... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
... Sammie schreef:Je moet sowieso in het ziekenhuis overlijden wil je in aanmerking kunnen komen. Dood op straat of thuis kunnen ze helaas niks meer met je organen doen.
Maar als het goed is staan die soort vragen ook allemaal op de website

takkie_muis schreef:En rokerslongen, heb je nieuwe longen hoest je de nieuwe longen letterlijk uit je lijf
![]()
Ik denk nog over bloeddonatie , alleen ik pulk wondjes open is dat iets wat het tegenhoud? Ik pulk net zolang tot het een litteken is , en dan nog doorpulken en dan zit er geen korst meer op om te pulken.
RianneH schreef:takkie_muis schreef:En rokerslongen, heb je nieuwe longen hoest je de nieuwe longen letterlijk uit je lijf
![]()
Ik denk nog over bloeddonatie , alleen ik pulk wondjes open is dat iets wat het tegenhoud? Ik pulk net zolang tot het een litteken is , en dan nog doorpulken en dan zit er geen korst meer op om te pulken.
Het wondje dat je hieraan over houdt is bijna niet open te plukken. Het is zo'n klein plekje in je elleboog dat ik het korstje meestal niet eens voel. Plus je krijgt er een verbandje over, dan houdt je die net even wat langer erop
, maar de wondjes die ik nu heb is dat erg ?

LisErm94 schreef:Ik heb me net meteen geregistreerd als donor! Wilde ik al langer maar had me nog niet geregistreerd vanwege drukte/luiheidThuis hebben we het er wel vaker over gehad, dus we weten van elkaar wel hoe en wat maar nu staat het ook vast
![]()
Dus nuttig topic! Thanks for the reminder
RianneH schreef:Ik haal ook altijd mijn muggenbulten open, maar van dit puntje merk en voel je echt helemaal niets. Als je een niet zo'n goede ader hebt of een slechte prikker dan wil je arm wel eens wat blauw zijn, maar ook dat is niet pijnlijk, alleen wat lelijk
De reden dat ze liever geen bloed afnemen als je wonden hebt is omdat je dan wellicht een ontsteking hebt. Dat bloed is dan niet goed bruikbaar itt 'schoon' bloed. Maar voor iedere keer dat je bloed af geeft heb je een medische keuring en zal je ook geen bloed gaan geven als je grieperig bent of een verkeerd Hb enz hebt. Voordeel is dat je dus iedere zoveel maanden een medische basiskeuring krijgt en je ook nog eens bloed op stuurt wat wordt bekeken. Mocht je dus iets hebben, dan kunnen ze dat in het bloed snel
zien en ben je er eerder bij
, ik denk dat ik me wel opgeef. Ook die medische keuring is ideaal , eens zien wat mijn moeder er van vindt die sleep ik dan ook gelijk mee
Citaat:ik denk dat er ergens een punt moet zijn waarop je gewoon moet accepteren dat je dood gaat.
Saintelette schreef:Er wordt echt wel eerst goed gekeken of het weefsel getransplanteerd kan worden. Wanneer je organen niet goed zijn, bijv door medicijngebruik,worden ze echt niet gebruikt.. Daarentegen is het in zon geval vaak wél mogelijk om huid of hoornvlies te transplanteren, maar ook dat wordt per geval bekeken..
eilleen333 schreef:Mijn familie mag beslissen wat er met mij gebeurd, maar ik heb het liefst dat ze alles gebruiken wat te gebruiken is. Alleen stel dat zij daar niet mee kunnen leven, wie was ik dan om te besluiten dat ik helemaal uit elkaar getrokken mag worden? Dus mijn familie besluit.
upendo schreef:Tanya, waar kun je je inschrijven als stamceldonor? Staat niet op het standaard formulier meende ik?