naam van je vriend (niet) gebruiken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:21

Wat grappig dat zoveel mensen dit hebben, ik herken het ook. :D Ik gebruik zijn naam wel als ik het over hem heb, maar ik geloof niet dat ik hem ooit zelf heb aangesproken met zijn naam. :+ Dat zou ik ook echt raar vinden. Hij gebruikt mijn naam wel soms, meestal als ik de eerste keer niet luisterde. Verder zegt hij meestal 'lieverd' als hij me aanspreekt, als hij 'schat' zegt heb ik iets doms gezegd of gedaan dus dat is niet goed.
Ik zeg soms 'lieverd' maar begin meestal gewoon te praten. :P

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:23

MamaMiesje schreef:
Hier ook hoor (en al 19 jaar bij elkaar ;) )
Meestal is het "Schat, wil je wat drinken" of alleen maar "Wil je ook wat drinken?"
Alleen in noodsituaties :') als ik hem achterna moet roepen, dan roep ik zn naam :D

Ja of als je geen reactie krijgt.. eh schat? SCHAT?! * NAAM!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:55

Haha ik herken dit zeker! Ik noem hem ook nooit bij zijn naam maar altijd 'schatje' (extra leuk omdat hij geen Nederlands spreekt, dus dit is voor mij echt 'zijn' naam geworden :P ).

Tegen vrienden noem ik zijn naam wel, maar vind het zelf heel raar om hem bij naam te noemen. Weet ook niet waarom...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:58

Ik herken dit niet.

Soms als ik hem nodig heb of het idee heb dat hij niet luistert zeg ik zijn naam, of wanneer ik iets aan hem vraag. Ik noem hem juist bijna nooit schatje, lieverd oid, maar gewoon *naam* of ik stel de vraag direct. :)

Hij doet dat ook niet bij mij, al moet ik zeggen dat hij me vaak ook niet bij mijn naam noemt. Meestal stelt hij gewoon de vraag of begint hij tegen me te praten, haha.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:19

Ik heb precies hetzelfde. Ik vind het meestal zelfs echt awkward als hij mijn naam noemt }:0 Meestal is het schat of mup, of gewoon, aanspreken zonder iets van een naam of koosnaam te zeggen. En andersom geld dat dus ook, ik zeg zijn naam eigenlijk ook niet. Best stom als je er over nadenkt :+

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:20

Hier wordt ook alleen met bijnamen of koosnaampjes gesproken :D Meestal als ik Robbert nodig heb dan is het "Octo?!" of "Ooooohk?!" en komt er wel reactie. Hij noemt mij meestal "Schnutzie" en ik vind het inderdaad erg vreemd als hij me bij mijn eigen naam noemt. Voor de rest het altijd standaard; schatje, lief, lieverd...

Zelfs in gezelschap (tenzij formeel natuurlijk) noemen we elkaar niet bij onze voornamen als we elkaar nodig hebben. Als we het over elkaar hebben tegen anderen, dan gebruiken we juist wel de normale voornamen.

F_Orumster

Re: naam van je vriend (niet) gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:02

Een verkorting van zijn naam, maar totaal geen moeite mee. Mij noemt hij ook bij mijn naam.
Thuis is het minder nodig, dan ben je immers maar met zn 2en.
Zie niet in waarom het vreemd moet voelen?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:32

ik realiseer me nu opeens dat NIEMAND mij bij mijn voornaam aanspreekt.
ik wordt altijd Suus genoemd.
(wat ik ook beter vind klinken dan Suzanne)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:40

Ik herken dit ook wel. Met name bij mijn vorige relaties. Mijn huidige vriend noem ik heel vaak bij zijn voornaam. Geen idee waarom het dit keer anders is :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:44

Suusie22 schreef:
ik realiseer me nu opeens dat NIEMAND mij bij mijn voornaam aanspreekt.
ik wordt altijd Suus genoemd.
(wat ik ook beter vind klinken dan Suzanne)

:j
I know that feel.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:44

Limitless schreef:
Ik heb precies hetzelfde. Ik vind het meestal zelfs echt awkward als hij mijn naam noemt }:0 Meestal is het schat of mup, of gewoon, aanspreken zonder iets van een naam of koosnaam te zeggen. En andersom geld dat dus ook, ik zeg zijn naam eigenlijk ook niet. Best stom als je er over nadenkt :+

+1
al zeg ik zijn naam wel tegen hem. Maar dan alleen in gezelschap, thuis dus niet

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:15

Wij spreken elkaar nooit met naam aan tegen elkaar. Meestal gewoon schat oid.

Als ik óver hem praat tegen iemand anders gebruik ik wel zijn naam.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:16

Herkenbaar! Haha, stom is het eigenlijk ook wel een beetje joh :')