Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 13:32

Wendy schreef:
Gefeliciteerd!
Ik heb zojuist het vonnis gelezen, maar als ik je een vraag mag stellen: waarom zijn jullie uiteindelijk niet meer terug gekomen op jullie twijfel of de hond uberhaupt HD heeft?


Daar zijn wij al op teruggekomen tijdens de comparitiezitting. Maar daar is geen wederhoor aan gegeven door de gedaagde partij.
Ik heb meerdere malen gevraagd naar de röntgenfoto's en toch zijn deze uiteindelijk nog steeds niet aangevoerd als bewijs.

Daarom oordelen de rechters ook dat er niet vastgesteld is dat de hond HD zou hebben, aangezien zij daar geen bewijs van hebben geleverd. Zij hebben niet aangetoond dat de hond HD zou hebben.

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 13:45

En dank jullie wel allemaal :D voor de felicitaties.

Het is inderdaad een gevecht geweest, maar meer dan de moeite waard.
Ik heb altijd gezegd dat ik door zou knokken, want ik was en ben er nog steeds voor 200% van overtuigd dat ik geen schuld had.
En wanneer het moet, doe ik het zo weer over ;)

Zoals de rechters ook oordeelden dat de gedaagde partij het nooit op een fatsoenlijke manier hebben willen oplossen. Al vanaf de eerste mail begonnen ze met sommaties.
Ik ben in ieder geval blij met deze jurisprudentie. Ik mag ook hopen dat deze uitspraak bonafide fokkers een hart onder de riem steekt, die misschien in zo'n zelfde situatie zitten of zullen komen te zitten.

Een hond is geen industrieel product en kan dus ook geen garantie gegeven worden op volledige gezondheid en robuustheid van een dier.

Dat in eerste aanleg de gedaagde partij in het gelijk gesteld zijn, kan ik nog steeds niet bij.
Wel weet ik dat deze rechter zijn huiswerk gewoonweg niet gedaan heeft, anders kan je niet tot zo'n oordeel komen.
Zonder enige bewijsvoering een zaak kunnen winnen en het voorbij gaan van een koopovereenkomst. Ik mag daarom ook hopen dat de nieuwe regel in het kabinet doorzet, zodat rechters aangepakt kunnen gaan worden, wanneer zij niet (goed) functioneren.

BigOne
Berichten: 38583
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:51

Top, dat is mooi dat je gewonnen hebt, vooral omdat het terecht is. En geen bedreigingen ed meer ontvangen??

Rocamor

Berichten: 11030
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:52

Kamatz, proficiat met deze uitspraak. Heb je enig idee hoe het nou met de hond is?

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:54

Rocamor schreef:
Kamatz, proficiat met deze uitspraak. Heb je enig idee hoe het nou met de hond is?



Pfoe dat heeft lang geduurd!! Gefeliciteerd!

Ook ik heb de vraag of je enig idee hebt hoe het met de hond is? :)

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:55

Allemachtig heb even alles teruggelezen. Je kan hier wel spreken van een gerechterlijke dwaling.

Krijg je ook je kosten die je gemaakt hebt voor een advocaat terug? Alles leuk en wel maar ndanks dat je gewonnen hebt zijn die kosten niet misselijk.

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 14:00

De hond waar het om gaat is afgelopen december 4 jaar geworden en leeft nog steeds.
Ook is zij niet geopereerd, terwijl ze schreven dat op de leeftijd van 11 mnd dat de hond of geopereerd moest worden of dat zij nog een poosje te leven had op zware pijnstilling.

Beetje jammer, maar ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hiervan moet denken.

En de kosten van de advocaat. Tsja, dat zal ongetwijfeld veel zijn, maar ik had gelukkig een hele goede rechtsbijstandsverzekering en die heeft alles vergoed :o

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:00

Onderaan de uitspraak staat iets over de proceskosten. Dit wordt vaak aan de verliezende partij worden toegekend. Dit vorder je ook standaard: veroordeling van de verlezende partij in de proceskosten

Anomien

Berichten: 7432
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:02

dus als ik het goed begrijp ts heb jij totaal geen onkosten meer?

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:06

Ow dat scheelt gelukkig. Als dat ook nog zou moeten betalen......

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 14:07

Ik heb geen onkosten meer.

En de gedaagde partij is verliezende in deze zaak en moet dus alle kosten betalen.
Daarnaast is het vorige vonnis nietig verklaart en ook deze kosten zijn nu voor hun.

kiki1976

Berichten: 16926
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:13

Zo dat moet toch wel een lekker gevoel van rechtvaardigheid geven.
Gefeliciteerd

Rocamor

Berichten: 11030
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:23

Nog een andere vraag. Heb je nog iets gehoord van die zaak omtrend die Ierse Setter die epileptie zou hebben?

Mer1980

Berichten: 18991
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:21

Oef ik kan mij dit verhaal ook nog herinneren, maar wat fijn zeg dat je eindelijk in je gelijk gesteld bent.

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 18:58

Die zaak van de Ierse Setter is ook voorgekomen.
Deze fokkers hebben het Hoger Beroep verloren, enkel hoefden zij de schadevergoeding van € 1500,00 niet meer te betalen.

Sunnda

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:18

*\o/* wat fijn zeg!!

Ik kan me je woede zoo voorstellen! Bij mij kan het ook zo gaan borrelen van binnen als ik onrecht meemaak..en dan maakt het niet uit hoe of wat..het is oneerlijk dus dan ga ik tot het uiterste..goed gedaan!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33898
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Rechtszaak, Hoger Beroep, duurt al bijna 24 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:08

wat fijn ts, het zal een opluchting zijn!

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:24

Gefeliciteerd met deze uitspraak. Dat heeft toch lang geduurd..