Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het zijn allemaal sensatie filmpjes. Hoe schokkender, hoe beter lijkt soms wel. Maar of 't doel echt bereikt wordt... Ik betwijfel 't. Ik kan me goed voorstellen dat als je dan in de winkel staat voor een dekbed, en 't donzen dekbed is goedkoper/mooier dan 't synthetische dekbed, dat er dan toch voor 't donzen dekbed gekozen wordt. Die schokkende beelden zijn dan alweer vergeten/verdrongen.
Maar los daarvan. Omdat 't meer geld kost om producten op die manier te produceren. Degene die 't produceert, wil er wel ook nog iets aan verdienen.
_Tara_ schreef:Een varken zit in de winter toch liever in een warme stal dan in een weiMaar los daarvan. Omdat 't meer geld kost om producten op die manier te produceren. Degene die 't produceert, wil er wel ook nog iets aan verdienen.
Ik weet overigens niet of synthetisch wel echt goedkoper is hoor. Ik noemde maar wat
Verbod op gebeurd ook niet. Verdienen mensen geld aan. Dan verbieden ze 't niet zo snel.
. Maar goed, varkensvlees van varkens in betere omstandigheden dan bijvoorbeeld. Ik gaf idd ook aan dat het wel aan het productieproces zou liggen
. Aan legbatterijen werd ook verdiend, aan stands ook, die zijn inmiddels ook verboden
. Hopelijk gebeurt dat hier ook mee. eenitraM schreef:MelanieB schreef:Jup... van die mensen die constant maar dat soort dingen delen, zielige plaatjes, wakkerdier rotzooi etc. Word er panisch van..
Idd @Yamcha, die plaatjes zijn duidelijk zat..
Ach hou op. Wakker dierpraat me er niet van. Wat een giller is die instelling/vereniging/organisatie zeg
Sees schreef:Want (oprechte vraag)?
Sees schreef:_Tara_ schreef:Een varken zit in de winter toch liever in een warme stal dan in een weiMaar los daarvan. Omdat 't meer geld kost om producten op die manier te produceren. Degene die 't produceert, wil er wel ook nog iets aan verdienen.
Ik weet overigens niet of synthetisch wel echt goedkoper is hoor. Ik noemde maar wat
Verbod op gebeurd ook niet. Verdienen mensen geld aan. Dan verbieden ze 't niet zo snel.
Is dat zo van varkens? Kan hoor, wist ik niet. Maar goed, varkensvlees van varkens in betere omstandigheden dan bijvoorbeeld. Ik gaf idd ook aan dat het wel aan het productieproces zou liggen
. Aan legbatterijen werd ook verdiend, aan stands ook, die zijn inmiddels ook verboden
. Hopelijk gebeurt dat hier ook mee.
eenitraM schreef:Legbatterij is idd verboden. Maar de schuren waar de legbatterijen in waren staan er nog. Ze hebben alleen de kooien weg gehaald en de kippen kunnen nu rondlopen. Maar dat is ook niet mogelijk omdat zulke schuren gewoon vol zitten dat er geen ruimte is om normaal te lopen. En dat noemt men scharreleieren.
, ik koop ook geen scharreleieren.eenitraM schreef:Zij lopen het hardst te gillen dat plofkippen zielig zijn, schapen buiten moeten blijven 24/7, idem voor koeien en kippen. Terwijl daar kort gezegd geen ruimte voor is. Niemand betaald er voor. Als er koeien 24/7 buiten lopen worden er meteen weer kamer vragen gesteld over de uitlaatgassen van de koeien die de ozonlaag aantasten. Waar gaat het mis?
Het zijn mensen van papier en hebben geen verstand van de praktijk. Stadsen.
. Sees schreef:eenitraM schreef:Legbatterij is idd verboden. Maar de schuren waar de legbatterijen in waren staan er nog. Ze hebben alleen de kooien weg gehaald en de kippen kunnen nu rondlopen. Maar dat is ook niet mogelijk omdat zulke schuren gewoon vol zitten dat er geen ruimte is om normaal te lopen. En dat noemt men scharreleieren.
Weet ik hoor EenitraM, ik koop ook geen scharreleieren.
eenitraM schreef:Zij lopen het hardst te gillen dat plofkippen zielig zijn, schapen buiten moeten blijven 24/7, idem voor koeien en kippen. Terwijl daar kort gezegd geen ruimte voor is. Niemand betaald er voor. Als er koeien 24/7 buiten lopen worden er meteen weer kamer vragen gesteld over de uitlaatgassen van de koeien die de ozonlaag aantasten. Waar gaat het mis?
Het zijn mensen van papier en hebben geen verstand van de praktijk. Stadsen.
Gas heb je toch ook nog steeds als de koeien binnen staan? Ik denk wel dat er ruimte voor is/gemaakt kan worden maar dan moet er of veel geïnvesteerd worden of krijg je misschien zogenoemde superboerderijen en de vraag is of je dat moet willen.
(bij wijze van spreken, wil hiermee dus niet die discussie oproepen over topsalarissen bij dat soort organisaties
) Gini schreef:Jolliegirl schreef:Sommige mensen steken gewoon ongelooflijk hun kop in het zand...
Lopen te janken bij een doodgemaakt konijntje..
Maar savonds wel een heerlijk stukje varken of kip op het bord....
Ahum, het gaat juist om het feit dat het konijntje niet doodgemaakt wordt.

Sees schreef:_Tara_ schreef:Een varken zit in de winter toch liever in een warme stal dan in een weiMaar los daarvan. Omdat 't meer geld kost om producten op die manier te produceren. Degene die 't produceert, wil er wel ook nog iets aan verdienen.
Is dat zo van varkens? Kan hoor, wist ik niet. Maar goed, varkensvlees van varkens in betere omstandigheden dan bijvoorbeeld. Ik gaf idd ook aan dat het wel aan het productieproces zou liggen
. Hopelijk gebeurt dat hier ook mee.