brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:11

Uhhhh nee :+ ik zet wel eens een kop koffie voor hem, of hij een pot thee voor mij. En we koken afwisselend voor elkaar. Maar brood smeren? Nee hoor.. Doen we allebei lekker zelf :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:12

Brainless schreef:
_Nancy schreef:
Ik zou er niet aan denken om andermans brood te smeren :+

Als je kinderen krijgt zul je wel moeten :j

Klopt, maar dat is dan ook omdat zij het nog niet zelf kunnen en dan zou ik dat met liefde doen :j :)

Maar als er zelf gesmeerd kan worden,, dan mogen ze dat dus ook zelf doen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:12

Mijn vent smeert mijn brood smorgens.. :+

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:13

Uh....hier smeert mijn vriend mijn boterhammen 's ochtends.
Hij smeerde altijd vroeg zijn eigen boterhammen en vond het onzin dat ik een half uurtje later hetzelfde zou moeten doen. Hij smeert er met liefde drie extra voor mij.
Tja, ik ben verwend....

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:15

Nee..
Ik sta een uur eerder op en ben een uur later thuis. Hij zou eigenlijk mijn ontbijt moeten maken :))

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:16

Vroeger deed ik dat, maar ondertussen doet hij het alweer een hele tijd zelf.
Hij heeft liefst zijn boterhammen 's ochtends pas gesmeerd en aangezien hij om 6h uit bed moet ik en pas om 7h smeert manlief zelf zijn boterhammetjes.

Verder helpt hij wel mee met:
- koken
- wassen
- strijken
- de paarden
- etc.

Alles is hier dus netjes verdeeld en loopt op rolletjes :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:16

Ik doe het altijd de avond van te voren als ik sta te koken. Ik maak dan ook mijn eigen brood klaar en vind het dus niet meer dan logisch die van hem ook direct mee te pakken. Hij eet echter wel 10 plakjes per dag, maar het kost me hooguit een dikke 5 minuten.

De afspraak is echter wel dat wie het eerste thuis is, die kookt. Maar ja ik ben eigenlijk altijd eerder thuis :') Doe onder het koken dan ook direct stofzuigen (even snel de loop en het kattengrit) en soms als er nog tijd is, aardappels en groente voor de volgende dag klaarzetten. Dan hoeft er de volgende dag alleen schoon water op en kan het aan.
We werken allebei heel erg veel en als we nog iets aan onze avond willen hebben en enigszins gezond willen eten dan moet het wel zo want na het koken heb ik echt nergens meer zin in en vriendlief ook niet. En dan ga ik trouwens liever ook dingen doe die ontspannen, beetje bankhangen of rondje hardlopen. Maar geen huishouden meer.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:17

Ja hoor met alle liefde doe ik dat :))
Is een kleine moeite toch?
Ik smeer het voor dat ik naar bed ga.

Hij ligt er vaak al veel vroeger in omdat zn wekker om half5 gaat.

En ach, hij doet ook veel voor mij dus dat broodje wil ik best smeren!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:18

Je bedoelt als ik er eentje had? :+

Nee. Ik ben absoluut geen ochtendmens en ik ben 's ochtends ook helemaal niet leuk. :') Ik vind het al lastig zat om voor mezelf mijn brood te smeren... mocht ik toch bezig zijn en de hypothetische vriend/man zou het vragen omdat hij haast heeft ofzo, ja prima. Maar dat doet mijn broertje bv. ook voor mij nu, en de hypothetische vriend/man zou het vast ook wel eens voor mij doen in zo'n geval.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:19

Selka schreef:
Waarom is het zo belangrijk dat het allemaal zelf gedaan wordt? Vinden jullie het dan ook verschrikkelijk als je vriend eens iets voor jou doet?

houd niet in dat naast brood smeren iemand dan gelijk niets voor elkaar doet! je kunt niet alles via een topic over 1 kam scheren, vind ik. Ik heb heel veel over voor mijn man en we doen heel veel samen en voor elkaar alleen niet brood voor elkaar smeren

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:20

Mijn vriend doet dat gewoon zelf, maar soms als ik iets de avond van tevoren maak een salade oid maak ik ook gewoon voor hem de lunch! Ik ga echt niet om 6u opstaan om brood te smeren terwijl ik er zelf pas 8u uit hoef hihi

Edit: als hij mijn brood smeert of andersom smaakt het ook net niet zo lekker dan wanneer je het zelf maakt.. Dus maken we het sowieso liever zelf!
Laatst bijgewerkt door Reusje0504 op 23-09-13 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:20

Ik vertikte het aan het begin van onze relatie om boterhammen te smeren voor hem maar nu ik zelf werk, en hij veel meer uren werkt dan ik, vind ik het wel zo eerlijk om het huishouden naast mijn 22 uur te doen en dus ook koken en boterhammen smeren. Ik ga zelfs speciaal voor hem naar de bakker haha.
Hij werkt dan ook van 05:00 uur tot 21:00/23:00 uur en is dan helemaal afgedraaid.

Ik smeer tijdens het koken voor de volgende ochtend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:21

dito schreef:
Selka schreef:
Waarom is het zo belangrijk dat het allemaal zelf gedaan wordt? Vinden jullie het dan ook verschrikkelijk als je vriend eens iets voor jou doet?

houd niet in dat naast brood smeren iemand dan gelijk niets voor elkaar doet! je kunt niet alles via een topic over 1 kam scheren, vind ik. Ik heb heel veel over voor mijn man en we doen heel veel samen en voor elkaar alleen niet brood voor elkaar smeren

Tuurlijk geld dat niet voor iedereen maar opmerken met 'twee werkende handen dus hij mag het zelf doen' suggereren wel iets anders.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:21

Selka schreef:
Jannepauli schreef:
Mijn vent staat - as we speak- vier 3,5m lange weidehekken te installeren voor de rijbak en de weides.. ik kan die dingen niet eens tillen. Laat staan de bielzen waaraan die hekken bevestigd worden en op circa 80 cm de grond in moeten. Mijn weides, mijn rijbak, mijn paarden... hmm - ben ik even blij dat hij dat voor MIJ doet? Dan smeer ik z'n bammetje wel hoor. :))

Oe.. kun jij uit het keukenraam naar hem gluren? Dat zou ik dan weer doen *D

Ja, dat kan ik. Maar ik loop met enige regelmaat het terrein op om hem te vertellen hoe geweldig hij is dat hij dat allemaal doet! :+

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:23

nee. je moet hem niet te verwennen;) hihi

SAKKIA

Maar even voor mijn beeld vorming :o

Hoe gaat dat dan in een huis waar ieder dat zelf doet? Dan ben je net klaar met je eigen bammetjes smeren en dan komt je vriend, pakt alles weer uit de (koel)kast en gaat vervolgens zijn eigen brood smeren? Het aanrecht moet weer schoon gemaakt worden en alles moet weer terug in de (koel)kast.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dit allemaal zo dubbel en zonde van de tijd :+ Vriendlief is vaak later thuis dus ik eet vaak alleen. Na het koken/eten maak ik de keuken schoon, dan zou hij daarna komen en zijn brood moeten smeren en alles weer vies maken omdat ik wel mijn eigen brood maar niet de zijne heb gesmeerd. Brood komt uit de zelfde puut en de boter uit dezelfde koelkast/kuipje :+

*edit* oh en vriendje bakt patatjes voor mij op zondag :+ Is de enige dag dat hij tijd heeft om iets terug te doen (op zaterdag eten we vaak een broodje oid) :D
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 23-09-13 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Judith_ schreef:
dito schreef:

Tuurlijk geld dat niet voor iedereen maar opmerken met 'twee werkende handen dus hij mag het zelf doen' suggereren wel iets anders.

Precies Judith! Op dat soort reacties doelde ik :)

Haha Jannepauli, jij pakt het nog beter aan :P

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:24

SAKKIA schreef:
Maar even voor mijn beeld vorming :o

Hoe gaat dat dan in een huis waar ieder dat zelf doet? Dan ben je net klaar met je eigen bammetjes smeren en dan komt je vriend, pakt alles weer uit de (koel)kast en gaat vervolgens zijn eigen brood smeren? Het aanrecht moet weer schoon gemaakt worden en alles moet weer terug in de (koel)kast.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dit allemaal zo dubbel en zonde van de tijd :+ Vriendlief is vaak later thuis dus ik eet vaak alleen. Na het koken/eten maak ik de keuken schoon, dan zou hij daarna komen en zijn brood moeten smeren en alles weer vies maken omdat ik wel mijn eigen brood maar niet de zijne heb gesmeerd. Brood komt uit de zelfde puut en de boter uit dezelfde koelkast/kuipje :+

Ik eet zelf mee op mijn werk en mijn vriend heeft zijn brood+beleg op zijn werk liggen dus smeert daar

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:25

Om de beurt smeren wij elkaars brood. Al ik de kinderen in de kleren steek smeert hij brood en zet een lekker kopje thee en doet hij de kinderen dan neem ik de brood shift.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:25

Nee, ik doe het huishouden, zorg dat er eten in huis is. het enige dat hij zelf moet doen is zijn eigen lunch voorzien op het werk. IMO niet zo'n ramp. Ik haat boterhammen smeren. Voor mezelf was het al met diep zuchten... :+
Nee, hij is oud en wijs genoeg om dat zelf te doen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:27

Judith_ schreef:
dito schreef:

Nou ja ik zou het ook niet zo geschikt vinden als mijn partner me in iedere scheet zou begeleiden. Ik kan er echt niet tegen als je een soort mama de tweede zou moeten zijn voor je partner, bammetjes smeren dat doe je toch alleen voor kinderen onder de 6 :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:27

Judith_ schreef:
dito schreef:

Dat komt denk ik doordat wij zijn opgevoed om super geëmancipeerd te zijn. Als je een keer iets huishoudelijks voor je man doet kan ik me voorstellen dat, zoals wij als vrouwen opgevoed zijn, dat slaafs overkomt en dus lijnrecht tegenover wat ons geleerd is staat.

Ikzelf zorg graag voor mensen dus ik zou best veel voor mijn man doen (ik val toch niet op idioot luie varkens dus die zal zelf ook wel zat doen) maar dit omdat ik graag voor iemand zorg, zeker als ik van die persoon zou houden. :) Hij zou dan ook veel voor mij terug doen omdat ik ongelijkheid in een relatie vervelend vind.
Maar ik ga er niet eerder voor opstaan en ik ben 's ochtends echt niet aanspreekbaar, dus weinig kans op dat ik dit specifieke ding voor hem zou doen. _O-

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:28

Mijn vriend maakt altijd ontbijt en smeert mijn brood, ik loop voor het werk altijd een rondje met de honden en voer de paarden, als ik binnenkom staat alles klaar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:29

Heb het jaren lang gedaan maar nu niet meer.
Ik smeerde de boterhammen altijd bevroren en legde ze in de koelkast.
Manlief klaagde nooit, totdat ik het een keer vergeten was en hij zelf zijn eigen boterhammen die ochtend moest smeren.
Dat was vééél lekkerder vond hij. Prima dan mag hij ze zelf smeren want ik ga echt niet om 05.00 uur daar speciaal het bed uit om ze te smeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:29

Yep, ik smeer elke dag boterhammen voor mijn vriendin. Ik loop momenteel bij huis en zij werkt, dus ik ga tegelijk met haar uit bed en terwijl zij doucht en aankleedt, smeer ik haar brood en maak ik twee bakjes fruit voor tussndoor voor haar <3 Daarna ontbijten we even samen <3
Verder maak ik ook het huis schoon, doe de was en boodschappen, en kook ik. Niet meer dan logisch in deze situatie denk ik.