Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:57

Ik ben al 6 jaar getrouwd met mijn kleinere man :D Hij is 5cm kleiner dan ik. In het begin was het weleens awkward en ik ben gestopt met hakken dragen (ook omdat mijn voeten het toch niet meer aan konden), maar ik denk er eigenlijk nooit meer aan.
Hij is de enige die nog wel eens zegt: 'Ik ben wel klein he?' :+ en soms duurt het even voordat andere mensen door hebben dat we bij elkaar horen, of het moeilijk te geloven vinden dat we écht geen vriendje en vriendinnetje meer zijn, maar man en vrouw :')
Dus, voornamelijk hebben andere mensen er moeite mee, wij niet!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:00

Herkenbaar!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:02

Voor mij een no go ben zelf klein maar wel stevig een kerel die dus nog kleiner is geeft mij niet het gevoel van bescherming enz... ik heb op 1 gozert na altijd groter gedate, maar kleine mannen word ik... uhm niet warm van om het maar netjes te zeggen.
Ik heb een grote kerel nodig met flinke armen die mij op kan tillen over de drempel heen en mij zo op bed kan gooien <3 en die heb ik :j *\o/*

Anoniem

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:03

Ik zou absoluut geen moeite hebben met een kortere man dan ik zelf.. (al is dat bijna niet mogelijk). :+ vind dat ergens toch wel erg kortzichtig (haha), iemand die misschien wel volledig bij je past afwijzen op lengte..

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:04

Bellona_K schreef:
Ik bedoel de vraag wel degelijk serieus.

Zal ook uitleggen hoe dat komt. Ik zit nl. momenteel zelf in zo'n situatie. Ik (1.83m, 24j) heb in het verleden altijd lange, grote jongens als vriendje gehad. Maar nu heb ik iemand leren, die ik steeds leuker begin te vinden. Hij is alleen wel een stukje kleiner dan ik (1.77m). Vandaar dat ik hier over nadenk en benieuwd ben naar wie zoiets nog meer heeft meegemaakt.

Ik had nooit verwacht van mezelf dat ik zou kunnen vallen op iemand die kleiner is dan ik, maar dat is toch echt gebeurd ;) Ook zie ik in mijn omgeving steeds vaker stellen waarvan de vrouw langer is dan de man.

Dit heb ik dus ook. Ik dacht altijd, ik ben totaal niet bevooroordeeld sta voor alles open, maar een man moét groter zijn dan ik. Nu heb ik een hele lieve vriend die een paar cm kleiner is dan mij. Verschil is wel iets minder dan bij jou maar ik heb relatief vaak hakken aan dus maakt het verschil toch wat groter.

Ik zou niet meer zonder kunnen haha *\o/*

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:06

Zo hoorde ik het ooit is andersom van een man..
Nu ben ik wel benieuwd wat jullie daar dan van vinden! :D
Want dit komt nogal is voor.
Man zei: "ik kan toch niet met een meisje dat zwaarder weegt dan ik??"
(en even voor de duidelijkheid, dit is dus NIET mijn mening! Want ik hoop dat TS doet wat haar hartje haar ingeeft!)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:07

adnil35 schreef:
Hihihi, zal mijn vriend (die een stukje kleiner is als mij) leuk vinden om te horen, dat hij geen echte vent is :')

Same here _O-

Ik dacht dat ook hoor. Dat ik noooooit zou kunnen vallen op een jongen die kleiner is dan ik. (Al was mijn eerste vriendje zeker een halve kop kleiner en daar was ik echt smoorverliefd op, totaal geen lengte-issue...) En inderdaad, bij mijn huidige vriend dacht ik het begin ook 'Maar hij is KLEINER, dat kan écht niet!!' En het scheelt niet zo heel veel op zich, maar ik ben nogal fors gebouwd en hij is best tenger, eerder te mager dan te zwaar, dus dan ben ik gelijk zo... uh... reusachtig :+ Uiteindelijk ben ik toch voor hem gevallen: hij is onwijs lief, grappig, intelligent, en ziet er goed uit (spierbundel, maar niet overdreven, precies goed :D ), ik sta er helemaal niet bij stil dat hij wat kleiner is. Net zomin als dat je niet elke dag denkt 'goh, gelukkig is mijn vriend langer!'
Verder is hij helemaal gelukkig dat we kunnen stoeien zonder dat hij bang hoeft te zijn dat hij mij verplettert ofzo, en dat ie geen acute nekhernia krijgt als hij me wil zoenen. Inmiddels zijn we zo ver dat we er volop grapjes over maken, ook in het openbaar ^^

Mijn ex was inderdaad een 'beer' die een kop groter was dan ik, maar die ook overgewicht had, waar geen fatsoenlijk leuk shirt voor te krijgen was, die behoorlijke moobies had en die niet in alle attracties in het pretpark mocht (hij was 2m5 ofzo).

Nee hoor, doe mij maar mijn huidige vriend, is helemaal prima zo :D

Edit: oh en, hij kan me nog steeds over de drempel tillen en op bed gooien hoor <3
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 20-11-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:07

Dus omdat het voor iemand belangrijk is dat de man groter is , doet het innerlijke er niet toe ? :roll:

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:08

Mijn kleinere vriend kan mij ook prima over de drempel tillen en op bed gooien. Heeft ie totaal geen moeite mee.
Ik heb ook altijd gezegd dat een kleinere vriend voor mij een no go is, maar ik ben hartstikke verliefd op hem, dus het maakt me niks meer uit. <3
Hij is daarnaast ook nog slanker (maar is wel gespierd) als ik ben, en ik ben al slank. Maar hij zit wel bij een arrestatieteam, wat hem weer errug sexy maakt. :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:09

Ik val zelf ook niet op kleinere mannen. Dat heeft bij mij puur met aantrekkingskracht te maken. Als je je toch niet aangetrokken voelt tot iemand dan kan het innerlijk nog zo mooi zijn maar dan wordt het verder niks.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:10

xMathilde schreef:
Dit heb ik dus ook. Ik dacht altijd, ik ben totaal niet bevooroordeeld sta voor alles open, maar een man moét groter zijn dan ik. Nu heb ik een hele lieve vriend die een paar cm kleiner is dan mij. Verschil is wel iets minder dan bij jou maar ik heb relatief vaak hakken aan dus maakt het verschil toch wat groter.

Ik zou niet meer zonder kunnen haha *\o/*

Klinkt bekend O:)

xSogno

Cayenne schreef:
Nou, als ik sommige posts hier lees is niet iedereen het daarmee eens :=

Waar baseer je dat op? Omdat ik uiterlijk belangrijk vind, wil niet zeggen dat ik de binnenkant niet belangrijkER vindt? Alleen is er voor mij ook de fysieke kant van een relatie. En om het even grof te zeggen ik kan het niet op iemand die ik niet aantrekkelijk vindt. lijkt me niet zo heel gek. En voor mij is voor dat uiterlijk dat ik aantrekkelijk vind, een lengte nodig die groter is dan de mijne. Misschien is Jaap van de Gouden Kooi wel een hele leuke vent (ik denk het niet hoor :P maar hij komt gewoon nu even in me op) maar daar hoef ik ook niks mee. Vind het gewoon geen aantrekkelijke vent. Dat maakt me niet oppervlakkig, dat maakt gewoon dat ik het fysieke deel van mijn relatie ook belangrijk vindt op het moment dat ik een relatie aanga. Wil niet zeggen dat ik m'n partner in de steek laat als hij oud of grijs wordt. Of dat ik mezelf ontzettend knap vind, maar ik wil wel graag dat mijn vent me knap vindt. Wat anderen mensen kan me niet schelen, het gaat me niet om het plaatje. Maar IK vindt het niet aantrekkelijk, dus IK zou het niet willen. Betekent niet dat ik kleine mannen, geen echte vent vindt, of dat ik stellen waarbij de vrouw kleiner is ga uitlachen.
Uiterlijk speelt toch voor (bijna) iedereen wel mee? Waarom doen we dan allemaal zo'n best om er goed uit te zien op een date? Of noem je je vriend knap/lekker/ mooi. Iedereen heeft toch andere voorkeuren? Ik val ook niet op mannen met een donkere huidskleur, maakt me nog steeds geen racist. Ik oordeel niet over stellen waarbij de man kleiner is hoor, moet iedereen lekker zelf weten, maar ik zou het niet kunnen/ willen.Misschien valt een ander niet op rood haar? Beetje kort door de bocht om dat oppervlakkig te noemen.

Steppe

Heeft er ooit iemand aan een man gevraagd wat hij ervan vindt om een kleinere vrouw te hebben?
Wie weet vinden sommige manne dat ook maar niks maar ja als hij/zij leuk is kijk je toch niet verder?
Ik denk dat we ook zo bezig zijn met de vraag wat een ander ervan vindt en daar gaat het toch niet om?

Heb zelf meerdere kleinere vriendjes gehad omdat ik nou eenmaal op stoere portugese type's val en waar woon ik al 20 jaar mee samen met een gewone nederlandse man die net iets groter is geen mooie dondere ogen en geen zwart haar heeft. Maar ben erg gelukkig en dat telt.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:13

IMJ schreef:
(en even voor de duidelijkheid, dit is dus NIET mijn mening! Want ik hoop dat TS doet wat haar hartje haar ingeeft!)

Als hij bang is voor wat anderen ervan vinden, vind ik hem dom. Als het is omdat hij het gewoon niet aantrekkelijk vindt, is dat zijn goed recht.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:13

Hehe ik lees wel beetje met verbazing dit topic. Dat het voor zoveel mensen belangrijk is en ze een man er dus er voor laten gaan :Y)
Ik zou het ook fijner vinden als mijn vent uiteindelijk groter is maar alssie echt kleiner is tja..... so be it. Als hij echt heel leuk ga ik me echt niet tegen laten houden door lengte. :+
Ik date nu een jongen die ook maar iets groter is... en als ik hakken aan heb ben ik zelfs groter, agh ja jammer dan.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:15

Esmeej333 schreef:
IMJ schreef:

Als hij bang is voor wat anderen ervan vinden, vind ik hem dom. Als het is omdat hij het gewoon niet aantrekkelijk vindt, is dat zijn goed recht.

En zo zie ik het ook met kleinere mannen: het kan best dat je er gewoon niet op valt, maar je moet iemand niet afwijzen om wat anderen ervan zouden kunnen denken :)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:15

Vriendin van mij is getrouwd met een man die ruim een kop kleiner is. Ik heb haar in al die jaren nog nooit iets horen zeggen over zijn lengte. Als het je zo dwars zit is het gewoon de juiste persoon niet voor je. Zou je echt helemaal stapelverliefd op hem zijn dan doet de lengte er niet toe.

Waarom vind ik die laatste zin zo ranzig klinken? Hahaha! :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:16

Nou ja, zoals ik al zei, het heeft mijn vriend twee maanden gekost om mij te versieren. Dat ik niets wilde had deels te maken met dat ik het te snel vond na mijn ex, maar deels ook omdat ie kleiner is dus...

Maar het gaat er bij mij gewoon niet in... Stel, je huidige vriend die je woest aantrekkelijk vindt en waar je veel van houdt is geboren met een afwijking waardoor hij wat kleiner uit is gevallen. Hij is nog steeds dezelfde persoon maar dan net iets kleiner dan jij...
Dan is ie dus ineens niet meer aantrekkelijk? Terwijl het verder dezelfde persoon is.

Aantrekking is een samenspel tussen uiterlijk en innerlijk, maar imo moet innerlijk overheersen... Zou je bij je vriend weggaan als hij in een brand terecht komt en de rest van zijn leven brandwonden op zijn gezicht heeft? Ik mag hopen van niet...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:17

Sees schreef:
IMJ, wat maakt het nu werkelijk waar uit als een ander niet op een kleiner iemand zou vallen? Je kunt toch iets niet aantrekkelijk vinden? Net zo goed als dat er mensen zijn die niet op een blonde of donkeren vent zouden vallen?

Er wordt gedaan alsof je enkel op innerlijk moet vallen, dat uiterlijk niet uit moet maken want 'het gaat erom dat je gelukkig bent'. Ja dat heb ik ook lang geroepen hoor, wilde dat zo graag maar helaas :(:)

Je kan niet gelukkig zijn met iemand die je totaal niet aantrekkelijk vindt, ookal is hij nog zo mooi van binnen. Ik vind het echt enorm raar dat erover gevallen wordt dat sommigen kleinere mannen niet aantrekkelijk vinden... Alsof zij iedere man aantrekkelijk vinden :')

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:18

xx_Horsiex schreef:
Ik val zelf ook niet op kleinere mannen. Dat heeft bij mij puur met aantrekkingskracht te maken. Als je je toch niet aangetrokken voelt tot iemand dan kan het innerlijk nog zo mooi zijn maar dan wordt het verder niks.

Dat heb ik dus ook en kan er ook niks aan doen maar ik voel me totaal niet aangetrokken tot mannen die kleiner zijn als ik, meestal kan ik ze dan over de drempel tillen en nee ook daar word ik niet warm van nee... maar gelukkig zijn er meer vrouwen op de wereld die van verschillende mannen houden dus op ieder potje past een deksel :j

Yonker

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:20

Dat er sommige mensen trouwens zo vallen over het feit dat sommige vrouwen gewoon niet op kleiner vallen vind ik wel raar :+
Moet ieder lekker voor zich weten toch :D Net als dat sommige vrouwen niet op donkere mannen zullen vallen en sommige juist niet op blanken... Is dat dan slecht of niet? Tja... Denk het niet het is maar net wat je aantrekkelijk vind :)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:20

Cayenne schreef:
SSmonamiSS schreef:

+:)+ De binnenkant is het aller belangrijkste!!

Nou, als ik sommige posts hier lees is niet iedereen het daarmee eens :=

Aan de andere kant, wat is er mis met een grove selectie maken aan de hand van het uiterlijk.

Ik snap best wat sommige mensen bedoelen hoor. Als ik knuffel met mijn vriend in bed oid en mijn voeten steken onder die van hem uit bijvoorbeeld dan wou ik ook soms liever dat het andersom was. Grotendeels is het gewoon een kwestie van wennen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:21

Ik zou het zelf een no go vinden. Lijkt me gewoon echt voor schut als ik met een kleinere man zou lopen.
Maar goed, dat zal bij mij nooit voor komen want ik ben zelf klein. :')

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:22

Magrathea schreef:
Nou ja, zoals ik al zei, het heeft mijn vriend twee maanden gekost om mij te versieren. Dat ik niets wilde had deels te maken met dat ik het te snel vond na mijn ex, maar deels ook omdat ie kleiner is dus...

Maar het gaat er bij mij gewoon niet in... Stel, je huidige vriend die je woest aantrekkelijk vindt en waar je veel van houdt is geboren met een afwijking waardoor hij wat kleiner uit is gevallen. Hij is nog steeds dezelfde persoon maar dan net iets kleiner dan jij...
Dan is ie dus ineens niet meer aantrekkelijk? Terwijl het verder dezelfde persoon is.

Aantrekking is een samenspel tussen uiterlijk en innerlijk, maar imo moet innerlijk overheersen... Zou je bij je vriend weggaan als hij in een brand terecht komt en de rest van zijn leven brandwonden op zijn gezicht heeft? Ik mag hopen van niet...

Maar al die dingen dat hij hetzelfde is etc etc. Als mijn huidige vriend, van wie ik zielsveel hou en mee samenwoon (dus niet een of ander kalverliefde waarvan ik dit makkelijk zeg) op de dag dat ik hem had ontmoet 10 cm kleiner was geweest dan mij, dan had ik niet met hem gekomen met hem waar ik nu ben. Dus dan had ik dat helemaal niet geweten. Nu hou ik al van hem, dat is houden van. Als ik een relatie begin, ga ik ook deels op uiterlijk af ja, omdat ik iemand aantrekkelijk moet zijn voor mij, voor ik er van ga houden als in, verliefd op zijn. Ik kan/ga geen seks hebben met iemand die ik niet aantrekkelijk vind. Daar komt ook een groot deel innerlijk bij kijken, een fotomodel dat geen inhoud heeft hoef ik ook niet, maar iemand die ik niet aantrekkelijk vind, daar ga ik op voorhand geen relatie mee beginnen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:23

Suzanne F. schreef:
Ik zou het zelf een no go vinden. Lijkt me gewoon echt voor schut als ik met een kleinere man zou lopen.
Maar goed, dat zal bij mij nooit voor komen want ik ben zelf klein. :')

Oei.. Zet je schrap :')