Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Mondy_ schreef:Tja maar mindim, wat als het meisje daadwerkelijk een vervelende thuis situatie heeft ? Dan gewoon die oogkleppen op want tja dit is verteld door een 15jarige... zo gaat dat nou precies bij de meeste gevallen... we doen lekker niks.
Nee dan ben je zelf net zo verkeerd bezig als een ts die het verhaal zo probeert op te blazen. Wat zeg ik, erger. Is er niks aan de hand dan prima maar als het wel zo is moeten er maatregelen worden genomen. Ts heeft t gevoel dat er iets niet klopt en moet ze er dus ook naar handelen imo.
Want dat een kind van acht de hele dag op straat rond loopy is 1, maar dat ze ook nog eens bij vreemden aanbelt vind ik toch best zorgwekkend. Waarom ? Omdat de volgende mrt een leuke pup ook een vervelende vent kan zijn. Zeker zo'n jong meisje (met een handicap) kan die gevolgen niet zien.
Of ik nu wel of niet denk dat ts het verhaal opblaast doet er niet toe, we moeten afgaan op wat zij verteld. En aan de hand daarvan ben ik van mening dat ts er wat mee moet doen. Al is het een gesprek met die ouders, want weten die ondertussen al dat hun dochter bij vreemden aanbelt ?
Mindim schreef:_Mondy_ schreef:Tja maar mindim, wat als het meisje daadwerkelijk een vervelende thuis situatie heeft ? Dan gewoon die oogkleppen op want tja dit is verteld door een 15jarige... zo gaat dat nou precies bij de meeste gevallen... we doen lekker niks.
Nee dan ben je zelf net zo verkeerd bezig als een ts die het verhaal zo probeert op te blazen. Wat zeg ik, erger. Is er niks aan de hand dan prima maar als het wel zo is moeten er maatregelen worden genomen. Ts heeft t gevoel dat er iets niet klopt en moet ze er dus ook naar handelen imo.
Want dat een kind van acht de hele dag op straat rond loopy is 1, maar dat ze ook nog eens bij vreemden aanbelt vind ik toch best zorgwekkend. Waarom ? Omdat de volgende mrt een leuke pup ook een vervelende vent kan zijn. Zeker zo'n jong meisje (met een handicap) kan die gevolgen niet zien.
Of ik nu wel of niet denk dat ts het verhaal opblaast doet er niet toe, we moeten afgaan op wat zij verteld. En aan de hand daarvan ben ik van mening dat ts er wat mee moet doen. Al is het een gesprek met die ouders, want weten die ondertussen al dat hun dochter bij vreemden aanbelt ?
Waar staat dat het kind de hele dagen op straat loopt dan? Kinderen van 8 gaan gewoon naar school. (dus daar ga ik weer, dat lijkt me wat overdreven).
Op 17 september geeft TS aan dat haar moeder er iets over tegen het meisje heeft gezegd en op 23 september geeft TS aan dat ze niets meer van het meisje heeft vernomen. Dus het meisje heeft schijnbaar netjes geluisterd en men gaat er maar over door, meisje heeft toch gedaan wat is gevraagd, wat is het probleem dan en waarom zaagt TS er nog zo over door?
Een kind in een mishandelingssituatie plaatsen, alleen omdat ze haar hebben gezien in een korte broek met sandalen op een frisse dag? Wie zegt dat het meisje een handicap heeft, dat wordt door een andere bokker gesuggereerd.
Verder moet TS er helemaal niets aan doen, maar als haar ouders zich daadwerkelijk zorgen maken over het welzijn van het 8 jarige meisje, dan moeten die er wat aan doen. Maar waarschijnlijk hebben die niet de noodzaak er van in gezien.

eclair98 schreef:4 Havo, maar mijn gedrag zal wel kinderachtig zijn![]()
Maar sommige kinderen in de buurt begrijpen al dat ze het moeten vragen, zij stormt erop af. Saartje is al erg dominant en we moeten nog meer consequent zijn. Als ze denkt dat ze nu steeds haar zin krijgt en het opeens niet krijgt, zit ik met de problemen. Het meisje zit niet met de tandafdrukken in haar hand, ik wel. En het doet verrekte veel zeer
eclair98 schreef:Nouja, een kappotte broek, kapotte schoenen en een kappotte jas.
Maar ik kan er denk ik niet goed over nadenken, laat maar dan
Ze heeft trouwens zelf een hond (of meerdere), dat heeft ze verteld.
steflyn schreef:Heb dit voorgehad met een meisje die dit deed bij mijn paard.
Op begin was ik ook heel vriendelijk, waarschijnlijk te vriendelijk want uiteindelijk stond ze er ook altijd.
Ik heb dan aan haar gevraagd of ik de nummer van haar mama mocht om het te bespreken of ze mijn paard mocht kopen (leugentje om bestwil) en heb haar mama gecontacteerd en sinds dan heb ik ze nooit meer gezien. Kind was ook niet goed wijs
Mindim schreef:xEmily schreef:TS is de situatie al verbeterd? Staat ze je niet meer te stalken?
Al een week niet meer. Dus meiske heeft keurig gedaan wat haar is opgedragen. Misschien is ze toch nog zo slecht niet en waarschijnlijk helemaal goed tussen haar oren en hebben haar ouders haar toch wel grenzen geleerd.
Mindim schreef:xEmily schreef:TS is de situatie al verbeterd? Staat ze je niet meer te stalken?
Al een week niet meer. Dus meiske heeft keurig gedaan wat haar is opgedragen. Misschien is ze toch nog zo slecht niet en waarschijnlijk helemaal goed tussen haar oren en hebben haar ouders haar toch wel grenzen geleerd.

Frederieke_ schreef:Nou zeg, wat een commentaar![]()
wij hebben ook een autistisch meisje in de wijk die hélemaal gek is van ons hondje, en ons hondje ook van haar, helaas mag ze geen hond van haar ouders en komt ze dus wanneer ze tijd heeft, in de vakanties wat vaker dan door de weeks, komt ze langs om te vragen of ze puck uit mag laten. meisje én hond vinden het helemaal geweldig! eerst vond ik het ook niet helemaal fijn maar je moet anderen ook wat gunnen... en het gaat ten slotte helemaal prima! het is niet per definitie slecht als iemand je hond leuk vind toch?vind het een beetje raar...
Een kind is nooit 'goed wijs', anders was het geen kind meer, als het zo enorm verstandig, volwassen en rustig op aarde kwam (iets dat vele ouderen nog niet zijn) was er pas wat mis.