bussen: mogen ze doorrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: bussen: mogen ze doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:23

mevrouw hierboven gaat met de auto naar school wat 10 minuutjes fietsen is. :P

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:24

Ik heb m'n auto niet voor niets gekregen, en betaal me al kapot aan wegenbelasting en verzekering. dan ga ik ook zeker gebruik maken van mijn autootje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:26

Haha ik kreeg een fiets! :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:29

Ik ook :o

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:29

Al iets gehoord van Connexxion?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:32

nopperdenop.
richtlijn: 15 dagen. -.-

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:33

Ik heb dit nog nooit gehad, kan mij ook niets voorstellen, als hier een bus vol is, dan wordt er een reisbus geregeld om de overige mensen wel weg te brengen.
Maar bij ons rijdt de bus eens in het uur en 's ochtend tussen 7 en 10, dacht ik, 2 keer

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:42

Welke omgeving woon jij dan?
Wij wonen omgeving Zwolle (eromheen)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:01

Suusie22 schreef:
Welke omgeving woon jij dan?
Wij wonen omgeving Zwolle (eromheen)

Zuid-Oost Drenthe :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:05

Nou ik moet van Venray naar Wageningen met het openbaar vervoer en was het na de eerste week naar school al weer zat. O nee de eerste 2 dagen. Bus van Veolia komen redelijk op tijd, maar rijden soms ook plotseling niet en komt echt geen vervangend vervoer hier. Trein van Venray naar Nijmegen is een enorme ramp op het moment. Is gewoon dringen in de trein, terwijl ik al 2 jaar met die trein ga en nog nooit zoveel heb moeten staan. Een extra wagon zou al een oplossing zijn. NS trein van Nijmegen naar Ede-Wageningen heeft ook om de haverklap vertragingen of rijdt niet om een of andere reden. Bus van Ede station naar Wageningen lijn 88. Wordt er helemaal gek van. In de 2 jaar dat ik het gebruik nog nooit zo vol geweest. Moeten soms meer als 30 mensen laten staan en echt niet altijd(zeg maar bijna nooit) dat er netjes vervanging komt. Bus gaat maar om de 15 minuten en met geluk om de 10 minuten in de spits. Terwijl Wageningen zo'n grote studenten stad is en er maar 1 lijn is van Ede naar Wageningen is het nog niet tot het verstand gekomen bij syntus om is wat meer bussen in te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:56

Bus. een en al ramp. ;( Nog chauffeurs hier binnen dit topic? :P
Ik wil heeeeel graag het verhaal van de andere kant horen namelijk!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 06:08

Moonlight17 schreef:
Nou ik moet van Venray naar Wageningen met het openbaar vervoer en was het na de eerste week naar school al weer zat. O nee de eerste 2 dagen. Bus van Veolia komen redelijk op tijd, maar rijden soms ook plotseling niet en komt echt geen vervangend vervoer hier. Trein van Venray naar Nijmegen is een enorme ramp op het moment. Is gewoon dringen in de trein, terwijl ik al 2 jaar met die trein ga en nog nooit zoveel heb moeten staan. Een extra wagon zou al een oplossing zijn. NS trein van Nijmegen naar Ede-Wageningen heeft ook om de haverklap vertragingen of rijdt niet om een of andere reden. Bus van Ede station naar Wageningen lijn 88. Wordt er helemaal gek van. In de 2 jaar dat ik het gebruik nog nooit zo vol geweest. Moeten soms meer als 30 mensen laten staan en echt niet altijd(zeg maar bijna nooit) dat er netjes vervanging komt. Bus gaat maar om de 15 minuten en met geluk om de 10 minuten in de spits. Terwijl Wageningen zo'n grote studenten stad is en er maar 1 lijn is van Ede naar Wageningen is het nog niet tot het verstand gekomen bij syntus om is wat meer bussen in te zetten.

Dat traject Venray-Nijmegen zit ik ook in, heb al een aantal keer een klacht ingediend maar niet op gereageerd.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:36

pimaude schreef:
Bus. een en al ramp. ;( Nog chauffeurs hier binnen dit topic? :P
Ik wil heeeeel graag het verhaal van de andere kant horen namelijk!

Ik durf me bijna niet te melden, lol.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:50

Mijn verweer :+

1) bus bedrijven als cxx, gvu, Veolia, etc, zijn, op die in een paar grote steden na, sinds enkele jaren geprivatiseerd.
Dit zorgt ipv een fatsoenlijke marktwerking in mijn ogen alleen maar voor een verslechtering van de dienstverlening, want niets mag geld kosten, als is erop gebrand om winst te maken.
Het gekke is dat bv in Utrecht onze stadsbusvervoerder als gemeente bedrijf wel groene cijfers had een daarna niet meer.

Enfin, als niets geld mag kosten wordt er dus bezuinigd op dienstverlening, onderhoud en kwaliteit van het materieel, wat er leidt tot rituitval en het ontbreken van reserve materiaal.

2) in onze stad en op veel plaatsen, bepaalt de provincie hoeveel bussen waar én wanneer rijden. Dus bussen in kleine dorpen worden belbussen, of er komen er nóg minder dan in de vorige aanbesteding.

1+2 samen lijkt me een simpel sommetje om uit te rekenen wat er gebeurt wanneer een chauffeur ziek is (vroeger 10 reserves op 200 diensten, nu slechts 2 per shift), een bus pech heeft etc...
Er is gewoon niets of niemand voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:50

Corine, dat wegbezuinigen zijn we hier heel bang voor.. wordt al steeds minder .. en ze zijn ook niet meer zo vriendelijk de chauffeurs

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:36

Wij zitten ook met een hoop stress op de bus, nu ja, sommige wat meer dan de ander.
Ik denk maar, het wordt vanzelf einde dienst, maar het is niet leuk om continu in de vertraging te rijden, geen tijd te hebben voor een praatje en dan heb ik de onbeschoftheid en agressie van passagiers en mede weggebruikers nog niet gehad....
Gelukkig heb ik brede schouders, maar ik heb ook zat collega's waarbij al die voorbeelden gaan cumuleren en dan wordt je wel sjaggie ja.

Ook ik had gister een aanvaring met een verkeersregelaar. Gister hem er nog o aangesproken, maar er viel niets aan zijn verstand te brengen. Nu ja, dat leg ik dan maar naast me neer.
Vandaag trof ik hem weer, hij zet me stil en overhandigd me een bosje bloemen, zo kan het ook, dat zijn. de dingen die het leuk maken :-)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:06

Ik had vandaag ook een lekkere chagrijn op de bus, ik was er nog niet eens uit en de deur ging alweer dicht!
Hallo zeg, als je dan toch al 10 minuten te laat bent kun je die haast ook wel weglaten hoor. :roll:

Het valt me trouwens ook op dat de lelijke oude rotbussen die sinds een paar jaar bijna allemaal uit dienst waren ineens weer volop rijden... Terwijl ze steeds meer diensten schrappen. Dan zou je toch verwachten dat ze bussen over hebben, niet tekort...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:57

Ik weet niet waar jij vandaan komt Konstantine?
Maar wanneer je al vertraging hebt en mensen zijn ook nog niet zo bijdehand om van tevoren te bedenken dat ze eruit moeten en dan ook nog de chipkaart uit de bodem van hun tas moeten vissen... Dat wekt, wanneer je bijvoorbeeld al 5,5 uur op dezelfde drukke lijn zit en je je kind op tijd van de crèche op moet halen, behoorlijk op je zenuwen..... Ik noem maar een zijstraat, misschien dat het je dan minder lomp overkomt.

En ik heb ook weleens dat ik per ongeluk dat knopje om zet, lomp, maar ja, we zijn ook maar mensen :-)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:48

Zeeland (Walcheren), die lijn gaat van de hogeschool naar het treinstation en zat vandaag bizar vol. Het was een wonder dat we allemaal mee konden/mochten.
De chauffeur zal wel hebben gebaald dat 'ie voor de brug stond, maar dat betekent dus wel dat 'ie voor die brug al vertraging had, anders was 'ie er op tijd overheen geweest (brug gaat op vaste tijden).

Ik had mijn kaart al vast (altijd, ik erger me zelf ook dood aan van die sukkels die de boel ophouden namelijk), maar ja, als al die mensen die moeten staan niet aan de kant gaan dan kom je er niet uit. Niet zo fijn als je dan tussen die deur belandt, dat gaat toch vrij hard dicht.

Maar goed, ik was in ieder geval thuis... Klasgenootjes van Zeeuws-Vlaanderen hadden hun aansluiting op de bus naar daar gemist en moesten een uur wachten. :(:)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:50

Helemaal gelijk, ik ben ook altijd bang voor die deuren... Maar je ziet het ook niet altijd goed in een drukke bus natuurlijk... Misschien hij ook niet.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ook zat collega's die gewoon beroepsjagrijn zijn en waarvan ik me afvraag waarom ze in hemelsnaam met mensen werken...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:54

Ik kan me best voorstellen dat het niet tof is als mensen je 9 van de 10 keer negeren of meteen beginnen met zeuren over waarom je een minuutje later bent, vraag me altijd af of het nou echt zo moeilijk is om de chauffeur gewoon even goedemorgen te wensen?
Maar goed, dat vraag ik me als ik achter de kassa zit ook geregeld af... Voel me soms net een idioot als ik beleefd m'n riedeltje afdraai en straal genegeerd word. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:27

ja hoor.. vannochtend weer 2 bussen doorrijden. -.- KORTE bussen..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:10

in vervolg baksteen bij de hand houden of je lasso werpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:30

yeaahh ik eet ze op en ga zelf aan het stuur. ;D