Het meisje stond er alweer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:26

Zeg ik dat dan eclair98, dat jij dat allemaal hebt gezegd, sommige dingen wel trouwens. Het is wat er allemaal gezegd wordt en dat de hele toestand een beetje buiten proportie geraakt op deze manier. Het gaat om een 8 jarig meisje dat te opdringerig wordt naar jou en moet je zien wat er uit zo'n topic komt. Door jou opmerking over kindermishandeling, wordt het er niet beter op. Ik schrik er ook van dat 'volwassenen' zo reageren op kinderen van 8, het zou je idd te denken geven om je kind nog wel buiten te laten, als mensen zo reageren.
Verder spreek je het ook niet tegen trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:34

_Mondy_ schreef:
Tja maar mindim, wat als het meisje daadwerkelijk een vervelende thuis situatie heeft ? Dan gewoon die oogkleppen op want tja dit is verteld door een 15jarige... zo gaat dat nou precies bij de meeste gevallen... we doen lekker niks.
Nee dan ben je zelf net zo verkeerd bezig als een ts die het verhaal zo probeert op te blazen. Wat zeg ik, erger. Is er niks aan de hand dan prima maar als het wel zo is moeten er maatregelen worden genomen. Ts heeft t gevoel dat er iets niet klopt en moet ze er dus ook naar handelen imo.
Want dat een kind van acht de hele dag op straat rond loopy is 1, maar dat ze ook nog eens bij vreemden aanbelt vind ik toch best zorgwekkend. Waarom ? Omdat de volgende mrt een leuke pup ook een vervelende vent kan zijn. Zeker zo'n jong meisje (met een handicap) kan die gevolgen niet zien.
Of ik nu wel of niet denk dat ts het verhaal opblaast doet er niet toe, we moeten afgaan op wat zij verteld. En aan de hand daarvan ben ik van mening dat ts er wat mee moet doen. Al is het een gesprek met die ouders, want weten die ondertussen al dat hun dochter bij vreemden aanbelt ?

Waar staat dat het kind de hele dagen op straat loopt dan? Kinderen van 8 gaan gewoon naar school. (dus daar ga ik weer, dat lijkt me wat overdreven).
Op 17 september geeft TS aan dat haar moeder er iets over tegen het meisje heeft gezegd en op 23 september geeft TS aan dat ze niets meer van het meisje heeft vernomen. Dus het meisje heeft schijnbaar netjes geluisterd en men gaat er maar over door, meisje heeft toch gedaan wat is gevraagd, wat is het probleem dan en waarom zaagt TS er nog zo over door?
Een kind in een mishandelingssituatie plaatsen, alleen omdat ze haar hebben gezien in een korte broek met sandalen op een frisse dag? Wie zegt dat het meisje een handicap heeft, dat wordt door een andere bokker gesuggereerd.
Verder moet TS er helemaal niets aan doen, maar als haar ouders zich daadwerkelijk zorgen maken over het welzijn van het 8 jarige meisje, dan moeten die er wat aan doen. Maar waarschijnlijk hebben die niet de noodzaak er van in gezien.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:37

Wat een onzin dat iedere 15jarige overdrijft. Sommige overdrijven en sommige niet. TS heeft dit gevoel en wil gewoon tips om dat kind 'weg te houden' van haar pup. Ze vraagt hier niet om een rel topic.
Weer on-topic; zoals hierboven al word gezegd door iemand, zeg dat puplief in training zit en dus niet mag knuffelen als ze uitgelaten word. Vind ik een goede, maarja dat ben ik.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:41

Zoals ik al zeg gaat het er niet om wat ik van de situatie vind. Ik persoonlijk denk nl ook dat het teveel opgeblazen wordt. Maar ik ben wel van mening dat er bij twijfel over het wel en wee van kinderen gerust actie ondernomen mag worden op wat voor manier dan ook. Er zitten twee kanten aan, ts overdrijft waarschijnlijk en van jou kant miss wat teveel de aanname dat het allemaal wel mee zal vallen. Ik hoop en ga er van uit dat je gelijk hebt, maar wil wel aangeven dat ik het niet meer dan logisch vind dat de ts wel actie onderneemt als ze wel denkt dat t niet goed is. En dat kan zij gerust zelf of samen met dr ouders.

Xroos dat was ik, ze hebben trouwens ook op fb iets rondgaan mbt een geel strikje op de lijn. Nu zal zo'n klein meiske dat wellicht niet snel doorhebben maar mochten er meer zijn die last hebben van onwelkome aaiers :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:46

Het meisje is misschien gewoon gek van pups en denkt er voor de rest niet veel over na. Misschien wil ze dolgraag een puppy maar krijgt ze er geen van haar ouders en gaat ze daarom TS opwachten om die pup te zien omdat ze er zo gek van is.

Maar zoals Mondy zegt, misschien is de volgende met een pup een vervelende vent, wie weet zelfs een met verkeerde bedoelingen. Als het meisje zomaar bij vreemden gaat aanbellen zonder medeweten van de ouders, kunnen er erge dingen gebeuren. Het klinkt misschien overdreven, maar als je tegenwoordig het nieuws hoort van kinderen die worden ontvoerd, verkracht, vermoord,... zou ik het persoonlijk niet leuk vinden als mijn dochter zomaar bij vreemden zou gaan aanbellen, ookal hebben die een leuke pup. Dat ze tot 9 uur op straat spelen, ok, je moet je kinderen ook niet gaan opsluiten, maar met vreemden praten vind ik een beetje te ver gaan, en al helemaal te ver als ze ook nog eens gaan aanbellen bij vreemden...

Daarnaast wil ik ook wel even zeggen dat ik TS wel begrijp dat ze het niet leuk vindt om steeds geviseerd te worden door dat meisje, en dat het meisje haar staat op te wachten en zelfs bij haar thuis gaat aanbellen. Je koopt een pup voor jezelf, niet voor anderen. TS zal het heus niet erg vinden om iemand de pup te laten aaien, maar niet iedere dag...
Ik heb eens dezelfde situatie gehad met mijn pony, ik vond het zéér vervelend. Begon met een keer dat ik mijn pony aan het longeren was in de piste van een vriendin (heb zelf geen piste), dat meisje woonde een paar huizen verder. Meisje ging braaf aan de kant van de piste zitten en kijken naar mijn pony. Ik ging niet aso doen en ben beginnen praten met het meisje, vroeg of ze ook paardreed enz, daarna vroeg ze of ze mijn pony mocht aaien, dat liet ik dus toe... Sindsdien was ze niet van me weg te slaan. Ze is me gevolgd tot thuis en toen kwam ze dagelijks kijken of mijn pony nergens te bespeuren was (ze ging helemaal rond de omheining van het huis, pony heeft een weide in de tuin). Ik heb toen wel duidelijk laten merken dat ik hier niet mee opgezet was, daarna is ze ermee gestopt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 16:47

Mindim schreef:
_Mondy_ schreef:
Tja maar mindim, wat als het meisje daadwerkelijk een vervelende thuis situatie heeft ? Dan gewoon die oogkleppen op want tja dit is verteld door een 15jarige... zo gaat dat nou precies bij de meeste gevallen... we doen lekker niks.
Nee dan ben je zelf net zo verkeerd bezig als een ts die het verhaal zo probeert op te blazen. Wat zeg ik, erger. Is er niks aan de hand dan prima maar als het wel zo is moeten er maatregelen worden genomen. Ts heeft t gevoel dat er iets niet klopt en moet ze er dus ook naar handelen imo.
Want dat een kind van acht de hele dag op straat rond loopy is 1, maar dat ze ook nog eens bij vreemden aanbelt vind ik toch best zorgwekkend. Waarom ? Omdat de volgende mrt een leuke pup ook een vervelende vent kan zijn. Zeker zo'n jong meisje (met een handicap) kan die gevolgen niet zien.
Of ik nu wel of niet denk dat ts het verhaal opblaast doet er niet toe, we moeten afgaan op wat zij verteld. En aan de hand daarvan ben ik van mening dat ts er wat mee moet doen. Al is het een gesprek met die ouders, want weten die ondertussen al dat hun dochter bij vreemden aanbelt ?

Waar staat dat het kind de hele dagen op straat loopt dan? Kinderen van 8 gaan gewoon naar school. (dus daar ga ik weer, dat lijkt me wat overdreven).
Op 17 september geeft TS aan dat haar moeder er iets over tegen het meisje heeft gezegd en op 23 september geeft TS aan dat ze niets meer van het meisje heeft vernomen. Dus het meisje heeft schijnbaar netjes geluisterd en men gaat er maar over door, meisje heeft toch gedaan wat is gevraagd, wat is het probleem dan en waarom zaagt TS er nog zo over door?
Een kind in een mishandelingssituatie plaatsen, alleen omdat ze haar hebben gezien in een korte broek met sandalen op een frisse dag? Wie zegt dat het meisje een handicap heeft, dat wordt door een andere bokker gesuggereerd.
Verder moet TS er helemaal niets aan doen, maar als haar ouders zich daadwerkelijk zorgen maken over het welzijn van het 8 jarige meisje, dan moeten die er wat aan doen. Maar waarschijnlijk hebben die niet de noodzaak er van in gezien.

Nouja, een kappotte broek, kapotte schoenen en een kappotte jas.
Maar ik kan er denk ik niet goed over nadenken, laat maar dan :+
Ze heeft trouwens zelf een hond (of meerdere), dat heeft ze verteld.

MondyJoker

Re: Het meisje stond er alweer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:54

Ts maar doe je er verder iets mee met je verdenkingen ? Jij alleen weet hoe of wat en wij niet :)

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:57

Heb dit voorgehad met een meisje die dit deed bij mijn paard.
Op begin was ik ook heel vriendelijk, waarschijnlijk te vriendelijk want uiteindelijk stond ze er ook altijd.

Ik heb dan aan haar gevraagd of ik de nummer van haar mama mocht om het te bespreken of ze mijn paard mocht kopen (leugentje om bestwil) en heb haar mama gecontacteerd en sinds dan heb ik ze nooit meer gezien. Kind was ook niet goed wijs :-)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:04

sorry maar ik ga toch echt voor een deel met Mindim mee dat overdijven een vak is ..... bang om je hond kwijt te raken ?
hoe dan wel in den vrede .......?

eclair98 schreef:
4 Havo, maar mijn gedrag zal wel kinderachtig zijn :j
Maar sommige kinderen in de buurt begrijpen al dat ze het moeten vragen, zij stormt erop af. Saartje is al erg dominant en we moeten nog meer consequent zijn. Als ze denkt dat ze nu steeds haar zin krijgt en het opeens niet krijgt, zit ik met de problemen. Het meisje zit niet met de tandafdrukken in haar hand, ik wel. En het doet verrekte veel zeer :*

je moet gewoon een hond (pup) opvoeden , met alle moeilijkheden die er bij komen kijken en hem in toom houden , wil hij een kind of jou bijten.

dat je het vervelend vind dat ze er steeds om blijft vragen om te aaien , snap ik , je hebt een hond voor jezelf genomen en niet voor de hele buurt.
maar je bent 15 en dat meisje 8 , de aanhouder wint en er zal vast een oplossing zijn.
kan me niet voorstellen dat ze jou de baas blijft :P

wat de kleding van het kind betreft , er zijn ouders die niet ruim in het geld zitten en hun kinderen laten spelen in oudere kleren danwel met gaten er in , maar dat heeft weinig met mishandeling te maken.
mocht je echt vermoeden dat het kind mishandeld word .... vind ik het raar dat je niet met de Kinderbescherming zou bellen omdat je de buurt over je heen zou krijgen,en vind dan dat je helemaal weinig begrip kan brengen voor je leeftijd.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:28

TS is de situatie al verbeterd? Staat ze je niet meer te stalken?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 17:31

Ik heb er niet meer gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:31

eclair98 schreef:
Nouja, een kappotte broek, kapotte schoenen en een kappotte jas.
Maar ik kan er denk ik niet goed over nadenken, laat maar dan :+
Ze heeft trouwens zelf een hond (of meerdere), dat heeft ze verteld.

Als jullie het zo schrijnend vinden, waarom doen je ouders daar dan niets nee?
Verder zijn er heel veel gezinnen die beneden de armoedegrens leven. Het was vorige week nog op het nieuws. Dat door geld gebrek, kinderen soms in zomerkleding lopen terwijl dat niet meer kan, omdat de ouders geen geld hebben voor nieuwe winterkleding. Dus om dat gelijk aan kindermishandeling te linken, nee.
Verder vertrouw ik op een mishandelingssituatie eerder op het oordeel van een volwassene dan op de mening van een puber. En aangezien jouw ouders schijnbaar geen melding hebben gemaakt, zal het misschien wel mee vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:32

xEmily schreef:

Al een week niet meer. Dus meiske heeft keurig gedaan wat haar is opgedragen. Misschien is ze toch nog zo slecht niet en waarschijnlijk helemaal goed tussen haar oren en hebben haar ouders haar toch wel grenzen geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:34

steflyn schreef:
Heb dit voorgehad met een meisje die dit deed bij mijn paard.
Op begin was ik ook heel vriendelijk, waarschijnlijk te vriendelijk want uiteindelijk stond ze er ook altijd.

Ik heb dan aan haar gevraagd of ik de nummer van haar mama mocht om het te bespreken of ze mijn paard mocht kopen (leugentje om bestwil) en heb haar mama gecontacteerd en sinds dan heb ik ze nooit meer gezien. Kind was ook niet goed wijs :-)

Je zou niet bij mij aan moeten komen op die manier. Op slinkse wijze kinderen een telefoonnummer ontfutselen, dan ben je imo evengoed niet goed wijs.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:35

Ts het is jammer dat je dan niet wilt reageren op vragen... dus dan nog maar een keer :)
Denk je echt dat er iets niet goed is in haar thuis situatie ? Zo ja neem je er actie op ?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:37

Mindim schreef:
xEmily schreef:

Al een week niet meer. Dus meiske heeft keurig gedaan wat haar is opgedragen. Misschien is ze toch nog zo slecht niet en waarschijnlijk helemaal goed tussen haar oren en hebben haar ouders haar toch wel grenzen geleerd.

Oh sorry dan heb ik dat toevallig niet meegekregen, mag het?

Wel fijn voor de TS dat ze niet meer gestalkt wordt !!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:40

Xemily mindim reageerde gewoon normaal op je vraag hoor, ookal is ze t niet met alles eens betekend niet dat gelijk alles wat ze typt een aanval is :')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:42

_Mondy_ schreef:
xEmily mindim reageerde gewoon normaal op je vraag hoor, ookal is ze t niet met alles eens betekend niet dat gelijk alles wat ze typt een aanval is :')

Sorry maar ik voelde me al eerder aangesproken door een comment van haar. Dus vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:49

TS, hoe lang heb je last gehad van het meisje? Je hebt de hond een maand, ze komt al een week niet meer en je vertelde dat ze in 4 dagen tijd 2 maal heeft aangebeld.
Hoe lang heeft dit 'stalken"dan geduurd. Die 4 dagen na schooltijd? Waarna ze 2 keer heeft aangebeld?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:19

Mindim schreef:
xEmily schreef:

Ik geef het op met jou :') _O-

EDIT: 2 tot 3 weken, maar dat vond ik al lang zat.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:21

vond je als je alles achteraf terug leest in je topic nou echt zo beangstigend ?

15 VS 8 jaar ?
hond kwijt raken ?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:28

HAHA... wat een broodje aap verhaal! Kom nu als dit meisje van 8 zo erg is geweest , dan hadden jou pa en ma denk ik al lang ingegrepen! Ik denk eigenlijk dat het een beetje aandacht vragen is van TS!

En je wil graag huurmoordenaar worden volgens je profiel... nou hier ligt je kans om vast te oefenen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:38

eclair98 schreef:
Ik geef het op met jou :') _O-

EDIT: 2 tot 3 weken, maar dat vond ik al lang zat.

?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:22

Frederieke_ schreef:
Nou zeg, wat een commentaar :?

wij hebben ook een autistisch meisje in de wijk die hélemaal gek is van ons hondje, en ons hondje ook van haar, helaas mag ze geen hond van haar ouders en komt ze dus wanneer ze tijd heeft, in de vakanties wat vaker dan door de weeks, komt ze langs om te vragen of ze puck uit mag laten. meisje én hond vinden het helemaal geweldig! eerst vond ik het ook niet helemaal fijn maar je moet anderen ook wat gunnen... en het gaat ten slotte helemaal prima! het is niet per definitie slecht als iemand je hond leuk vind toch? :') vind het een beetje raar...

Dat vind ik dus ook, heb persoonlijk liever kindertjes die mijn dieren écht leuk vinden dan kinderen die bij de eerst best langskomende hond weer weg zijn om die te aaien, als ze die van mij echt leuk vinden, go ahead, amuseer je er maar mee, ik kijk wel van een afstandje.

Ik lees hier 'kind was niet goed wijs', jij wel zeker? 8)7 Een kind is nooit 'goed wijs', anders was het geen kind meer, als het zo enorm verstandig, volwassen en rustig op aarde kwam (iets dat vele ouderen nog niet zijn) was er pas wat mis.
Gatver. Hier is een kindje dat áltijd weer voor mijn pony komt, veel plezier, wij op stal gunnen haar allemaal het plezier dus heeft ze iedere dag vele paardjes te poetsen, hoefjes uit te krabben, pony's uit te stappen etc., sinds wanneer is het zo lastig om de dingen die je hebt te delen met mensen die het niet hebben?

En néé, ik verplicht niemand iets, ik verwijt niemand iets, maar iets 24 uur per dag, 365 dagen per jaar zo te bezitten dat je anderen er geen plezier mee kan laten maken? :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 20:03

fuego3 schreef:
vond je als je alles achteraf terug leest in je topic nou echt zo beangstigend ?

15 VS 8 jaar ?
hond kwijt raken ?

Via internet kan je, je niet goed uitdrukken. Dus ja, ik vond het vrij vervelend worden.