En dan is het over...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:50

arankeng schreef:
Het valt mij ook op dat ze gewoon in die slachtoffer rol blijft kruipen.. en ik denk dat we dit baseren op meerdere topics van ts. Dit is namelijk niet de eerste over haar beperking.

:)* misschien is dat haar beperking ? :)*[/quote]

Dat is nogal lastig te zeggen aangezien PDD-NOS een heeeel groot begrip is.[/quote]

ik weet het ik heb dat labeltje namelijk ook en adhd !

Nummus

Re: En dan is het over...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:51

Aprils_joke dan weet je dus ook dat het labeltje geen barst zegt... :') :(:) Sterkte!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:52

Astaloca schreef:
Het valt mij ook op dat ze gewoon in die slachtoffer rol blijft kruipen.. en ik denk dat we dit baseren op meerdere topics van ts. Dit is namelijk niet de eerste over haar beperking.

Maar het kan ook gewoon bij haar beperking horen...

TS: ik hoop dat je de constructieve reacties er uit pikt en daar wat aan hebt. Volgens mij verschuil jij je nergens achter, maar ben je gewoon zoals je bent. Dat dit soms niet handig is, dat kan zo zijn.
Maar er zijn écht plekken waar ze je handvatten kunnen geven hoe je dingen beter aan kunt pakken. Er zijn écht plaatsen waar jij fijn kunt wonen en waar je op zijn tijd gewoon mag ploffen. Misschien in een veilige omgeving, met therapeut en bokszak?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:53

Hier iemand met Asperger en ik vind ook dat TS uit de slachtofferrol moet komen. Zowel jezelf zielig vinden als agressie is niet constructief. Het is niet boos bedoeld maar meer als spiegel, meerdere mensen vertellen je hoe je (virtueel) overkomt. Dat kan confronterend zijn, of niet. Het zou denk ik verstandig zijn om te gaan werken aan je zwakke punten, zoals leren omgaan met jouw agressieprobleem. Daarnaast moet je leren jouw eigen aandeel te zien in de conflicten die ontstaan, kijk eens naar je eigen aandeel hierin i.p.v. direct naar een ander te wijzen, ookal zou het ook aan de ander liggen. Kijk naar jouw eigen problemen en ga dáár aan werken, ipv je energie te verdoen met anderen beschuldigen en op dezelfde voet verder te gaan. :) En als je hulp nodig hebt om daarin passende begeleiding te vinden, is er vast wel iemand uit je omgeving die mee kan kijken.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:53

Nemurin schreef:
Aprils_joke dan weet je dus ook dat het labeltje geen barst zegt... :') :(:) Sterkte!

JUP !!! :') leuk al die plakplaatjes maar adhd klopt wel hoor , kan me echt niet contentreren en het is dat ik niet van rubber ben anders had ik heel de kamer runt gestuiterd :') kan echt niet stil zitten maar dan ook echt niet haha

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:55

antje_vip schreef:
Hier iemand met Asperger en ik vind ook dat TS uit de slachtofferrol moet komen. Zowel jezelf zielig vinden als agressie is niet constructief. Het is niet boos bedoeld maar meer als spiegel, meerdere mensen vertellen je hoe je (virtueel) overkomt. Dat kan confronterend zijn, of niet. Het zou denk ik verstandig zijn om te gaan werken aan je zwakke punten, zoals leren omgaan met jouw agressieprobleem. Daarnaast moet je leren jouw eigen aandeel te zien in de conflicten die ontstaan, kijk eens naar je eigen aandeel hierin i.p.v. direct naar een ander te wijzen, ookal zou het ook aan de ander liggen. Kijk naar jouw eigen problemen en ga dáár aan werken, ipv je energie te verdoen met anderen beschuldigen en op dezelfde voet verder te gaan. :) En als je hulp nodig hebt om daarin passende begeleiding te vinden, is er vast wel iemand uit je omgeving die mee kan kijken.

+100! _/-\o_
(Iemand die een tijd heeft gedacht dat ze Asperger had hier. :') )

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:56

antje_vip schreef:

Dit vind ik een hele goede reactie!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:57

Ah kom op zeg. Dat hoort bij haar die slachtoffer rol? Ik heb ook een beperking en ik zie toch echt in dat ik goed fout ben. Wat een bullshit van je april joke. Jij scheert nu ook je beperking over 1 kanm.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:58

Astaloca: ik zou persoonlijk niet zeggen dat het bij de beperking hoort. Scroll maar eens naar boven naar wat ik daar de eerste keer over zei. Een slachtofferrol kan bij je persoonlijkheid horen, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je daar ook wel vanaf kunt komen.

Nogmaals, veel moeders gebruiken hem standaard.

Anne.

TS, als ik jouw berichten zo lees zie ik dat je een slimme meid bent die prima doorheeft wat er om zich heen gebeurd. Probeer eens goed te kijken naar jouw aandeel in die 'gebeurtenissen'. Wat had je hetzelfde gedaan en wat had je anders kunnen doen zodat je nu niet in deze situatie terecht was gekomen. Kijk bijvoorbeeld eens naar hoe jouw reactie op de begeleiders was. Inplaats van uit te leggen wat je dwars zat, ben je nu heel boos geworden? Heeft dat effect gehad? Ben je er beter van geworden?

Ik weet verder niet hoe instanties als deze werken, maat TS.. asjeblieft.. als je nog een kans gegund wordt om in een leuke groep te worden geplaatst, neem die dan met beide handen aan en doe je best erin te blijven. De situatie waar je nu in zit gun je jezelf niet en gunt niemand anders je.

Geryon

Ze heeft echt niet voor niks dit 'labeltje' gekregen. Wat een walgelijke en kortzichtige reacties lees ik hier. Die zouden bestemd moeten zijn voor iemand die 100% goed functioneert.

Ik hoop dat je eruit gaat komen TS.. Maar hoe en wat kan ik je niet bij helpen :(:)

Aprils_joke

Astaloca schreef:
Ah kom op zeg. Dat hoort bij haar die slachtoffer rol? Ik heb ook een beperking en ik zie toch echt in dat ik goed fout ben. Wat een bullshit van je april joke. Jij scheert nu ook je beperking over 1 kanm.

wat scheer ik dan presies over een kam ? en ik noem jou reacte ook geen bullshit ofwel ?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:00

Geryon: Lees ook maar eens iets naar boven of vorige pagina hoeveel dat labeltje zegt... ;)
Niet zeggende dat TS geen probleem heeft, want dat heeft ze wel en ik gun je ook echt alle hulp ermee TS!

Maar eerlijk gezegd denk ik dat PDD-NOS (en alles NOS-en en NOA's) als labeltje afgeschaft zou moeten worden. Mijn broertje zegt bv. altijd dat hij liever géén labeltje had gehad dan al die tijd de behandeling die bij dit niet-specifieke plakkertje hoort en die dus niets hielp.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat hem daar het probleem in zit. Mensen zien het etiketje, ontmoeten vervolgens TS en kunnen dat beeld niet met het labeltje rijmen.
Vervolgens krijgt TS niet wat ze nodig heeft. Zou best kunnen toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:03

Ts, wat is nu je plan van aanpak?
Je hebt nog professionele begeleiding, dus ga echt met diegene en je ouders om tafel zitten om écht toekomst gericht te werk te gaan. En bedenk daarbij goed dat je daarbij niet de woorden; 'ja maar hij/zij...' Kan gebruiken. Gebruik de 'ik' vorm. Ik word agressief bij teveel prikkels, ipv een kind haalt het bloed onder de nagels vandaan en daarom...
'Ik heb de begeleider onterecht een tik gegeven' en niet 'ze zat aan mijn spullen en dus...'

Je toekomst begint nu al!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:04

Nemurin schreef:
Geryon: Lees ook maar eens iets naar boven of vorige pagina hoeveel dat labeltje zegt... ;)
Niet zeggende dat TS geen probleem heeft, want dat heeft ze wel en ik gun je ook echt alle hulp ermee TS!

Maar eerlijk gezegd denk ik dat PDD-NOS (en alles NOS-en en NOA's) als labeltje afgeschaft zou moeten worden. Mijn broertje zegt bv. altijd dat hij liever géén labeltje had gehad dan al die tijd de behandeling die bij dit niet-specifieke plakkertje hoort en die dus niets hielp.

Het zou zelfs zo kunnen zijn dat hem daar het probleem in zit. Mensen zien het etiketje, ontmoeten vervolgens TS en kunnen dat beeld niet met het labeltje rijmen.
Vervolgens krijgt TS niet wat ze nodig heeft. Zou best kunnen toch?

Dat heb ik al gelezen. Ze heeft nog steeds dat labeltje niet voor niets gekregen. Zoals jij het beredeneerd zou iedereen met zulk soort problemen het labeltje PDD-NOS krijgen. Is niet zo.

En ja, dat zou best kunnen. Maar dat heb je overal. Ook bij 'echte' stoornissen, zoals angst- en persoonlijkheidsproblematiek.

Nee, het is niet goed om te schuilen achter je labeltje. Maar het labeltje verklaart wel het een en ander. Zo niet dan had ze ook helemaal geen labeltje moeten krijgen. Niemand niet, want 'de stoornis is helemaal geen excuus voor het gedrag' zoals zovelen altijd zeggen. Bullshit vind ik dat..

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:04

Mensen weten vaak niet eens wat 't etiketje inhoud.
Ook denk ik dat het bijna onmogelijk is om te beoordelen hoe het voelt om zo'n 'beperking' te hebben als je er zelf geen heb. Hoe dichtbij je ook sta bij iemand die deze wel heeft.
Ik hoop dat TS de juiste begeleiding gaat vinden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:06

Poess91 schreef:
Mensen weten vaak niet eens wat 't etiketje inhoud.
Ook denk ik dat het bijna onmogelijk is om te beoordelen hoe het voelt om zo'n 'beperking' te hebben als je er zelf geen heb. Hoe dichtbij je ook sta bij iemand die deze wel heeft.
Ik hoop dat TS de juiste begeleiding gaat vinden.

Dat mensen je niet snappen kan ook het een en ander aan gedrag veroorzaken. Vooral bij mensen die altijd maar zeggen dat het maar een labeltje is.

milou123

Ikeje schreef:
Ik zit toevallig te kijken naar een vlieg die dwars door het glas een weg naar buiten probeert te vinden. Dat hij daar nog steeds niet is wil niet zeggen dat hij het niet heeft geprobeerd. Wel dat hij op de verkeerde manier bezig is..

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat ik vooral lees, en niet alleen hier, is een gigantische schreeuw om hulp.
TS, je wil verhuizen zeg je naar de andere kant van het land, hoe serieus ben je hierin en je ouders?
Anders kan ik evt. bij mijn werk wat rondvragen, maar dan moet ik wel weten of je een zorgindicatie o.i.d. hebt (mag per PB).

En zoek een goede hulpverlener die je kan helpen, ik weet zeker dat je ouders je daarbij willen helpen.
Naast veel structuur en duidelijkheid ga je denk ik ook veel baat hebben bij iemand die oplossingsgericht te werk gaat.
Wat gaat er goed, ga je ook wel eens anders/goed om met je woede en wat doe je dan?
Wat gebeurd er wanneer het je teveel is? Hoe is dat te voorkomen en hoe kan je leren daarmee op een constructieve manier om te gaan etc.

Voor de mensen die roepen dat het allemaal lekker makkelijk als excuus gebruikt wordt, ik weet dat het vaak zo lijkt en soms is het ook echt zo, maar jullie hebben geen idee dat het een dagelijkse (!!) strijd is en sommige dingen niet zo vanzelfsprekend zijn en anders werken dan bij een 'normaal' mens. TS had waarschijnlijk niets liever gewild dan 'normaal' zijn, niets liever.

Aprils_joke

er wordt hier ook niet gezegt dat het een excuus is , maar meer een reden van ...
ik bedoel ermee te zeggen dat het niet inzien van haar eigen schuld in haar gedrag haar beperking is , want dat is het dus in deze wel , het is een hele grote beperking dat zijzelf niet inziet dat ze fout is en n ander de schuld krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:08

vuurneon schreef:
Ts, wat is nu je plan van aanpak?
Je hebt nog professionele begeleiding, dus ga echt met diegene en je ouders om tafel zitten om écht toekomst gericht te werk te gaan. En bedenk daarbij goed dat je daarbij niet de woorden; 'ja maar hij/zij...' Kan gebruiken. Gebruik de 'ik' vorm. Ik word agressief bij teveel prikkels, ipv een kind haalt het bloed onder de nagels vandaan en daarom...
'Ik heb de begeleider onterecht een tik gegeven' en niet 'ze zat aan mijn spullen en dus...'

Je toekomst begint nu al!

Ik krijg nog begeleiding maar na dit alles heb ik er niet veel zin meer in , er is veel gebeurd en ik heb geen zin om met hun nog om te gaan
..
Anne. schreef:
TS, als ik jouw berichten zo lees zie ik dat je een slimme meid bent die prima doorheeft wat er om zich heen gebeurd. Probeer eens goed te kijken naar jouw aandeel in die 'gebeurtenissen'. Wat had je hetzelfde gedaan en wat had je anders kunnen doen zodat je nu niet in deze situatie terecht was gekomen. Kijk bijvoorbeeld eens naar hoe jouw reactie op de begeleiders was. Inplaats van uit te leggen wat je dwars zat, ben je nu heel boos geworden? Heeft dat effect gehad? Ben je er beter van geworden?

Ik weet verder niet hoe instanties als deze werken, maat TS.. asjeblieft.. als je nog een kans gegund wordt om in een leuke groep te worden geplaatst, neem die dan met beide handen aan en doe je best erin te blijven. De situatie waar je nu in zit gun je jezelf niet en gunt niemand anders je.

Ik hoop dat ze wat kunnen vinden en ik wil ook wel maar ik werdt amper begeleid daar , in die maanden daar heb ik behalve de meest strenge begeleider die toevallig ouder is gesproken en dat was super fijn toen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:09

Geryon schreef:
Dat heb ik al gelezen. Ze heeft nog steeds dat labeltje niet voor niets gekregen. Zoals jij het beredeneerd zou iedereen met zulk soort problemen het labeltje PDD-NOS krijgen. Is niet zo.

En ja, dat zou best kunnen. Maar dat heb je overal. Ook bij 'echte' stoornissen, zoals angst- en persoonlijkheidsproblematiek.

Nee, het is niet goed om te schuilen achter je labeltje. Maar het labeltje verklaart wel het een en ander. Zo niet dan had ze ook helemaal geen labeltje moeten krijgen. Niemand niet, want 'de stoornis is helemaal geen excuus voor het gedrag' zoals zovelen altijd zeggen. Bullshit vind ik dat..

Dan heb ik je verkeerd begrepen, natuurlijk krijgt iemand niet voor niets EEN labeltje, of dat nou het verkeerde is of niet. :j Maar dan heb ik dus verkeerd gelezen.
Verschuilen erachter is nooit goed!

Ik ken ook mensen met PTSS en de één heeft zich eruit gevochten met therapie, die wílde beter worden. De ander gebruikt het als schildje (ondanks therapie!) om mensen te manipuleren zodat ze rekening met haar houden... (En dat zijn maar twee van de meerdere mensen met PTSS die ik ken trouwens, maar dit is even een voorbeeldje van mensen die er al "voorbij" zijn.)

Ik denk dat we hier vooral met zijn allen struikelen over het gedeelte van "Wat is nou iets waar TS zelf iets aan kan doen, en wat is nu het deel dat door de stoornis bepaald wordt"... en dat is zelfs als professional lastig uit elkaar te trekken denk ik?

TS, als je er niet zo veel zin meer in hebt, bedenk dan waar je wél zin in hebt. Wat is je wens? Probeer dat alvast concreet uit te stippelen. Eerst weten wát je wil, daarna kun je manieren zoeken om er te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:11

milou123 schreef:
Ikeje schreef:
Ik zit toevallig te kijken naar een vlieg die dwars door het glas een weg naar buiten probeert te vinden. Dat hij daar nog steeds niet is wil niet zeggen dat hij het niet heeft geprobeerd. Wel dat hij op de verkeerde manier bezig is..

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat ik vooral lees, en niet alleen hier, is een gigantische schreeuw om hulp.
TS, je wil verhuizen zeg je naar de andere kant van het land, hoe serieus ben je hierin en je ouders?
Anders kan ik evt. bij mijn werk wat rondvragen, maar dan moet ik wel weten of je een zorgindicatie o.i.d. hebt (mag per PB).

En zoek een goede hulpverlener die je kan helpen, ik weet zeker dat je ouders je daarbij willen helpen.
Naast veel structuur en duidelijkheid ga je denk ik ook veel baat hebben bij iemand die oplossingsgericht te werk gaat.
Wat gaat er goed, ga je ook wel eens anders/goed om met je woede en wat doe je dan?
Wat gebeurd er wanneer het je teveel is? Hoe is dat te voorkomen en hoe kan je leren daarmee op een constructieve manier om te gaan etc.

Voor de mensen die roepen dat het allemaal lekker makkelijk als excuus gebruikt wordt, ik weet dat het vaak zo lijkt en soms is het ook echt zo, maar jullie hebben geen idee dat het een dagelijkse (!!) strijd is en sommige dingen niet zo vanzelfsprekend zijn en anders werken dan bij een 'normaal' mens. TS had waarschijnlijk niets liever gewild dan 'normaal' zijn, niets liever.

Ik wil mijn moeder geen pijn doen , maar doe haar altijd pijn. Mijn vader heet zo , maar dat voelt niet zo hij moest altijd werken en heb niks met hem.

Als ik verhuis dan weet ik zeker dat ik haar die pijn doet , maar heb hier ook niks behalve mijn moeder en mijn 4 'kinderen' uh konijnen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:12

Zet eens op papier ts wat jij echt graag zou willen (voor jezelf), welke voorwaarden heb jij nu nodig om een veilig leven op te bouwen. Wat maakt jou gelukkig?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:13

Oke TS, wordt nu eens wakker! Kijk naar de hulp die sommige mensen je hier geven! En op de vraag van een plan van aanpak reageer je alleen dat je geen zin meer hebt? Dit slaat echt alles. Jij WILT gewoon niet. Maatschappelijk werkers zullen altijd samen met jou kijken naar wat je kunt doen maar een oplossing kant en klaar aanbieden op een blaadje doen zij niet, ze activeren jou om zelf mee te doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:14

Misschien is het verstandig om voor nu dit topic even niet te zien meer vandaag ts en er morgen met misschien een andere blik naar te kijken. Er is al veel op je af gekomen vandaag en neem je tijd om ook de adviezen tot je te nemen. Maar dat lukt niet als je in bui bent waarin nu even niets goed is.