Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
minka schreef:Mensen zijn gehaast, moeten naar hun werk, tijd is geld tegenwoordig..
Ik heb het een paar jaar geleden meegemaakt toen ik 's morgens op m'n fietsje naar m'n werk reed. Er lag een oude man in de bosjes, met z'n fiets ernaast. Een hele stroom fietsers reed er voorbij na het oversteken, en ze hebben het gezien, maar niemand deed wat. Fietste zelf in eerste instantie ook een paar meter door, maar m'n geweten speelde op en ben omgedraaid. Man was niet meer aanspreekbaar en zag er grauw uit, ogen half open.. Heb een ambulance gebeld en dat was maar goed ook, want meneer had een hartstilstand.
Een half jaar (en ik geloof twee operaties) later stond hij aan m'n deur met een cadeaubon, zo lief
. En het was heus niet omdat ik stond te klungelen, de meeste keren zat het nieuwe wiel er alweer bijna op. Poiuytrewq schreef:Sowieso mensen met dieren help ik als het nodig is
En verder ligt het eraan, als een tiener of twintiger van zn fiets valt en die staat weer gewoon op zal ik die minder snel helpen dan een bejaarde.
Maar als er al mensen bij zijn dan loop of rij ik ook door.
Ben niet altijd de goedheid haarzelf haha maar ik kan niet doen alsof mijn neus bloedt bij bepaalde situaties
) om te kijken of het wel gaat.. lag hij daar al een half uur
gelukkig kwamen er toen een paar mensen uit huis om te helpen dus snel naar school gegaan. geen idee hoe het is afgelopen. 
)
Dat valt dus wel mee, of we moeten sinds de oertijd in een neerwaartse spiraal van onbeschoftheid zijn beland 
LadyMadonna schreef:Ik kom vanmorgen uit m'n werk, staat er in de polder ineens een kudde schapen midden op de weg, met een oudere boer erbij met zijn handen in het haar...
Ik m'n scooter aan de kant gezet: moet ik even helpen?
"Graag, ze hedde m'n hekke plat gelope (sorry, ben niet zo goed in dialect schrijven, maar t creëert een beeld).
Afijn, Stef op d'r hakken de berm in, door de schapenstront, en samen met de boer ze naar het juiste weiland begeleid.
Hek overeind en dicht, en klaar.
Zegt die boer: "bedankt he, dat zie je niet veel meer. Ik sta al een uur te tobben en jij bent de eerste die vraagt of ze kan helpen terwijl er al zeker 10 langs gereden zijn. Mensen helpen elkaar niet meer"
Wat vind jij? Heeft de boer gelijk? En had jij geholpen?
gewoon even checken of alles er nog wel is. vooral in de winter... met de sneeuw was ze opgesloten. Vanessa24 schreef:Poiuytrewq schreef:Sowieso mensen met dieren help ik als het nodig is
En verder ligt het eraan, als een tiener of twintiger van zn fiets valt en die staat weer gewoon op zal ik die minder snel helpen dan een bejaarde.
Maar als er al mensen bij zijn dan loop of rij ik ook door.
Ben niet altijd de goedheid haarzelf haha maar ik kan niet doen alsof mijn neus bloedt bij bepaalde situaties
Dat zegt helaas ook niet altijd wat. Jaren geleden fietste ik naar huis en zag ik een man op de grond liggen met een groepje mensen er om heen. Maar daar bleef het ook bij. Iedereen zat met elkaar te kletsen dat het wel een onveilige fietspad was, maar niemand die de man opraapte! Ik ben afgestapt en heb de man geholpen. Ik heb zijn schaafwondjes met een zakdoekje schoongemaakt, hem overeind geholpen en zijn vrouw voor hem gebeld. Toen zijn vrouw hem niet op kon halen zijn we samen naar zijn huis gelopen... Ik stop gewoon en ga pas weg wanneer degene zegt dat ie geen hulp nodig heeft.

wist niet wat ik zag! Maar in no-time stonden er een heleboel mensen er omheen, twee artsen ik gauw een ambu bellen! Dat was wel schrikken maar de mensen waren echt heel lief en behulpzaam! 
Ik was met mijn geweldige naïeve actie alweer een stuk het bos ingelopen "Hallo????" Maar er was echt niemand.... Er kwamen wel 5 fietsers langs en 3 hardlopers in de tijd dat we bij de fiets stonden te wachten op de politie... 3x raden hoeveel mensen iets vroegen... 1tje maar... "Ben je gevallen, kan ik je helpen?" Verhaal uitgelegd en toen ie zag dat vriendinnetje er ook bij was met de auto (stond iets verder toen nog) is ie verder gelopen... maar de rest... Bizar eigenlijk..