Het 'ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd'-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Het 'ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:40

Captain _O-

Ik weet alleen nog het laatste stukhje van mijn droom. Er gebeurt zoveel, dat ik niet alles kan onthouden.

Zo was ik in het huis van een klasgenootje van 10 jaar geleden. Nooit meer contact mee gehad, dus vraag me niet hoe ik bij haar kom. Ze was verloofd en we gingen met een paar mensen winkelen. Ze woonde nog bij haar ouders. Ik kon haar niet vinden in haar kamer. Ze bleek in haar 'bovenkamer' te zijn, waar je via een bijna onzichtbaar luik in het plafond heen kon. Beetje een vlizotrap idee. Daarboven kwam in haar woonkamer, die dus in de zolder van het huis zat. Zag er heel gaaf uit. Vervolgens gingen we winkelen. Alleen in 1 winkel, want dat was blijkbaar iets hips en nieuws. Je had er alleen bikini's en accesoires, maar geen riemen. Riemen mochten niet meer. En je kon alleen in groepen naar binnen voor een bepaalde tijd. na een uur werd de winkel weer helemaal leeggemaakt. Ik vond het maar niets en heb ook niets gekocht.

Vervolgens was ik op het dak van een heel groot gebouw, maar het water van de naastgelegen zee reikte ook totaan het dak. In het water lag een opblaaszitje dat met een touw vast was gebonden aan het gebouw en daarboven een luchtballon hoog in de lucht, zodat het niet kon zinken, ook al was het lek. Drie mannen waren het zitje aan het saboteren, zodat het niet meer veilig was. Ze zagen dat ik het in de gaten had en wilde mij op het onveilige zitje binden, dus toen moest ik vluchten.

Ik ging het gebouw in. Het was er mega druk. Het was een belangrijke koninklijke feestdag, maar geen koninginnedag/koningsdag. Het werd gevierd in dat gebouw, dat ergens iets weg had van mijn middelbare school. Tegelijkerijd werden er diverse programma's opgenomen, dus jullie kunnen je voorstellen hoe druk het was. Ik liep naar beneden en trof daar allemaal mensen van de regering en het koningshuis. De plechtigheden zouden beginnen en ik stond vooraan. Maxima en twee mannen stapten in een soort van tobbe/wijnvat in een niet al te groot binnenzwembad middenin de ruimte. De tobbe werd van de kant geduwd en ze dreven naar het midden. Eenmaal in het midden, duwden ze een deel van de buitenkant (het hout) af, zodat het glazen binnenwerk in een soort golffiguur zichtbaar werd. Je kon er doorhen kijken en zag dus door de glazen golfjes hun benen. Iedereen juichte en klapte. Toen was het klaar, dus Maxima en de twee mannen pakten een zwembril uit hun jasje, sprongen uit de tobbe en zwommen naar de kant, Stonden daar in hun zeiknatte kleren... Toen was het afgelopen.

Ik liep naar buiten en kwam op de trap een jongen tegen die met enorme stapels folders in zijn handen liep. Hij vertelde mij dat hij meedeed aan Idols. Elke deelnemer was verplicht zijn eigen promotie te doen en daarvoor moest hij zijn folders uitdelen. Het was zo'n tijdrovende klus, dat hij zijn eigen baan op had moeten zeggen. Helaas kreeg hij maar 1 cent per uitgedeelde folder. Hij verdiende nu 200 euro per maand in plaats van 2000. En als dat nog niet erg genoeg was, had hij ook allemaal extra kleren moeten kopen om er goed uit te zien op tv. Maar hij ging er maar mee door, want hij deed immers wel mee aan Idols.

*zucht* :7

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 16:29

Wut _O- Wat voor retro dromen heb jij? Idols, dat kan echt niet meer...

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:50

Oh hahaha wat een leuk topic _O-
Ik weet nu even niks, maar ik regelmatig hele rare dromen :))

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:07

Ik heb regelmatug heeeul rare dromen.

Ik heb vannacht toevallig echt ontzettend leuk gedroomd.
Ik wil ontzettend graag na de havo naar t buitenland (wsl canada/ australie) op eem ranch werken een paar weekjes/ maandjes.
Ik droomde dus dat ik dat ging doen in Canada. T was zó gaaf. Was echt heel realistisch ook, dacht echt dat t echt was. Alled was zo perfect, leukr paarden en andere dieren, leuke mensen, leuje dingen te doen in vrije tijd etc.
Ik baaldezo erg toen ik wakker werd en realiseerde dat t maar een droom was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:14

Vannacht droomde ik over pony's in kennels langs het spoor , dont ask me why en vondt het zoo zielug en die pony's waren rond en stonden nog honden bij :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:16

Ik had gedroomd dat ze paardrijbak een 'zwembad' was met platen op de muur. Ik zat op mijn lievelingspony en er waren nog 2 andere mensen bij. Zitten we in galop van plaat naar plaat te springen. En als je missprong dan viel je dus in het water

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:04

DozenPower schreef:
Ik had gedroomd dat ze paardrijbak een 'zwembad' was met platen op de muur. Ik zat op mijn lievelingspony en er waren nog 2 andere mensen bij. Zitten we in galop van plaat naar plaat te springen. En als je missprong dan viel je dus in het water

Haha, dan zouden we ineens allemaal springpaarden willen :+ En als die platen dan glad zijn ofzo glijd je zo het water in :=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:07

Ik had vannacht gedroomd dat we naar Disney gingen in Egypte, langs de nijl.
Het was alleen meer een Six-Flags park dan een Disney park maar maakt niet uit... :+

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:08

Haha wat komen er grappige dromen voorbij zeg! haha _/-\o_

Moet zeggen dat ik de laatste tijd ontzettend naar droom .. :(

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:30

ik hou van dit topic :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:15

Vannacht weer een lekkere. Eén van mijn beste vriendinnen had stiekem besloten om moeder te worden en had ineens een baby. Wij hadden niets gemerkt van haar zwangerschap. Haar ouders waren overigens wel op de hoogte. Ze had geen man of vriend, maar wilde wel alvast een kind en zou daarna wel een vriend zoeken. Ze had gebruik gemaakt van de nieuwste techniek: een hormoonspuit waardoor je lichaam zelf een embryo maakt. Er was dus geen sperma nodig. :+ Gevolg is wel dat het kind alleen bestaat uit het genetisch materiaal van de moeder, dus het is in wezen een kloon. Toch had ze een zoon, geen dochter. Ik ging met haar mee voor een echo (na de bevalling! :+ ) en die was in een kliniek in de schuur van vrienden/kennissen. Heel apart. Het was een echo om te zien of alles van binnen nog goed was en die kon niet uitwendig. Vond ik echt heel erg vervelend voor die vriendin. Het was een vreselijk scanapparaat en ik heb de arts daar gesmeekt om een ander apparaat te gebruiken. Zo lagen er zo 5 vrouwen op rij voor die echo. Lekker voor je privacy. :7 Ik voelde me erg ongemakkelijk. Na die echo gingen we naar huis. Ik reed. We moesten op de oprit van de kliniek al steeds stoppen, omdat ze vreselijk misselijk was en steeds moest overgeven. Ze wilde even in de bosjes blijven zitten, dus toen ben ik even rond gaan wandelen en in de andere schuur gaan kijken. We waren immers nog steeds op het terrein van die vrienden/kennissen van mij. Even de nieuwe stallen bekeken. Elke stal had een ander formaat, van heel klein tot heel groot. Van een poetsplaats (leek meer op een opvoelbox) was een stal gemaakt voor een veulen en de merrie stond er met een halster buiten aan vastgebonden. Dat vond ik wat vreemd. Uiteindelijk liep ik weer terug naar de auto. Vriendin was inmiddels uit de bosjes gekomen en we konden naar huis rijden. Eenmaal thuis was ze zo boos dat ze zich zo beroerd voelde, dat ze het kind niet meer wilde.
Vervolgens gingen we met de vriendinnen naar Center Parcs voor een weekendje weg en toen vertelde een andere vriendin dat ze ook zwanger was, want nu wilde zij ook. Zij had echter wel voor een donor gekozen (had ook geen relatie).

Pff. Ik heb alles behalve rammelende eierstokken, dus waar ik dit nou vandaan haal.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:46

Haha := je onthoud in ieder geval wel veel details :P

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:55

Ja, ik droom vaak gedetailleerd. En dan nog is het moeilijk om in woorden te beschrijven wat ik zag.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:56

Ik droom de laatste tijd heel vaag.
Heel veel droom ik dat ik met iemand euh.. intiem bezig ben.
En ook dat ik met mijn therapeut ga trouwen.

Wat dat dan te betekenen heeft...
Dan heb ik nog liever dromen over tanden die mijn mond uitrollen.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:29

Leuke dromen weer allemaal

@Leestmee: kan gebeuren zal iedereen ooit wel last van hebben gehad denk ik

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:47

Stille meelezer meldt zich! Ik droom echt heel veel en de raarste dingen en die onhoud ik op een een of andere manier ook. Het is dat ik geen tijd heb om ze uit te typen, anders had ik hier elke dag een verslag kunnen plaatsen. :')
Vannacht kwam het er op neer dat ik spijbelde van school om op een IJslander te rijden en ik kocht Totilas om de Nederlandse dressuur te verbeteren en gaf hem terug aan Edward Gal. :')

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:50

Ik heb vannacht gedroomd dat ik achterna gezeten werd door de politie toen ik aan het autorijden in een heel raar klein oud autootje was -O- . (Ik heb niet eens een rijbewijs :\ )
Maar mijn auto wou maar niet vooruit en de politie kwam steeds dichterbij. Ik trapte het gaspedaal tot de bodem toe in maar mijn auto wou niet harder dan 30 km per uur en dat op de snelweg!
Opeens waren we in het bos, ik werd nog steeds achtervolgd. Ik ging over allemaal hobbelweggetjes om ze proberen af te schudden maar ze wouden maar niet weg, en zaten heel dicht achter me omdat ik zo sloom ging.
Ineens gingen ze een andere weg dan mij in, om even later voor me te rijden ;(. Ze stopten voor me, waardoor ik dus ook wel moest stoppen. Ze stapten uit en kwamen naar me toe. Toen ze naast me stonden vroegen ze waarom ik diesel in mijn benzine auto had gedaan, daar waren ze me voor achterna gekomen? ^)

En toen werd ik wakker, maar het was zó realistisch. Ik durf (als ik m'n rijbewijs heb) nooit voor politie weg te rijden, straks gaat mijn auto dan ook zo sloom :P

Ohja ik bedenk me net nog één! Deze droom heb ik best wel vaak, en voelt dan ook super realistisch, ik 'voel' dan alle bewegingen (misschien lig ik dan wel heel idioot te bewegen op bed :') ).
Ik droom heel vaak dat ik kan vliegen. Dat kan dan op 2 manieren, of je moet je armen net als een vogel bewegen en met je voeten 'trappelen', of je moet schoolslag bewegingen met je armen en benen maken. Voor het opstijgen moet je sowieso als een vogel bewegen, opstijgen kan niet met de schoolslag. :Y)
Maar als je dan vliegt kun je ook stukjes zweven, maar als je te dicht bij de grond komt moet je de bewegingen extra snel maken, anders stort je neer.
Bij één van mijn "vliegdromen" droomde ik dat iedereen heel verbaasd aan het kijken was en nieuwsgierig was hoe ik dat deed. Dus ik ging aan iedereen uitleggen hoe je dan moest vliegen, en ik steeg weer op.
Vanuit de lucht zag ik iedereen met hun armen klapperen om op te stijgen, maar bij niemand lukte het, en daarom werden ze boos op mij.
Toen durfde ik niet meer te landen omdat ze allemaal zo boos waren :( Ik vloog dus heeeel ver, maar werd na een tijdje heel erg moe. Toen ben ik maar bij een vriendin op het balkon gaan zitten bij haar flatje. (Ik heb helemaal geen vriendin met een flatje, maar mn beste vriendin woonde daar in mn droom met haar paard)
Maar zij was ook boos op mij, dus duwde mij van het balkon. Toen werd ik wakker :+

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:02

nog vergeten te zeggen :p

Ik had een keer gedroomd dat ik een sinaasappel was en ik in een chocolade stad woonde :?
Dus iedereen keek me echt heel raar aan en ik werd dus buitengesloten :P

Dit is echt de raarste die ik ooit had hahaha
Laatst bijgewerkt door TheNovelist op 16-12-13 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:08

DozenPower schreef:
nog vergeten te zeggen :p

Ik had een keer gedroomd dat ik een sinaasappel was en ik in een chocolade stad woonde :?
Dus iedereen keek me echt heel raar aan en ik werd dus buitengesloten :O

Dit is echt de raarste die ik ooit had hahaha

_/-\o_ _O-

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:15

Het was echt heel raar. Maar meestal onthou ik mijn dromen niet:p maar deze bleef me wel bij haha

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:17

ik droom heel vaak dat ik hele mooie nieuwe paardenkleren rijbroek en caps e jasjes voor een koopje van een handelaar heb gekocht. word ik wakker ga naar school en daana rijden.

'he waar is mijn mooie rijbroek nou gebeleven. die had ik net gekcht. en waar ik mijn cap??? :+
duurd nog heel lang voordat ik hem doorhad.... :+ ;)

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 07:27

Ik droomde vannacht over Jesse Drent :+ :o <3

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:39

Ik stond vannacht op een paardenmarkt, want ik mocht één paard uitzoeken van mijn vader.

we waren erg laat, en konden dus alleen nog kiezen uit de paarden die naar de slacht gingen.
er stond een grote kring van mensen, aan de ene kant werden de paarden losgelaten en aan de andere kant moesten ze de vrachtwagen in lopen. (dit was blijkbaar zo gedaan, dat mensen nog konden roepen, die wil ik.
moesten dan wel iets raars roepen namelijk : Sinterklaas )

er was een klein ponytje, die erg vies was met een aantal mooie stippen over zijn lijfje heen, hij draafde door de cirkel met mensen heen en wilde niet de vrachtwagen op gaan.
niemand kreeg hem gevangen, en toen ben ik de kring ingestapt en op mijn knieën gaan zitten…toen kwam het ponytje naar mij toegelopen, en kon ik hem pakken bij het halster.

toen zei de man van de vrachtwagen: jij hebt hem, je mag hem houden die rotpony.

dus ja, toen stond ik daar met die pony… mijn vader was aan het bellen, en ik hoorde hem vertellen dat we waarschijnlijk met een kleine pony thuis zouden komen..en ja we ging nu nog opzoek naar een paard…
Dat hoefde ik dus niet meer te vragen, of dat ik dan nu ook nog een paard mocht uitkiezen.

verder waren er veel kreupelen, zieke of oude paarden die door de cirkel gelopen kwamen… maar een paard heb ik niet meer kunnen vinden, want mijn wekker ging af.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:58

jumerenik schreef:
ik droom heel vaak dat ik hele mooie nieuwe paardenkleren rijbroek en caps e jasjes voor een koopje van een handelaar heb gekocht. word ik wakker ga naar school en daana rijden.

'he waar is mijn mooie rijbroek nou gebeleven. die had ik net gekcht. en waar ik mijn cap??? :+
duurd nog heel lang voordat ik hem doorhad.... :+ ;)

Ik heb dat ook zo vaak dat ik iets droom en dan vraag ik aan mijn moeder iets wat ik dan gedroomd heb en dan kijkt ze me raar aan. weer iets in mijn droom gebeurd. is wel altijd jmmr als er dan iets leuks gebeurt en dan aahhh toch niet.
toen ik 10 was droomde ik dat ik naar de wc moest en toen naar de wc ging. Juist.... je kan het al raden

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:38

Lisannuuh schreef:
toen ik 10 was droomde ik dat ik naar de wc moest en toen naar de wc ging. Juist.... je kan het al raden

Oh dit is echt TMI, maar ik heb dat ook gehad toen ik klein was!

Ik droomde dat ik in het zwembad was, en ik was in het zwembad maar ik moest heel nodig naar het toilet.
Dus ik klom uit het zwembad en ging naar de toiletten, maar die waren vol, dus ik wachten, wachten, wachten.
Uiteindelijk kon ik erin. Mijn droom was iets te realistisch vrees ik.

Ik deed datgene eigenlijk nooit, dus vandaar dat mijn droom me nog goed bij is gebleven :+ ik moet een jaar of 6/7 zijn geweest :')