Dingen die je graag wilde en eigenlijk best tegenvielen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:14

oh, zo heb ik ECHT spijt van mijn 2 parkieten...
Toen ik ging verhuizen 14 jaar geleden gekocht
Aan die meneer gevraagd over onderhoud en verzorging en hoe oud ze gemiddeld werden
Nou... een jaar of 4 tot 6 zeker wel zei die man...
Mooie leeftijd, dacht ik toen nog :+
Mannetje en vrouwtje gekocht
Bleken weken later 2 mannetjes te zijn dus vechten soms elkaar de tent uit en zit ik weer met 2 kooien in de woonkamer...

Parkieten zijn overigens nu al jaar of 14 denk ik...
ben de tel beetje kwijt geraakt :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:20

Oh oh oh ik weet nog een!
Seamonkeys!

Volgens het doosje (en The Simpsons :o ) zijn Seamonkeys schattige, kleine watercreaturen. Ze zijn zelfs zo geciviliseerd dat ze een koningin hebben, die een kroontje draagt en een scepter. Ik met mijn zakcentjes als kleine meid dus dolgelukkig toen ik in de winkel zo'n doos zag staan.

Je moest een zakje zaadjes in een kom water doen, en enkele dagen wachten. Wat bleek? Seamonkeys zijn helemaal geen beschaafde onderwaterbevolking, maar een hoop ieniemieniekleine insectachtige gedrochten. Een soort van zwemmende, vieze, bacterie-wormen, die je eens om de zoveel tijd een poederachtige substantie moest voeren >;)

Ik was echt bang van die dingen, ze zagen er wansmakelijk uit. Maar door mijn brave dosis plichtsbesef heb ik er zeer lange tijd voor gezorgd. Uiteindelijk zijn ze dan toch één voor één gestorven, en geen idee waarom, maar om één of andere onverklaarbare reden is dat mini-aquarium nooit van de vensterbank verdwenen.

Een aantal jaren later deed ik een heel vieze ontdekking: de Seamonkeys waren gewoon weer tot leven gekomen :') :r Wat een gruwelijke beestjes zijn dat eigenlijk!

Wendy1978

Re: Dingen die je graag wilde en eigenlijk best tegenvielen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:25

Bhriseis en zeker nog steeds niet 1 met een kroontje op? _O-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:26

Het meest spijt heb ik nog wel van een verzorgster... ze reed ook nog een ander paardje, had wedstrijd en geen kleding en geen zadel... Ik dus netjes al mijn spullen uitlenen, en heb toen een heel wedstrijdoutfit voor der gekocht (blouse, broek, jasje, plastron), mijn leren laarzen ook uitgeleend...

Een week later de spullen nog niet terug (zadel, hoofdstel, laarzen)... Uiteindelijk zelf kunnen gaan ophalen... Hoofdstel had ze schoongemaakt, daarom duurde het langer?! Kreeg ik smerig terug... zadel lag gewoon bij hun thuis (500 m van mijn huis vandaan) in de garage die niet eens afgesloten was... Laarzen kreeg ik kapot terug... En toen ik mijn spullen terug had gehaald, kreeg ik te horen dat ze stopte omdat ze niet over zelfgemaakte hindernissen (van pallets en bezemstelen) mocht springen...

Voor de rest heb ik nooit spijt van aankopen, ik maak mezelf altijd heel goed wijs dat het heel nuttig was :')
Laatst bijgewerkt door Lianne86 op 26-11-13 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:26

Nee, dat ook nog, inderdaad -O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:35

pffff heb je even, ik heb hele waslijsten, want ik koop nogal eens wat wat ik achteraf nooit gebruik. Heb de hele schuur er vol mee liggen.
Mijn meest recente blunder was glasvezel, internet/telefoon/tv van KPN om van die brakke kabel met Ziggo af te zijn. Is 3 weken goed gegaan. Nu komt de glasvezel niet meer mijn huis in en niemand kan het maken, ik zit met een peperduur abonnement, maar heb gelukkig Ziggo nog niet opgezegd. Maar wel een jaar lang dubbele kosten en geen glasvezel -:(-

(heb vanaf vrijdag al zeker 5 uur met KPN aan de tel. gehangen, voornamelijk in de wacht)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:37

Bhriseis schreef:
Seamonkeys!

Volgens het doosje (en The Simpsons :o ) zijn Seamonkeys schattige, kleine watercreaturen. Ze zijn zelfs zo geciviliseerd dat ze een koningin hebben, die een kroontje draagt en een scepter. Ik met mijn zakcentjes als kleine meid dus dolgelukkig toen ik in de winkel zo'n doos zag staan.

Je moest een zakje zaadjes in een kom water doen, en enkele dagen wachten. Wat bleek? Seamonkeys zijn helemaal geen beschaafde onderwaterbevolking, maar een hoop ieniemieniekleine insectachtige gedrochten. Een soort van zwemmende, vieze, bacterie-wormen, die je eens om de zoveel tijd een poederachtige substantie moest voeren >;)

Ik was echt bang van die dingen, ze zagen er wansmakelijk uit. Maar door mijn brave dosis plichtsbesef heb ik er zeer lange tijd voor gezorgd. Uiteindelijk zijn ze dan toch één voor één gestorven, en geen idee waarom, maar om één of andere onverklaarbare reden is dat mini-aquarium nooit van de vensterbank verdwenen.

Een aantal jaren later deed ik een heel vieze ontdekking: de Seamonkeys waren gewoon weer tot leven gekomen :') :r Wat een gruwelijke beestjes zijn dat eigenlijk!

Hahaha! Ik ga meteen opsnorren wat seamonkeys zijn.

Edit:

Afbeelding

Haha sterkte!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:58

He bah wat zijn die seamonkeys smerig :=.

Ik heb spijt van de aanschaf van mijn eigen domein. Fotografie loopt op het moment helemaal niet gewoon -O-

En nog van heeeel veel dingen van vroeger, of veel paardenspul waar ik nu niet meer vanaf kom ook al is het nieuw.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:07

Niwla schreef:
Ons hoogglans granieten aanrechtblad. Wát een onding. Elk vingertje en elk stofje zie je er op.
Daarnaast moet hij direct schoongemaakt worden als er iets op valt want anders krijg je kringen.

Oja dit ook inderdaad :j

Hout, natuursteen, RVS, zwart en hoogglans: mijden als de pest :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:41

SpeechLess schreef:
M'n konijn :+ Ze valt altijd aan als je iets in haar hok doet en knaagt alles kapot als ze los loopt.. Beetje jammer.. (al is dat kapot knagen van dingen de laatste tijd een stuk minder) Oke, soms is ze ook wel leuk, als ze weer eens grappig door de kamer springt enzo. Maar soms..
Maar nu wil ik dus al heel lang een kat als ik ooit ga verhuizen, maar ben bang dat die dan straks ook gaat tegenvallen :P

En m'n vriend en ik hebben een tijdje terug een hometrainer gekocht, wel een super goedkope kunnen vinden gelukkig op mp. M'n vriend wilde hem gebruiken tijdens het wielrennen kijken, maar dat ding maakt dus zo'n herrie dat hij dan de tv niet meer kan horen. Dat ding is dus welgeteld 1 of 2 keer gebruikt en wordt nu meer gebruikt als handdoek ophang plek :+

Heeft je konijn wel een vriendje? Konijnen zijn groepsdieren. Kan goed zijn dat jouw konijn dat sociale contact mist en daardoor agressief/verveelt is. Als er een konijn bij zit, heb ik niks gezegd :P

bromfiets schreef:
De investering in een goede trekauto. Veel te veel geld uitgegeven aan een Landrover Discovery met de gedachte dat ik voor dat geld een prima auto zou hebben. Altijd netjes de temperatuur in de gaten gehouden op het metertje alleen bleek dat er geen sensor inzat voor het metertje en de temperatuur was dus vele malen hoger dan het metertje aangaf... Ik kwam er achter toen mijn motor op de snelweg in brand vloog := Alles in de soep gedraaid.

Dat is ook eng :oo Jeetje. Wel goed afgelopen toen op de snelweg? Met je auto niet, dat snap ik :P Maar met jezelf?

Bhriseis, seamonkeys is eigenlijk gewoon artemia/pekelkreeftjes. Die koop ik wel eens levend om aan m'n vissen te voeren :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:54

Ik haat afwassen! Nou vind mijn man een vaatwasser voor 2 personen onzin.
Mijn conclusie was dus: ok dan doe jij vanaf nu de afwas. Werkt perfect :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:59

Onze keuken is te klein voor een standaardmaat vaatwasser,dus we hebben een kleintje. Die is prima voor 2 personen. Hij draait bijna elke dag. :D

Echt ik ga nooit meer met de hand afwassen als het niet nodig is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:04

Jelleee schreef:
Mijn leuke bonte gevlekte gekleurde goudvisdingen. Ja als 12 jarige vond ik ze zooo leuk en ik wilde ze perse hebben. Inmiddels ben ik 22 en zijn die joekels al 5 keer verhuisd naar een groter aquarium en niet dood te krijgen :') Terwijl ik zo graag een tropisch aquarium wil!

Stiekem ben ik wel aan Harry gehecht hoor, hij heeft echt een eigen karakter :Y)

Hahaha, ik wil je niet teleurstellen, maar als je 'pech' hebt gaat hij nog 20 jaar mee :P

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:11

_Tara: Gelukkig wel. Ik kon hem op tijd naar de vluchtstrook krijgen. Om hem weer thuis te krijgen was een grotere uitdaging. Ik moest eerst gaan werken dus uiteindelijk in het donker 15 kilometer moeten slepen en alles was doorgebrand, inclusief alle verlichting, stuur- en rembekrachtiging naar de haaien. Om dan binnendoor thuis te komen was geen pretje :=

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:13

Wii: Al 3 maal gekocht en verkocht en we gebruiken hem gewoon écht niet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:14

Mijn laptop , wat gekeken en de duurste gekocht maar wat een rotding. 5 jaar garantie bleek hoognodig , hij heeft al 3 nieuwe harde schijven en een nieuwe ventilator en een nieuwe oplader en de accu moet nog vervangen worden :')

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:41

Papegara schreef:
Wii: Al 3 maal gekocht en verkocht en we gebruiken hem gewoon écht niet. :')

Kun je in ieder geval niet zeggen dat je het niet hebt geprobeerd :')

RachelIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:01

M'n krantenwijk :+ Leek me best leuk maar viel behoorlijk tegen -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:04

Mijn konijntje, maar dat komt meer omdat ik onverwacht moest verhuizen naar een kamer waar geen huisdieren mogen :(. Ik hoop binnenkort weer meer tijd voor hem te hebben.

En ik heb ook spijt van een armbandje. Nou ja, geen spijt, maar ik krijg hem zelf niet om _O-

RachelIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:04

Bhriseis schreef:
Seamonkeys!

Een aantal jaar later weer tot leven gekomen? Heb je ze dan al die jaren dood in de bak laten liggen :+ haha

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:10

CrazyCat schreef:
Ik haat afwassen! Nou vind mijn man een vaatwasser voor 2 personen onzin.
Mijn conclusie was dus: ok dan doe jij vanaf nu de afwas. Werkt perfect :D

Ook handig voor stofzuigen, grasmaaien enz :D
Heeft wat onderhoud nodig maar het schijnt dat vrouwen dat soms niet eens onprettig vinden :+
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 26-11-13 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:11

Dat je ooit kunt zeggen dat je spijt hebt van je vaatwasser TS :D
Dat ding is toch een geschenk uit de hemel :P
Ik kan zo even niets verzinnen eigenlijk...
Maar ik wil ook zo'n stofzuiger die zelf zuigt!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:19

Hmm ik denk dat ik dat ook maar eens toe ga passen. 'oooh jij wilt geen wasdroger? dan ga jij vanaf nu lekker de was ophangen, opvouwen EN strijken. Topidee!! :D :D :D :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:56

Een droger die vouwt en strijkt wil ik ook wel :D Mijn ervaring is dat sommige spullen in de droger meer kreuken dan aan de waslijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:58

Ik had 3 maanden een vaatwasser. Dat waren de mooiste maanden van mijn leven <3