Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:26

Ik vind het tekenend voor de maatschappij dat zo veel mensen reageren alsof TS hier de slechterik is en niet die 2 mutsen die zo makkelijk doen over haar spullen / geld -O-

Natuurlijk is het sullig dat TS het zo ver heeft laten komen...maar wat had ze moeten doen dan?

Ik weet precies hoe je je voelt TS, ik heb ook zo'n geintje maar dan 10x zoveel geld...nog steeds geen wereldbedrag gelukkig maar het stoort mij nog steeds heel erg dat zo'n persoon met zo'n instelling ermee wegkomt om een ander zo te benadelen.

Beetje dezelfde gang van zaken: auto naar garage, zal zo snel mogelijk betalen hoor!
Vervolgens paard ziek en weet ik wat voor smoezen allemaal.... voordat je het weet is het 4 jaar later en was dat geworden: ik ben nu zwanger dus kan het niet uitzoeken, ik vind het niet netjes dat je niet een beetje geduld hebt.

Pardon?? >;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:49

Anthea schreef:
Serieus, 4 jaar geleden, 15 euro?

Echt..?

Precies mijn gedachten, en ik moest er eigenlijk ook om lachen. := Dat je hier nog een probleem van maakt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:15

Het is anders, ze maakt zich er AL VIER JAAR! druk om, maar die asociale meiden wimpelen haar al 4 jaar af! Ten einde raad dit topic.

Het is schandalig dat mensen al vier jaar moeilijk doen over het betalen van maar 15 Euro...

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 10:12

Urielle schreef:
Het is anders, ze maakt zich er AL VIER JAAR! druk om, maar die asociale meiden wimpelen haar al 4 jaar af! Ten einde raad dit topic.

Het is schandalig dat mensen al vier jaar moeilijk doen over het betalen van maar 15 Euro...

Bedankt, ik heb het ook al opgegeven dit nog duidelijk proberen te maken in dit topic.

Ondertussen is het geregeld. Na mijn sms naar L dat ik toch echt wel wat hulp van haar kant verwacht heeft ze met D gebeld. Bleek dat ik geblokkeerd werd op Facebook, ja dan kun je berichten sturen tot je een ons weegt.
D heeft 15 euro overgemaakt. Daarna heeft D nog wat geïrriteerde emails gestuurd over dit topic naar mijn mail, maar daar mag zij mee zitten. Ik heb mijn geld en ik hoef nooit meer wat met haar te maken hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:14

Ha goed zo meid!!!

Gerechtigheid +:)+

Zo jammer dat je achter je eigen geld aan moet zitten en dan nog behandeld wordt alsof JIJ hier de slechterik bent 8)7

Heerlijk voor je dat dit nu eindelijk afgehandeld is, ook al gaat het maar om 15 euro :P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:15

Jeehj! Wat fijn. Weer een boek dat gesloten kan worden. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:30

*\o/* *\o/*
Wat heerlijk dat het eindelijk is opgelost!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:32

*\o/* Fijn!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:34

Top dat het is opgelost!

Ik zou ook uit principe zijn doorgegaan tot ik het geld had!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:15

Super, wat zal dat een opluchting zijn!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:27

Fijn dat je je geld hebt waar je gewoon recht op had! Jammer dat dit zolang heeft moeten duren, maar idd: als je geblokkeerd bent kun je zenden wat je wilt, dan komen ze niet aan..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:29

Wat fijn dat je je eindelijk je geld gekregen hebt, waar je recht op had! En hey, maak je niet teveel druk om die lompe Bokkers die het zogenaamd grappig vinden dat je je druk maakt om 'maar 15 euro'. Zij piepen ook wel anders als ze in hetzelfde schuitje zouden zitten :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:33

Jelleee schreef:
Wat fijn dat je je eindelijk je geld gekregen hebt, waar je recht op had! En hey, maak je niet teveel druk om die lompe Bokkers die het zogenaamd grappig vinden dat je je druk maakt om 'maar 15 euro'. Zij piepen ook wel anders als ze in hetzelfde schuitje zouden zitten :)

Nee hoor, ik zou niet piepen om 15 euro.
Ik heb nog steeds 7500 euro te goed, maar ook dat gaat niet meer gebeuren. Dat is pas zuur, dus ja in mijn ogen is 15 euro echt niet de moeite om 4 jaar achteraan te lopen.
Ondanks het principe, want ik ben het met iedereen eens dat het gewoon geregeld had moeten worden/ zijn.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:36

wat super je geld gekregen!
ik ben door de jaren al heeeeel wat spullen 'kwijt geraakt' door zulke dingen.... vooral het 'even uitlenen' van dingen... tot aan dure riek en bezem aan toe.
Je hebt je recht en dat is super! Wijze les : boter bij de vis en niks meer via via ;-) maar dat is natuurlijk overbodig te zeggen... hoeveel 'vriendinnen' er plots geen vriendinnen meer waren maar wel met tig spullen van mij ervandoor zijn gegaan... dan gaat het niet eens om het geld maar om inderdaad normen en waarden in deze maatschappij..
Ben echt blij dat deze kwestie voor jou gedaan is :-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:40

Goof schreef:
Jelleee schreef:

Ik heb nog steeds 7500 euro te goed, maar ook dat gaat niet meer gebeuren. Dat is pas zuur, dus ja in mijn ogen is 15 euro echt niet de moeite om 4 jaar achteraan te lopen.
Ondanks het principe, want ik ben het met iedereen eens dat het gewoon geregeld had moeten worden/ zijn.

Leg uit, 7500 is erg veel geld, daar kunnen mensen toch niet mee weg komen???

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:42

Geld van iemand moeten krijgen is altijd zuur, of het om 15 of 7500 euro gaat. Een mens is geen bank waarbij je maar kan lenen wanneer het je uitkomt, en al helemaal geen liefdadigheidsinstelling. Het is niet omdat een ander nog 7500 euro moet krijgen, dat het niks uitmaakt als je 15 euro moet krijgen. Als je elke euro/cent kan gebruiken, is elke euro/cent ook welkom.

TS, fijn dat het nu in orde is. Weet je ook weer wie je alvast niet kan vertrouwen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:47

bigone schreef:
Goof schreef:

Leg uit, 7500 is erg veel geld, daar kunnen mensen toch niet mee weg komen???

Dat is een verhaal dat ik niet in zijn gehaal op het internet plaats.
Feit is dat als een rechtsbijstandsverzekering en een incassobureau etc etc achter iemand aanzitten voor zijn geld en deze persoon negeert alle brieven, telefoontjes, berichten, dan houdt het echt op. Het is daadwerkelijk zo simpel. Daarbij kan je van een kale kip niet plukken.
Ik kan iedere keer weer iemand inschakelen om er achteraan te gaan, maar die procedures kosten mij geld en de wanbetaler blijft negeren. Het is helaas erg simpel om ermee weg te komen.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:55

het is inderdaad heel eenvoudig in NL... we hebben ooit met de zoektocht voor een geschikte ligplaats voor een groot woonschip, 5500 -gulden toendertijd- vooruit betaald aan een nieuw aangelegde jachthaven. Mooie haven, de 'eigenaren' hadden er veel geld in gestoken vertelden ze, papier van de jachthaven gekregen met betaald bedrag erop, want o, wat een prachtige plek was dat aan een kopsteiger, handtekeningen op papier als betalingsbewijs, heel de rataplan... mooi nieuw kantoor was het ook...
Bleek dat die mensen de jachthaven 'huurden' van een stichting voor een symbolisch bedrag van 1 euro (!) en al die prachtige ligplaatsen 3 , 4 en zelfs 5 dubbel verhuurden vooraf... toen ze voor hunzelf genoeg geincasseerd hadden, zijn ze ervandoor gegaan met het geld natuurlijk en zich aangemeld bij de sociale dienst later toen er problemen ontstonden... als particulier die dan geld tegoed heeft??? dan kom je niet eens op een lijst van schuldeisers...banken etc. gaan voor met hypotheekschuld etc.

Dit misschien geheel off topic... maar dat je 'iets kan doen' valt zeer zeer slecht tegen! Men is vrij goed beschermd als 'oplichter' in NL!

mensen die zoooo laconiek met andermans spullen/ geld omgaan en zgn. onder het mom 'verkeerd begrepen' dat iets betaald moest worden... die mensen staan voor wat mis is in ons dagelijks leven in mijn ogen...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:02

Fijn dat je als nog je 15 euro gehad hebt. Is wel ineens snel gegaan. Misschien heeft er eentje mee zitten lezen hier zo.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:07

Goof schreef:
Jelleee schreef:

Jij kan niet in iemand anders haar portemonnee kijken. Voor sommige mensen is 15 euro nog best wat geld. Tuurlijk had TS het beter en sneller kunnen regelen, daar zal ze volgende keer dan wel rekening mee houden ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:51

Fijn dat het nu wel geregeld is. Wat een topic op bokt al niet kan doen haha.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:56

Jelleee schreef:

ik wacht nog steeds op 250 euro waar ik AL een jaar achteraan zit.... Ik heb een opdracht voor een uitgeverij gedaan (fotografie) en zij zijn me dit bedrag nog steeds verschuldigd voor mijn dienst. En ja, dat vind ik toch iets anders dan 15 euro :) over 15 euro zou ik nog overheen kunnen komen

TS ben blij dat het eindelijk is gelukt :) kun je dit boek ook weer sluiten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:57

fijn dat het geregeld is, schandalig dat het zo moet gaan...

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:02

Ja Steph, de aanhouder wint!!
Belachelijk dat je al die tijd achter die meiden aan hebt moeten zitten!
Ik zou in ieder geval geen zaken meer met ze doen, alleen is de kous nog niet af omdat zowel jij als je ouders nog een X aantal euro's terug moet krijgen van L. :S
Wat een gekl**t allemaal....