Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:47

Ik heb een keer toch gelachen...
Ik kwam van stal en reed 90 a 100 op een 80km weg.

Komt er een auto achter mij bumper kleven.
Prima, laat ik mijn gas lekker los tot 60km per uur joh..

Dus hij neemt wat afstand.
Ik denk yes, hij heeft het begrepen.
Maar nee hoor, tegen de tijd dat ik weer 90 rij zit hij weer op mijn bumper.

Dus ik denk, als jij zo graag 60 wil, prima... ik laat hem wel weer zakken. :Y)
Dus hij neemt weer afstand. Ik ga weer harder en toen ineens haalde hij mij in. (op een weg waar je niet mag inhalen)

3 minuten verderop kom ik bij de stoplichten weer achter op hem.
Hij slaat links af en na 500 meter parkeert hij bij de supermarkt waar ik ook moet zijn.
Dus ik pleur mijn auto er naast, stap uit en zeg heel hardop.

WAUW!!!!! GEFELICITEERD, Je was echt heus wel 3 seconden eerder hier dan mij *\%/* *\%/* *\%/*
Hij zei niks meer, en bij de kassa.... stond meneer achter mij!!! }> :+

nynke55

Re: Het verkeer.. *zucht* Is het dan zo moeilijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 00:11

Haha, heb je ook even heel langzaam je boodschappen ingepakt en pas daarna betaald?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 00:12

nynke55 schreef:
Haha, heb je ook even heel langzaam je boodschappen ingepakt en pas daarna betaald?

Uiteraard heb ik alles op mijn dooie akkertje gedaan en nog even vriendelijk naar hem geglimlacht! :D :o

Ik had het idee dat het stoom uit zijn oren zou komen.. }>

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 00:14

Goed zo! Zo regel je dat...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 00:16

Whaha! Die hierboven is geniaal!!!

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat ik vaak zie:

- Rotonde. Ik sta te wachten en er rijdt een auto of fietser over de rotonde. En dan nemen ze de afslag, maar geven geen richting aan. Dus ik stop omdat ik denk dat ze op de rotonde blijven, hele rits mensen achter mij ook op de rem, terwijl we gewoon rustig door hadden kunnen kachelen...

- Verkeer van rechts. Ze slaan linksaf, dus de weg in waar ik sta. En dan die bocht zo onwijs afsnijden, dat je ze al half op de motorkap hebt liggen voordat je goed en wel bij het betreffende kruispunt bent.

- scootmobiels.... Die dingen hebben knipperlichten, maar geen verklikker die aangeeft dat je hem per ongeluk nog aan hebt staan. Hoe vaak ik wel niet achter een slome opa blijf hangen omdat hij zijn knippertje naar links aan heeft staan.... Na enkele honderden meters traagheid denk ik dan dat meneer vergeten is dat hij nog aanstaat, dus haal ik maar in. En dan ineens, alsof ze er op zitten te wachten slaan ze ineens af... Zucht...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 00:21

Daantjuhh, stoer dat je dat gedaan hebt, om te durven uitstappen. :D

Iets waar ik me niet aan erger, maar wel over verbaas:
Dat mensen 10 of 20 meter naast het zebrapad proberen over te steken.
Ze nemen gewoon niet de moeite naar het zebrapad te lopen. :?
Moeders met kinderen, of oma's met kleinkinderen op de fiets steken rakelings de weg over, terwijl 20 meter verderop het zebrapad is.
En soms moeten ze heel lang wachten terwijl ze over het zebrapad meteen kunnen oversteken.
En ik zie het elke dag, ik moet naar m'n paard en ook naar m'n werk door een dorp waar 2 zebrapaden zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 00:24

Dat ken ik ook ja. Gewoon de straat oprennen naast het zebrapad. Ik zie ze dan altijd wel aanstalten maken tot oversteken, dus ik zit al met mijn poot op de rem, maar toch... Het is gewoon niet volgens de regels en daar krijg je ongelukken van. Steek dan gewoon op het zedbrapad over. Daar is hij voor, en dan heb je ook wat meer garantie dat je niet plat gereden wordt...

Ik merk, dat er best veel mensen zijn die juist 'te lief' zijn in het verkeer en niet de rechten en voorrang nemen die ze horen te krijgen, en daar kan je echt hele rare situaties van krijgen....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 00:32

Klopt, vooral bij rotondes als men kinderen op de fiets voor laat gaan, levensgevaarlijk. Die kinderen weten echt niet meer wie er nu voorrang heeft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:09

Waar ik me over verbaasde: je hebt hier een hele drukke weg, officieel 70 km/h maar tel er gerust 20 bij wat er gereden wordt, door het bos dus ook nog vrij donker, enkele bochten erin. Heeft geen fietsstrook en alle fietsers gaan binnendoor want je bent echt je leven niet zeker daar. Reed daar toch zo'n klein invalidekarretje! (niet zo'n 45 km/h ding maar echt zo'n kleintje). Ook nog zonder lichten, zonder vlaggetje, geen enkele begeleiding. Pure zelfmoord. En stel dat ie 'alleen maar' omslaat, dan ligt die man daar aan de kant van de weg.