Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:45

Mijn relatie valt denk ik niet onder een lange-afstand-relatie, maar ik heb helaas wel de nadelen van elkaar te moeten missen.

Ik ben 27 en inmiddels bijna 5 jaar samen met mijn vriend. We komen oorspronkelijk uit hetzelfde dorp in de Randstad en kennen elkaar vanaf peuterschool tijd. De combinatie van het willen gaan samenwonen en de pony's aanhouden bracht ons 200 km van onze 'thuishaven'. Vriend werkte toentertijd in de offshore ( op zee) industrie en was 1 week volledig 'weg', maar daar tegenover stond dat hij ook 1 week vrij was. (In praktijk was hij door weersomstandigheden (geen helikoptervluchten) en cursussen wel langer dan een week van huis). De eerste twee jaar waren zuur........maar uiteindelijk richt je je leven er naar in en weet je dat het niet anders is.

Maar je bent jong, carrière aan je voeten, waarna hij 4 maand geleden is overgestapt naar een nieuwe werkgever. Het week op/week af is voorlopig nog niet aan de orde. Op dit moment werkt hij doordeweeks 250 km van ons huis. Het is (gezondheidstechnisch) niet haalbaar om dagelijks, 5 dagen per week, 500 km af te leggen als woon-werkverkeer. Inmiddels huurt hij een woning vlakbij zijn werk. De eerste weken vertrok hij dan ook op zondagavond laat en kwam hij op vrijdagavond weer binnen lopen. Tegenwoordig gaat hij op maandagmorgen om 05.00 de deur uit. Ik werk onregelmatig in de detailhandel. Het kan dus zomaar voorkomen dat ik moet werken in het weekend, waardoor we elkaar praktisch gezien (max). 12 dagen kunnen mislopen terwijl we samenwonen.

Ideaal is absoluut anders als je samenwoont......

FNews

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:49

Linda_arnold, aan de ene kant vind ik dit wel een lange-afstandsrelatie. Maar het kan dus zo zijn dat je elkaar 12 dagen niet ziet? Komt hij ieder weekend naar jou?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:56

Hij is in principe elke vrijdagavond tot maandag ochtend thuis. Het kan voorkomen dat ik vrijdagavond tot 21.00 werk + zaterdag + zondag. Dan zien we elkaar 's nachts -O-

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:57

Ik herken het hoor. Mijn vriend werkt in ploegendienst. Het komt voor dat ik hem 3 weken niet kan zien.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:00

FNews schreef:
Ik herken het hoor. Mijn vriend werkt in ploegendienst. Het komt voor dat ik hem 3 weken niet kan zien.

Jullie wonen niet samen toch? Drie weken is idd ook wel een heeeele lange tijd :( , helaas ook ervaringsdeskundige.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:08

Hoe dealen jullie daarmee?

Ik heb op dit moment namelijk de behoefte om mijn vriend constant op skype te spreken als ik niet slaap, puur omdat ik ander instort :(:) Mijn vriend is voor mij op dit moment (naast mijn paarden) het enige licht puntje. Maakt het extra lastig.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:29

Ik denk dat het voor mij scheelt dat we samen wonen en in principe al een heel leven samen opgebouwd hebben. We hebben samen een koop(klus)woning en onze verantwoordelijkheden. Overdag appen we meestal over praktische dingen en 's avond bellen we.

@ Molfre, klinkt het raar als ik zeg dat dat niet 'gezond' klinkt? Mijn relatie is niet mijn 'leven', maar wel een hele mooie aanvulling. Ik denk dat het naast het hebben van een relatie heel belangrijk is je eigen leven te hebben, onafhankelijk te zijn. Dat maakt je sterker en zelfverzekerder.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:34

Ik weet het LA, dat is ook mijn probleem op dit moment =/ Als mijn vriend 'op afroep' beschikbaar zou zijn, dus dchterbij zou wonen en gewoon zomaar eens langs zou kunnen komen, zou het voor mij al een stuk makkelijker zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:39

Heel herkenbaar Molfre, maar het is inderdaad niet goed... en ook niet leuk voor je vriend. Je moet blij zijn met jezelf en zelf een leuk leven hebben. Als er 1 ding is dat ik heb geleerd in mijn leven (naast veters strikken :j) is dat je je geluk niet van anderen moet laten afhangen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:10

Ik heb ook een vriend verder weg wonen.
Gelukkig niet in een ander land. Hij zit in een dorp vlakbij Assen, ik in Tilburg.
Met de auto is het 2 uur en een kwartier (als je doorrijd) met de trein ruim 3 uur.
Ik ga met de trein, puur omdat het met 20 euro scheelt! (heb een abonnement waardoor ik met 40% korting reis). Hij komt met de auto, omdat hij het haat om de trein te reizen :+
We zien elkaar bijna elk weekend.

Handig? nee. Ik heb op zondag vaak korfbalwedstrijd.
Dus dan ga ik vrijdagavond na mijn werk naar hem en zaterdagavond weer naar huis.
Hij werkt om de zaterdag. Dus hij komt zaterdagavond naar mij. Zondag moet ik spelen.
Hij komt kijken of blijft thuis. Dan vaak zondag samen naar de paarden, 's avonds gaat hij weer naar huis.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:11

linda_arnold schreef:
FNews schreef:

Jullie wonen niet samen toch? Drie weken is idd ook wel een heeeele lange tijd :( , helaas ook ervaringsdeskundige.

Nog niet

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:11

Ik heb inderdaad nen Belg (Vlaam) als vriend :D We kennen elkaar al ruim 1,5 jaar, maar sinds een paar maanden zijn we een koppel.
Eigenlijk zien we elkaar best vaak. Er zit hooguit 2 weken tussen steeds. En we spreken elkaar bijna 24/7 op Skype en Whatsapp.

Nessa: dat zijn wel drukke weekenden zeg! Voor 1 dagje zou ik niet op en neer reizen :n Ik heb katten, dus moet een oppas regelen als ik langer weg blijf (ben nu bezig een vaste oppas te vinden). Meestal proberen we te regelen dat ik op donderdag naar hem ga en dat we op vrijdag samen naar mij toe rijden. Dan gaat hij op zondag (of woensdag :o ) weer naar huis.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:34

Ja het is heel vervelend. maar ja, om elkaar dan niet te zien...
Nu zit ik wat ruimer in tijd voor nu. Dus ik ga nu maandags naar huis.
Hij moet om 13.00 werken op maandag. Ik heb ook katten, vriend van me geeft die op zondag dan ff snel wat eten.

dit weekend was hij van vrijdagavond tot zondagavond bij mij <3
En zondag had ik geen wedstrijd. ok ben wel 2 uur gaan paardrijden O:)

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:02

Ik meld me eigen ook even.
Heb op dit moment 3 jaar een lange afstandsrelatie.
Maar in totaal heb ik al 8,5 jaar een relatie met mijn vriend :D

Mijn vriend moest voor zijn werk helaas naat Turkije verhuizen en daar woont en werkt hij nu al 3 jaar.
Hij is piloot en na zijn studie heeft hij een jaar thuis gezeten omdat er in de luchtvaart helaas in Nederland geen banen beschikbaar zijn.
Omdat het een dure opleiding is en de bank iedere maand toch de rente wil ontvangen moesten we echt een oplossing vinden.
Uiteindelijk kon hij in Turkije terecht en dat heeft hij ook gedaan.

Ik zie hem 1 keer in de 4 à 5 weken. Hij is dan 3 daagjes in Nederland.
Veel te weinig naar mijn zin haha. Vooral omdat je natuurlijk eerst gewend was om elkaar veel vaker te zien.

Maar ik ga ook zo veel mogelijk zelf richting Turkije en dat is dan weer de leuke kant er van.

Stiekem hoop ik toch dat het nu snel gaat veranderen, want na 3 jaar elkaar zo weinig zien komt het toch wel je oren uit haha!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:45

Nessa schreef:
Ja het is heel vervelend. maar ja, om elkaar dan niet te zien...
Nu zit ik wat ruimer in tijd voor nu. Dus ik ga nu maandags naar huis.
Hij moet om 13.00 werken op maandag. Ik heb ook katten, vriend van me geeft die op zondag dan ff snel wat eten.

dit weekend was hij van vrijdagavond tot zondagavond bij mij <3
En zondag had ik geen wedstrijd. ok ben wel 2 uur gaan paardrijden O:)

Heb je je vriend nog niet besmet met het paardenvirus? ;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:03

Phoe hee 3 jaar lang een afstandrelatie in het buitenland... knap hoor.. Bij mij beginnen nu na een jaar al heel erg de samenwoon/emirgratie plannen te kriebelen!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:42

@fnews: dat is niet nodig. Heeft ie al. Hij doet aan voltige vanaf zijn 8e. Alleen zit dat er even niet in. Hij heeft zijn voorste kruisbanden gescheurd en is nog aan het revalideren

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:53

Nessa, Ooh das mooi dus. Ai knieproblemen, herkenbaar. Tegen wanneer zou het beter worden?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:58

Poeh, ik vind mijn relatie van Leidschendam/Venlo al een aardige lange afstandsrelatie, maar ik zie hier nog veel grotere afstanden.

Wij zien elkaar in het weekend, om en om in elkaars huis. Beide werken wij fulltime dus door de weeks zien we elkaar ook echt niet.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:59

Ze zeiden dat hij in februari weer kan beginnen. Maar dat zie ik nog niet gebeuren. Ik hoop dat hij ooit weer kan voltigeren. Zoveel last als hij er van heeft...

Maar hij snapt de paardenliefde dus :D

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:02

LovingTweety, wel mooi dat jullie elkaar elk weekend zien.

Nessa, phoe dat duurt nog. Voltigeren lijkt me toch redelijk belastend toch?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:06

Is het ook, zeker de afsprongen.
Maar heb hem wel op paard gezet hoor, gewoon in de bak stappen. :)
Echt rijden had ie nog nooit gedaan.

Grappig om te zien. Iemand die een super onafhankelijke zit heeft, maar geen benul heeft hoe je een paard stuurt of stilzet :P

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:08

Ja geloof ik best.
Ik heb ook knieproblemen gehad maar kmocht wel blijven rijden gelukkig.

Ja idd, maar ik heb wel respect voor hem anders. Ik zou niet zulke dingen kunnen doen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:11

Gelukkig mocht je blijven rijden!
Hij mist het zo enorm. Positief blijven :)

Nu weer wachten tot het zaterdag is :P

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:17

Ik heb diep respect voor de bokkers die een lange afstandsrelatie hebben.
Zelf ben ik van mening dat ik dit niet zou aankunnen, dus ik vind het behoorlijk knap!
En dan wens ik jullie natuurlijk veel geluk in de liefde :o