Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:49

Donkerblauw schreef:
's Ochtends vroeg de buschauffeur per ongeluk 'schatje' noemen is toch wel een van mijn ultieme gênante OV-momenten. :')

:')
Laatst bijgewerkt door Taifoen op 03-10-13 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 18:50

Donkerblauw schreef:
's Ochtends vroeg de buschauffeur per ongeluk 'schatje' noemen is toch wel een van mijn ultieme gênante OV-momenten. :')

_/-\o_ _/-\o_ hoe krijg je het voor elkaar!

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:56

Die van die valkparkiet ! :')

Ik was met een vriendin aan het winkelen, we waren schoenen aan het passen en toen zagen we ineens dat we nog maar 2 minuten hadden om de bus te halen ! Wij die schoenen uitgetrokken, door de winkelstraat gerend (kregen al heel wat rare blikken :+ ) en dan kwamen we eindelijk hijgend bij de bus aan. We stappen in zegt die chauffeur: Jullie hebben gelopen, meisjes? Wj helemaal buiten adem: Ja, inderdaad ! Zegt 'ie droogjes: Jullie hebben nog 3 minuten hoor ! Een vergeten dat mijn gsm altijd een paar minuten voorstaat omdat ik anders altijd te laat kom. :+

Ook nog een van m'n zus, zij was samen met 2 vriendinnen op reis in Boedapest en van het taaltje daar was blijkbaar niet veel te maken. Ze zitten in de metro en ze roepen de halte af: 'Nee, deze klinkt niet als degene die we moeten nemen.' Ze blijven dus zitten, maar iedereen ging wel van de bus. Misschien toch maar afstappen? Ze staan op en ja natuurlijk, de deuren gaan dicht ! Ze beginnen weer te rijden en wanneer terug in 'de tunnel' zijn stopt die metro ineens. Ok, ze zullen van richting veranderen ofzo? Beginnen ineens de lichten te flikkeren! Best eng in een lege, maar kan gebeuren! Maar dan valt het licht ineens helemaal uit en horen ze door de micro allemaal gehijg en een zware adem! Zo gaat het even door, terwijl ze ondertussen met z'n drieën aan de paal in het midden stonden met hun handtas als wapen gereed. :') Dan springt het licht opeens weer aan en begint terug te rijden. Als ze uitstappen wanneer de metro stopt komt er ineens een kleine chinees die helemaal dubbel lag van het lachen uit zijn bestuurdersraampje 'Daaag!' _O- Had hij hun gewoon even voor de gek gehouden, tsja wat doe je anders de hele dag als metrobestuurder? :')

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 19:00

Haha fantastisch die metro! Ik zou het ook echt in m'n broek doen. :=

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:07

Ooh dit is leuk. Ik zat een keer in de trein en we naderden een station. Een bejaard stel liep al richting de deuren. Maar de trein schudde een beetje waardoor de man pardoes op mijn schoot belande .. :oo Waarop mevrouw zei: ik kan hem ook geen moment alleen laten hè :+

Anoniem

Re: Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:09

Hahaha die oudjes zijn ook zo schattig :P , vindt het soms zo schandalig hoe ze omgaan met oudjes in de bus. Moet een vrouwtje met rollator uitstappen iedereen loopt eruit en zei staat er wat van uhmhoe nu.. , kleine moeite de rollator eruit tillen en mevrouw een handje helpen...

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 19:13

takkie_muis schreef:
Hahaha die oudjes zijn ook zo schattig :P , vindt het soms zo schandalig hoe ze omgaan met oudjes in de bus. Moet een vrouwtje met rollator uitstappen iedereen loopt eruit en zei staat er wat van uhmhoe nu.. , kleine moeite de rollator eruit tillen en mevrouw een handje helpen...

Van de week stond ik te wachten op mijn bus, en toen kwam er een meisje in een rolstoel aan.
Maar ik vroeg me ook gelijk af hoe zij de bus in zou moeten, ik had namelijk geen idee.
Ik zou dus ook geen idee hebben hoe ik haar had moeten helpen, gelukkig kwam er een vriendinnetje
van haar aan, en die heeft haar geholpen. Nu ik weet hoe het moet zal ik het de volgende keer ook
zeker doen! En helemaal bij oudere mensen inderdaad!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:13

Volgens mij heb ik wel eens met half open, net niet kwijlende mond, half in slaap in de trein gezeten. Diegene naast mij kon er wel om lachen, die wekte me zelfs nog op tijd voor mijn halte.

En er zat een keer een jongen tegenover mij, vrij jong nog, 12 ofzo, die heeeeel moe was. Viel half in slaap, maar net tot het punt dat hij weg viel.. En dus bijna van zijn stoel af viel. Heb maar niet gelachen want hij kreeg een vreselijk rood hoofd xD

En ook ik heb wel eens smakelijk (hard op) zitten lachen in de trein om een whatsappje ofzo xD

Oja en ik zat een keer naast een vriendin die mij een filmpje liet zien, zo een waarbij je heel aandachtig moet kijken en je dan iets ziet waar je vreselijk van moet schrikken. Volgens mij lachte de hele trein mee xD en bedankt maar weer.. :')

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:32

Haha die van die bloemen is echt briljant :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:36

Kan de chauffeur niet stoppen ofzo als er iets tussen de deur zit :')

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 19:41

Of dat je staat te martelen met je ov-chipkaart omdat ie niet bliept! -.-
Of dat iedereen stil is en alleen jij met een vriend(in) zit te praten... :=

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:46

ik had een keer zon sportdrank flesje van de aldi. Toen deed ik de dop open, en toen spetterde het er een beetje uit. in het gezicht van het meisje naast mij(ik kende haar niet:p)

Ik heb ook een keer mijn ov kaart in drie stukjes gebroken :p.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:51

Ik heb een keer een propje in iemands open mond gegooid :+ die kwam standaard elke ochtend tegenover mij zitten slapen in de trein, mond wijd open.. :+

Zelf ben ik een keer van de trap gevallen in de trein :))

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:54

WHAHAHAH een propje in iemands mond gooien :)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 19:55

Jans schreef:
Ik heb een keer een propje in iemands open mond gegooid :+ die kwam standaard elke ochtend tegenover mij zitten slapen in de trein, mond wijd open.. :+

_/-\o_

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:00

Ik stapte laatst de trein in met mn slippers, precies zoals ik elke ochtend deed, alleen ik was meer bezig met mn telefoon goed vasthouden (ik ben altijd bang dat ik hem uit mijn hand laat vallen bij het instappen van de trein) dat mijn slipper van mijn voet af gleed en een keertje op het perron stuiterde en daarna op het spoor lag... De mensen achter mij keken net zo verbaast en raar op als ik...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:06

Carlienn_ schreef:
Ik stapte laatst de trein in met mn slippers, precies zoals ik elke ochtend deed, alleen ik was meer bezig met mn telefoon goed vasthouden (ik ben altijd bang dat ik hem uit mijn hand laat vallen bij het instappen van de trein) dat mijn slipper van mijn voet af gleed en een keertje op het perron stuiterde en daarna op het spoor lag... De mensen achter mij keken net zo verbaast en raar op als ik...

Hoe ben je verder gegaan _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:24

Jolliegirl schreef:
Ongesteld zijn en iets wits aan doen.. Om vervolgens erachter te komen dat je hele rok rood is inclusief de stoel in de trein... te smerig voor woorden

Getver! Kweenie hoor, maar dan heb je ook zitten slapen die ochtend op de wc :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:25

Sammie schreef:
Jolliegirl schreef:
Ongesteld zijn en iets wits aan doen.. Om vervolgens erachter te komen dat je hele rok rood is inclusief de stoel in de trein... te smerig voor woorden

Hoezo?

Ze kan toch ineens heel hevig ongesteld zijn en dus doorlekken?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:30

Maar dat vóél je toch denk ik dan..

Ik zat vanmorgen helemaal op de achterste bank, tas naast me. De buschauffeur moest ineens flink op zn rem trappen en jahoor, WOESJ, daar vloog mn tas. Helemaal van het trappetje af. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:35

Liesje1611 schreef:
Maar dat vóél je toch denk ik dan..

Ik zat vanmorgen helemaal op de achterste bank, tas naast me. De buschauffeur moest ineens flink op zn rem trappen en jahoor, WOESJ, daar vloog mn tas. Helemaal van het trappetje af. :')

Bij mij voelde het altijd alsof ik doorlekte terwijl dat niet gebeurde, zo hevig. Als het dan een keer echt gebeurd... :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:36

Sammie schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik word niet 's ochtends op de wc standaard ongesteld hoor :P (zou wel makkelijk zijn trouwens :D )

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:36

Ik ben op het moment een beetje invalide, maar zat bovenin de bus (hier hebben ze die enorme rode dubbeldekkers) dus dacht "Laat ik maar vast naar beneden lopen om uit te stappen, mijn halte is de volgende." Nou, meneer de buschauffeur stopte nog even voor een stoplicht - woesj, zo van de trap tegen de 'muur' aan die er tegenover staat. Nu dus nog meer invalide :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:40

Luid snurkend in de trein zitten.. Wakker worden en het vriendinnetje, waar je op dat moment mee op pad bent, met een verschrikte blik naar je zien kijken :')

Ik maakte best wel herrie zei ze! :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:42

Cayenne schreef:
Oh ja, en als we het toch over genante momenten hebben..
Ik ging afgelopen lente en zomer regelmatig met mijn (helaas inmiddels overleden) valkparkiet op stap van Obdam naar Den Bosch (ongeveer 2 uur met de trein).
Mijn valkparkiet had een nogal uitgebreid reportoire en was ook nooit te beroerd om dit met iedereen te delen :)ddd Daarom gooide ik meestal een jas over zijn reismandje heen, zodat hij gewoon rustig ging slapen en niemand last van hem had. Meestal zat ik dan ook op een rustig plekje bij de wc ofzo, waar anders toch bijna nooit iemand zit.
Maar op een keer was het megadruk in de trein en kon ik alleen in de stiltecoupe terecht. Goed, ik met vogel en koffer rustig in de stiltecoupe zitten. Om me heen zaten overal mensen stilletjes te lezen om te werken. Ik pak mijn laptop en volg hun voorbeeld.
Maar blijkbaar had ik vogellief niet goed toegedekt, want ongeveer halverwege de reis begint hij opeens luidruchtig The Addams Family te zingen van onder zijn dekentje, gevolgd door Jingle Bells, het zeven dwergenlied (Hei Ho, Hei Ho :') ) en vervolgens nog een stukje opera en begon hij als een idioot te miauwen.
Iedereen zat verwoed om zich heen te kijken wie nou zo onbeschoft hard zijn laptop of telefoon aan had staan, en ik zakte steeds verder m'n stoel in :') De conducteur kwam ook nog eens langs en wilde met hem op de foto.. Pfff, was wel steeds een hele attractie met dat dier. Heb op die manier ook nog eens heel wat publiek getrokken op Amsterdam Centraal :+

Achhh die Saffier! Wat een heerlijk dier was het toch!