WildWings schreef:Ik snap het probleem absoluut niet zo: je kan prima een dag zonder vlees, sterker nog, dagelijks vlees eten is niet waar je lichaam als niet-carnivoor op gebouwd is en is dus wellicht niet zo supergezond als sommige mensen lijken te denken. Daarnaast zijn er weinig diëten, geloven of principiële kwesties waarvoor mensen dagelijks vlees zouden móeten eten.
Een dagje vleesloos kun je, zoals iemand hier al noemt, misschien dan ook maar beter zien als een dagje Italiaans of Chinees. Het is niet alsof je alleen maar druiven en sla kan eten, zoals sommige mensen hier ook insinueren. Erg jammer en simpel dat mensen zo denken. Vegetarisch eten kan prima afwisselend zijn, met voor ieder wat wils en lekkers.Iphi schreef:Maar nu even omgekeerd bekeken, wat doen vegetariërs als ze op een feest komen? Mee vlees eten omdat het bruidspaar dat op het menu heeft gezet?
Ik denk het niet!
Om de vegetariërs het naar de zin te maken wordt meestal een extra vegetarische schotel voorzien. Omgekeerd vinden jullie dus niet nodig?
Niet echt goed doordacht, dit argument. Veel vegetariërs eten uit principe geen vlees. Andersom: hoeveel vleeseters ken jij die niet vegetarisch willen eten uit principe? (Die mensen zouden überhaupt op mijn bruiloft in ieder geval niet welkom zijn).
Daarnaast, nogmaals, dagelijks vlees eten is helemaal niet nodig. Dus waarom zou je géén rekening houden met mensen met een bepaald diëet? En, even puur praktisch, maar als mensen die al 10 jaar geen vlees eten dat in één keer wel doen, denk ik dat ze de rest van de avond op de wc doorbrengen op de bruiloft. Ook niet zo gezellig
Dus jij mag jouw normen en waarden wel opdringen maar een vleeseter moet de zijn maar voor zichzelf houden?