pmagnetiseur schreef:Nou TS je hebt weer een onderwerp aangesneden...!
Daar zullen de voor en tegenstanders weer over elkaar heen buitelen wie er om het hardst gelijk heeft. Zielen zijn niet absurd en ook niet abnormaal. Ik put hier uit eigen ervaring en niet uit filmpjes. Die filmpjes zijn zwaar overtrokken waarin de mensen in het bed heen en weer worden gesmeten etc.
Wat men wel kan merken is een onaangenaam gevoel in huis. Het zien van een gedaante van een dierbaar overledene. Een onverklaarbare wind langs je heen terwijl je toch zeker weet dat ramen en deuren gesloten zijn. Het openen van deuren die echt gesloten waren. Een lamp die plotseling feller of minder fel gaat branden. Dat soort dingen dus.
Het hoeft geen oud huis te zijn waar dit voorkomt; ook nieuwbouwhuizen kunnen dit hebben. De geesten die er zitten kunnen overleden kinderen zijn van jou of van een vorige bewoner. Maar ook een miskraam kan veroorzaken dat jouw kinderen ook jaren later nog niet kunnen slapen. Ze zeggen dan dat ze 's-nachts bezoek krijgen.
De geesten die het hardnekkigst en soms ronduit gevaarlijk zijn, zijn mensen die door moord of zelfmoord over zijn gegaan.
Een maand of 2 terug was ik in de buurt van Gronau om een huis vrij te maken. De mevrouw in kwestie vroeg om hulp nadat er allerlei pech in huis kwam. Aan de hand van het verhaal kon ik de link gauw leggen. Op de plek waar ik uitkwam met pendelen had de vorige bewoner zich opgehangen omdat hij niet naar het bejaardentehuis wilde. Ik wist vooraf niet wat er plaats gevonden had, maar de man des huizes wist exact waarom ik op die plek uitkwam. Het was op een deel waar ook paarden stonden. En die paarden werden ontzettend onrustig als zij uit hun stal op de deel kwamen danwel van buiten via de deel naar de stal gingen. Zo erg zelfs dat een van de paarden de vrouw in de buik geschopt had en daarom ook is weg gedaan.
Excorcisme (uitdrijving bij mensen) heb ik gelukkig slechts een keer gedaan en dat is geen pretje.
Overigens hoeven het niet altijd geesten te zijn waardoor kinderen niet slapen; een aardstraal kan dit ook veroorzaken. Maar vergeet ook niet dat de gemoedstoestand van de ouders of een zware bevalling ook een behoorlijk effect heeft op een kind als dit nog zo jong.
Ik ben katholiek en ik heb ook bij en met pastores behandeld. De katholieke kerk staat er niet om te springen, omdat het een beladen onderwerp is. Maar de heren in kwestie stonden er positief tegenover.
Geloven of niet geloven?
Een hard bewijs is niet te leveren. Je zou het kunnen filmen, maar je ziet eigenlijk niets met het blote oog. Voor mij is het bewijs geleverd als kinderen de avond erna wel lekker kunnen slapen of dat mensen het gevoel hebben van een juk te zijn bevrijd.
Ik vind geloven geen voorwaarde voor positief resultaat. Het mooiste moment vind ik als de heer des huizes schoorvoetend heeft ingestemd op verzoek van zijn vrouw dat ik kom. En dat ik een paar dingen zeg waarvan hij denkt hoe weet ie dat..? De smalende maar eigenlijk ongemakkelijke glimlach veranderd in een streep en een ongemakkelijke houding. Ik vind dat prachtig.
Ongeloof is vaak een bepaalde angst voor het niet kunnen zien en niet kunnen verklaren, maar ook gewoon geen echte ervaring mee gehad. Nou dan is dat toch ook gezond dat je hier een bepaalde scepsis hebt?
En natuurlijk is er nog een heel leger die in allerlei gewaden en met allerlei attributen tegen een zo hoog mogelijke prijs je van alles in de bol proberen te praten.
Daar werkt maar één advies gezond verstand gebruiken en zeker je gevoel laten spreken als je met iemand in zee gaat! En een goed behandelaar m/v herken je aan normaal gedrag en een normale prijs.
Ik hoop voor degene die geïnteresseerd is, iets meer info te hebben gegeven.
Heel veel plezier met deze nooit saaie en altijd voortdurende discussie en een prettige avond allen!
uhh want?
Ik heb er juist veel over gelezen, veel over gehoord incl op school maar toch geloof ik er niet in. Ook kende ik mensen die geesten enz konden zien. Verder zie ik zelf vaak iemand in m'n kamer (of laatst nog een vogelspin vlak boven m'n hoofd

) te verklaren; slaapverlamming.
Vroeger had ik écht heel enge nachtmerries. Kan ze nu nog precies vertellen (was ook echt net als saw enzo). Kwamen er later achter dat ze wel op de dieven van pippie langkous leken (

), dus wsl ben ik een keer zo bang geworden dat ik er over ben gaan dromen. En raad eens, ik ging 'verhuizen' naar een andere kamer en t was over

.
En toch geloof ik er niet in. Juist omdat die onverklaarbare dingen wél te verklaren zijn

Je hersens kunnen je flink voor de gek houden

deuren die open gaan terwijl je ze toch had dicht gedaan (door luchtdruk bijv) gebeuren altijd, maar als je net glaasje hebt gedraait oid lijkt t net alsof 'de demoon' dat doet.