Ikeje schreef:Ik zit toevallig te kijken naar een vlieg die dwars door het glas een weg naar buiten probeert te vinden. Dat hij daar nog steeds niet is wil niet zeggen dat hij het niet heeft geprobeerd. Wel dat hij op de verkeerde manier bezig is..
Wat ik vooral lees, en niet alleen hier, is een gigantische schreeuw om hulp.
TS, je wil verhuizen zeg je naar de andere kant van het land, hoe serieus ben je hierin en je ouders?
Anders kan ik evt. bij mijn werk wat rondvragen, maar dan moet ik wel weten of je een zorgindicatie o.i.d. hebt (mag per PB).
En zoek een goede hulpverlener die je kan helpen, ik weet zeker dat je ouders je daarbij willen helpen.
Naast veel structuur en duidelijkheid ga je denk ik ook veel baat hebben bij iemand die oplossingsgericht te werk gaat.
Wat gaat er goed, ga je ook wel eens anders/goed om met je woede en wat doe je dan?
Wat gebeurd er wanneer het je teveel is? Hoe is dat te voorkomen en hoe kan je leren daarmee op een constructieve manier om te gaan etc.
Voor de mensen die roepen dat het allemaal lekker makkelijk als excuus gebruikt wordt, ik weet dat het vaak zo lijkt en soms is het ook echt zo, maar jullie hebben geen idee dat het een dagelijkse (!!) strijd is en sommige dingen niet zo vanzelfsprekend zijn en anders werken dan bij een 'normaal' mens. TS had waarschijnlijk niets liever gewild dan 'normaal' zijn, niets liever.