Oad failliet..we zouden zaterdag weggaan en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Re: Oad failliet..we zouden zaterdag weggaan en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:27

De reis van mijn ouders is ook geannuleerd.

Dinsdag gebeld dat de tickets er waren en woensdag de mapjes opgehaald en thuis erachter komen dat er geen tickets inzitten. Bedankt OAD!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:02

Malima schreef:
xConnie schreef:
Ik vind het ook erg verwarrend qua Disney/Oad. Oad zegt: eigen risico, de kans bestaat dat de bedrijven geld vragen. Disney zegt mensen die hun vouchers al hebben kunnen gewoon komen.

en sgr, die overal over gaat nu zegt dat Disney allemaal is geannuleerd.
Pff, wat is het nou?

Balen van die Bali reis hierboven! Zo'n droomreis...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 20:05

Sinds vanmiddag is inderdaad alles van oad geannuleerd.
je schade indienen bij het sgr of het reisbureau dit laten doen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:07

Mijn vriend en ik kunnen naar Disney!!! We hadden de voucher al binnen, hebben een boeking voor een Disney hotel, en we gaan met eigen auto. Dat zijn de voorwaarden.

Dit staat op de site van Disney:
http://disney.nl/disney-nieuws/dlp-nieuws.jsp

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 20:12

Van wanneer is dat bericht van Disney?
Heb je ook contact met Disney zelf gehad?

Nou hoop dat alles goed geregeld is bij jullie.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:21

Ze hebben de link naar die pagina 46 min geleden op hun Facebookpagina gezet. Dus aardig up tot date. Als je Disney belt krijg je een bandje met hetzelfde verhaal.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:26

Disney zegt niet voor niets dat mensen met eigen veroer gewoon mogen komen. Ik denk dat jij 2 dingen door elkaar haalt... oad vervoert geen mensen meer naar Disney, maar Disney zélf is akkoord met het feit dat zij geld van sgr krijgen in plaats van de mensen zelf. Dat is wat ik ervan begrijp iig.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:55

*\o/* waarschijnlijk gaat onze reis door *\o/* soms wel handig een stiefmoeder die bij reisbureau werkt, of nouja werkte ... heeft met iemand van cruisemaatschappij gebelden die zij dat het naar alle waarschijnlijkheid doorgaat :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:17

Helaas is onze reis ook geannuleerd, we hadden bij D-reizen geboekt, maar het was een reis via Oad, we hadden zelf niet erg opgelet, dus het was een verassing toen ik vanavond door het reisbureau gebeld werd.
Ze zijn bezig met de zelfde reis via de Jong-Intra, maar dat horen we maandag of dat door gaat, dus even duimen. Had wel al gezien dat de reis via de Jong-Intra niet veel scheelt qua kosten, alleen vliegen die via Amsterdam ipv Rotterdam (voor ons niet gunstig en ik vind Schiphol een ramp :+ ) en later op de heen en vroeger op de terug reis, maar beter dat dan geen reis...

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:44

Mag ik vragen waar jij naartoe gaat? :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:50

Bij de groep van 40 man die op vakantie gaat volgende week zaterdag wat met Oad zou gaan is het opgelost.
Niet met Oad geregeld, maar het is geregeld! Er zijn nieuwe tickets en het resort is ook geregeld.
Dat is niet door Oad geregeld trouwens. :(

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:06

De onduidelijkheid wordt alleen maar groter, Disney en sgr spreken elkaar tegen. (Op de site van de sgr staat een update van gisteren 23:00)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:37

JonneN schreef:
Mag ik vragen waar jij naartoe gaat? :o

Als het door gaat, gaan we een citytrip naar Rome doen :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:32

De reis van mijn ouders is overgenomen :)!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:55

Wij belden Globe of we de reis konden omzetten. Kon niet zeiden ze.
Ga ik vandaag naar D-Reizen om een nieuwe vakantie te boeken, zeggen ze dat ze het zo om hadden kunnen boeken...

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 08:02

Alles is geannuleerd bij oad. Wij hebben gister ook gehoord dat onze tickets al geprint waren. In dat geval had een ander reisbureau ze makkelijk kunnen overnemen. Maar die geprinte tickets zijn door de curatoren geannuleerd en komen nu opnieuw op de markt. Een ander reisbureau had waarschijnlijk de accomodatie kunnen overnemen, maar de tickets zijn weg. Die zweven ergens, maar niemand weet waar en niemand kan erbij

Wij hadden onze tickets in de wereld deal weken gekocht voor een scherpe prijs. Onze reis gaat nu op een ander moment alsnog door, maar wij hebben honderden euro's bij moeten leggen... om tegen de hoofdprijs nieuwe tickets te kopen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:01

Rampshellie schreef:
Wij belden Globe of we de reis konden omzetten. Kon niet zeiden ze.
Ga ik vandaag naar D-Reizen om een nieuwe vakantie te boeken, zeggen ze dat ze het zo om hadden kunnen boeken...

misschien komt dat omdat bij globe alle computers zijn afgesloten en dat ze nergens bij kunnen..

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:56

Tickets enzo hadden we al..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:16

JonneN schreef:
Alles is geannuleerd bij oad. Wij hebben gister ook gehoord dat onze tickets al geprint waren. In dat geval had een ander reisbureau ze makkelijk kunnen overnemen. Maar die geprinte tickets zijn door de curatoren geannuleerd en komen nu opnieuw op de markt. Een ander reisbureau had waarschijnlijk de accomodatie kunnen overnemen, maar de tickets zijn weg. Die zweven ergens, maar niemand weet waar en niemand kan erbij

Wij hadden onze tickets in de wereld deal weken gekocht voor een scherpe prijs. Onze reis gaat nu op een ander moment alsnog door, maar wij hebben honderden euro's bij moeten leggen... om tegen de hoofdprijs nieuwe tickets te kopen.

Maar dat verschil kan je wel terugkrijgen toch neem ik aan?

Ik neem toch aan dat de mensen wel gecompenseerd worden ivm vrije dagen/duurdere tickets/ander/duurder hotel?

Wij zijn gelukkig net een paar weken terug met OAD.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:42

linnie050 schreef:
Het reis bureau heeft wel een vervangende reis voor ons geboekt bij een andere organisatie alleen we gaan dus een paar dagen later en naar een ander hotel.
Vind ik niet erg de recensies voor dit hotel zijn ook goed.
Alleen vliegen we nu later en een tussenstop maar we gaan!! *\o/*

Deze reis is zelfs goedkoper dus we krijgen geld terug!

Het reisbureau betaald deze reis en als we dan geld hebben van het garantie fonds moeten wij dat aan het reisbureau geven of hun eisen het geld op van het fonds en wij krijgen het overige bedrag van het reisbureau.
We moeten nog even duidelijk navragen wie nou de schade claim moet indienen bij de sgr.

Vreselijk als je nu in het buitenland zit en je moet veplicht betalen! Wat een stress en ellende.
beauty1love heel sterkte bij jullie thuis.

Ah wat een goed nieuws! :)
Naar welk hotel zou je eerst heen gaan en waar ga je nu heen? :D Ik ben erg bekend in Gran Canaria dus vandaar. :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:22

Jeetje wat een pech voor de meeste! Erg jammer dat alles nu wordt geannuleerd, voor een aantal zie ik gelukkig omboekingen... ik besef dat wij heel veel mazzel hebben gehad, wij mochten vrijdag gelukkig nog vliegen, en geen gezeur met hotel, vlucht of autohuur... neem aan dat ik ook weer terug kom met t vliegtuig. .

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:24

Rampshellie schreef:
Tickets enzo hadden we al..

Ja, maar bij je vliegmaatschappij zijn die dus geannuleerd en opnieuw verkocht.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:25

zap schreef:
JonneN schreef:

Ik neem toch aan dat de mensen wel gecompenseerd worden ivm vrije dagen/duurdere tickets/ander/duurder hotel?

Nee hoor, wij krijgen alleen de kosten van de vorige reis vergoed. Compensatie is geen sprake van.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:54

JonneN schreef:
zap schreef:

Nee hoor, wij krijgen alleen de kosten van de vorige reis vergoed. Compensatie is geen sprake van.

Belachelijk :j. Kan je geen schadeclaim indienen?

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:16

Bij wie? Zou niet weten wie dat moet gaan betalen, aangezien oad failliet is?