I am stuck in my life

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:09

wie ga je teleurstellen als je naar Belgie gaat?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:09

Als ik een jaar naar belgie zou gaan zou ik betaald krijgen zodat ik rond kan komen.
Waarschijnlijk hou ik niks tot weinig over om te sparen, of voor mijn rijbewijs te gaan.

Nou sorry hoor celiien, maar je laatste zin vind ik onbeschoft!
Hoezo krijg ik zeker ook allemaal zorgtoeslagen :S
Wat is dat nou voor onzin.
Ik krijg helemaal niks, geen zorg toeslag, geen uitkering, geen huurtoeslag of wat dan ook.
Ik krijg 0 euro per maand.
Sorry hoor maar dit vind ik nergens op slaan :S

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:10

En met wat betaal je dan je onderhoud?

Voor niks gaat de zon op, als je werk hebt in België, wat houd je dan nog tegen om naar belgië te gaan?

Koude voeten? In Nederland is dat toch hetzelfde, er zit toch niet veel verschil in t klimaat in belgië.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 18-09-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Re: I am stuck in my life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:11

Ik woon nog thuis....

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:12

Jeetje TS ik heb andere topic van je ook gelezen maar je bent wel van hak op de tak , de ene keer wil je dit en de andere keer wil je totaal wat anders , het leven is keuzes maken !
Ga voor jezelf eens na wat je wil en maak er rap werk van.
duizenden mensen zouden een moord doen voor een baan en jij drukt het maar gewoon weg of twijffelt te veel..
Je wil je ouders niet teleurstellen , go for it girl and make some work !
je bent nog hartstikke jong en kan volgend jaar ook samen wonen en daarna eens gaan kijken als je kids kan krijgen..
En die koude voeten ? Sorry maar dat vind ik echt een not done excuus !
Er zijn mensen ernstig ziek in de wereld die hoor je niet klagen en jij doet het over je koude voetjes...

Verder wil ik je veel succes wensen met het maken van je keuze .. :-)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:13

fleurtjeuh schreef:
Als ik een jaar naar belgie zou gaan zou ik betaald krijgen zodat ik rond kan komen.
Waarschijnlijk hou ik niks tot weinig over om te sparen, of voor mijn rijbewijs te gaan.

Ik krijg helemaal niks, geen zorg toeslag, geen uitkering, geen huurtoeslag of wat dan ook.

Nou dat vind ik maar goed ook, want dan zou t echt helemaal erg zijn. Want weet je hoe je op mij over komt? Puur en alleen als een verwend nest.
Zorgtoeslagen etc voor mensen die hard werken, willen werken maar niet kunnen/mogen werken: ja tuurlijk!
Maar voor mensen zoals jij? Nee sorry. Hoezo ik draai de economie kapot 8)7

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:15

Eerder in het topic zei je dat je ouders je financieel niet steunen toch?

Knopen doorhakken en er voor gaan, dat is de enigste mogelijkheid.
Niet de job in belgie, dan er één zoeken in Nederland, want zonder inkomen ga je nooit de toekomst hebben die je voor ogen hebt, daar zal je voor moeten werken, je ouders zullen niet voor eeuwig u onderhouden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:15

fleurtjeuh schreef:
Die 6 weken in belgie had ik een eigen huisje, moest zelf mn boodschappen regelen, zelf koken, zelf mn bed uit, schoonmaken en opruimen en noem maar op.

dat noem ik niet zelfstandig zijn en naar volwassenheid toe groeien. dat zijn keuzes maken die je maken of breken waaruit je weer leert.

maar ts je wil geen kant in je weet niet wat je wil qua belgie, ga dan solliciteren in nederland.
heb je al overleg gehad met je ouders ivm oostenrijk mischien willen ze je wel wat geld lenen , voor je toekomst.
en ts je bent niet zielig hoor ik moest ook vroeg zelf me centjes verdienen en dat was ook toen ik 14 werd. ben er zeker niet slechter op geworden, maar heb het idee dat jij daar niet mee kan leven omdat je het constant aankaart.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:16

pmarena schreef:
Ik vind het wel grappig hoe je klinkt :D

Je klinkt als iemand die lui op de bank zit te klagen en een schop onder de kont nodig heeft...maar toch ook als iemand die ze best wel op een rijtje heeft, gezien je zelf beseft dat je negatief klinkt, toch lekker doorgepakt hebt daar die 6 weken in België, geen verwend snotjong wilt zien dat profiteert van ouders en je beseft dat het niet verstandig is om jezelf nu al te laten bezwangeren enzo :)

Het is wel grappig hoe dat elkaar een beetje tegenspreekt, maar wel heel goed dat je er puntje bij paaltje dus beter voor staat dan je de indruk wekt zeg maar.

Hoe wil je er in 2020 bij zitten? En je vriend?

Wil je bijvoorbeeld dan graag al een paar jaar samenwonen? Moeder zijn? En onder welke omstandigheden wil je (jullie) dat dan? Hoe wil je in het leven staan, wil je nog bepaalde dingen doen of meemaken voordat je huismoeder gaat spelen?

Wil je een een eigen inkomen en een leuke baan hebben voor een paar dagen in de week? Wil je een eigen paard hebben? Dat soort dingen. Denk eens samen met je vriend na hoe jullie er in 2020 bij willen zitten, hoe je wild dat jullie leven er dan uitziet qua wonen, hobbies, vrienden, en het bekostigen van het huishouden enzo :)

En ga dan nadenken hoe je eraan kan gaan werken om dit te bereiken.

Is België een goede stap? Doe dat dan, als je daar trots op kunt zijn dan is dat toch heel erg tof, heb je de rest van je leven nog wat aan +:)+

Het is sowieso 1000x beter voor je dan thuiszitten.

Kun je een betere baan of opleiding vinden: doe dat dan, maar zo niet: hop naar België, voordat ze niet meer willen omdat je zo zit te twijfelen :=

Uhm bedankt denk ik? :P
Ja ik had al het idee dat ik wat tegenstrijdig klonk, maar zo voel ik me ook..

Over een paar jaar?
Dan zou ik graag al samenwonen.
Of er dan al een kind (op komst) is? Geen idee, dat hangt van de omstandigheden af.
Wat voor plek we wonen, en hoeveel inkomen we hebben, en welke mogelijkheden we hebben.
Eigen paard? Geen idee, zou leuk zijn als de mogelijkheden er zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:17

Celiien schreef:
fleurtjeuh schreef:

Nou dat vind ik maar goed ook, want dan zou t echt helemaal erg zijn. Want weet je hoe je op mij over komt? Puur en alleen als een verwend nest.
Zorgtoeslagen etc voor mensen die hard werken, willen werken maar niet kunnen/mogen werken: ja tuurlijk!

Uhhhhmmmm Okeeeeeee
Dus ik ben een verwend nest?
Omdat ik alles zelf moet regelen, en daar vrede mee heb?
Omdat ik geen financiele steun krijg van mijn ouders, en daar ook vrede mee heb?
Of omdat ik met mezelf in de knoop zit?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:17

Celiien schreef:
fleurtjeuh schreef:

Wow! Hallo! Iets vriendelijker kan ook wel hè! Ze vraagt om hulp en ideeën niet om nog erger de grond ingestampt te worden. Ze ontvangt al niets van jouw belastingcenten dus dan kan je zo'n opmerking ook gewoon voor je houden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:18

Geen financiële steun van je ouders?

Wie betaald je onderhoud, je eten en drinken elke dag?

fleurtjeuh

Re: I am stuck in my life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:19

Ok, ik wordt onderhouden door mijn ouders.
Dat is alles.
Niet elke 18 jarige kan al uit huis, en heeft dan de financiele middelen om uit huis te wonen en zichzelf te onderhouden.
Het is niet dat ik al jaren op mn gat zit niks te doen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:19

die mogelijkheden en omstandigheden... creëer jezelf!... ik heb het idee dat je denkt dat het leven je overkomt.... en dat jij er geen enkele sturing op hebt... misschien voelt dat nu zo... maar dat is niet waar... jij hebt zelf gewoon regie .... en als je die nu niet hebt moet je je regie op eisen... en als het je niet lukt om de regie over je leven te krijgen... dan moet je hulp vragen zodat je het leert en het wel kan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:20

fleurtjeuh schreef:
Uhhhhmmmm Okeeeeeee
Omdat ik geen financiele steun krijg van mijn ouders, en daar ook vrede mee heb?

hoezo krijg je geen financiele steun? je woont thuis, en daar hoef je geen cent voor te betalen. Enig idee wat ik kwijt ben aan woon- en leefkosten?

Celiien

Ts:
Nee je bent een verwend nest omdat je de hele dag (blijkbaar op je gat zit), loopt te zeuren over werk omdat je koude voeten krijgt en blijkbaar iemand, of je ouders of je vriend dat nu is, je voorziet in je levensonderhoud.
Je zit met jezelf in de knoop, doe er dan wat mee. Want zo draai je in een cirkeltje rond zonder er iets aan te doen.

Evac: zie idd dat t niet heel vriendelijk is, maar het is wel
Zoals ik t zie. Komt klote over, maar ik ben echt niet de enige die zo denkt op dit moment!
Laatst bijgewerkt door Celiien op 18-09-13 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

fleurtjeuh schreef:
Uhhhhmmmm Okeeeeeee

je krijgt wel financieel steun anders stond je al op straat :') anders had je geen internet, had je geen mobiel, computer, kleren en eten en weet ik veel wat. Je moet een gegeven paard niet zo in de bek kijken om het maar te zeggen :) Neem aan dat je ouders ook je verzekering etc gewoon betalen gezien je helemaal geen geld hebt.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-09-13 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:21

Maar dan kan je toch niet zeggen dat je geen (financiële) steun krijgt van je ouders, komt nogal ondankbaar en verwend over.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:21

chanel1985 schreef:
Geen financiële steun van je ouders?

Wie betaald je onderhoud, je eten en drinken elke dag?

Dit inderdaad.
Je woont nog bij je ouders thuis. Ik weet wel zeker dat ze geld genoeg aan je uitgeven.

Ik heb het idee dat jij je ondergewaardeerd voelt door je ouders en dat je je ouders hier naarder neer zet dan ze zijn.

Je woont bij ze in! Betaal je kost geld?
Redelijk logisch dat ze je uitjes niet gaan betalen, daar kun je prima zelf voor werken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:23

Ehm hallo allemaal, nu niet gaan overdrijven hoor :wave:

TS is pas 20, is helemaal gaan rare leeftijd om nog thuis te wonen. Ze is al eerder van haar luie billetjes afgekomen en heeft 6 weken gewerkt, moet nu alleen even een duwtje hebben om in actie te komen en te gaan werken voor haar eigen onderhoud en dan is er niks aan de hand :)

TS: ik denk dat je alleen maar mensen teleurstelt als je thuis blijft zitten niks doen :)*

Je vader en moeder vinden het natuurlijk niet leuk om te zien dat je bij hen in het nest zit zonder te werken aan een eigen nestje, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Zou jij gaan werken aan je toekomst, hetzij door in België te gaan werken, hetzij door hier in Nederland iets te zoeken van opleiding en / of werk, dan zouden ze vast al trots op je zijn dat je bezig bent om zelfstandig te worden en in je eigen onderhoud te voorzien. Alleen al door zoiets te gaan doen dwing je respect af.

Ga je niet naar België, dan stel je je ouders teleur. Maar ook die mensen in België. En jezelf. En misschien ook wel je vriend en vriendin ;)
De enige reden waarom je die mensen niet teleur zou stellen zou zijn dat je in plaats van het werk daar, iets beters gevonden hebt waarmee je op een betere manier aan je toekomst bouwt omdat je daarmee alvast wat kunt sparen bijvoorbeeld of je tijd investeert in een opleiding waarmee je een goede baan kunt krijgen :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:24

Uche, ik herinner me net dat ik nog een baan heb gehad :')
In een brasserie van een verpleegtehuis.
Ik vond het niet leuk, maar heb me er voor de volle 110% voor ingezet.
Daar heb ik een aantal maanden gewerkt.
Toen is mijn contract niet verlengd omdat ze geen 0 uren contracten meer wouden hebben, en ze mij geen uren contract konden geven.

Mobiel, kleren en computer is allemaal betaald van mijn spaargeld. Al jaren.

En kost geld zou ik moeten betalen aan mijn ouders als ik een baan zou hebben.
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 18-09-13 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:24

Daar ging het ook niet alleen over, t is dat ze zei dat ze van haar ouders geen steun krijgt, dat is gelogen want haar ouders onderhouden haar en ze moet daar niet voor betalen

Dat is maar normaal, deed ik ook toen ik die leeftijd had.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 18-09-13 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:25

fleurtjeuh schreef:

wil je nog even herhalen waar je vandaag woont?
Denk je echt dat een volwassen kind in hebben je geen geld kost als ouder?
Je draagt kleding (mag ik hopen)?
Je hebt het lekker warm?
Je kan je wassen?
Je hebt een bed om in te slapen?
Je hebt toegang tot een computer en internet?
Je hebt een telefoon om te bellen?

En dat doe je allemaal zonder een eigen inkomen te hebben.. Je hebt nooit gewerkt en je spaargeld (hoe ben je daar aangekomen?) is op.. zeg dus aub niet dat je ouders er niet zijn voor jou..
Mijn dochter zal het zo makkelijk niet hebben.. geen werk, dan werk je maar in huis, ook hier moet gepoetst worden, afwas gedaan worden..
Zo ben ik trouwens ook opgevoed.. in het leven is niets gratis... en wil je iets bereiken, dan moet je er ook iets voor doen en ook iets voor over hebben, zoniet, er zijn genoeg bruggen waar je onder kan slapen. Eens zien of het enkel je voetjes zijn die koud zullen hebben...
Het wordt tijd om volwassen te worden en je verantwoordelijkheid te nemen. Ouder worden zonder deze verantwoordelijkheid lijkt me echt geen strak plan...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:25

Nu vraag ik me dus nog steeds af... wie je gaat teleurstellen als je wel naar Belgie gaat?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:26

Als dat jaar in België eigenlijk een nul-operatie is kwa loon, zou ik me eerst de vraag stellen hoe nuttig werken daar is voor je verdere carrière. Als het een buitenkans is waar je enorm veel gaat leren en die mooie poorten opent naar beter werk, is het altijd het overwegen waard.
Maar ik denk niet dat je eeuwig van plan bent om tegen kost en inwoon daar te blijven werken. Dan moet je jezelf de vraag stellen of je dat wel wil, want je wil verder in je leven zeg je zelf. En als je over een jaar terug thuis staat, nog steeds zonder diploma, nog steeds zonder een fatsoenlijke spaarpot, met een jaar ervaring waar je op de arbeidsmarkt niks aan hebt, plus nog een jaar in een hutje gewoond waar je niet 100% zelfstandig bent geweest...dan kan je imo beter eens werk maken van hier of je opleiding af te maken, of te gaan werken, fatsoenlijk te sparen en op zoek te gaan naar een woning.