Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Er zijn kinderen die het op het einde van de maand met beschimmeld brood moeten doen. Neem gewoon eten mee van thuis, dan bespaar je al een groot deel. Ik wou vroeger ook nooit mijn boterhammen eten en ging tijdens de middagpauze steeds een broodje of iets anders halen, maar uiteindelijk kostte me dat ongeveer wel €10 per week. Als je dat op een maand uitrekent had ik wel heel veel kunnen besparen, maar achja, verstand komt met de jaren.
je kan bij de goede kranten'maatschappij' 5 euro verdienen of zelf nog wat meer. maar je hebt ook slechtbetalende... die geven je ong. 2.50 per keer BobbieLover schreef:Ik zou krantenwijk doen,
hoe oud oog je? misschien kan je in ah vakkenvullen, of in magazijn of krantenwijk
vaak vanaf 14 krijg je wel werk, maar 13 is erg jong.
Oppassen is lood zwaar werk, en een grootte verantwoording ik loop stage op een peuterspeelzaal..
het is wel leuk maar ook soms beetje vermoeiend.
Misschien honden uitlaten, of bij mensen thuis helpen in de buurt bijv: ouderen
is ook nog gezellig
jumerenik schreef:BobbieLover schreef:Ik zou krantenwijk doen,
hoe oud oog je? misschien kan je in ah vakkenvullen, of in magazijn of krantenwijk
Oppassen is lood zwaar werk, en een grootte verantwoording ik loop stage op een peuterspeelzaal..
is ook nog gezellig
opassen is idd een grote verandwoordelijk heid maar het is niet hetzelfde als op de peuterspeelzaal. vaak heb je maar 1 kind. vaak is het s'avonds en gaat hij al bijna naar bed toe. jij hebt te maken met grote groepen. dat is idd erg zwaar. maar je zit met slegt weer altijd binnen. (krantenwijk niet). alles heeft zijn voor en nadelen maar ik denk dat oppassen zeker redelijk veel voordelen heeft.
Ik ben 22 en heb nog nooit van mijn leven 15,- per maand aan make-up besteed.
Gezichtscreme heb ik gewoon nivea die ik in Duitsland koop, die zal zo'n €2,- kosten.
Je kunt een krantenwijk doen maar besef dan wel dat je echt door weer en wind moet brengen en niet kunt zeggen ik heb geen zin ik ga niet. 

Luca03 schreef:Ik ben 13 draag niks make-up, gebruik geen foundation en al die dingen. Ik krijg 15 euro per maand en ik moet zelf mijn shetlander betalen (geen stalling en voer). En trouwens dat 'iedereen' make_up draagt wil niet zeggen dat jij dat ook moet dragen he. Leer eten wat de pot schaft, en je gaat zien dat je al heel wat geld hebt bespaart
Je doet heel erg arrogant vind ik.
BobbieLover schreef:jumerenik schreef:
Ik zou krantenwijk doen,
is ook nog gezellig
opassen is idd een grote verandwoordelijk heid maar het is niet hetzelfde als op de peuterspeelzaal. vaak heb je maar 1 kind. vaak is het s'avonds en gaat hij al bijna naar bed toe. jij hebt te maken met grote groepen. dat is idd erg zwaar. maar je zit met slegt weer altijd binnen. (krantenwijk niet). alles heeft zijn voor en nadelen maar ik denk dat oppassen zeker redelijk veel voordelen heeft.
Ja maar ik vind persoonelijk een kind dat op een kind past..(ik krijg op mijn stage ook begeleiding)
Als een kind bijv : gloor drinkt, of iets eet zich verslikt.. of valt..
moet je wel weten wat je moet doen.
En natuurlijk ff uurtje oppassen kan geen kwaad.. maar zelfs 1 kind kan zwaar zijn.
Ligt vooral ook inviduele aan het kind zelf.
Maar het kan opzich wel een leuk baantje zijn
en misschien is het een beetje van (kan gebeuren)
maar vaak zijn het nog vrij jongen kinderen waar je op moet passen,
en die gaan niet zo snel slapen hoor haha
KimD schreef:Dat jij met 13 zoveel aan make-up besteed, als jij mijn kind zou zijn had ik al ingegrepen.Ik ben 22 en heb nog nooit van mijn leven 15,- per maand aan make-up besteed.
Gezichtscreme heb ik gewoon nivea die ik in Duitsland koop, die zal zo'n €2,- kosten.
Oppassen vind ik voor een 13 jarige echt not-done, ik zou kleine kinderen nooit bij een kind achterlaten.Je kunt een krantenwijk doen maar besef dan wel dat je echt door weer en wind moet brengen en niet kunt zeggen ik heb geen zin ik ga niet.
Je kunt wel voor oudere mensen of mensen die zich niet meer goed kunnen helpen boodschappen gaan doen of andere klusjes, verdien je misschien zo'n €5,- a €10,- per keer.

Lieshorses schreef:Mijn vraag was of jullie tips hadden om mijn geld beter te sparen over dingen ipv het bv aan eten uit
te geven. Fijn dat er ook velen waren die die tips gaven!
Ik ga een briefje ophangen en me aanbieden als oppas, als mensen dit not-done vinden mag dat,
dan verwacht ik natuurlijk ook geen reactie. Ik ga ook kijken of ik krantenwijk kan gaan doen naast
school.