Mijn relatie gaat naar de maan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:15

Gewoon wegwezen. Hij heeft geen respect voor jou, en respect is de basis van een relatie.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:24

JJane schreef:
Geryon schreef:
Uh juist in een depressie willen veel mensen niets omdat ze zich bijna constant somber voelen. Je schrijft alsof het helemaal niets met de depressie te maken heeft, dat kan het zeker wel hebben. Verandert verder niets aan de situatie maar goed..

@ TS. Ik zou even goed zeggen waar het op staat en dan vertrekken.

Maar dat wil niet zeggen dat alle onbehoorlijke gedrag maar op de depressie kan worden geschoven. Het is ontzettend lastig om van een depressie te genezen. Dat gaat zeker niet vanzelf en kost enorm veel energie. En zolang degene die het heeft niks wil, kun je met de beste wil van de wereld niks voor hem doen.

Niemand zegt ook dat al dat gedrag maar op de depressie kan worden geschoven. Maar een depressie geeft nou eenmaal bepaald gedrag, anders heb je geen depressie he.

Ik lees zo vaak op bokt.. Heeft iemand een stoornis, maar dat doet helemaal niets toe aan iemands gedrag. Zo krom.. Bepaald gedrag ís er juist vanwege die stoornis (of andersom, maar net hoe je het bekijkt) Oke, dat zegt niet dat diegene zich dan maar zo mag gedragen, maar dat heeft dan weer niets met bovenstaand te maken.
Maar vandaar mijn reactie dus. Ben het verder met je eens :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:33

Die heeft een flinke schop onder zijn reet nodig.
Gaan TS, hoef niet voorgoed te zijn maar dan weet die wel wat die mist.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:42

oeps, foutje
Laatst bijgewerkt door truus1970 op 05-11-13 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:44

[quote="Azmay[/quote]
Is hij ook bekend met autisme?
Dit komt mij ook griezelig bekend voor... :([/quote]

Dit was ook mijn gevoel en kippevel. Lijkt op mijn vorige relatie. Later is mn ex gediagnostiseerd met ass. Onze zoon heeft het ook.

Het verhaal wat TS hier vertelt kon in grote lijnen mijn verhaal zijn.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:48

TS jij bent niet de juiste persoon om hem te begeleiden bij zijn depressie.
Dat is idd de taak van zijn begeleider.
En met je 17 jaar moet je ook niet zo iets op je nemen.
Je kan hem bijstaan door er voor hem te zijn en hem te laten merken dat je van hem houdt en dat je bij hem wil zijn.
MAAR…..Dat moet je wel op kunnen brengen,niemand heeft er iets aan als jij ook aan je zelf gaat twijfelen en je zelf in de problemen komt.
Dus hoe egoïstische het ook klinkt,kies altijd voor je zelf,trek een streep tot hier en niet verder.
En mocht hij over die streep heengaan,pak je je boeltje ,dan bel je ouders en laat je je op halen.
En trek dan de deur achter je dicht,hoe moeilijk ook.
Laatst bijgewerkt door cam op 05-11-13 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

mOniiQue8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:05

Wanneer iemand in een depressie en/of stoornis stoornis belandt, komt daar een gebruiksaanwijzing bij.
Het gedrag word anders en diegene kan er vrijwel nooit zelf iets aan doen dat hij zich anders gedraagt.
Dat is nou eenmaal het nadeel van een stoornis!
Dit maakt het natuurlijk enorm lastig voor personen die samenleven met diegene, zoals TS in dit geval.
Want hoe moet je daar mee omgaan? Als je er voor wilt vechten: er bestaat niet alleen hulp en begeleiding voor je vriend zelf maar ook voor jou.
Er worden ook cursussen etc aangeboden voor naasten om te leren omgaan met de depressie/stoornis van je vriend.
Dus hoe jij hem hierbij kan helpen, vaardigheden, hoe je hem het beste kan benaderen en noem maar op.
Ik zou wel aanraden om eerst goed erover na te denken of je deze moeite en tijd erin wilt steken, zo niet: kies dan voor jezelf. Zo wel, kijk eens naar de mogelijke cursussen voor jou en vecht ervoor!

laauraax

Re: Mijn relatie gaat naar de maan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:08

Dit komt mij zooo bekend voor. Alleen ga hier niet mijn hele verhaal neerzetten hihi! Dus als je behoefte hebt om te pben mag je mij altijd pben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:22

mOniiQue8 schreef:
Wanneer iemand in een depressie en/of stoornis stoornis belandt, komt daar een gebruiksaanwijzing bij.
Het gedrag word anders en diegene kan er vrijwel nooit zelf iets aan doen dat hij zich anders gedraagt.
Dat is nou eenmaal het nadeel van een stoornis!
Dit maakt het natuurlijk enorm lastig voor personen die samenleven met diegene, zoals TS in dit geval.
Want hoe moet je daar mee omgaan? Als je er voor wilt vechten: er bestaat niet alleen hulp en begeleiding voor je vriend zelf maar ook voor jou.
Er worden ook cursussen etc aangeboden voor naasten om te leren omgaan met de depressie/stoornis van je vriend.
Dus hoe jij hem hierbij kan helpen, vaardigheden, hoe je hem het beste kan benaderen en noem maar op.
Ik zou wel aanraden om eerst goed erover na te denken of je deze moeite en tijd erin wilt steken, zo niet: kies dan voor jezelf. Zo wel, kijk eens naar de mogelijke cursussen voor jou en vecht ervoor!

+:)+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:12

Moderatoropmerking:
MW -> LZP, het onderwerp van dit topic ligt meer in de relatiesfeer dan MW :)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:25

Ga!
Natuurlijk is het lastig, jullie hadden immers een goede relatie. Maar zoals het nu gaat is het niet goed en dat weet je zelf ook ;)
Zeker wanneer je naast jullie relatie ook nog zit met school en werk... Natuurlijk is het heel vervelend voor hem dat hij last heeft van een depressie, maar dat is niet iets waar jij uiteindelijk aan onderdoor mag gaan en dat gaat zo wel gebeuren vrees ik. De situatie nu is niet gezond en ik vrees dat het ook niet beter gaat worden als hij zich hier (al dan niet door zijn depressie) niet meewerkend tegenop stelt.

Ga terug naar huis, in het beste geval kunnen jullie de relatie weer goed op pakken. In het ergste geval zet hij er dan inderdaad een punt achter. Jammer, maar beter dan in deze situatie blijven zitten als je het mij vraagt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:14

Ga weg ga weg ga weg ga weg. Dat is al het advies dat ik kan geven. De redenen zijn overduidelijk.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:17

Weggaan betekent niet direct dat je hem of je relatie opgeeft. Je kiest er dan juist voor om elkaar even wat ruimte te geven, wat in dit geval gezond is.

Jij kan even helder denken en even voor jezelf zorgen, wat je zeker verdient!
Hij krijgt de kans om na te denken over zijn problemen, zijn verantwoordelijkheden, en het lieve meisje in zijn leven wat hij veel te weinig waardering geeft.
En jullie relatie krijgt even lucht...zoals ik het nu lees houdt hij je meer voor zijn moeder, en dat gaat je relatie echt opbreken. Hij moet zelf verantwoording nemen.

Dus voor jou, voor hem, maar ook voor jullie samen is het denk ik beter om het samenwonen tijdelijk even stop te zetten.
Wellicht merkt hij dan ook wat hij mist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:39

Ts je bent 17, weg gaan daar! Uitmaken hieft niet, maar samenwonen is nu niet goed. Hij moet eerst op eigen benen kunnen staan en jij lekker genieten van je schoolleven en tienerjaren!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:53

Beter je relatie naar de maan dan je leven naar de maan.

Je bent 17. Meiden van 17 horen lekker de wereld te ontdekken, stapjes richting volwassenheid aan het zetten, te genieten van het weinig verantwoordelijkheden hebben in de zin van een huishouden, grote financiën en zorgen voor een ander.

De situatie waar je nu in bent beland doet een hoop met jou in dit stadium van je leven. Je bent te jong om hier in je eentje tegen te knokken. Het is belangrijk dat je eerst voor jezelf leert zorgen, dan pas kan je ook goed voor de ander zorgen. Kies voor jezelf meid!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:08

Gun jezelf even wat rust, ruimte en respect en neem afstand. Depressief zijn geeft niet het recht om te schelden of om je partner als verantwoordelijke aan te stellen voor alles. Depressief zijn maakt je geen klein kind en hij gedraagt zich wel als een kleuter momenteel.
Dat jij mee wilt naar de psych zou hij ook kunnen opvatten als een teken van liefde, want velen hadden al lang hun biezen gepakt. Afstand nemen en je eigen eisen stellen, van een 23-jarige mag je verwachten dat hij je beter behandelt, depressief of niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:46

Zilfstar schreef:
Jij 17, hij 23 met depressie en stress stoornis. Lijkt mij geen gezonde samenwoonsituatie. Als mijn dochter over 9 jaar hiermee aankomt, pak ik de auto en haal haar op. Deze situatie is niet goed voor jou. Laat hem eerst aan zichzelf werken!

Dit is precies wat ik wilde zeggen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:58

TS: Ik ben het met alle gegeven reacties hierboven helemaal mee eens. Dit is geen gezonde relatie, en alleen bij hem blijven omdat zodra je weg bent hij niks meer met je te maken wil hebben? Nou sorry hoor maar dan had ik gelijk mijn biezen gepakt en gezegd oké toedeledoki en je zoekt het maar lekker uit.

17 jaar ben je kom op meid wees a.u.b. verstandig en ga bij hem weg.

Géén hand vol, maar een land vol!

Het begin zal even zwaar zijn maar kom op ga leuke dingen doen met je vriendinnen/vrienden en je komt er wel overheen.

Succes welke keuze je ook maakt, maar zeg wel maak de juiste keuze door bij hem weg te gaan ;)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:02

Laat het hem lekker zelf uitzoeken! Dat hij al ligt te schelden naar jou toe is niet normaal..
Bahh, hij mag wel meer respect tonen naar jouw toe als 17 jarige, als man van 23 jaar :j.
Ik zeg, spullen pakken en weg wezen, geen hand vol maar land vol!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:12

Iedereen zegt wel dat je weg moet gaan, maar probeer zijn karakter te scheiden van de problemen die hij heeft (depressie, stress stoornis). Hij kan een totaal ander (leuker?) persoon zijn als hij leert omgaan met die problemen of ze oplost. Dat gebeurt niet binnen een dag en mss ook niet binnen een jaar. Vraag is of je dit op je 17de al wilt meemaken (ik spreek uit ervaring, alleen was de situatie andersom). Verstandigste lijkt me om weer terug te gaan naar huis oid, en de relatie zo weer op te bouwen. Als je dat nog wil tenminste. Je kunt hier zelf een flinke tik van meekrijgen als je toestaat dat er zo met je gevoel om wordt gegaan. En ik denk eerlijk gezegd dat je daar met 17 nog veel te jong voor bent. Jammer, moeilijke keuze maar vind het heel knap dat je het wel probeert!

Jammer ook dat je niet meekan naar zijn therapie, dat leert je mss inzien waarom hij doet zoals hij doet. Ook voor hem fijn om te weten dat het "de depressie" is die het maakt dat hij niet opruimt en jou geen ruimte geeft. Vraag is weer: wil je hier op je 17de al aan gaan werken terwijl je zelf wel geestelijk gezond bent?

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 15:19

Eerlijk gezegd ben ik echt helemaal moe en ben ik er ontzettend klaar mee. Maar aan de andere kant kan ik nog wel zo helder nadenken om de gevolgen te overzien wanneer ik weg zou gaan. Ik zal rust aan mijn hoofd krijgen en zal me meer kunnen concentreren op school etc. Maar aan de andere kant zal ik mijn vriend ontzettend gaan missen en zal ik veel tijd kwijt zijn aan het reizen. Hij kan niet naar mij toe komen, want zijn hond kan niet in de trein. Hij heeft geen auto. Oh, het zou allemaal zoveel makkelijker zijn als hij in mijn oude woonplaats woonde en we samen apart een huisje hadden...

Ik zit er over na te denken mijn eigen plekje te zoeken in mijn oude woonplaats. Misschien wil hij mee, misschien niet. Ik kijk het nog een paar dagen/weken aan, en als het me dan nog niet bevalt moet ik echt weg. Zowel voor mijn eigen geluk als voor de zijne.
Ik wil hem geen verdriet doen, maar wil voor mijzelf ook het beste.
Wanneer ik 18 ben kan ik zelfstandig in mijn auto rijden, dan zie ik hem ook veel meer.

Ik hou jullie op de hoogte.. en heb jullie steun hard nodig.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:19

Meisje... ga weg, ren zo hard als je kan en kijk nooit meer terug!!
Ook al ligt het aan alle problemen in de wereld. Jij bent 17 en je hoort dit nu niet mee te maken op deze manier. Je KAN hem niet helpen en dit is heel destructief.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:22

Ik lees al even mee, maar 1 ding snap ik niet. Waarom zou de relatie gelijk uit gaan als jij weg gaat? Je kan toch gewoon zeggen "Ik ben nu nog te jong om samen te wonen en het gaat zo niet. Ik ga terug naar huis/ik zoek een plek voor mijzelf."?
Dan kan hij aan zichzelf werken en jij je beter concentreren op iets anders. Ik begrijp uit je posts dat je niet graag thuis woont of dat dat niet kan.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:26

Is het niet wat om in de weekenden bij hem te zijn? Heeft ie de hele week om zn gang te gaan en te schelden etc. in zn eentje. En zou fijn zijn als ie die tijd ook gebruikt om wat op te ruimen zodat jij in een schoon huis thuiskomt.
Afstand is altijd een lastig iets, maar zou het je niet al een heleboel schelen als je lekker rustig thuis kunt studeren en je niet druk hoeft te maken om huishouden en zijn buien? Dan houd je ook tijd over om te reizen naar hem en wat leuks met hem te doen. Je kunt mij niet wijsmaken dat je fijn kunt studeren als je weet dat er nog van alles in huis moet gebeuren en je vriend geen zak uitvoert, depressie of niet, en je ook nog eens loopt te irriteren. Je concentratie gaat er geheid een keer aan hierdoor!
Plus dat het iets leuks is voor hem om naar uit te kijken als je na een paar dagen weg weer samen bent. Leuke dingen doen is belangrijk als je depressief bent, ookal wil hij niets doen, sleep hem mee en je zult achteraf zien dat hij er dankbaar voor is!

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:28

Ik ben ook van mening dat je hier het beste mee kan stoppen. Ga in ieder geval weer naar je oude woonplaats. Het gaat even pijn doen, maar dat is echt het beste voor je. Ik wou dat iemand dat vroeger tegen mij zou hebben gezegd.