Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:41

Gelijk gaan bellen. En niet denken dat het zover niet zal komen....

Eigenlijk snap ik er geen drol van hoor, toen ik een keer een nieuw rekeningnummer opende voor mijn bedrijf, kwam geld van de belastingdienst al VOOR ik dat had doorgegeven, op dat nieuwe rekeningnummer aan... Daar heb ik mij toen erg over verbaasd, kennelijk is er een koppeling tussen databases van banken en de belastingdienst?

Dan kan de BD dus alleen al aan de hand van rekeninggegevens echt wel achterhalen waar iemand woont lijkt me, ik neem tenminste aan dat jullie vast geen rekeningafschriften van de wanbetalers krijgen, dus nieuwe adressen zijn bij de bank wel bekend?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:48

vikki schreef:
Voor een ieder die denkt dat er echt geen beslag zal worden gelegd omdat de ts niet de persoon is voor wie de deurwaarders op de stoep staan heb ik toch slecht nieuws. Mijn broertje heeft ooit in hetzelfde schuitje gezeten en ze zijn bij hem ooit gewoon een x binnen gedrongen en hebben zijn spullen zonder hem verder aan te horen mee genomen. Natuurlijk is hier werk van gemaakt en kon hij (na de nodige pijn en moeite!) zijn spullen weer ophalen, maar een aantal (kostbare!) dingen waren wel beschadigd geraakt dus hij is voor enkele honderden euri het schip in gegaan... :/

ik denk dat je de helft van het verhaal maar vertelt of zelf maar weet. Dat kan en mag écht niet. (en daardoor krijg je dus spookverhalen) Dat waren mogelijk louche jongens of er is eerder in het proces iets fout gegaan. Dat kunnen wij niet beoordelen zo.

Je krijgt verder eerst altijd een brief dat ze langs komen. (daar moet je dus duidelijk wel op reageren als je er zo een krijgt).

http://www.budgetcoach-bolsward.nl/deur ... nformatie/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beslag_(recht)

Maar ‘zomaar’ ff je hele huis leeghalen is echt onzin.

En effe alleen je ID laten zien is trouwens wel iets te simpel gezegd, je kan dan bij wijze van ook je buurman even in je huis laten. Maar je moet wel aan tonen dat jij niet de persoon bent die ze zoeken en daarom dus ook bij de gemeente die andere persoon laten ‘verhuizen’.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:59

Sammie, ik ken toch echt het hele verhaal... en het gaat dus gewoon niet altijd zoals het mag. Het is geen spookverhaal, het is simpelweg wat er gebeurd is, ongeacht of het wel mocht. Het zal zeker niet zo zijn dat het mocht en er had vast ook officieel werk van gemaakt kunnen worden, maar eer je zo ver bent... Ze hebben overigens niet zijn hele huis leeg gehaald, maar het eea aan dure apparatuur mee genomen (er is wel een lijst van gemaakt die ondertekend is en aan mijn broertje is gegeven). Het enige waar ik nu even aan ga twijfelen is of dit hier in Nederland is gebeurd of dat het is gebeurd toen mijn broertje in London woonde...(toch eens even aan hem vragen)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:12

Wat ik met het ‘halve’ verhaal weten bedoel is dat het mogelijk is, maar die kans is klein.. Dat er tussen die brief en het daadwerkelijk beslag laten leggen bijv. net een verhuizing heeft plaats gevonden. Dus m.a.w. het proces daarvoor afgaand is dus compleet langs je broer heen gegaan. Die kans is klein, je zou dan ook in een week helemaal gesetteld moeten zijn, maar kan. Ik meen te herinneren dat een deurwaarder daarom moet vragen naar de schuldenaar zelf. Hij is nl. diegene die de schulden heeft en niet de huisgenoot. <zie ook de link met het stukje over de schuld en beslagleggen ouders>

Er zijn ongetwijfeld nog andere mogelijkheden, maar dat is allemaal giswerk.

Het meenemen van een paar (dure en waardevolle) spullen en ondertekenen dat ze zijn meegenomen (de feitelijke beslaglegging) is iig aardig Nederlands. Hoe het in Engeland precies gaat weet ik niet. Maar daar kun je ook een deurwaarder aan de deur krijgen. < ik ken iemand die dat dus had, maar dat ging om een schuld in Nederland >

In sommige landen komen deurwaarders zelfs langs op je werk :=
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-10-13 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:13

Bekend ook mee gemaakt.
Wij hebben een advocaat een brief op laten stellen dat we bij verder "stalking" of beschadiging van onze eigendommen een civiele proceduren zouden starten tegen het deurwaarderskantoor omdat wij duidelijk aan hen hadden gemaakt( Ze stonden op de stoep en dreigde ons met politie en openbreken huis) dat wij niet de gezochte persoon waren.
Ze worden zo vaak voorgelogen en bedrogen dat ze er gewoon bijvoorbaat vanuit gaan dat je liegt
is denk ik dus inherent aan hun vak.
Jij liegt tot dat het bewezen is.

Dungen

Re: Ik word gestalkt door deurwaarders en incasso bureaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 10:30

Ik heb de belastingdienst gebeld alles netjes uit gelegd. Dhr aan de telefoon was zeer onvriendelijk! Maar hij heeft voor mij in het gba gekeken en kon nu wel zien dat het in onderzoek is en dat wij het huis later gekocht hebben dan dat hij in was geschreven. Ik nochtbhet als niet verzobden beschouwen. Maar een excuus oid kan er niet van af.. :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:42

Aan de ene kant natuurlijk een goede afloop, aan de andere kant jammer van het uitblijven van het excuus.. Leuker kunnen we het niet maken :+

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 10:51

Heb voor alle zekerheid mijn rechtsbijstand gebeld. De hele situatie voor gelegd. Deze geeft duidelijk aan dat het ZEER verstandig is om er bij hun een dossier over in te dienen. Op het moment dat er iets word gedaan zitten hun er gelijk boven op!

Dus WAARSCHUWING het gebeurt dus wel dat deurwaarders zonder bewijslast verder gaan!!!!! Dit mag niet en je kan hun aansprakelijk stellen maar het gebeurt WEL!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:55

Als ik jou was zou ik de gemeente verzoeken om een uitreksel te printen van de huidige ingeschrevenen en daarbij om een schriftelijke bevestiging verzoeken dat de geadresseerden van de post niet meer op het adres staan ingeschreven. Vervolgens een kopie van deze documtenten bij de stukken voegen voor je ze retourneerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:00

Nadeel van het GbA is dat je je tegenwoordig via internet kan (en in veel gemeentes zelfs moet!!) inschrijven. Kost kennelijk teveel tijd om iedereen op afspraak te laten komen.

Ik kreeg op internet namelijk ook niet te zien of er al iemand ingeschreven stond. En mijn partner die zich later die dag inschreef zag mij niet staan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:12

Dat je partner jou niet zag staan lijkt me logisch Jans, dat je het online indient hoeft niet te betekenen dat het meteen verwerkt is. Ik weet vanuit Rotterdam (ook een digi-gemeente) dat dat net als in het Zeeuwse gat waar ik nu woon (waar je nog wel langs moet komen) zoveel werkdagen kostte en dat je wel een papieren brief ter bevestiging kreeg. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:25

Ik had de bevestiging vrij snel dezelfde dag al binnen. Vriend heeft zich daarna pas ingeschreven :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:29

Herkenbaar verhaal zeg! Ik heb het ook, in mijn huidige huis, al ligt het bij mij weer net even anders. Ik heb namelijk niet een adres met schulden geërfd, maar een telefoonnummer. Waarschijnlijk staat het nog ergens geregistreerd als 'nummer van'. Op sommige dagen word ik wel 3 keer gebeld, door verschillende incassobureau's, die telkens aangeven het nummer te zullen verwijderen, maar de volgende dag vrolijk weer bellen.
Ik moet zeggen, dat begint na anderhalf jaar toch ook wel redelijk irritant te worden.

Wel vervelend dat het bij jou om je adres gaat! Een telefoonnummer kunnen ze niet plunderen, een huis helaas wel...

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:32

grappig dat er nu hier een incassobureau reclame staat

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:36

Na dit topic toch maar even voor de zekerheid de gemeente gebeld. Wist het bijna zeker maar ze bevestigden dat de beste persoon aan wie de incassobrieven gericht zijn niet eens meer op mijn adres staat ingeschreven.

Zij adviseren de brieven gewoon terug te sturen en verder kunnen ze je dus niets maken. Voordat ze actie ondernemen moet er eerst onderzoek gedaan worden bij de gemeente en als persoon daar niet meer ingeschreven staat kunnen ze dus niet bij het adres aankloppen en moeten ze verder zoeken. Het kan inderdaad wel jaren duren voordat sommige bureaus stoppen met brieven sturen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 02:20

Sammie schreef:
Dungen schreef:
Dit staat op de deurwaardersbrief van de belastingdienst (die zitten nanmelijk nooit in envelop!)

En ja leuk id bewijs maar als hun komen zijn wij aan het werk ?!
Al zij komen en jij bent er niet. Die dag ligt er een brief op de mat dat ze langs zijn geweest. Dan komen ze op een ander tijdstip terug. Ze kunnen ook ’s avonds komen, trouwens. Ze moeten nl. zeker weten dat ze rechtmatig spullen ‘weg komen’ halen. En zelfs dat doen ze niet zomaar. Je krijgt nl. aan de deur ook nog eens (ik dacht zelfs 2x ) de mogelijkheid om daar ter plekke te betalen of het e.e.a. te regelen.

Dat het in die brief staat is logisch.. Ze hopen nl. dat je er bang van wordt en dat je dus betaald. Maar ze komen echt niet op een maandagmorgen je huis zomaar binnen om de boel leeg te halen. Ze moeten er nl. zeker van zijn dat ze de juiste persoon voor zich hebben. Bovendien hebben ze liever geld dan spullen, want met dat laatste kunnen ze vaak zeer weinig.

Het is niet voor niks dat bij mensen waar ze wel de juiste aan de deur hebben dat het hele huis vaak al kaal is en er helemaal niks aan waarde is. Die hebben de spullen en goed al lang elders onder kunnen brengen.

Huizen leeg of tv weghalen gebeurt echt niet 1,2,3.

Met de belastingdienst moet je wel enigszins oppassen in die zin dat je wel duidelijk moet blijven maken dat de persoon die ze zoeken niet (meer) daar woont. Maar meer dan dat kún je ook niet doen. Terugsturen, gemeente uit laten schrijven allemaal al gedaan.

Dat een belastingdienst trouwens op het verkeerde adres doorblijft gaan verbaasd mij een beetje. Die halen hun gegevens meestal uit de betrouwbaarste bron die er is. Dat zou kunnen betekenen dat deze persoon/en werkelijk ‘dakloos’ zijn. Zijn de bedrijven failliet?

Als TS een probleem in het GBA heeft met oude bewoners die nog op haar adres ingeschreven staan, dan heeft de Belastingdienst dat ook. Het systeem van de belastingdienst is namelijk aan het GBA gekoppeld en wordt hiermee gesynchroniseerd. Dus staat het daar verkeerd, dan staat het bij de Belastingdienst ook verkeerd.

@Vikki, dat zal Engeland geweest zijn. Daar komen deurwaarders van de overheid op je werk bvb, en hebben ze meteen een pinautomaat bij zich :Y) . Betaal je niet, dan nemen ze meteen spullen van waarde of je auto mee. De BBC heeft hier een tv programma ook over, genaamd "The Sherrifs are Coming", deze mensen kan je als particulier ook achterstallig loon laten innen bvb. http://thesheriffsoffice.com/