Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:19

Kijk, ik snap volkomen dat je een 12 jarige jongen liever niet met een al te dure telefoon hebt lopen en abonementen die de panne uitrijzen, maar de maatschappij is veranderd. Vroeger ging alles zonder telefoon, apps, internet en dat soort bla, bla, bla. Maar nu, je hebt scholen apps, rooster wijzigingen die niet altijd meer worden door gebeld etc.. en huiswerk dat vervalt en niet meer gemaakt hoeft te hebben wordt er ook mee doorgegeven. Ik zou er toch maar een beetje aan toegeven dmv wifi etc..

kleinvosje

Re: Geschikte mobiele telefoon voor 12-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 15:29

Het valt mij op dat er toch niet allemaal even goed gelezen wordt. Ik heb namelijk al aangegeven dat ik wel een foon met Wifi wil, maar geen duur abonnement met internet-MB's. appjes met wijzigingen kan hij prima op onze eigen Wifi ontvangen en verzenden, huiswerk dat niet meer gemaakt hoeft te worden? Ach, als hij dat wel doet terwijl het niet hoefde is toch ook geen ramp, hoeft hij het een volgende keer niet meer te doen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:33

ik heb het idee dat je er al uit bent wat je voor je zoon wil....of zie ik dat fout

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:34

kleinvosje schreef:
Hij moet natuurlijk kunnen bellen en sms-en, maar vind het bijvoorbeeld niet erg als hij niet op internet kan. Daarmee valt whatsapp volgens mij ook af. Whatsapp en daarmee internet kan altijd nog als hij naar de middelbare gaat en meent het nodig te hebben.

Zelf hebben wij allebei een Samsung, dat vinden we allebei het fijnste merk. Hebben ook Nokia, LG en HTC gehad, kwamen toch weer terug bij Samsung. Touch is wel handig merk ik, ik weet niet hoe onhandig het is om zonder touchscreen op internet te gaan?

Dan moet hij volgend jaar dus een nieuwe...Samsung young is heel voordelig en kan alles en dan zou je bijvoorbeeld nu eerst een prepaid kaart kunnen zodat hij wel op de wifi kan en volgend jaar een abo met internet. Als jij het onhandig vindt om zonder touchscreen op internet te gaan waarom zou je zoon dat dan wel moeten? Daarnaast, al eerder genoemd, het is wel van deze tijd en je zou toch niet willen dat je zoon op zijn nieuwe school meteen out of boat valt. Je telefoon is een goed pest item.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:38

als moeder van een zoon van 13 die ook vorig jaar zijn eerste mobiel heeft wil ik je wel aanraden om een met internet/wifi te nemen, hij gebruikt whatsapp veel in de communicatie met zijn vriendjes en roosters en huiswerk voor school kan hij op zijn mobiel bekijken, thuis en op school heeft hij wifi, dus bij ons geen internetabonnement oid.
hij heeft een samsung young, oid niet te duur en voldoet prima.

bellen en sms-en doet hij weinig, dus een goedkoop prepaidje werkt prima

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 15:42

Nee ik ben er nog niet uit, maar ik vind het wel een beetje vervelend om zo ontzettend vaak te moeten herhalen wat ik al gezegd heb over bijvoorbeeld een abonnement. Ik ben nog steeds aan het kijken wat het beste is.

Janderegelaar, ik schreef dat ik heb gemerkt dat touch wel handig is, maar niet weet of op internet gaan zonder touch onhandig is. Dat wil niet zeggen dat ik het per definitie onhandig vind om zonder touch te hebben, en dat mijn zoon dat wel of niet zou moeten.

Een telefoon als pest-item. Vroeger was het je kleding waarmee je gepest werd. Ik droeg nooit dure merkkleding oid, en heb geen last gehad van pesten. Ben ook nooit buiten de boot gevallen. Om nu al daarop te anticiperen, vind ik vooruit lopen op iets wat mogelijk niet eens zal spelen.

janderegelaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:46

kleinvosje schreef:
Nee ik ben er nog niet uit, maar ik vind het wel een beetje vervelend om zo ontzettend vaak te moeten herhalen wat ik al gezegd heb over bijvoorbeeld een abonnement. Ik ben nog steeds aan het kijken wat het beste is.

Janderegelaar, ik schreef dat ik heb gemerkt dat touch wel handig is, maar niet weet of op internet gaan zonder touch onhandig is. Dat wil niet zeggen dat ik het per definitie onhandig vind om zonder touch te hebben, en dat mijn zoon dat wel of niet zou moeten.

Een telefoon als pest-item. Vroeger was het je kleding waarmee je gepest werd. Ik droeg nooit dure merkkleding oid, en heb geen last gehad van pesten. Ben ook nooit buiten de boot gevallen. Om nu al daarop te anticiperen, vind ik vooruit lopen op iets wat mogelijk niet eens zal spelen.

Op internet gaan zonder Touch is lastig, Blackberry wordt niet voor niets bijna niet meer verkocht. En het grappige is natuurlijk dat je jezelf wel een smartphone gunt maar je het voor je zoon niet nodig vindt. Wat is zijn behoefte dan anders dan die van jou?

En voor wat betreft het pesten, als het kalf verdronken is dempt men de put.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 15:51

Je verdraait mijn woorden. Ja, ik heb een smartphone ja, maar dat wil niet zeggen dat ik het mijn zoon niet gun. Ik ken namelijk ook de kwetsbaarheid van een touchscreen en de onhandigheid van mijn zoon. Niet de ideale combinatie. Daarom mijn vraag hoe het zit met internet en geen touchscreen. Dat wil nog niet zeggen dat hij er geen een met touchscreen krijgt.

Wat het pesten betreft: ligt er ook maar net aan hoe je er als kind mee om gaat. Mijn zoon heeft een bril, is er nog nooit mee uitgescholden. Hij is niet de domste, is daar nooit mee gepest. Je kunt je ook láten pesten...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:52

Nou Jan, de gemiddelde 12 jarige puber is geen dure telefoon waard hoor, als je ziet hoe ze ermee omgaan....., en helemaal niet als hij daar zelf niet voor heeft hoeven doen.
Als ze het zo belangrijk gaan vinden, sparen ze er maar zelf voor denk ik. Ik vind bv een kind met een nieuwe iphone echt te gek.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:52

tja kleinvosje, daar impliceer je een beetje mee, dat het je eigen schuld is als je gepest wordt, vind ik ook wat kort door de bocht,

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 15:53

Mee eens fokfanaat, en als we het dan over gunnen hebben, ik gun mezelf geen eens een IPhone...

Nee, het is niet je eigen schuld als je gepest wordt, wel ligt het bij jezelf hoe je daarmee omgaat. Maar goed, daar gaat dit topic niet over...

janderegelaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:57

fokfanaat schreef:
Nou Jan, de gemiddelde 12 jarige puber is geen dure telefoon waard hoor, als je ziet hoe ze ermee omgaan....., en helemaal niet als hij daar zelf niet voor heeft hoeven doen.
Als ze het zo belangrijk gaan vinden, sparen ze er maar zelf voor denk ik. Ik vind bv een kind met een nieuwe iphone echt te gek.

Dat hoeft toch ook helemaal niet: http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/ ... 9v&BAC=ALG

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:58

dan begreep ik je verkeerd, idd dr zijn zat betaalbare telefoontjes waar ze veel mee kunnen.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:01

Mijn nichtje (12) zie ik zo'n 2x in de week en heeft een iphone 3.
Maar ook al haar vriendinnetjes hebben dat, whatsappen heel de dag met elkaar en volgen elkaar op twitter en instagram.
Bij haar in de klas zit vrijwel niemand zonder smartphone.

Maar de tijden zijn gewoon veranderd. Koop een stevig hoesje voor over de tefeloon en neem een abonnement met verzekering en bundelgrens. Dan bellen/internetten ze nooit meer dan dat je kan betalen en ben je verzekerd als hij hem stuk laat vallen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 16:02

Nogmaals: wij willen GEEN abonnement. Redenen zijn al vaak genoemd...

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:09

Ik heb een samsung galaxy pocket (kosten tegenwoordig zo'n80 euro) en betaal €6,50 per maandvoor 1000sms en 150 belminuten. Internet vind ik overbodig, thuis en op het werk heb ik wifi, anders sms'en ze maar.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:12

Ook ik zou ten zeerste een abonnement aanraden, maar als je dat wilt hoeft dat ook niet.

De jeugd veranderd en de tijden worden anders, ik zie niemand meer zonder mobiele telefoon lopen. En zonder telefoon wordt je eigenlijk al ermee geplaagd. Je hebt al gauw een leuke en goedkope mobiel, voor weinig geld. Met een €10,- per 2 maanden kun je gemakkelijk mee doen. Ik zou wel voor een mobiel gaan waarop je iets kunt downloaden, dus Whatssapp. Er wordt via Whatssapp eigenlijk alleen maar over huiswerk gesproken, en natuurlijk ook over wat je die dag hebt gedaan. Whatssapp is helemaal gratis, tenzij je iets kunt downloaden op je mobiel. Zoals al vaak genoeg is gezegd zou ik voor een smansung gaan. Goedkoop, snel en gemakkelijk in gebruik en ook nog erg modern. Ik zou je zoon geen Nokia meer geven in deze tijd, dus dan bedoel ik ook echt zo'n uitklapbare mobiel met knopjes ;)

Een vriendin van mij heeft ook een Nokia, maar wat is dat een gaaf ding! Touchscreen, snel in gebruik en helemaal niet duur. Niet erg groot, maar ook niet te klein. Zo zie je dus maar, voor weinig geld kun je al snel iets leuks vinden. Samsung zou ik jullie zeker aanraden. Succes!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:13

Mensen kunnen tegenwoordig niet meer goed lezen begrijp ik al. Er zijn nu 5 pagina's en ik geloof dat TS zich op elke pagina wel tig keer herhaald. ZE WIL GEEN ABBONEMENT! Dus jullie helpen haar beter door merken te noemen en voor welke prijs te verkrijgen die wél aan haar eisen voldoen. Dat zij Samsung geweldig vind betekent niet dat het per se samsung moet zijn volgens mij maar GEEN abbo. Oftewel: smartphone, touch, wifi, niet te duur. Geloof dat dat wel zo'n beetje de eisen waren. Kunnen we dan nu weer ontopic gaan en het hele abbo gezeur niet meer te gaan houden? Overigens hoeft ze zich ook niet te verdedigen waarom geen abbo. Redenen staan ook al tig keer herhaald in het topic. ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 16:16

Thanks Friendly, ik had al bijna de stekker eruit getrokken. Ik had nog voorzichtig geschreven dat ik het jammer vond dat er slecht gelezen werd, maar dat heeft niemand gelezen denk ik... :roll:

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:21

Tjonge, ik heb zelden een TS zo vaak haar eigen woorden zien herhalen omdat er slecht (niet) gelezen wordt.

TS, zijn jullie er al over uit in wat voor prijsklasse de telefoon mag vallen?

Is een Huawei telefoon niet iets? Ik ben er verder niet bekend mee, maar een vriend van mij heeft er een en is er ontzettend tevreden over. Het is een behoorlijk stevige telefoon, niet al te duur en met touchscreen (mocht je toch voor touchscreen gaan). Kost iets meer dan 100 euro, dat wel, maar ik ben verder niet zo thuis in de smartphone-wereld. Weet niet of het nog veel goedkoper kan :) Heeft uiteraard ook een WiFi functie.
http://www.bol.com/nl/p/huawei-ascend-y ... 011499670/

janderegelaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:22

kleinvosje schreef:
Thanks Friendly, ik had al bijna de stekker eruit getrokken. Ik had nog voorzichtig geschreven dat ik het jammer vond dat er slecht gelezen werd, maar dat heeft niemand gelezen denk ik... :roll:

Jawel hoor, ze lezen het best. Ze proberen je alleen aan je verstand te brengen dat een abonnement vele malen voordeliger is dan een peperdure prepaid. En als jouw zoon een stuk van de kosten zelf moet betalen is dat misschien wel beter. In het kader van de kostenbeheersing hoef je je ook geen zorgen te maken want er zijn voldoende abonnementen te vinden die de boel stopzetten als de bundel vol is maar waarbij jij dan nog wel te bereiken bent voor je zoon.

Edit: en de telefoon is dan vaak gratis. Dan heb je de eerste 100 euro al weer verdiend.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 16:26

Vooral je edit vind ik echt onzin ja, je betaalt namelijk voor de telefoon, de prijs ligt gewoon hoger voor het abonnement. Dus die 100 euro heb je niet in de pocket...

Dan nog gaat men voorbij aan het feit dat wij geen abonnement WILLEN vanwege emigratie. Kan maar zo zijn dat we met 6 maanden weg zijn, dan zit je nog 1,5 jaar vast aan een abonnement, hoe kostenbesparend is dat dan?

Nogmaals, wij willen GEEN abonnement, als het nu nog vaker gezegd word, ga ik toch maar eens stoppen met dit topic en dank ik de mensen die wel behulpzaam geweest zijn hartelijk...

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:30

En een alcatel? Die heb je in verschillende prijsklassen met touch of gewone knopjes. Het zijn hele degelijke telefoons. Dan moet je er geloof ik alleen nog een simkaartje met beltegoed bij kopen.

Anders zou ik gewoon eens gaan informeren bij een telefoonwinkel. Die hebben vast ook ideeën zat. Of is het misschien een idee om te wachten tot jullie geëmigreerd zijn? Anders moet hij met een Nederlands nummer smsen en bellen in het buitenland en dan gaat hij wel heel erg snel door zijn beltegoed heen.

janderegelaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:33

kleinvosje schreef:
Vooral je edit vind ik echt onzin ja, je betaalt namelijk voor de telefoon, de prijs ligt gewoon hoger voor het abonnement. Dus die 100 euro heb je niet in de pocket...

Dan nog gaat men voorbij aan het feit dat wij geen abonnement WILLEN vanwege emigratie. Kan maar zo zijn dat we met 6 maanden weg zijn, dan zit je nog 1,5 jaar vast aan een abonnement, hoe kostenbesparend is dat dan?

Nogmaals, wij willen GEEN abonnement, als het nu nog vaker gezegd word, ga ik toch maar eens stoppen met dit topic en dank ik de mensen die wel behulpzaam geweest zijn hartelijk...

Dat emigreren stond niet je openingspost en inderdaad noem je het ergens terloops. Als je gaat emigreren is het inderdaad niet handigalhebbenjulliediezelfook :(:)