de vrouw alle huishouden doen of samen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

de vrouw alle huis houden doen of samen

samen.
271 (92%)
nee de vrouw alles laten doen. + koken.
21 (7%)
ja.
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 294

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:44

Wij werken samen binnen ons bedrijf, ik op kantoor en mijn man is altijd onderweg.
Hij heeft en ontzettend zwaar werk en maakt ook nog eens erg lange dagen.
Daardoor komt alles eigenlijk op mij neer, dat maakt me ook niets, ik kan makkelijker eens iets tussendoor doen.
Plus dat hij echt moe is als hij thuis komt. Het enige wat hij eigenlijk doet is zijn eigen brood smeren 's ochtends om 05.00 uur.
Als ik wat aan m vraag op zaterdagmiddag (als het al voorkomt dat hij dan al klaar is met werk) dan wil hij best mee helpen!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:50

Maarem waar blijft al die kleding dan? Neem aan dat de slaapkamer dan ook een grote bende wordt? Ga je die dan niet uiteindelijk opruimen?

Hier is het gelijkmatig verdeeld al zitten we beide helaas wel 50/50 thuis, zij is meer van het opruimen en ik van het poetsen (ook omdat ik vind dat ik dat zelf beter kan :') ) koken is ook eerlijk verdeeld. Neui ik heb niks te klagen :n

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:51

Raponsje schreef:
Omdat ik toevallig een paar tieten heb ben ik echt niet van plan om als enige 's nachts er uit te gaan als ons kindje huilt.

_/-\o_ Mooi gezegd!

Zo denk ik er precies over, maar helaas, hier gaat het in de praktijk anders....
Ik werk zelf 40 uur, vriend is boer, dus die werkt toch wel meer uren (en maakt ook veel meer vies :P )
Afspraak is dat vriend de was ophangt als ik 's ochtends een wasje heb gedraaid en dat hij de afwas doet.
Helaas komt het in de praktijk vaak voor dat hij te druk is en het niet redt, dan doe ik dat dus ook (+ de rest van het huishouden).
FYI; ik ben momenteel ook nog eens degene die het meeste geld in het laatje brengt....
Maar vriend is wel erg lief, ik heb wel een robotstofzuiger gekregen, omdat ik een hekel heb aan stofzuigen, en een window vacuum cleaner, want ook aan ramen wassen heb ik een gruwelijke hekel.
Ach ik denk altijd maar, nu is het zo, in de toekomst kan het weer anders zijn :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:52

_Micha_ schreef:
Maarem waar blijft al die kleding dan? Neem aan dat de slaapkamer dan ook een grote bende wordt? Ga je die dan niet uiteindelijk opruimen?

Hier is het gelijkmatig verdeeld al zitten we beide helaas wel 50/50 thuis, zij is meer van het opruimen en ik van het poetsen (ook omdat ik vind dat ik dat zelf beter kan :') ) koken is ook eerlijk verdeeld. Neui ik heb niks te klagen :n

Nee, zijn kant is inderdaad een bende. (ja ook hier eentje die zijn sokken laat liggen waar ie ze uit doet.
Ik heb 1x gevraagd of hij zijn sokken gewoon in de was wil gooien want dat ik met plezier het huishouden doe maar ik geen sloofje ben en nog steeds slingerden ze overal. Geen probleem, zijn kant van de kamer wordt dus ook enkel gepoetst waar niets ligt. Ik duw het nog wel eens op een hoop dat ik de rest wel kan doen maar meer niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:54

_Micha_ schreef:

Hij gooit alles in een hoekje van de slaapkamer, ligt mij niet in de weg en op slapen na kom ik zo'n beetje niet op de slaapkamer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:55

zonnebloem18 schreef:
_Micha_ schreef:

Hij gooit alles in een hoekje van de slaapkamer, ligt mij niet in de weg en op slapen na kom ik zo'n beetje niet op de slaapkamer.

Joh hebben die twee van ons samen afgesproken ofzo? _O-

_Micha_

Re: de vrouw alle huishouden doen of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:56

Dan gok ik dat jullie slaapkamers groter zijn dan die van ons :))

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:56

Ik zou daar écht gek van worden hoor, bah bah bah :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:59

Wij doen het samen.
Manlief werkt 40 uur per week en ik werk er 36. In de weken dat ik een extra dagje vrij bent doe ik wel wat meer, maar in de andere weken zijn we samen zo klaar. Ik kook overigens wel iedere dag zelf, daarentegen ruimt manlief de vaatwasser dan in en zorgt dat de keuken weer netjes is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:59

Wat is dat toch met sokken? Waarom moeten alleen mannensokken in het hele huis liggen en vrouwensokken hebben dat nooit!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:00

Tjah, moet je dan steeds ruzie gaan zitten maken over die sokken?
Ik denk dan, maak je niet druk en ruim dat zelf even op, als je toch ook je eigen kleren opruimt, kleine moeite, bespaart je een hoop ergernis :)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:03

Mijn vriend is chauffeur, en maakt daardoor enorm lange dagen, en is heel vaak snachts van huis. Ik werk 38 uur
Als ie wel thuis is, is ie zeker niet te lui om even de stofzuiger te pakken ofzo, vaatwasser uitruimen, hij begint met koken als ie wel een keer eerder thuis is dan ik, en vaak doen we zaterdags allebei wel wat. Grasmaaien doet ik eigenlijk nooit.
Maar het grootste deel doe ik toch wel.. Zelfs zijn brood smeren, haha. Al vindt hij dat maar stom, maar ik bekijk dat heel simpel: ik doe het liever ff snel tussendoor als hij staat te douchen ofzo, zodat we in de tijd dat hij erover zou doen -hij doet er veel langer over dan ik- even samen kunnen bankhangen. Zoveel tijd hebben we niet samen -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:04

Hmm heel ruim is onze slaapkamer niet eigenlijk... Maar ook hier; ik kom er alleen om te poetsen en te slapen en dan kom ik nooit aan zijn kant.... Ik zie het dus eigenlijk ook nooit echt liggen behalve als ik kuis. Ik hoef mijn kleren trouwens niet van overal op te ruimen, die gaan gewoon de kast of de wasmand in. En ik maak me er ook juist niet meer druk om meikemarieke, maak er ook geen ruzie om, heb het één keer gevraagd, prima, dan niet, ben zijn moeder niet maar zijn vrouw. Heb er geen moeite mee dat et er ligt. _O-

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:04

aparte verhalen staan hier.
Ik werk 34 uur per week (op papier) en ga 6 x per week naar mijn paard en mijn vriend werkt 40 uur per week maar geen sport (meer)maar hij werkt in dag en avonddiensten waardoor hij meer vrije tijd heeft dan ik.
Hij doet dus ook veel meer in het huishouden als ik. Oftwel bijna alles :o
Natuurlijk help ik wel mee maar vaak wil hij het zelf doen, ik doe het niet goed zegt hij dan :P :P hihihihi.
Maar ik vind dat als je samenwoont dat je ook samen het huishouden moet doen.
Een man die niks in het huishouden doet zou ik niet accepteren!!
Ik heb voor mijn huidige relatie(8 jaar) ook al diverse lange relaties gehad en samengewoond maar ze moesten van mij allemaal mee helpen anders konden ze opdonderen :)
Uitzonderingen daar gelaten als de vrouw maar parttime werkt en de man fulltime, dan mag de vrouw best wat meer doen...
Maar over het algemeen moet het gewoon samen.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:07

Ik doe het zelf, manlief werkt 40 uur en meer. Ik maar 20 dus ik doe het huishouden. In het weekend is hij aan het bouwen aan ons nieuwe huis/boerderij als ik dan vrij ben help ik of scharrel ik in de tuin of bij de beestjes. Manlief gaat vaak om 6 uur weg en is ook vaak om half 6 thuis dan heb ik liever dat hij met de kids bezig is, of zijn boekhouding doet. Dan moet ik dat niet doen :o :o hij heeft een eigen bouwbedrijf en een caravan verhuur bedrijf dus week genoeg

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:13

Hier gelukkig geen rondslingerde sokken, kleding of tubes tandpasta zonder dop... Hij doet zelfs keurig de wc-bril naar beneden..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:14

meggiemeg schreef:
Hier gelukkig geen rondslingerde sokken, kleding of tubes tandpasta zonder dop... Hij doet zelfs keurig de wc-bril naar beneden..

Goed getraind ~~}>

Voor de mannen die denken dat vrouwen het huishouden moeten doen : Ff in de roundpen! ~~}>

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:19

Hier ook geen rondslingerende dingen, alles gaat zelfs netjes gesorteerd in de wasmand. Verder doet vriendlief net zoveel als mij in huis, hij kookt wel het meest (hij kan dat ook veel beter :P ).
We hebben een verdeling, die er gewoon is ingeslopen en wat prima werkt :D

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:32

Dat zou bij mij later gewoon samen zijn

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:39

Hier werkt vl fulltime, ik wat minder. Vl kookt want is veel eerder thuis :) ik doe in principe de rest van het huishouden. Wel mag hij zn eigen was opvouwen en in de was doen, troepjes opruimen en zware dingen. Ohja de vuilnisbak doet ie ook :)
Nu ik zwanger ben helpt hij meer qua tillen (stofzuiger boven of beneden zetten).

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:41

Wij doen alles samen.
Eigenlijk geen afspraken over gemaakt.

Het gaaf vanzelf :D

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:47

We doen het samen. Hij werkt wel stukje meer als ik, en daarom doe ik wel meer zoals stofzuigen, was aanzetten, vaatwasser aanzetten, dweilen als het nodig is, wc schoonmaken en koken. Maar als hij eerder thuis is van werk als ik dan kookt hij en hij ruimt ook af en helpt met de was weer ophangen.
En dat hebben we niet afgesproken, zo gaat dat gewoon :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:24

Ik heb nog geen volledig huishouden met mijn vriend samen want we hebben nu nog een lat relatie maar op dit moment is het zo dat ik 4 dgn werkt en hij 5. Ik doe 1 dag zijn huis schoonmaken. Doordeweeks doet hij verder zelf wel zijn was,afwas en koken maar niet schoonmaken. In het weekend kookt hij meestal. Ik vind het fijn om voor hem schoon te maken en gezien ik een dag minder werk kan dat ook wel. Als we wel samen gaan wonen zullen we wat meer gaan verdelen en denk ik samen in het weekend wat doen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:09

zonnebloem18 schreef:
Geryon schreef:
Huh, waarom doe je zijn was niet? Die kan je toch gewoon bij jouw was erin pleuren, lijkt me geld besparend :P

Ik was voor mezelf 1 keer in de week dan heb ik een volle trommel, handdoeken was ik wel allemaal, maar als hij zijn kleding niet in de wasmand gooit was ik het niet.
In theorie wil ik prima zijn kleding wassen, mits ik het niet overal vandaan moet plukken.
Zit er spul van hem in de wasmand dan was ik het, maar de rest niet.
Helaas is hij nogal eigenwijs en gooit hij na 2 jaar nog zijn kleding niet in de wasmand, maar dat krijg je als je moeder altijd alles voor hem gedaan heeft en je zelf geen vinger uit hoeft te steken.
Zijn moeder viste de vieze sokken nog onder het bed vandaan, dat ben ik dus niet van plan.

Haha dit komt thuis ook heel bekend voor :D
Zijn moeder deed ALLES voor hem, en ik ben niet van plan om zijn slaafje uit te hangen. Niet grof bedoeld, maar ik vind dat we er allebei wonen en allebei even veel rechten en plichten hebben. Er is ook niemand die mijn kleren in de mand gooit, dat moet ik ook zelf doen, dus ik vind dat hij zijn eigen rommel ook kan opruimen.

Jouw manier pas ik ook toe: ik was alles dat in de wasmand ligt, de rest niet.
Bij zijn ouders was dat geen probleem, zijn moeder waste alles wat ze tegen kwam in huis. Als er toch iets niet op tijd gewassen was, begon moederlief dat kledingstuk snel met handwas te doen, de droogkast in en dan nog strijken. Ze zou er zelfs haar ontbijt voor laten.
Ik heb mijn vriend geleerd dat ik op vrijdag na mijn werk begin met de was, hij moet maar zien dat alles in de was is, anders mag hij een week langer wachten tot hij zijn favo kledingstuk weer kan aandoen. Ik heb al heel wat gevloek gehoord, maar ik antwoord dan gewoon rustig met "Jammer, had je het maar eerder in de was moeten gooien". Ik moet zeggen dat hij op dat vlak best nog snel geleerd heeft :D Er slingert uiteraard nog veel rond, maar voor vrijdagavond ligt alles in de wasmand :Y)

@ meggiemeg: wat heerlijk :Y) Geen rondslingerende kleding en zelfs geen tubes tandpasta zonder dop :oo Wat een droomvent! :D
Ik ben nog bezig met mijn ventje te temmen, ooit komt dat wel goed! ~~}>

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:25

Mijn moeder heeft me altijd al aangeleerd dat wat er in de wasmand zit, gewassen word. Alles wat nog in onze kamers rond slingert word gewoon niet gewassen. Hoop dat toekomstige vriendlief dat ook zo aangeleerd heeft, hahaha!

Tandpasta zonder dop.... Ik beken! :x