[FOTO] Show je kerstboom!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:50

Afbeelding

Ik heb hem ook dit weekend gezet, heb deze foto gemaakt vlak nadat ik hem opgezet had maar heb nog een paar kleine dingen aangepast daarna. Zo gezellig altijd

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:55

Ts, heel erg bedankt voor dit topic. Dankzij dit topic kan iktoch genieten van kerstbomen. Ik hou van de kerst maar mijn huisgenoot (ex/binnenkort terug vriend misschien :') ) is zijn stiefmoeder verloren en die is geboren op de 25ste, dus hier word geen kerst gevierd helaas.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:02

Ik heb wel een (wazige) telefoonfoto gevonden van vorig jaar, toen zag onze boom er zo uit :Y)

Afbeelding

Poetser, dat is wel vervelend! Wat jammer dat er zo'n verdrietige gebeurtenis is tijdens de feestdagen..kan me het wel voorstellen van hem.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:08

Reusje0504 schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb hem ook dit weekend gezet, heb deze foto gemaakt vlak nadat ik hem opgezet had maar heb nog een paar kleine dingen aangepast daarna. Zo gezellig altijd

Ziet er gezellig uit, leuk die letters in de boom.

Poetser, ik kan me dat wel voorstellen hoor, maar is het lang geleden? Ik heb het eerste jaar dat mijn man is overleden heel erg getwijfeld om ook maar iets aan kerst te doen, maar ik vind het zo heel erg leuk en mijn man zei dat ik het juist moest doen als hij er niet meer was. Huilen bij de boom opzetten, huilen bij de overige versieringen maar ik heb het toch gedaan.
Weet je, als je er niks aan doet terwijl je dat anders wel deed dat blijft het een ontzettend beladen dag en kerst komt elk jaar terug.
Dus mijn advies is om wel een boom neer te zetten, ter ere van haar.

Ik heb de buitenlampjes gedaan, over 2 weken alleen de lantaarns nog, daar vind ik het nu nog te vroeg voor. Buurman deed ook al de lampjes erin, wordt gezellig dus weer in de straat.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:09

Wij hebben meerdere verdrietige gebeurtenissen (mensen die zijn overleden rond de feestdagen) tijdens de feestdagen en kerstboom opzetten is daarom soms weleens wat emotioneel MAAR ik word er ook zo blij van dat de mensen die ik mis vast met een glimlach toekijken :j

MargreetW

Re: [FOTO] Show je kerstboom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:10

Zo denk ik er ook over Sakkia, ik denk zelfs dat het gemis veel groter is als ze er én niet meer zijn én je slaat iets over waar je anders wel (veel) aandacht aan besteedde.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:14

MargreetW schreef:
Reusje0504 schreef:
[ Afbeelding ]

Ziet er gezellig uit, leuk die letters in de boom.

Poetser, ik kan me dat wel voorstellen hoor, maar is het lang geleden? Ik heb het eerste jaar dat mijn man is overleden heel erg getwijfeld om ook maar iets aan kerst te doen, maar ik vind het zo heel erg leuk en mijn man zei dat ik het juist moest doen als hij er niet meer was. Huilen bij de boom opzetten, huilen bij de overige versieringen maar ik heb het toch gedaan.
Weet je, als je er niks aan doet terwijl je dat anders wel deed dat blijft het een ontzettend beladen dag en kerst komt elk jaar terug.
Dus mijn advies is om wel een boom neer te zetten, ter ere van haar.

Ik heb de buitenlampjes gedaan, over 2 weken alleen de lantaarns nog, daar vind ik het nu nog te vroeg voor. Buurman deed ook al de lampjes erin, wordt gezellig dus weer in de straat.

Hij was een jaar of 18, nu 37 dus al 19 jaar geleden. Ik snap hem ook wel, maar ik heb altijd zo genoten van de kerst dat het wel een hele aanpassing is. Ben zelf mijn opa verloren rond de kerst periode, maar ik zie het juist als een soort herdenking voor hem. (nu nog een iets grotere aanpassing. we zijn sinds juli uit elkaar, dus ik ging er van uit om de kerst weer op mijn manier te vieren, maar nu we het waarschijnlijk toch nog een kans geven moet ik dat idee weer uit mijn hoofd zetten.)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:30

Poetser, je zult het misschien wel heel hard van mij vinden, maar ik denk dat je (ex)vriend dan ergens serieus een probleem heeft. En dat los je echt niet op door wel of geen kerstboom neer te zetten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:45

Nja ik denk dat wij als kerstliefhebbers dat ook gewoon niet zo kunnen begrijpen :+ Ik denk dat de mensen die ik mis tijdens de kerstdagen me serieus lastig zouden gaan vallen als ik geen boom opzet :+ Het leven gaat door en daar hoort plezier maken zeker bij.

Ik speel een blaasinstrument en elk jaar ga ik (met mijn muziekvrienden) op eerste kerstdag heel vroeg (rond 6 uur in de ochtend bedoel ik dan) kerstliedjes spelen in het dorp (door het hele dorp zodat alle mensen het kunnen horen). Echt, dat geeft mij het ultieme kerstgevoel. Vaak weten de mensen dat we komen en zetten ze de kerstboomverlichting of andere verlichting al een beetje aan. Soms zie je mensen achter het raam staan luisteren en soms sluiten ze spontaan bij de groep aan om mee te zingen :j
Mijn broer vervloekte het altijd toen hij nog in het dorp woonde en is een paar jaar geleden verhuisd naar een ander dorp. Maar het eerste wat hij zei toen ik hem eerste kerstdag bij mijn ouders trof was: Tja de kerst begint toch anders he, zonder de muziek. Ik heb het gewoon een beetje gemist.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:57

Oke ik heb besloten, na plaatjes te hebben gekeken op internet, dat er toch geen slingers inkomen :o
Vind dat toch niet zo mooi..........
Ik ga denk ik nog wel wat nieuwe bijzondere hangers halen. Houten hartjes ofzo.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:11

:oo Dit vind ik ook mooi

Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:26

Die is inderdaad erg gaaf :))

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:30

Dát is ook een mooie, maar ik vind hem wel een beetje stylish, niet echt kerstig.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:35

KLopt, maar ik vind dat lint ipv zo'n glitter slinger wel een heel goed idee :j Denk dat ik het ook zo ga doen. Zit een klein glimmertje in maar is niet opvallend aanwezig.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:03

Ja dat is wel mooi. Ik ga ook maar eens kijken voor een zilveren lint.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:07

Hier komt toch een kerstboom in huis *\o/* 60 cm hoog en veilig op de kast zodat de kinderen er niet bij kunnen :') Heb hem overgehaal met de jongens (1 en 2 jaar) als excuus :o

Kerstavond word wel gewoon gevierd ieder jaar, maar dan bij familie inclusief cadeautjes. Huisgenoot/exbijnaweervriend wilt alleen thuis geen kerstsfeer. :o

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:11

Mooi Poetser, een eerste stap. Extra genieten dus. Blij voor je.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 11:20

Fijn dat je toch een boom neer kan zetten!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:30

Wat fijn poetser :j Vooral voor de kinderen is het ook leuk denk ik :j
Zij zijn van ver na die tijd en die mag je daar neit meer mee "belasten" denk ik ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:35

wat een mooie bomen komen hier langs....
Mijn moeder is de kerstboom ook weer aan het optuigen... wij hebben alleen maar kerstballen van rond de 30-60 jaar oud... Ik zal een foto maken als hij klaar is...

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:50

Komen hele mooie bomen langs hier zeg!

Sinds eergisteren staan bij ons ook de bomen :j

In de woonkamer een grote Nordmann in het Zilver-groen:

Afbeelding

En in mijn werkkamer nog een klein blauwsparretje in het roze-wit:

Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:55

Onze boom gaan we vanmiddag zetten. We moeten er alleen een klein stukje afzagen anders is die te groot. := Heb in mijn eigen miniboompje lichtjes gedaan en de standaard verborgen. In de tuin hebben we ook allemaal hertjes en aan de rand van het dak hangen ook al lichtjes. :D Iedereen kijkt nu naar ons huis. :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:56

Ik ben wel beniewd naar een foto van de buitenboel Naomi-g1998

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:58

Die maak ik wel als het een beetje donker word en ze aangaan. :j Nu is het hier echt heel mistig dus je kunt ze amper zien.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:03

Leuke/mooie bomen allemaal zeg. Hier als de dozen leeg zijn (verhuizing) gaan we de boom halen. Moet alleen nog ballen en slingers kopen.
Hoeveel ballen heb je nodig voor een middelmatige boom ongeveer?