Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vikki schreef:Voor een ieder die denkt dat er echt geen beslag zal worden gelegd omdat de ts niet de persoon is voor wie de deurwaarders op de stoep staan heb ik toch slecht nieuws. Mijn broertje heeft ooit in hetzelfde schuitje gezeten en ze zijn bij hem ooit gewoon een x binnen gedrongen en hebben zijn spullen zonder hem verder aan te horen mee genomen. Natuurlijk is hier werk van gemaakt en kon hij (na de nodige pijn en moeite!) zijn spullen weer ophalen, maar een aantal (kostbare!) dingen waren wel beschadigd geraakt dus hij is voor enkele honderden euri het schip in gegaan... :/
Sammie schreef:Dungen schreef:Al zij komen en jij bent er niet. Die dag ligt er een brief op de mat dat ze langs zijn geweest. Dan komen ze op een ander tijdstip terug. Ze kunnen ook ’s avonds komen, trouwens. Ze moeten nl. zeker weten dat ze rechtmatig spullen ‘weg komen’ halen. En zelfs dat doen ze niet zomaar. Je krijgt nl. aan de deur ook nog eens (ik dacht zelfs 2x ) de mogelijkheid om daar ter plekke te betalen of het e.e.a. te regelen.Dit staat op de deurwaardersbrief van de belastingdienst (die zitten nanmelijk nooit in envelop!)
En ja leuk id bewijs maar als hun komen zijn wij aan het werk ?!
Dat het in die brief staat is logisch.. Ze hopen nl. dat je er bang van wordt en dat je dus betaald. Maar ze komen echt niet op een maandagmorgen je huis zomaar binnen om de boel leeg te halen. Ze moeten er nl. zeker van zijn dat ze de juiste persoon voor zich hebben. Bovendien hebben ze liever geld dan spullen, want met dat laatste kunnen ze vaak zeer weinig.
Het is niet voor niks dat bij mensen waar ze wel de juiste aan de deur hebben dat het hele huis vaak al kaal is en er helemaal niks aan waarde is. Die hebben de spullen en goed al lang elders onder kunnen brengen.
Huizen leeg of tv weghalen gebeurt echt niet 1,2,3.
Met de belastingdienst moet je wel enigszins oppassen in die zin dat je wel duidelijk moet blijven maken dat de persoon die ze zoeken niet (meer) daar woont. Maar meer dan dat kún je ook niet doen. Terugsturen, gemeente uit laten schrijven allemaal al gedaan.
Dat een belastingdienst trouwens op het verkeerde adres doorblijft gaan verbaasd mij een beetje. Die halen hun gegevens meestal uit de betrouwbaarste bron die er is. Dat zou kunnen betekenen dat deze persoon/en werkelijk ‘dakloos’ zijn. Zijn de bedrijven failliet?
. Betaal je niet, dan nemen ze meteen spullen van waarde of je auto mee. De BBC heeft hier een tv programma ook over, genaamd "The Sherrifs are Coming", deze mensen kan je als particulier ook achterstallig loon laten innen bvb. http://thesheriffsoffice.com/