Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

IMJ schreef:Je zegt dat je geen goeie prater bent, misschien kan je voor hem opschrijven wat het allemaal doet met jou, vanuit je eigen gevoel. Lees het een dag later nog is door en kijk of het er dan echt staat zoals je het eigenlijk zou willen zeggen.
Dan geef je hem de brief op een goed moment. Niet te lang mee wachten uiteraard.
pmarena schreef:Het lijkt erop dat hij het toch al maar lastig vindt dat je je niet gewoon voegt naar hoe het daar in de familie gebruikelijk is. Dan begin je eerst over sloten, straks over het vastleggen van allerlei geldzaken...
Misschien het overwegen waard om eerst even je strijd te kiezen zeg maar voordat je van alles tegelijk open gaat trekken?

) hetzij even een goed gesprek met iedereen waardoor schoonmoeder zelf niet meer in jullie privé-vertrekken komt.

Maar daar zat het probleem, dan waren we samen en dan had ik bijv. net gezegd dat iets niet mocht en dan zei zij net een minuut erna: Kom maar schatje, doe (*wat ik net verboden had*) maar. Of juist meenemen naar de keuken voor iets te snoepen en heel hard fluisteren:'Sssst, niet tegen je mama zeggen he!' Daar werd ik echt gallisch gek van, maar mijn protesten werden gewoon genegeerd.
kamsel schreef:Ik kan me dus heel goed voorstellen dat vriend helemaal geen zin in heeft een ander huis te zoeken en daar gefrustreerd van raakt. Hij heeft net 70.000 euro in hun gezamenlijke toekomst gestoken..
Ook zou ik echt not amused zijn als mijn partner advocaat of notaris inschakelt om zaken als een samenlevingscontract te bespreken zonder mijn medeweten.
Ik zou geen pasklare oplossing weten, Rocamor had wel een hele constructieve post, kun je niet in die stijl verder proberen te denken?

El75 schreef:In mijn ogen wist je waar je 7 jaar geleden aan begon, namelijk bij je schoonfamilie intrekken met geen eigen toilet, badkamer, keuken (?). Ik zou in geen 100 jaar met je willen ruilen, maar je had toch op voorhand kunnen weten dat het op die manier niet ging werken. Neem aan dat er 7 jaar geleden ook geen sloten op de deuren waren, er geen eigen inkom was en de tuin gedeeld moest worden? Ik vind het persoonlijk een vrij ongezonde situatie dat je bij je schoonouders inwoont met een eigen gezin. Dat je misschien als 18 jarige de toekomst rooskleurig ziet bij het inwonen bij je schoonfamilie tot daar aan toe, maar als 33 jarige vrouw had je toch kunnen aanvoelen dat dit ging opbreken? Ik vraag mij echt serieus of hoe goed de relatie met je man daar waar je in je openingspost het al over scheiden had.
Ik denk dat er eigenlijk maar 1 optie is en dat is een eigen woning gaan zoeken. Het huis is van jouw schoonouders dus zullen jullie moeten vertrekken.
superwoman schreef:Wat ik me ook nog bedacht.... Zou je schoonvader niet kunnen helpen? Als hij wil dat zijn zoon en familie gelukkig is, wat meestal wel zo is, kun je bij hem misschien eens voorleggen dat er grote problemen zijn tussen jullie ivm prive en het niet steunen.
Het is de bedoeling dat het bedrijf wordt overgenomen door je parner,maar het is wel prettig wanneer dat hem niet zijn gezin kost toch?
Soms (niet altijd) kunnen vaders nog wel eens een goed gesprek hebben met hun zoon...
Jij kent ze
Dat is redelijk snel en veel, was je hier wel aan toe vraag ik me af? Maar dat is niet echt van belang.