miccamaaike schreef:Jolliegirl schreef:Wij gaan kopen.
Je betaald aan hypotheek haast net zoveel als aan huur..
Hypotheek steek je nog in je eigen investering, huur gooi je zeg maar weg.. Je bouwt er niets mee op.
Dé voornaamste reden voor ons om te gaan kopen.
Tsja was dat maar waar...
De huizenprijzen zijn de afgelopen jaren flink gekelderd, dus eigenlijk gooi je momenteel nog veel meer geld weg met een koopwoning. De kans dat je nu je hypotheek terug krijgt voor een woning die je 5 jaar geleden hebt gekocht is helaas niet zo groot. Je gaat flink 'nat' mocht je je woning dus weer kwijt willen. Ik heb dit in mijn directe omgeving helaas meerdere malen zien gebeuren.
Dus huren is best verstandig, totdat je weet wat je beide echt wilt en dan lekker wat kopen en er heel wat jaartjes blijven wonen.
Wat ik zie in de omgeving is dat vooral omdat mensen idioot hoge hypotheken op een huis nemen. Als ik gelijkwaardige huizen vergelijk zouden wij makkelijk de hypotheek eruit krijgen als we nu zouden verkopen. We wonen er nu 1,5 jaar.
Wij hebben ook gekocht omdat we huren geld in de sloot gooien vinden. Nu stoppen we het in ons huis. We hebben geen tophypotheek en kunnen het prima betalen, we lossen ook nog een groot deel af. Aflossingsvrije hypotheken vind ik ook geld weggooien.

Lekker voor sparen, en dat wordt tegenwoordig ook overal geadviseerd. 
als je ziet hoeveel mensen gaan scheiden, moet je dan ook maar aanraden vooral niet te trouwen? Ieder weet het voor zichzelf het beste en dat de jantje wel uit elkaar gaat met Pietje en blijft zitten met een koopwoning, zegt niets over een ander.
of alleen blijven, want dan kun je ook niet van jezelf scheiden 
) is ook groter dan ik dacht. Ruimte binnen idem dito, ook groter dan ik had gedacht. Alles is groter dan verwacht