Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Selka schreef:Wat ik nog steeds een moeilijk argument vind is het God argument. God heeft het zo bedoeld dat wij beestjes eten. Tja moet ik dan een vleeseter mijn geloof gaan uitleggen omdat ik geen beestjes eet? Beetje vreemd. Ik vraag ook niet waarom een moslim nou geen varken eet.
Zelfs op de bbq van stal haha
Kheb er nog geen gezien tegen vegetariërs tot nog toe.WildWings schreef:Marjoow schreef:Dus als jij vegetarier ben omdat je het zo sieluhg vind voor de dieren, maar nog steeds in je hoofd hebt zitten dat al het vleesvee preventief met antibiotica behandeld word, alles in ieniemienie oprot hokjes zit, ja dan stel ik voor dat je je eerst gaat verdiepen voordat je een mening vormt
Ik ben dus vegetariër omdat ik het 'sielugh' vindt (dat komt niet echt over alsof je überhaupt in staat zou zijn het argument serieus te nemen, overigens, beetje kleinerend) voor de dieren, om ze te laten sterven voor iets wat niet meer dan een luxe-product is in onze hedendaagse wereld. Daarnaast vind ik inderdaad dat de leefruimte en behandeling van vleesdieren in het algemeen nog wel te wensen over laat, ja.
Citaat:de vegetariër zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak: [vexəˈtarijər]
Verbuigingen: vegetariër|s (meerv.)
iemand die geen voedsel eet dat van gedode dieren afkomstig is
) leven in de bio-industrie, dat jij gewoon vlees wil eten omdat je het lekker vindt.
Selka schreef:Wat ik nog steeds een moeilijk argument vind is het God argument. God heeft het zo bedoeld dat wij beestjes eten. Tja moet ik dan een vleeseter mijn geloof gaan uitleggen omdat ik geen beestjes eet? Beetje vreemd. Ik vraag ook niet waarom een moslim nou geen varken eet.
Marjoow schreef:Maar als je je er even in verdiept, zie je dat er zéér positieve ontwikkelingen aan de gang zijn. Van de een op de andere dag alles veranderen kan nooit.
nou, het smaakte mij alleen maar beter haha. Stelletje mieperds.
ik eet wat ik eet en ga mij niet verantwoorden 

Barroco schreef:Het grappige vind ik, dat de vegetariërs hier om het hardst roepen 'leven en laten leven' maar vervolgens wel neerkijken op mensen die wel vis eten en geen vlees.
Ieders keuze is zijn eigen keuze en niemand hoeft zich daar toch voor te verantwoorden? Over leven en laten leven gesproken
. Saarin schreef:@Dos_Caballos: Interessant! Ik durf me in dit topic nu toch nog vegetariër te noemen, ookal eet ik wel vis.Bedankt dat je dit wilde delen!