Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
merel_gomez schreef:Heeft iemand ervaring met FBTO zorgverzekeringen?
Ik zie toch dat het behoorlijk scheelt in de prijs met waar ik nu zit.
merel_gomez schreef:Ik twijfelde al, blijf voorlopig dan gewoon maar bij Avero Achemea, ik zag dat die ook al naar beneden waar gegaan.
Ik las dat Hema helemaal niet zo goedkoop is... er schijnt een addertje onder het gras te zitten, tenminste als ik internet moet geloven.
EkmiC schreef:Ik werk ook bij een zorgverzekeraar. Zijn inderdaad al een hoop mensen die vragen naar de premies voor 2014. Ik ben zelf ook wel benieuwd wat ik moet gaan betalen en zit er inderdaad ook over te denken om m'n AV eruit te gooien. Ik betaal bijna 200euro per jaar, terwijl ik daar alleen mijn anticonceptie en tandarts uit haal. Dat komt neer op de helft van wat ik betaal voor mijn AV per jaar, beetje zonde dus! En toch denk ik dan weer: Maar wat als ik ineens naar de fysio moet? wat als ik ineens 2 gaatjes heb? Maar ik leg dan liever zelf wat opzij elke maand dan dat ik het voor niets vooraf betaal.
x_spekkie_x schreef:Zeg nooit nooit
In mijn geval: ik had ook nooit iets... totdat ik dit jaar ineens gevloerd was met een hernia! En dan ben je blij dat je toch goed verzekerd bentNaast een MRI en operatie heb ik ook heel veel fysio gehad, medicijnen die je zelf moet betalen, alternatieve behandelingen om de pijn en zenuwklachten te verlichten. De fysio is na de operatie een jaar code chronisch en wordt dus vergoed... maar de eerste 20 behandelingen moet je zelf betalen (is al snel 700 euro) en daarna moet je je eigen risico eerst opeten (is 350 euro... en meer als je hiervoor kiest). Ik ben erg blij dat ik aanvullend verzekerd ben en mijn eigen risico niet heb verhoogd. Dit heeft mij juist veel kosten bespaard