf heel makkelijk in. Schoonzusje eet bijvoorbeeld geen varkensvlees en gronddiertjes (paling, garnaal) dat weet ik dus dan maak ik wat anders klaar.

Of vegetariers die iets niet willen wat ik voor ze haal, omdat ik normaal vlees in mijn pannen heb liggen.. Sja dan heb je toch wel pech.. Ik ga niet speciaal andere pannen of andere bbq roosters kopen.

Ayasha
Blogger

Re: Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:34

Zijn die er echt Jans? :o