Wie vind schoonmaken ook helemaal niet erg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Re: Wie vind schoonmaken ook helemaal niet erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:09

Ik vind schoonmaken niet super vervelend, muziek hard en gaan. Echter, ik vind het altijd zo vervelend dat het huis nog geen week schoon blijft en ik weer opnieuw kan beginnen. Net als de keuken, elke dag weer opruimen... Dat vind ik dan weer minder.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:57

Ik ga deze middag weer lekker bezig. Eerst even de boodschappen doen en dan beneden maar eens flink aan de gang. Dan morgen ochtend nog even de badkamer en dan ben ik weer klaar voor het hele weekend.
Vind het zo heerlijk om de hele zondag in een lekker schoon en opgeruimd huis niks te doen :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:21

Hier is het ook alweer schoon en opgeruimd. Deze week hebben we lamellen opgehangen die we hebben overgenomen en die waren nogal vettig. Blegh wat een crime om dat schoon te krijgen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:34

Cayenne schreef:
Ik vind stofzuigen echt heerlijk! Met afstand het leukste klusje van het huishouden doen :D
De vaatwasser leeghalen vind ik ook leuk. Inladen vind ik daarentegen wel vervelend.

Ik had met jou moeten samenwonen :')
Ik haat stofzuigen, maar vind het inruimen van de vaatwasser echt leuk! Net een puzzel :D leeghalen vind ik een crime -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:40

vuurneon schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind stofzuigen echt heerlijk! Met afstand het leukste klusje van het huishouden doen :D
De vaatwasser leeghalen vind ik ook leuk. Inladen vind ik daarentegen wel vervelend.

Ik had met jou moeten samenwonen :')
Ik haat stofzuigen, maar vind het inruimen van de vaatwasser echt leuk! Net een puzzel :D leeghalen vind ik een crime -O-

Mijn vriend heeft nog niet gevraagd of ik bij hem kon wonen, dus ik ben in principe nog steeds beschikbaar O:)
Het inruimen van de vaatwasser vind ik verschrikkelijk :') Ik doe weleens een poging, maar dan zet mijn vriend alles weer anders >;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:41

Ik ben ook zo'n trien die ehm andermans inpakwerk gaat corrigeren O:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:43

vuurneon schreef:
Ik ben ook zo'n trien die ehm andermans inpakwerk gaat corrigeren O:)

Sorry, dan gaat het niets tussen ons worden :')
Of nou ja, hou je van strijken? Dat weiger ik gewoon pertinent te doen :D Ramen lappen vind ik ook verschrikkelijk (kan nooit ergens bij en krijg altijd strepen). Was opvouwen ben ik ook niet goed in. Ik prop mijn eigen zooi altijd maar gewoon de kast in :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:44

Ja, ik houd van de was doen :j ook strijken! Kan ook vouwen als de beste haha :D
Mijn kledingkast kan zo door een militaire inspectie haha. Alles zelfs op kleur en seizoen gesorteerd!

Glazenwassen? Daar huur ik wel iemand voor in hihi

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:45

Ik hik altijd een beetje tegen het schoonmaken aan, maar als ik dan eenmaal bezig ben met een muziekje erbij, dan valt het allemaal wel mee.
Dus als ik eenmaal bezig ben, vind ik schoonmaken helemaal niet zo erg.

Alleen stofzuigen, dat haat ik. Maar dat komt omdat het geluid van de stofzuiger zeer doet aan mijn oren/hoofd.. Ik word helemaal gek van het gesuis..

Strijken doe ik heel regelmatig en ook dat vind ik met de tv erbij niet zo'n ramp. Ik krijg daar hooguit wat last van mijn rug van omdat ik dan verkeerd sta.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:16

Rachelle_K schreef:
Lara_Silver schreef:
Koop je deze, zet je hem iedere dag een keer aan en dan hoef je nog maar één keer per week zelf met de stofzuiger het huis door! De robot doet het heel netjes bij ons, ik was de eerste keer bij thuiskomst echt verrast. Wij hebben binnenkatten en sinds we deze stofzuiger erbij hebben gaat het een stuk makkelijker om te stofzuigen, ik vind het namelijk ook verschrikkelijk om te doen.

[ Afbeelding ]

Moest gelijk hieraan denken :')

Haha ja inderdaad! Helaas zijn die van ons er minder blij mee, ze zijn er lang niet zo bang van als van onze 'draak' (normale stofzuiger) maar ze mijden hem liever als hij bezig is. :P Die kat van dat filmpje is geweldig. :')

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 00:43

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie allemaal strijken. Ik strijk eigenlijk alles momenteel behalve ondergoed, sokken, dekbedovertrekken en handdoeken.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 08:52

Ik strijk alleen blousjes die ik nauwelijks aan heb :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 08:56

Ik strijk de witte overhemden van mij en mijn vader die we aan hebben op 't werk. Wij strijken dan om en om, de ene keer hij alles en de volgende keer ik.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:08

Ik strijk alles behalve sokken, ondergoed en handdoeken. Strijken vind ik ook wel het leukste om te doen :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:27

Ik strijk maar weinig.
Vandaag heb ik mijn vriend's overhemden gestreken en mijn eigen bloesjes. En daarnaast nog wat mooie shirts die gekreukt uit de was kwamen. Broeken strijk ik afhankelijk van de kreukels. Meestal probeer ik ze zo te laten drogen dat ze niet gestreken hoeven worden. Maar nu had ik met een iets te volle trommel gewassen en kwam alles er heel gekreukt uit.

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 21:32

Volgens mij doe ik de trommel ook te vol aangezien het bij mij altijd gekreukt is als het er uit komt. Morgen weer lekker door het huis poetsen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:56

Ik vind het ook niet erg, heb er niet altijd tijd voor maar vind het wel prima.

Doe het ook als bijbaantje zo'n 8u per week dus dan is het wel handig als ik het niet verschrikkelijk vind. :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:58

Ik heb ook geen hekel aan alle huishoudelijke klusjes!
Ik ga de strijd met mezelf aan en zorg dat het snel en goed gaat!

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 22:39

Zo net een sopje door de keuken gehaald. Met witte keuken kastjes kan dat regelmatig gedaan worden haha. Hoe vaak stofzuigen jullie in de week?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:41

Niet iemand die voor een kleine vergoeding hier wil komen poetsen?! Werktijden in overleg _O-

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 07:26

Wij zijn afgelopen weekend in ons nieuwe huisje getrokken, het is nu nog een beetje een bende door het verhuizen, maar ik ben al flink bezig geweest met poetsen...
Heb alleen 2 schuifpuien en ramen tot de grond in de woonkamer, en de hond likt aan de ramen als wij binnen zijn, dus ik zal wel regelmatig de ramen moeten lappen... En daar ben ik niet zo'n ster in...

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 10:35

spottedponie schreef:
Wij zijn afgelopen weekend in ons nieuwe huisje getrokken, het is nu nog een beetje een bende door het verhuizen, maar ik ben al flink bezig geweest met poetsen...
Heb alleen 2 schuifpuien en ramen tot de grond in de woonkamer, en de hond likt aan de ramen als wij binnen zijn, dus ik zal wel regelmatig de ramen moeten lappen... En daar ben ik niet zo'n ster in...

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje!
Bij ons staat ook regelmatig de hond met zijn neus tegen het raam. Misschien dat we met een paar man een cursus ramen lappen kunnen volgen heb al verschillende mensen voorbij zien komen die geen ster zijn in ramen lappen icl myself :') haha

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:05

Dat zou wel een goed plan zijn ja :')
En ik heb ook nog eens een hekel aan vieze ramen, dus zal wel vaak aan het zemen zijn... Oefening baart kunst hoop ik dan maar... Of misschien toch dat apparaatje van Karcher, maar ik ben eigenlijk meer van het ouderwetse poetsen...

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 22:42

Dat apparaatje klinkt wel goed.. _O-

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:39

Ramen wassen "op sta hoogte" vind ik geen probleem maar zodra ik grote lappen ruit moet gaan doen met behulp van een ladder vind ik het al een stuk minder prettig (aangezien ik niet de grootste ben heb ik helaas al snel een ladder nodig).
Strepen heb ik eigenlijk nooit last van maar ik gebruik dan ook Dreft (tip van proff. ramenlapper) of het ramenspul van HG, als je zorgt dat je er maar een klein beetje van gebruikt moet je al rare dingen uithalen om strepen te krijgen.

Ben eigenlijk benieuwd wat jullie allemaal in de kast hebben staan aan schoonmaak spullen.
Mijn lijstje is vrij kort (8 flacons voor het hele huis); ontvetter (gele van de Lidl). Dreft, HG ramen spul (ben de naam ff kwijt), HG schimmel en weerplekken reiniger verder sanitair-, vloer-, en allesreiniger van de zaak, flesje Dettol