Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 09:44

Goedemorgen allemaal :D
Ben ik weer :)
Ik lees veel dingen over dwingen, met papiertje zwaaien, familieleden bellen en zijn zonen.
Dus ik zal nogmaals uitleggen wat ik nou precies voor ogen zie. :)
Ik ben niet van plan om daar voor de deur te gaan staan, zwaaiend met een papiertje. :)
Uiteraard zal ik sowieso niet zomaar op de stoep staan, maar proberen om op een andere manier contact op te nemen en mijn verhaal te doen. Mocht ik niet geloofd worden (Wat niet geheel onwaarschijnlijk is, aangezien meneer met meerdere vrouwen vreemd ging. Wie weet of er meerdere kinderen zijn en of die misschien al contact opgenomen hebben?) dan heb ik dat papiertje met "bewijs". Mocht dat helemaal niet nodig zijn, dan zal ik er uiteraard ook niet mee gaan staan zwaaien. :D Ook dwingen tot wat dan ook ben ik geenszins van plan. Het enige familielid dat ik zou kunnen bereiken, is 1 van mijn vader zijn broers, die heeft een schoonmaakbedrijf in de stad Groningen. Moet niet zo moeilijk te vinden zijn, aangezien er maar 1 bedrijf met die naam is. :) Van de rest weet ik niets, dus dan gaat contacteren sowieso ook al niet lukken. En zijn zonen, zijn zijn zonen niet. Met die 2 jongens heb ik geen familieconnectie. Zij zijn toevallig de kinderen van de vrouw van mijn vader, niet van hem en geen familie van mij. Of zij wel of niet contact met mij zouden willen mocht ik dit doorzetten, dan zou ik daar niet van wakker liggen. Willen ze dat wel, zou dat leuk zijn, maar niet mijn doel. En ook aan zijn vrouw heb ik weinig boodschap. Zij wil mij net zo goed geheim houden, want zoals ik al zei: Zij weet wel van mijn bestaan. En wat anderen ook al zeggen, zij zal inderdaad niet blij zijn met mijn komst, al is het maar ivm de erfrechtkwestie. Mijn vader is niet arm zeg maar...
De links van Prrr zal ik even gaan bekijken, Thanks :D
Verder schreef iemand iets over verplicht onderhoud van ouders oid? Kan iemand daar nog meer over vertellen?

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:04

Weet je dat je op mij eigenlijk heel naar overkomt? Opdringerig en een beetje geldwolverig. Verwacht jij werkelijk dat die familie met open armen op je staat te wachten als jij voor de erfenis komt? Als ik een kind/broer/wat dan ook van je vader zou zijn, en ik zou dit lezen, zou ik zó op je afknappen.

Ik begrijp dat het vervelend is dat je nooit erkend bent, maar ik denk dat het heilzamer zou zijn voor jezelf om daar vrede mee te krijgen. Je maakt het jezelf erg lastig nu. Jij hebt niet om deze situatie gevraagd, maar je familie ook niet. Je kent maar één kant van het verhaal.

Ik denk echt dat je je strijd moet staken en je moet richten op positieve dingen.

Sansevieria
Berichten: 4238
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:07

Cerera schreef:
Goedemorgen allemaal :D
Ben ik weer :)
Ik lees veel dingen over dwingen, met papiertje zwaaien, familieleden bellen en zijn zonen.
Dus ik zal nogmaals uitleggen wat ik nou precies voor ogen zie. :)
Ik ben niet van plan om daar voor de deur te gaan staan, zwaaiend met een papiertje. :)
Uiteraard zal ik sowieso niet zomaar op de stoep staan, maar proberen om op een andere manier contact op te nemen en mijn verhaal te doen. Mocht ik niet geloofd worden (Wat niet geheel onwaarschijnlijk is, aangezien meneer met meerdere vrouwen vreemd ging. Wie weet of er meerdere kinderen zijn en of die misschien al contact opgenomen hebben?) dan heb ik dat papiertje met "bewijs". Mocht dat helemaal niet nodig zijn, dan zal ik er uiteraard ook niet mee gaan staan zwaaien. :D Ook dwingen tot wat dan ook ben ik geenszins van plan. Het enige familielid dat ik zou kunnen bereiken, is 1 van mijn vader zijn broers, die heeft een schoonmaakbedrijf in de stad Groningen. Moet niet zo moeilijk te vinden zijn, aangezien er maar 1 bedrijf met die naam is. :) Van de rest weet ik niets, dus dan gaat contacteren sowieso ook al niet lukken. En zijn zonen, zijn zijn zonen niet. Met die 2 jongens heb ik geen familieconnectie. Zij zijn toevallig de kinderen van de vrouw van mijn vader, niet van hem en geen familie van mij. Of zij wel of niet contact met mij zouden willen mocht ik dit doorzetten, dan zou ik daar niet van wakker liggen. Willen ze dat wel, zou dat leuk zijn, maar niet mijn doel. En ook aan zijn vrouw heb ik weinig boodschap. Zij wil mij net zo goed geheim houden, want zoals ik al zei: Zij weet wel van mijn bestaan. En wat anderen ook al zeggen, zij zal inderdaad niet blij zijn met mijn komst, al is het maar ivm de erfrechtkwestie. Mijn vader is niet arm zeg maar...
De links van Prrr zal ik even gaan bekijken, Thanks :D
Verder schreef iemand iets over verplicht onderhoud van ouders oid? Kan iemand daar nog meer over vertellen?


Komt op mij ook niet zo fijn over...ben ik het wel eens met Lieveli.

Als je vader of zijn familie geen contact wil ga je dat echt niet kunnen afdwingen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:11

Maar zoals ik het lees wil ze dat ook niet (perse..)?

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:16

Ik lees dingen over een rijke vader en erfrecht.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:24

Die lees ik ook, maar dat is wat anders dan contact afdwingen.

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:24

Cerera schreef:
Verder schreef iemand iets over verplicht onderhoud van ouders oid? Kan iemand daar nog meer over vertellen?

In NL art. 1:392 BW en in het Duitse recht Bürgerliges Gesetzbuch in §1601 en §1602 Abs als ik het goed heb.
In NL wordt daar eigenlijk geen beroep op gedaan van ouders op kinderen. In Duitsland maken gemeentes beter gebruik van hun verhaalsrecht.
Als jij weet dat je vader vermogend is, zul je jezelf daar waarschijnlijk geen zorgen over hoeven te maken.

Als het je puur om het contact gaat, zou je natuurlijk ook eerst contact op kunnen nemen met je familie. Wanneer zij aangeven je niet te geloven en jij geeft aan bereid te zijn een DNA test te willen doen, kan het zijn dat ze je ook al (meer) geloven. En dan geef je ze niet het gevoel dat je uit bent op het geld van je vader wanneer hij dood gaat.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:27

Sammie schreef:
Die lees ik ook, maar dat is wat anders dan contact afdwingen.


Ik heb het dan ook nergens over contact afdwingen gehad.

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:30

Tja of TS nu betweterig of geldwolf is, dat moet ze zelf weten.
Ze heeft wel recht op erkenning, en de daarbijhorende voor- en nadelen (id geval wss voordeel, maar soit dat kunnen we enkel zo aannemen)
Echt contact of een band ga je moeilijk kunnen afdwingen. Maar sommige doen het hier af, alsof TS zich maar gedeisd moet houden. Het is wel haar vader (tenminste mits volledig bewezen) die ervoor gezorgd heeft dat ze hier rondloopt, dus ook zijn verantwoordelijkheid. Dat het mss niet in zijn straatje past in een ander verhaal.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:31

Mijn reactie was dan ook niet op jouw reactie bedoeld. Daar ging je zelf verder op in..

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:33

Ik snap best dat TS ook de keerzijde van de vaststelling duidelijk wil hebben, voordat ze zo'n ingrijpende beslissing neemt.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:34

Ik snap hem! Niet wakker nog, sorry :=

Sansevieria
Berichten: 4238
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:38

bulck schreef:
Tja of TS nu betweterig of geldwolf is, dat moet ze zelf weten.
Ze heeft wel recht op erkenning, en de daarbijhorende voor- en nadelen (id geval wss voordeel, maar soit dat kunnen we enkel zo aannemen)
Echt contact of een band ga je moeilijk kunnen afdwingen. Maar sommige doen het hier af, alsof TS zich maar gedeisd moet houden. Het is wel haar vader (tenminste mits volledig bewezen) die ervoor gezorgd heeft dat ze hier rondloopt, dus ook zijn verantwoordelijkheid. Dat het mss niet in zijn straatje past in een ander verhaal.

Dat is inderdaad zo, moet ieder uiteindelijk voor zichzelf beslissen hoe ver hij of zij daarin wil gaan ;)

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:40

bulck schreef:
Tja of TS nu betweterig of geldwolf is, dat moet ze zelf weten.
Ze heeft wel recht op erkenning, en de daarbijhorende voor- en nadelen (id geval wss voordeel, maar soit dat kunnen we enkel zo aannemen)
Echt contact of een band ga je moeilijk kunnen afdwingen. Maar sommige doen het hier af, alsof TS zich maar gedeisd moet houden. Het is wel haar vader (tenminste mits volledig bewezen) die ervoor gezorgd heeft dat ze hier rondloopt, dus ook zijn verantwoordelijkheid. Dat het mss niet in zijn straatje past in een ander verhaal.


Het is een hele andere discussie die ik nu aanhaal, maar dat is wat ik bedoelde met dat TS maar één kant van het verhaal kent. Je weet niet hoe de omstandigheden van de verwekking zijn gegaan en ik ben één van die vrouwen die vindt dat een man niet zijn hele leven hoeft te 'boeten' omdat een vrouw haar pil vergat. Het is even een grove aanname, maar enkel om te illustreren dat er meerdere kanten aan het verhaal zitten.

Dat TS ergens 'recht' op heeft wilt niet zeggen dat het fatsoenlijk is om dat recht op te eisen. Als je al zo je best hebt gedaan en iemand heeft je al zo vaak verteld en laten weten dat diegene geen contact blieft, laat het dan. Waarom zo wanhopig aan een dood paard trekken?

TS, gaat het je om het contact met de familie of om het geld? Ik denk dat je moet beginnen met heel helder je doelen te stellen.

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:46

Ik snap TS wel, dat haar vader z'n je-weet-wel bij een andere vrouw heeft gebruikt met als gevolg een kind, betekent niet dat hij zomaar z'n kop in het zand mag steken en gewoon doen alsof zijn kind niet bestaat toch? Aan de andere kant lijkt het me bijna onmogelijk om op een fatsoenlijke manier met hem in contact te komen, ook al schrijft ze een nette brief oid, grote kans dat die niet bij de juiste persoon aan komt.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 11:52

Lieveli en Sassy: Hoezo ben ik opdringerig wanneer ik mijn familie van mijn bestaan wil laten weten, en ze zelf de keus wil laten of ze dat contact willen of niet? Dat zie ik namelijk totaal niet, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. :)
Dat ik in 1 bericht, in 5 pagina's tijd zeg dat mijn vader niet arm is (wat ook niet steenrijk is) en dat ik zeg dat ik me idd kan voorstellen dat zijn vrouw niet blij is als er een stuk erfenis aan haar neus voorbij gaat (zoals anderen opperden), maakt mij een geldwolf? :+
Wat ik weet over mijn totstandkoming, is dat mijn vader een verhouding had met (OA :+ ) mijn moeder. Geen one night stand, geen stalkende moeder, maar een verhouding. Hij wist van mijn komst, is ons blijven zien tot ik een half jaar oud was. Toen kwam zijn vrouw erachter, die begon mijn moeder te bellen dat ze haar vent naar huis moest sturen, ze wachtte mijn moeder op en bedreigde haar, ze wachtte ook mijn pa die soms als freelancer voor ariva werkte, ook op bij een willekeurige bushalte om te kijken of hij echt aan het werk was. Toen heeft hij er de brui aan gegeven, en mijn moeder heeft hem met rust gelaten.

Dat mijn vader dat contact ook inderdaad niet wil, is niet eens zeker, want wie weet of hij de post heeft gekregen of dat zijn vrouw dat achterover heeft gedrukt? (Voordat ik deze stap zou zetten, zou ik sowieso face to face van hem willen horen dat dit zijn keus is, en niet die van zijn vrouw)


Waar het mij om gaat is idd dat er niet meer op dat papiertje staat "vader onbekend". Dat iedereen weet dat ik er ben en dat ze misschien blij met ons zullen zijn als ze daar achter komen, maar zo niet, dat ze dat dan iig zelf hebben kunnen beslissen. Dat mijn zoontje ook nog wat familie overhoudt. De moeder van mijn vriend is overleden, met zijn vader heeft hij geen goede band. Hij heeft nog een zus en een oma en dan houdt het voor hem ook op. Het liefste zou ik mijn vader zien fietsen met mijn zoontje, ipv met het dochtertje van zijn stiefzoon, maar dat zal denk ik een utopia zijn.

Thanks ais: Daar zal ik me ook even in verdiepen :)

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 12:25

bulck schreef:
Tja of TS nu betweterig of geldwolf is, dat moet ze zelf weten.
Ze heeft wel recht op erkenning, en de daarbijhorende voor- en nadelen (id geval wss voordeel, maar soit dat kunnen we enkel zo aannemen)
Echt contact of een band ga je moeilijk kunnen afdwingen. Maar sommige doen het hier af, alsof TS zich maar gedeisd moet houden. Het is wel haar vader (tenminste mits volledig bewezen) die ervoor gezorgd heeft dat ze hier rondloopt, dus ook zijn verantwoordelijkheid. Dat het mss niet in zijn straatje past in een ander verhaal.

Dit is idd ook zoiets. Straks kom ik aanzetten: Mijn vader dit en dat, en blijkt het helemaal mijn vader niet te zijn. := Ook daarom wil ik een stuk duidelijkheid en zekerheid. En eigenlijk is dat ook wel een reden waarom ik niet direct naar familie stap...

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:35

TS ik kan me voorstellen dat anderen vinden dat je betweterig en hebberig overkomt. Ik wilde dat ook al schrijven, maar had het verwijderd. Je haalt er namelijk een heleboel zaken bij die niet van toepassing zijn en door deze zaken kom je zo over. Uit die vijf pagina's snap ik nog steeds niet wat je nu precies wilt.

1) je wilt familie voor je zoontje. Dat moet de familie van je vader zijn, want je vader zou je niet moeten. Later schrijf je weer dat je dat niet eens zeker weet.
2) je geeft eerst aan dat het om je zoontje gaat en niet om erkenning van jezelf. Want je wist al wel dat hij je niet moet (vanwege schoolbank en die kaarten en gebrek aan reactie). Nu gaat het ineens wel om erkenning voor jezelf (naast familie voor je zoontje). Je weet echter niet eens of hij je wel wil erkennen, wellicht zit zijn vrouw daartussen
3) waarom benoem je regelmatig in je berichten dat die man niet onvermogend is. Als een erfenis geen issue voor jou zou zijn, had je dat niet genoemd.
4) waarom noem je steeds dat die man kennelijk meerdere maitresses had en daarnaast dat het je niet interesseert of er nog meer kinderen rondlopen? Al had ie zijn piep in 500 dames gestoken en liepen er nog 750 halfbroers en halfzussen rond, dat doet hier toch niets ter zake? Dat is toch aan hem? En aan de andere kant, als jou die halfbroers en halfzussen niets kunnen schelen (ze zijn wel familie van je), waarom dan wel op zoek naar je ooms en tantes
5) waarom heb je het steeds over dat "bewijs". De ene keer is het om te bewijzen dat je een kind van je vader bent als die familie het niet gelooft, dan weer is het om vader "onbekend" op je eigen papieren weg te krijgen.

Vergeet niet, dat jij het verhaal ook alleen maar van je moeder gehoord hebt. Ik ken je moeder niet, zal ook niet zeggen dat ze liegt, maar vergeet niet dat iedereen zijn/haar eigen waarheid heeft. je zal niet het eerste (en vooral ook niet het laatste) kind zijn dat van de ene ouder hoort dat de andere ouder niets met het kind in kwestie te maken wilde hebben, terwijl dit juist altijd door de verzorgende ouder is tegengehouden. Nogmaals, ken jou en je moeder niet, zal dus niet zeggen dat dit hier het geval is. Maar houd er rekening mee, dat je moeder haar eigen waarheid heeft en dat die kan verschillen van de waarheid van je vader.

In mijn ogen spreek je jezelf keer op keer tegen. Volgens mij is het handig als je eens helder voor jezelf hebt wat je nu precies waarom wilt
- je wilt je vader leren kennen --> bewijs onnodig, keus van je vader of hij erop in gaat
- je wilt het vader onbekend van je geboortebewijs af hebben
- je wilt de familie van je vader leren kennen
- je wilt een familie voor je zoontje creeren.
- je wilt een deel van de erfenis als hij overlijdt
- je wilt zijn vrouw een hak zetten omdat zij ervoor gezorgd heeft (volgens je moeder) dat jij niet erkend bent
-........

Vergeet niet, je kunt misschien bewijzen dat hij je vader is, maar een band kun je nooit en te nimmer afdwingen. Daarnaast vang je vliegen altijd nog eerder met stroop dan met azijn. Het is aan de goodwil van je vader en/of zijn familie of ze je willen ontvangen. En ook al heb jij zwart op wit staan dat hij je verwekker is, dan nog hoeft er geen band te komen (getuige het feit dat je vriend ook weinig band heeft met zijn eigen vader).

Maar begin eerst eens met duidelijk (en vooral eerlijk!) voor jezelf op een rijtje te krijgen wat je wilt, want uit 5 pagina's met jouw antwoorden, heb ik dat niet kunnen halen...
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 06-12-13 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Berichten: 3331
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:36

lieveli schreef:
Het is een hele andere discussie die ik nu aanhaal, maar dat is wat ik bedoelde met dat TS maar één kant van het verhaal kent. Je weet niet hoe de omstandigheden van de verwekking zijn gegaan en ik ben één van die vrouwen die vindt dat een man niet zijn hele leven hoeft te 'boeten' omdat een vrouw haar pil vergat. Het is even een grove aanname, maar enkel om te illustreren dat er meerdere kanten aan het verhaal zitten.
.

Het gaat niet om boeten, het gaat om de consequenties nemen van je daden. De tijd is gelukkig voorbij dat een man maar aan kon rotzooien zonder dat hij de gevolgen van zijn daden hoefde te accepteren. Zolang de moeder van TS hem niet verkracht heeft, is hij gewoon verantwoordelijk. De kosten en de zorg van de opvoeding zijn op TS´s moeder neergekomen, en meneer kon gewoon doorgaan met leven. Vruchtbaarheid is een verantwoordelijkheid van beide partijen, daarnaast is de pil niet 100% betrouwbaar.

Als TS erkent wordt, en dus ook deel neemt aan de erfenis, dan is dat alleen maar rechtvaardig. Haar vader komt er dan nog goed vanaf, want de erfenis wordt verdeeld na zijn dood, dus daar merkt hij niets van.
Of ze door erkenning familie erbij krijgt, betwijfel ik. Maar als ik het zo lees, gaat dat op een andere manier ook niet gebeuren. De familie, met de vader voorop, heeft daar geen zin in.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 12:53

Rocamor schreef:
1) je wilt familie voor je zoontje. Dat moet de familie van je vader zijn, want je vader zou je niet moeten. Later schrijf je weer dat je dat niet eens zeker weet.
2) je geeft eerst aan dat het om je zoontje gaat en niet om erkenning van jezelf. Want je wist al wel dat hij je niet moet (vanwege schoolbank en die kaarten en gebrek aan reactie). Nu gaat het ineens wel om erkenning voor jezelf (naast familie voor je zoontje). Je weet echter niet eens of hij je wel wil erkennen, wellicht zit zijn vrouw daartussen
3) waarom benoem je regelmatig in je berichten dat die man niet onvermogend is. Als een erfenis geen issue voor jou zou zijn, had je dat niet genoemd.
4) waarom noem je steeds dat die man kennelijk meerdere maitresses had en daarnaast dat het je niet interesseert of er nog meer kinderen rondlopen? Al had ie zijn piep in 500 dames gestoken en liepen er nog 750 halfbroers en halfzussen rond, dat doet hier toch niets ter zake? Dat is toch aan hem? En aan de andere kant, als jou die halfbroers en halfzussen niets kunnen schelen (ze zijn wel familie van je), waarom dan wel op zoek naar je ooms en tantes
5) waarom heb je het steeds over dat "bewijs". De ene keer is het om te bewijzen dat je een kind van je vader bent als die familie het niet gelooft, dan weer is het om vader "onbekend" op je eigen papieren weg te krijgen.

Vergeet niet, dat jij het verhaal ook alleen maar van je moeder gehoord hebt. Ik ken je moeder niet, zal ook niet zeggen dat ze liegt, maar vergeet niet dat iedereen zijn/haar eigen waarheid heeft. je zal niet het eerste (en vooral ook niet het laatste) kind zijn dat van de ene ouder hoort dat de andere ouder niets met het kind in kwestie te maken wilde hebben, terwijl dit juist altijd door de verzorgende ouder is tegengehouden. Nogmaals, ken jou en je moeder niet, zal dus niet zeggen dat dit hier het geval is. Maar houd er rekening mee, dat je moeder haar eigen waarheid heeft en dat die kan verschillen van de waarheid van je vader.

In mijn ogen spreek je jezelf keer op keer tegen. Volgens mij is het handig als je eens helder voor jezelf hebt wat je nu precies waarom wilt
- je wilt je vader leren kennen --> bewijs onnodig, keus van je vader of hij erop in gaat
- je wilt het vader onbekend van je geboortebewijs af hebben
- je wilt de familie van je vader leren kennen
- je wilt een familie voor je zoontje creeren.
- je wilt een deel van de erfenis als hij overlijdt
- je wilt zijn vrouw een hak zetten omdat zij ervoor gezorgd heeft (volgens je moeder) dat jij niet erkend bent

-........

Vergeet niet, je kunt misschien bewijzen dat hij je vader is, maar een band kun je nooit en te nimmer afdwingen. Daarnaast vang je vliegen altijd nog eerder met stroop dan met azijn. Het is aan de goodwil van je vader en/of zijn familie of ze je willen ontvangen. En ook al heb jij zwart op wit staan dat hij je verwekker is, dan nog hoeft er geen band te komen (getuige het feit dat je vriend ook weinig band heeft met zijn eigen vader).

Maar begin eerst eens met duidelijk (en vooral eerlijk!) voor jezelf op een rijtje te krijgen wat je wilt, want uit 5 pagina's met jouw antwoorden, heb ik dat niet kunnen halen...

1) Klopt, ik wil familie voor mijzelf en mijn zoontje. Echter kan ik dat idd niet afdwingen, dus wil ik ze die KEUZE iig zelf laten maken. Die kunnen ze niet maken, als ze niet weten dat wij er zijn.
2) Klopt ook, en dat is een principekwestie. mijn vriend wilde mijn zoontje door deze omstandigheden (verder geen familie meer, uitsterven van achternaam etc) mijn achternaam geven. Dat wil ik niet, een kind hoort de achternaam van de vader te hebben, ik vind het al erg genoeg dat ik dat zelf niet heb.
3) Ik heb dat genoemd omdat iemand die onderhoudsplicht aanhaalde, en het feit dat zijn vrouw misschien bang is vanwege de erfenis, daarop heb ik slechts gereageerd met het feit dat hij niet arm is. Bovendien doet dat er ook weinig aan af. Als hij geen nagel had om zijn kont te krabben, was het wel okee geweest? Als het mij om de erfenis te doen is, kan ik beter wachten tot hij dood is. Ook dan kun je nog erkenning afdwingen en dan heb ik een stuk minder tegenspraak. Vraag me alleen af hoe blij de erfgenamen dan nog zijn, want als ik dan in het gelijk wordt gesteld, kunnen ze zelf een deel terug betalen om mij mijn deel te geven. Dat heb ik niet zelf bedacht, dat is de wet.
4) ik noem dat, omdat ik dat belangrijk vind. Zoals ik in elk bericht daarover al geschreven heb, wie weet hoeveel mensen er al langs zijn geweest met een soortgelijk verhaal? Misschien geen, misschien wel 5?) Dat is 1 van de reden waarom ik iets op papier wil hebben. Als er meer kinderen zouden zijn, zou ik bij god niet weten hoe ik die zou moeten zoeken. Pa heeft vast geen lijstje met voormalige maitresses denk ik. Oproepje op MP dan maar? Ik heb dan ook nooit gezegd dat ik daar geen interesse in heb, alleen is het een begonnen taak om daarna te gaan zoeken. Ik heb gezegd dat ik geen directe interesse in HAAR zonen heb. Dat zijn niet zijn zonen, en dus geen familie van mij.
5) Tja, hoe moet ik het anders noemen? Dit hele topic gaat om dat "bewijs", dus dat ik het noem lijkt me niet vreemd?

Als laatste de vetgedrukte stukjes: Dat heb ik nooit gezegd?

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:16

Cerera schreef:
Rocamor schreef:
*knip*

1) Klopt, ik wil familie voor mijzelf en mijn zoontje. Echter kan ik dat idd niet afdwingen, dus wil ik ze die KEUZE iig zelf laten maken. Die kunnen ze niet maken, als ze niet weten dat wij er zijn.
2) Klopt ook, en dat is een principekwestie. mijn vriend wilde mijn zoontje door deze omstandigheden (verder geen familie meer, uitsterven van achternaam etc) mijn achternaam geven. Dat wil ik niet, een kind hoort de achternaam van de vader te hebben, ik vind het al erg genoeg dat ik dat zelf niet heb.
3) Ik heb dat genoemd omdat iemand die onderhoudsplicht aanhaalde, en het feit dat zijn vrouw misschien bang is vanwege de erfenis, daarop heb ik slechts gereageerd met het feit dat hij niet arm is. Bovendien doet dat er ook weinig aan af. Als hij geen nagel had om zijn kont te krabben, was het wel okee geweest? Als het mij om de erfenis te doen is, kan ik beter wachten tot hij dood is. Ook dan kun je nog erkenning afdwingen en dan heb ik een stuk minder tegenspraak. Vraag me alleen af hoe blij de erfgenamen dan nog zijn, want als ik dan in het gelijk wordt gesteld, kunnen ze zelf een deel terug betalen om mij mijn deel te geven. Dat heb ik niet zelf bedacht, dat is de wet.
4) ik noem dat, omdat ik dat belangrijk vind. Zoals ik in elk bericht daarover al geschreven heb, wie weet hoeveel mensen er al langs zijn geweest met een soortgelijk verhaal? Misschien geen, misschien wel 5?) Dat is 1 van de reden waarom ik iets op papier wil hebben. Als er meer kinderen zouden zijn, zou ik bij god niet weten hoe ik die zou moeten zoeken. Pa heeft vast geen lijstje met voormalige maitresses denk ik. Oproepje op MP dan maar? Ik heb dan ook nooit gezegd dat ik daar geen interesse in heb, alleen is het een begonnen taak om daarna te gaan zoeken. Ik heb gezegd dat ik geen directe interesse in HAAR zonen heb. Dat zijn niet zijn zonen, en dus geen familie van mij.
5) Tja, hoe moet ik het anders noemen? Dit hele topic gaat om dat "bewijs", dus dat ik het noem lijkt me niet vreemd?

Als laatste de vetgedrukte stukjes: Dat heb ik nooit gezegd?


Klopt dat je die laatste vergedrukte stukjes niet had gezegd, die had ik als "voorbeeldje" erbij gezet.

Als het alleen om het bewijs gaat, wat maakt al die rest dan uit? Heb je het bewijs, dan is de kous af. Je weet dan zeker of die man wel of niet je vader is (en weet dan ook of je moeder je al die tijd voorgelogen heeft of niet). Maar ineens komen er erfeniskwesties bij, vrouwen en stiefzonenen die niet (!) minder recht zouden hebben op een erfenis, want geen bloedverwant, je zoontje dat al dan geen familie moeten kunnen krijgen. Familie van hem die de keus moet krijgen om jou te leren kennen. Er komt gewoon ineens zoveel bij, dat mijns inziens dan niets met je bewijs te maken heeft. Of je draait oorzaak en gevolg om.

Dus als het je alleen om bewijs gaat, was je volgens mij klaar met de reactie van (??) Prrrr. Die daar goede adviezen / routes heeft geschreven.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:47

Een ontzettend lastige situatie, TS, ik denk te snappen wat jouw redenen zijn om dit te willen doen. Slechts vraag ik me af of het niet averechts zou werken. Je zegt dat je belangrijkste doel is: de rest van de familie een keuze geven, of ze al dan niet contact willen aangaan.

Als jij eerst met rechters en advocaten aan de gang gaat, dan is de 'toon' al wel gezet natuurlijk. Stel dat de rest van je vaders familie niets van jouw bestaan afweet, en het eerste wat zij te horen krijgen is dat jij op deze wijze je erkenning 'opeist'. Dat zal in hun oren niet positief klinken. Dat je vader 'niet arm' is speelt hierin helaas alleen maar in jouw nadeel; het feit dat er 'iets te halen' zou kunnen zijn, kunnen zij ook zien als jouw voornaamste reden om dit af te dwingen. Het feit dat er mogelijk meerdere kinderen zoals jij zijn doet er weinig toe voor jou, maar voor die familie kan dat wel degelijk cruciaal zijn in de overweging al dan niet contact met jou aan te gaan. Je weet effectief niet wie er wel/niet van jouw bestaan afweten.

Ik zeg dus niet (!) dat het jouw reden is om dit te willen. Ik waarschuw je slechts, dat het zo vermoedelijk wel gaat overkomen op de rest van je vaders familie. Of er nu een testament is of niet, daar valt niet op te speculeren (en ook daarin: je hebt dat verhaal enkel van je moeder; dit zou onwaar kunnen zijn, of het zou inmiddels weer veranderd kunnen zijn).

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:58

Hier een stukje van de andere kant van het verhaal, niet mijn eigen verhaal/familie, maar wel van mensen die dicht bij me hebben gestaan.

Na het overlijden van de moeder, werden er brieven en foto's gevonden, waaruit de dochter kon afleiden dat de identiteit van haar vader wel bekend was. Ze heeft toen een organisatie gecontacteerd, die een brief heeft gestuurd naar haar (mogelijke) vader. Haar vader was inmiddels ook overleden, dus werd de brief doorgestuurd naar zijn kinderen, haar half-broers en -zussen. Deze waren niet op de hoogte van haar bestaan, maar hebben wel contact gezocht met haar. Het is niet zo dat ze met open armen in de familie ontvangen is (daarvoor was er te veel afstand, zowel geografisch als in tijd), maar er is wel een zekere vriendschap, of in elk geval een soort van band ontstaan, en ze hebben af en toe contact met elkaar.

Het kan dus best dat de rest van zijn/jouw familie openstaat voor contact, je kan het in elk geval proberen. Al zou ik dat inderdaad op een iets minder agressief overkomende manier doen. Bijvoorbeeld een brief sturen waarin je aangeeft dat je sterke vermoedens hebt dat jullie familie zijn, en of ze ervoor openstaan om jou en jouw zoon te ontmoeten. Mensen houden er niet van om met hun rug tegen de muur gedrukt te worden, en dat is een effect dat een gerechtelijke procedure volgens mij wel kan hebben. Mochten ze negatief reageren, kan je alsnog bekijken of je die erkenning per se wil afdwingen.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 14:13

Dat klopt Rocamor, maar er komt gevoelsmatig gewoon zoveel meer bij kijken. Zoals ik in de eerste posts al zei, ik kwam hem regelmatig tegen, ik zie hem wel eens als ik in de auto langsrij (zoals met zijn kleinkinderen bijv. En ja, dan ben ik jaloers en denk ik: Nu kun je het wel?) en dan denk ik: Hoe kun je nou een kind hebben waar je niks mee te maken (wilt) heb(ben)? Ik kan me dat werkelijk niet voorstellen. Zeker niet als ik naar mijn eigen zoontje kijk. Ik denk dat dat ook een reden is dat ik alles zo ingewikkeld opschrijf. Dít is wat er in mijn hoofd omgaat, daar is het zo'n warboel, en daar komen ook zeker gekwetste gevoelens bij kijken. Ik heb geen fijne jeugd gehad, alleen met mijn moeder, en die begon stevig te drinken toen ik een jaar of 3 was, en dan heb ik het niet over een litertje wijn, maar over liters sterke drank per dag. Ik ben zo'n beetje opgevoed door mijn grootouders daardoor. Waarom moesten mijn ouders er zo nodig een puinhoop van maken waar ik mee opgezadeld wordt? Waarom heb ik geen normaal leven, een normale familie? Waarom hij wel? Waarom kan hij wel een normale situatie creeëren voor kinderen die niet eens van hem zijn, en niet voor zijn eigen dochter? Ik leef al 29 jaar in deze situatie, zolang heb ik ook de tijd gehad om erover nadenken, mogelijke (al dan niet correcte) scenario's te bedenken. Hopen, wachten, contact zoeken, het erbij laten, maar het geeft me geen rust, wát ik ook doe.
Maar idd, ik weet niet zeker hoe het zit, hoe alles gelopen is, zijn kant van het verhaal. Ik denk dat als ik er zo over nadenk, mijn belangrijkste beweegreden is, dat ik dan niet meer in een hokje kan worden weggestopt.

Ik wéét ook nog steeds niet wat ik ga doen, daarom heb ik dit topic geopend. Om voor en nadelen van mijn keuze op een rijtje te krijgen. Dán kan ik pas beslissen of ik dat ervoor over heb of niet. Maar voor nu, heb ik niets te verliezen, alleen maar te winnen imo.

@Hanmar: Wat het hele proces precies inhoudt, weet ik ook niet, ook dát hoopte ik hier duidelijk te krijgen. :) Ik heb er nooit bij stilgestaan dat de rest van de familie dat hele proces ook mee zou maken. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat hij een brief in de bus zou krijgen, met een dagvaarding of weet ik het wat, dat hij dna moet afstaan. en dat hij daarna wel de uitslag krijgt en dat dat het dan is. Gelukkig heb ik wat dat betreft goede tips en info gehad, ook via pb. Dus het topic helpt me zeker! :)

Dammie

Berichten: 3331
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Verzoek tot Gerechtelijke Vaststelling Vaderschap indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:23

Cerera, als ik je laatste post lees, dan wil je erkenning van jouw bestaan en bevestiging dat jij belangrijk bent.

Als je naar de rechter stapt en erkend wordt: dan is dat een bevestiging van de samenleving naar jou toe, niet van je vader naar jou.
Is dat wat je wilt, en is dat voldoende voor je?
Want de kans is groot dat je vader je dan nog steeds niet wil zien en als dochter wil behandelen.