Dingen die o zooo irritant zijn aan Bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Re: Dingen die o zooo irritant zijn aan Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:56

* Dat volgens bokt om ieder wissewasje de dierenarts/osteopaat/fysiotherapeut gebeld moet worden.
* Dat sommige bokkers alles beter weten en zelf heilig zijn.
* Dat de meeste bokkers gewoon napraten wat ze van anderen lezen, en dan vooral het negatieve.
* En het algemene zeikwijven gehalte.

Ik vind bokt heel leuk, en ik weet ook dat ik hier niet hoef te komen. Soms komt het me alleen echt m'n strot uit, zo'n periode heb ik nu een beetje.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:57

Ik heb globaal wat reacties gelezen en ze kwamen mij heel bekend voor.

Mijn grootste ergernis, die wat mij betreft ook eens aangepakt mag worden door BOKT, is:

'Mijn cavia hoest, ligt languit in zijn hok en ademt bijna niet meer en ik mag geen DA bellen, wat moet ik doen?'

Op 2: groffe spellingsfouten met op nr 1 ME ipv MIJN }> , onleesbare topic's.

op 3 : het na papagaaien.

op 4: ' sterkte aan de nabestaande' en dan 6 pagina's vol.

op 5: HAW topics , vat mij op dat er de laatste tijd maar weinig gepost word, rara hoe zou dat nou toch komen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:02

Ook nog het feit over "slechte" zadels..... Ook zoiets. Als je er geen Anky, kieffer of ander 1000+ zadel op hebt liggen dan ben je slecht voor je paard.. nou laat ik nu alles geprobeerd hebben, en dat mijn merrie het perfect doet met een wintecje en een rossner....

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:04

'Je moet gaan grondwerken met je paard' (ook anders aangeduid maar kan even niet op het woord komen). Als antwoord op alles! Waarschijnlijk zonder het verhaal te lezen. Dan heb ik het gewoon al gehad :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:05

Batlow schreef:
Ach ook ik ben daar erg op gesteld, maar maak nog steeds fouten. Ik vind de opvallende en overduidelijke grammatica/schrijf fouten alleen verschrikkelijk... Zoals het woord zei gebruiken ipv zij.... |o

Ik erger me vooral aan de opmerkingen hierover :o

Ja sommige spelfouten zijn wel te voorkomen. Maar juist dit soort automatiseringsfouten(zei ipv zij) kunnen mensen soms niets aan doen.
En dan wil ik niet beweren dat iedereen die taalfouten maakt dyslectisch is. (meerdere oorzaken en soms is gemakzucht inderdaad ook nog een rede)

Ik maak ook erg veel taalfouten. Probeer het leesbaar te houden. Moet daar meer moeite voor doen dan een ander.

En als je dan in topics als deze of andere leest van: neem ik niet serieus, erg dom etc, etc dan denk ik echt: wat een arrogantie. Probeer je eens in te leven in de moeilijkheden die een ander ervaart. Verbeter iemand...prima. Maar ga uit van het positieve. Dus denk niet automatisch dat iemand lui, onzorgvuldig, dom of wat dan ook is.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:07

Ow er schiet me nog iets binnen. Dat +1 vind ik ook gruwelijk irritant. Geef een nuttig comment of blijf gewoon een stille meelezen :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:09

xNursiex schreef:
Ow er schiet me nog iets binnen. Dat +1 vind ik ook gruwelijk irritant. Geef een nuttig comment of blijf gewoon een stille meelezen :=

+ 1

Sorry, kon het niet laten :+ :D

Ja daar denk ik ook altijd bij van ja??? En? Waarschijnlijk een reacties om het topic makkelijk terug te vinden.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:12

Cowgirl schreef:
op 4: ' sterkte aan de nabestaande' en dan 6 pagina's vol.
.
Wat is daar erg aan? Lijkt mij alleen maar aardig en fijn om te weten dat vele bokkers meeleven? :j

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:14

Er zijn bepaalde mensen op bokt die OVERAL en in ELK topic moeten reageren en geen enkel weerwoord dulden. Ik kan zo 3-4 namen noemen, maar dat mag dus niet :')
En krijgen ze een weerwoord, gaan ze er met volle agressie in.. :n

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:20

het eeuwige: 'je moet les nemen' of 'vraag een professionele instructeur erbij' bij ELK wissewasje wat je hebt met je paard.
Ik had zo een probleempje bij mijn 3jarige ruin(ik verzorg hem en ben hem aan het opvoeden)..
hij wilde namelijk niet rechtsom aan de longeerlijn lopen. dan draaide hij vanuit het niets ineens om en rende in galop weg.
Ik plaatste hier een berichtje of anderen hier ook ervaring mee hadden en het enige wat ik kreeg was: vraag een instructeur.. Ja leuk, maar het zijn niet mijn paarden en ik heb zelf ook ervaringen met longeren en kan zelf ook wel dingen bedenken en proberen. Plus wie gaat dat betalen die hulp?
Uiteraard ben ik zelf aan de slag gegaan en heb ik gewoon elke keer met longeren een cirkel afgezet(heb nog gezocht naar een ander bitje maar toch deze gehouden omdat ik die veel vriendelijker vindt, verder gezocht naar mogelijke andere oorzaken)... en ik kwam erachter dat ik zoveel mogelijk mn mond moest houden(ik train hem op stem, maar beloonde hem ook veel met stem.. en daardoor dacht hij waarschijnlijk 'ok, we zijn klaar' en wilde naar de uitgang van de bak..

Nu loopt ie echt perfect rechtsom en daar is geen instructeur aan te pas gekomen. Ook heb ik niets bij het paard verpest.

Je moet af en toe vertrouwen op je eigen oplossingsvermogen. Tuurlijk, als er echt een gigantisch probleem voordoet met rijden, dan moet je echt hulp vragen, als je daarbij je paard iets verkeerds aanleert of er echt niet uitkomt(bv met gevaarlijke dingen als steigeren, slaan, etc.) maar dit was gewoon meer van: heeft iemand er ervaring mee? hoe heb je dat opgelost..

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:22

Wat ik ook zo irritant vind... dan bekijk je advertenties van paarden,
staat eronder, 'oh wat een mooi paardje, succes met verkopen'
of 'als ik het geld zo hebben, had ik hem gekocht'.
Als verkoper ben je blij als je ziet dat er een reactie is en dan kom je zoiets tegen...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:23

JA dat vind ik ook irritant..

'Koop geen paard als je er geen verstand van hebt' (dat kan namelijk IEDEREEN zien hoeveel verstand er iemand van heeft...)
'Zoek een goede instructeur....'
'Ik lees mee' of 'ik volg'

En zo nog 10 reacties die op deze lijken...

Yourlover, dat valt mij ook op laatste tijd :j
Nu ik op zoek ben naar een paard, kom ik dat zooo vaak tegen!

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:35

Ja, eigenlijk vind ik dat deze bokkers een waarschuwing krijgen voor 'onnuttige reacties' onder een advertentie. Want dit is heel storend voor de verkopers.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:25

Cowgirl schreef:

Hier precies hetzelfde! Wou het ook net posten. :)
Ik erger me er ook mateloos aan, maar meestal open ik het topic dan al niet eens. Dan reageer ik er ook niet op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:41

heidy_wilco schreef:
Cowgirl schreef:

Ik erger me er ook mateloos aan, maar meestal open ik het topic dan al niet eens. Dan reageer ik er ook niet op :)

Heb op mijn laptop een update IE 10 staan met jawel automatische spellingscontrole.
Taalbloopers hou ik er wel in, al is het alleen maar om te narren.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... CDcQ9QEwAQ
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-13 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:42

heidy_wilco schreef:
Cowgirl schreef:

Ja, en waar ik me dan echt over verbaas dat iemand zich ergert aan spellingfouten...nee grove spellingsfouten en zelf ook taalfouten maakt..

Groffe is voor mij net zo iets als me ipv mijn
:')
http://nl.wiktionary.org/wiki/grof
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-12-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:47

_Denise_ schreef:
Ook al scroll ik er met weinig moeite voorbij, ik stoor me aan mensen die elke week (of het liefst meerdere malen per week) een fototopic over hun paard aanmaken.

Dat, en een groot deel van de reeds genoemde ergernissen in dit topic.

Ben ik het ook mee eens.. En dan hele planningen houden op wat er deze week weer op de foto gezet moet worden en hele ideetjes uitwerken.. Heb je dan een paard of een marketingproject? :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:49

chelle_dora schreef:
_Denise_ schreef:
Ook al scroll ik er met weinig moeite voorbij, ik stoor me aan mensen die elke week (of het liefst meerdere malen per week) een fototopic over hun paard aanmaken.

Dat, en een groot deel van de reeds genoemde ergernissen in dit topic.

Ben ik het ook mee eens.. En dan hele planningen houden op wat er deze week weer op de foto gezet moet worden en hele ideetjes uitwerken.. Heb je dan een paard of een marketingproject? :')

In ieder geval veel tijd over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:50

Ja dat is een ding wat zeker is, tijd over :')

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:52

Bij verkoop van een paard alleen pb's ontvangen met vp? Nou daar zou mijn paard dus al bij voorbaat niet heen gaan als ik wat te koop had.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:54

matasja schreef:
Bij verkoop van een paard alleen pb's ontvangen met vp? Nou daar zou mijn paard dus al bij voorbaat niet heen gaan als ik wat te koop had.

Ik vind juist het niet vermelden van een richtprijs bij een advertentie irritant :o. Dan haak ik als koper al af.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:55

matasja schreef:

Hoezo, je moet toch weten of je het dier in kwestie betalen kan.

Als ik een budget van 5000 euro heb hoe ik niet te gaan kijken bij een van 25.000 euro.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:56

Ik word gek van het er letterlijk op inslaan dat iets fout is, en dan na 2x wel gehoord te hebben. Blijven ze maar doorgaan over hoe slecht je bent, of hoe slecht voor je paard bent of weet ik veel. Gewoon het steeds er weer op inhameren (ja sorry voor spel fouten maarja, dat heb je met dislecten, dat is ook weer zoiets!)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:59

NatasjavE schreef:
matasja schreef:

Hoezo, je moet toch weten of je het dier in kwestie betalen kan.

Als ik een budget van 5000 euro heb hoe ik niet te gaan kijken bij een van 25.000 euro.

Maar er zit een heel verschil tussen op een normale manier naar de vraagprijs vragen of alleen een pb sturen met 'vp'. Neem toch aan dat je dan wel een minuutje over hebt om een normale zin te schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:59

Amigo_stan schreef:
Ik word gek van het er letterlijk op inslaan dat iets fout is, en dan na 2x wel gehoord te hebben. Blijven ze maar doorgaan over hoe slecht je bent, of hoe slecht voor je paard bent of weet ik veel. Gewoon het steeds er weer op inhameren (ja sorry voor spel fouten maarja, dat heb je met dislecten, dat is ook weer zoiets!)

Nou inderdaad, iedereen geeft twintig keer dezelfde reactie. Ja na een keer snap ik het ook wel, het is nu al gebeurd, excusez-moi!