Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Malima schreef:Pff, wat is het nou?xConnie schreef:Ik vind het ook erg verwarrend qua Disney/Oad. Oad zegt: eigen risico, de kans bestaat dat de bedrijven geld vragen. Disney zegt mensen die hun vouchers al hebben kunnen gewoon komen.
en sgr, die overal over gaat nu zegt dat Disney allemaal is geannuleerd.

) en later op de heen en vroeger op de terug reis, maar beter dat dan geen reis...
! JonneN schreef:Alles is geannuleerd bij oad. Wij hebben gister ook gehoord dat onze tickets al geprint waren. In dat geval had een ander reisbureau ze makkelijk kunnen overnemen. Maar die geprinte tickets zijn door de curatoren geannuleerd en komen nu opnieuw op de markt. Een ander reisbureau had waarschijnlijk de accomodatie kunnen overnemen, maar de tickets zijn weg. Die zweven ergens, maar niemand weet waar en niemand kan erbij
Wij hadden onze tickets in de wereld deal weken gekocht voor een scherpe prijs. Onze reis gaat nu op een ander moment alsnog door, maar wij hebben honderden euro's bij moeten leggen... om tegen de hoofdprijs nieuwe tickets te kopen.
linnie050 schreef:Het reis bureau heeft wel een vervangende reis voor ons geboekt bij een andere organisatie alleen we gaan dus een paar dagen later en naar een ander hotel.
Vind ik niet erg de recensies voor dit hotel zijn ook goed.
Alleen vliegen we nu later en een tussenstop maar we gaan!!![]()
Deze reis is zelfs goedkoper dus we krijgen geld terug!
Het reisbureau betaald deze reis en als we dan geld hebben van het garantie fonds moeten wij dat aan het reisbureau geven of hun eisen het geld op van het fonds en wij krijgen het overige bedrag van het reisbureau.
We moeten nog even duidelijk navragen wie nou de schade claim moet indienen bij de sgr.
Vreselijk als je nu in het buitenland zit en je moet veplicht betalen! Wat een stress en ellende.
beauty1love heel sterkte bij jullie thuis.

Ik ben erg bekend in Gran Canaria dus vandaar.
zap schreef:JonneN schreef:Alles is geannuleerd bij oad. Wij hebben gister ook gehoord dat onze tickets al geprint waren. In dat geval had een ander reisbureau ze makkelijk kunnen overnemen. Maar die geprinte tickets zijn door de curatoren geannuleerd en komen nu opnieuw op de markt. Een ander reisbureau had waarschijnlijk de accomodatie kunnen overnemen, maar de tickets zijn weg. Die zweven ergens, maar niemand weet waar en niemand kan erbij
Wij hadden onze tickets in de wereld deal weken gekocht voor een scherpe prijs. Onze reis gaat nu op een ander moment alsnog door, maar wij hebben honderden euro's bij moeten leggen... om tegen de hoofdprijs nieuwe tickets te kopen.
Maar dat verschil kan je wel terugkrijgen toch neem ik aan?
Ik neem toch aan dat de mensen wel gecompenseerd worden ivm vrije dagen/duurdere tickets/ander/duurder hotel?
Wij zijn gelukkig net een paar weken terug met OAD.
JonneN schreef:zap schreef:
Maar dat verschil kan je wel terugkrijgen toch neem ik aan?
Ik neem toch aan dat de mensen wel gecompenseerd worden ivm vrije dagen/duurdere tickets/ander/duurder hotel?
Wij zijn gelukkig net een paar weken terug met OAD.
Nee hoor, wij krijgen alleen de kosten van de vorige reis vergoed. Compensatie is geen sprake van.
. Kan je geen schadeclaim indienen?