Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Yonker schreef:Waarom is het fooienidee achterhaald?? Je mag mensen toch best wel iets geven als ze goed hun werk doen![]()
Ze krijgen betaald ja maar horeca is echt geen vetpotIk vind persoonlijk dat fooi niet achterhaald en maak personeel graag blij met een euro of 2 a 3, dan volgende keer maar een wijntje minder
Yonker schreef:Waarom is het fooienidee achterhaald?? Je mag mensen toch best wel iets geven als ze goed hun werk doen![]()
Ze krijgen betaald ja maar horeca is echt geen vetpotIk vind persoonlijk dat fooi niet achterhaald en maak personeel graag blij met een euro of 2 a 3, dan volgende keer maar een wijntje minder
Gini schreef:Nu moet ik wel zeggen dat piloot een iets risicovollere job is dan kassameisje. In een vliegtuig klap ik vrolijk mee. Waardering laten blijken heb ik geen probleem mee, ik wil ook wel applaudisseren in een restaurant.Maar dat dat dan meteen in cash geld moet, daar heb ik het moeilijk mee.
Ik zie al voor me hoe ik de krantenjongen een staande ovatie geef omdat hij de krant eindelijk eens goed door de brievenbus duwt ipv hem er half uit te laten steken zodat ik een drijfnatte krant heb.
) Caira schreef:dat is echt not done Winged, fooiengeld is van het personeel, daar mag de eigenaar niet eens aanzitten, het is zo'n 1/4 van je salaris, dus dan hadden jullie met zijn allen naar bonaire gekund gok ikzo
net alsof dat iets standaard is. Uit eten gaan is zo al duur genoeg, en die mensen worden zo ook wel betaald hoor. Een fooi zie ik als een beloning voor een bijzonder vriendelijke/goede/snelle/... bediening, maar niet als iets normaals!