Over twintig jaar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:02

xTammyy schreef:
Leuk om te lezen dat het andersom ook héél vervelend kan zijn :')
Ik ben nu 18, maar word altijd een stuk ouder geschat (22-23) :\
Niet heel tof vind ik zelf maar ja so be it.
Hopelijk blijf ik over een tijdje op 25 steken, ook als ik 30 ben O:)

Heb je daar last van dan? :)
Laatst werd ik ook nog 22 geschat ipv 18.

Jonger geschat worden lijkt me vervelend, eigenlijk nooit over nagedacht dat dat ook kan. :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:09

Zelfde probleem hier. Al is het minder nu ik een ander kapsel heb. Mijn moeder kocht vorig jaar een film bij de blokker voor 16+ zegt die verkoopster tegen haar 'het is een 16+ film he! Dus zij mag het niet kijken. ' ik was toen 19 -O-

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 19:11

amandananana schreef:
Zelfde probleem hier. Al is het minder nu ik een ander kapsel heb. Mijn moeder kocht vorig jaar een film bij de blokker voor 16+ zegt die verkoopster tegen haar 'het is een 16+ film he! Dus zij mag het niet kijken. ' ik was toen 19 -O-

Wat voor kapsel heb je en had je, als ik het mag vragen?
Ben gewoon nieuwsgierig. :j

amandananana

Re: Over twintig jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:12

Blond met een lange lok. En nu bruin tot op mn schouders en een rechte pony. Lekker pittig!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:15

Ik heb mijn haar onlangs ook laten knippen, nu met een rechte pony, en heb dan toch het idee dat ik wat ouder geschat word. Over het algemeen word ik ook minder om mijn ID gevraagd/jonger geschat als ik make-up gebruik.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:19

Roosch: offtopic maar wat een plaatje is jouw kat! <3

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:23

Waarom zie ik dit topic nu pas :o Heel herkenbaar. Inmiddels ben ik 35 en word het ietsje minder, maar hier ook alles wat beschreven staat :j Ik heb ook nog eens een vriend die bijna 10 jaar ouder is en er wél naar zijn leeftijd uitziet, dat heeft in de stap tijden wel eens lekkere situaties opgeleverd. Was meneer de kroeg al in, werd ik eerst niet binnen gelaten tot dat ik mijn id liet zien, die ik vaak helemaal vergat(onder het mom, die raak ik toch alleen maar kwijt) Moest er om denken dat ik dat rot ding mee nam. En hij heeft in het begin ook direct gevraagd hoe oud ik was(zijn al 16 jaar bij elkaar dus hij moest wel ff checken of ik 18 was :o ) Ook ik heb mijn lengte niet mee 1.65

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 19:25

Zo'n pony klinkt leuk en ziet er leuk uit! En wat een fantastische foto Roosch, zeker met die kat. <3

Ik weet alleen niet of ik een pony aandurf met de vorm van mijn hoofd, anders zou ik het misschien wel overwegen. :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:28

Pony/schuine lok komt hier ook te zijnertijd... eerst even mn krullen uit mn haar laten groeien, anders krult mn pony en dat vind ik geen gezicht... :n

Hopelijk komen de jaren er dan ook automatisch bij... en niet er nog verder af vanwege een pony _O-

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:32

Meid, zoals je zelf al aangeeft, over 20 jaar is het over. Dan zijn alle vrouwen in jouw omgeving jaloers op je omdat je er nog zo jong uitziet. En daar hoef je dus niks voor te doen.
Het is herkenbaar. Ik baalde ook destijds, maar zei toen al voor de grap. Wacht maar, mijn tijd komt nog wel. Ik ben nu 44 jaar en ik word altijd veel jonger geschat. "Wie het laatst lacht, lacht het best! :D

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 20:08

Anoli schreef:
Pony/schuine lok komt hier ook te zijnertijd... eerst even mn krullen uit mn haar laten groeien, anders krult mn pony en dat vind ik geen gezicht... :n

Hopelijk komen de jaren er dan ook automatisch bij... en niet er nog verder af vanwege een pony _O-

Krullende pony zal ook wel weer jonger maken. :+
Hahahaha, misschien hebben ze ook wel een pro-rimpelcrème in de winkels? :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:11

Ach zo herkenbaar, ik ben 18 en totaal geen kleintje (1.80), maar ik word altijd 15/16 geschat.
Ben er ondertussen wel aan gewend geraakt :=

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:35

Ach.... Met 19 jaar kon ik nog op de kinderkorting het zwembad in die tot 12 jaar gold :+
Tegenwoordig gaat het een stuk beter,maar heb ook altijd gehad dat iedereen mij minimaal 5 jaar jonger in ging schatten.
Echt drama toen ik als 18/19 jarige stages moest lopen, want ik zag eruit als de doelgroep die ik moest begeleiden :=

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:37

De reden dat ik altijd voorop mag als we uitgaan!
Steevast word er altijd om m'n id kaart gevraagd, ben 19 maar word vaak rond de 16 geschat. Iig zomers met de ponykampen als mn haar strak naar achteren zit en ik strenger ben, word ik rond de 22 geschat door de kinderen. Vreemd wereldje!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:01

Ik ben nou stiekem toch wel benieuwd hoe je er uit ziet :D Foto?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 22:32

Lowara schreef:
Ach.... Met 19 jaar kon ik nog op de kinderkorting het zwembad in die tot 12 jaar gold :+
Tegenwoordig gaat het een stuk beter,maar heb ook altijd gehad dat iedereen mij minimaal 5 jaar jonger in ging schatten.
Echt drama toen ik als 18/19 jarige stages moest lopen, want ik zag eruit als de doelgroep die ik moest begeleiden :=

Een korting maakt mij nooit chagrijnig, maar met die zou ik echt niet blij zijn. :=

Vreemd wereldje inderdaad, Kelszz_! Maar ach, je wordt in elk geval al eens ouder geschat, dat is meer dan sommigen anderen in dit topic! :D

Ik kijk in de profielen van de mensen die hier iets plaatsen om te zien waarom zij nu jonger of ouder worden geschat. :P Maar tot nu toe heb ik nog geen enorme overeenkomsten gevonden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:04

Ik ben ook een patroon aan het proberen te ontdekken maar het lukt me niet. :+ Denk dat het bij mij toch de combinatie van gezicht en toevallig weinig make-up dragen/slaperige kop hebben als ik me moet legitimeren is.
Zo in het dagelijks leven schatten mensen me meestal toch wel al een twintiger, wat ik een aardige vooruitgang vind. :')

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:38

Ik ben 31, drie kinderen gekregen, werk in de wijkverpleging en zie dus zeer regelmatig nieuwe mensen, standaard vraag is of ik op de fiets ben (wordt ik nou serieus niet ouder dan 18 geschat??? Ja echt!!), ze vallen stijl achterover als ik het heb over mijn kinderen, of vragen of ik nog studeer of net begonnen ben als verpleegkundige (ben al 10 jaar klaar)...
Sommige zijn even sprakeloos en geven later, na mijn uitstekende zorg :-P, toe dat ze in eerste instantie dachten waarom sturen ze een kind....
En pfff vond het zo irritant, ben nou eenmaal slank en heel jong gezicht, mijn moeder heeft dat ook, die is er nu blij mee haha

Een tijdje geleden was ik in korte tijd best wat kilos aangekomen, van super slank naar gewoon slank, eindelijk eens normaal gewicht en oogte naar mijn idee wat ouder daardoor, dus was er blij mee. Maar wat gebeurde, nu werd ik door iedereen zwanger geschat!!!! Serieus, echt mensen zeiden oooo je bent in verwachting. Dat is erger als jong worden geschat :-P. Ik wat gaan sporten, unieke ervaring, moest altijd moeite doen kilos aan te komen haha. Nu weer een dunner, en gelijk weer jonger geschat haha. Ik ben er nu ook wel aan gewend, ik vind het niet erg meer.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:42

Herkenbaar! Hier nog één :D

Meestal word ik 20-22 geschat. Maar ik ben 26 :)
ID laten zien komt me ook nog wel eens voor, maar dan zeggen ze dat ik zo'n twijfelgevalletje ben en ze het wel moeten vragen dan.
Ik vind het overigens totaal niet erg O:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:44

Ik ben 30 en word bijna altijd begin 20 geschat. Als ik dat nog wat jaren vol kan houden mag ik in mijn handjes knijpen.
Toen ik 25 was werd er bij het kopen van een Staatslot nog naar mijn ID gevraagd.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:48

Oja, mijn vriendin en ik wilden eens naar disco zwemmen, leek ons wel leuk met al die lichtjes enzo, beide toen tegen de 30, zei ziet er ook erg jong uit. Liggen we in het zwembad ons af te vragen waarom er alleen maar pubers zijn en geen wat ouderen. Bleek discozwemmen tot 16 jaar te zijn haha woeps.... Wij werden echt zonder blikken of blozen binnen gelaten, anders hadden ze toch kunnen zeggen dat we veel te oud waren. We stonden onwijs voor paal tussen de pubers, dachten we, want we kregen nog een puber achter ons aan haha, ehm sorry je had bijna mijn kind kunnen zijn haha. Disco zwemmen, we hadden het kunnen weten natuurlijk, maar die lichtjes leken ons zo mooi haha

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 00:52

Manda schreef:
Oja, mijn vriendin en ik wilden eens naar disco zwemmen, leek ons wel leuk met al die lichtjes enzo, beide toen tegen de 30, zei ziet er ook erg jong uit. Liggen we in het zwembad ons af te vragen waarom er alleen maar pubers zijn en geen wat ouderen. Bleek discozwemmen tot 16 jaar te zijn haha woeps.... Wij werden echt zonder blikken of blozen binnen gelaten, anders hadden ze toch kunnen zeggen dat we veel te oud waren. We stonden onwijs voor paal tussen de pubers, dachten we, want we kregen nog een puber achter ons aan haha, ehm sorry je had bijna mijn kind kunnen zijn haha. Disco zwemmen, we hadden het kunnen weten natuurlijk, maar die lichtjes leken ons zo mooi haha

_O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:59

je bent wel "pas" 19 he :') komop :)) Dan mag je net 1 jaar autorijden, net 1 jaar sterke drank kopen en uitgaan en noem maar op :P Ik dacht uit je OP op te maken dat je wel ergens ver achterin de 20 zou zitten ofzo :')

ik moet als 24 jarige ook wel eens mijn ID laten zien als ik wijn koop. Tjah, ik ben nou eenmaal maar 1.60 :P

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 01:05

lifaya schreef:
je bent wel "pas" 19 he :') komop :)) Dan mag je net 1 jaar autorijden, net 1 jaar sterke drank kopen en uitgaan en noem maar op :P Ik dacht uit je OP op te maken dat je wel ergens ver achterin de 20 zou zitten ofzo :')

ik moet als 24 jarige ook wel eens mijn ID laten zien als ik wijn koop. Tjah, ik ben nou eenmaal maar 1.60 :P

Neem mijn OP niet te serieus, het is geen wereldprobleem. :D
Autorijden mag trouwens al langer, ik geloof dat je vanaf zestien jaar mag lessen nu? :P Wel jammer, want dan gaat de 'ik ben minstens achttien, want ik rijd auto'-truc niet meer op. :+

ID laten zien vind ik een van de minst ergere dingen, maar met stappen is het echt niet leuk. Als je negentien bent, is het gewoon niet tof als een vijftienjarige met je wil flirten. :')

Ik wilde trouwens geen zeurtopic maken, dus als mijn OP zeurderig overkomt, mijn excuses. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 01:12

Met uitgaan snap ik het absoluut! Dan is dat zo vervelend... ben geen oppas zeg ik maar zo, wil wel iets van mijn eigen leeftijd om me heen :') maar tegenwoordig komen de kinderen van 15 jaar ook al binnen in 18+ tenten....