Magrathea schreef:Nou ja, zoals ik al zei, het heeft mijn vriend twee maanden gekost om mij te versieren. Dat ik niets wilde had deels te maken met dat ik het te snel vond na mijn ex, maar deels ook omdat ie kleiner is dus...
Maar het gaat er bij mij gewoon niet in... Stel, je huidige vriend die je woest aantrekkelijk vindt en waar je veel van houdt is geboren met een afwijking waardoor hij wat kleiner uit is gevallen. Hij is nog steeds dezelfde persoon maar dan net iets kleiner dan jij...
Dan is ie dus ineens niet meer aantrekkelijk? Terwijl het verder dezelfde persoon is.
Aantrekking is een samenspel tussen uiterlijk en innerlijk, maar imo moet innerlijk overheersen... Zou je bij je vriend weggaan als hij in een brand terecht komt en de rest van zijn leven brandwonden op zijn gezicht heeft? Ik mag hopen van niet...
Maar al die dingen dat hij hetzelfde is etc etc. Als mijn huidige vriend, van wie ik zielsveel hou en mee samenwoon (dus niet een of ander kalverliefde waarvan ik dit makkelijk zeg) op de dag dat ik hem had ontmoet 10 cm kleiner was geweest dan mij, dan had ik niet met hem gekomen met hem waar ik nu ben. Dus dan had ik dat helemaal niet geweten. Nu hou ik al van hem, dat is houden van. Als ik een relatie begin, ga ik ook deels op uiterlijk af ja, omdat ik iemand aantrekkelijk moet zijn voor mij, voor ik er van ga houden als in, verliefd op zijn. Ik kan/ga geen seks hebben met iemand die ik niet aantrekkelijk vind. Daar komt ook een groot deel innerlijk bij kijken, een fotomodel dat geen inhoud heeft hoef ik ook niet, maar iemand die ik niet aantrekkelijk vind, daar ga ik op voorhand geen relatie mee beginnen.